تاثیر بیت کوین بر آینده مالی فوتبال دنیا

گروه اقتصادی الف،   4000914073

با گسترش کاربرد بیت کوین در عرصه‌های مختلف، تاثیرگذاری این ارز دیجیتال بر آینده تامین مالی در فوتبال نیز مورد توجه قرار می گیرد.

تاثیر بیت کوین بر آینده مالی فوتبال دنیا

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فوتبال در حال حاضر نمایش جدیدی است که برخی از بزرگترین مسائل، چالش‌ها و بحث‌های موجود در بازی جهانی را به نمایش می‌گذارد.

رابطه فوتبال با فناوری از نظر تاریخی چندان خوب نبوده است. همین چند سال پیش، انتقال داوید دخیا به رئال مادرید به دلیل کندی دستگاه فکس انجام نشد؛ اما اکنون با راه یافتن ارز‌های دیجیتال به دنیای ورزش، پیشرفت هایی حاصل شده اند.

دیوید بارال، مهاجم سابق رئال مادرید، در اوایل سال ۲۰۲۱ تاریخی در نقل و انتقالات به ثبت رساند؛ زمانی که اولین فوتبالیستی شد که با بیت کوین به عنوان پرداختی قرارداد امضا کرد. تیم اسپانیایی Dux International این اقدام را در توئیتر اعلام کرد و نوشت: «او اولین امضا کننده قرارداد در تاریخ با ارز‌های دیجیتال است. با تشکر از Criptan، حامی جدید ما که این امکان را فراهم کرد.»

با این حال، آن‌ها تنها باشگاهی نیستند که در حوزه کریپتو فعالیت داشته‌اند. باشگاه ایتالیایی سری سی Rimini FC ، بیست و پنج درصد از سهام خود را با استفاده از Quantcoin فروخت، بازیکنان AZ Alkmaar اولین بازیکنانی در هلند بودند که دستمزد خود را با بیت کوین دریافت  می‌کردند.

بیت کوین چیست؟

مانند هر ارز دیگری، بیت کوین یک وسیله مبادله است. این اولین ارز کاملا مجازی در جهان بود که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. مدرس ارشد مدیریت بازرگانی و ورزش دانشگاه لیورپول توضیح می‌دهد که این ارز از طریق فرآیندی به نام رمزنگاری ایجاد شد که در اصل هنر رمزگذاری‌های مختلف با کد است.

حقایق کلیدی:

بدون اسکناس یا سکه، ارزش آن به صورت یک عدد روی صفحه نمایش داده می‌شود.

بیت کوین جدید با فرآیندی به نام استخراج در ابررایانه‌ها با استفاده از کد‌های پیچیده ایجاد شده است.

بیت‌کوین‌های جدید چاپ نمی‌شوند، آن‌ها توسط افراد و مشاغلی که رایانه‌هایشان در سراسر جهان عمل می‌کنند، تولید می‌شوند.

صنعت دریافته است که سیستم‌های پرداخت دیجیتال می‌توانند حامیان مالی و همچنین  طرفداران کسب درآمد را از طریق توکن‌های فن جذب کنند. حامیان می‌توانند به راحتی یک برنامه را دانلود کرده و توکن‌هایی را خریداری کنند که به آن‌ها دسترسی داشته باشند و بر مسائل خاصی در باشگاه مورد علاقه‌ خود، مانند طراحی کیت و موسیقی قبل از مسابقه، تاثیر بگذارند.

الکساندر دریفوس، مدیر عامل پلتفرم فن توکن سوسیوس، معتقد است که این پلتفرم تنها آغاز تغییر در روابط بین هواداران و باشگاه‌ها است.

او می‌گوید: «ما معتقدیم که بازی‌های فانتزی و به طور کلی دارایی‌های دیجیتال قطعا فوتبال را تغییر نمی‌دهند، اما در واقع برای نزدیک‌تر کردن ورزش و فوتبال به هواداران لازم است. ما فکر می‌کنیم که در ۵ تا ۱۰ سال آینده، رابطه بین هواداران و باشگاه از یک هوادار منفعل به یک هوادار فعال تبدیل خواهد شد.»

Socios در حال حاضر بیش از ۶۰ باشگاه به نام خود دارد، از جمله غول‌های فوتبال مانند بارسلونا و منچستر سیتی. حتی لیونل مسی به نشانه حمایت از این ایده بخشی از بسته خوشامدگویی خود در PSG را به عنوان بیت کوین پذیرفت، اقدامی که کمتر کسی آن را انجام می‌دهد. 

یکی دیگر از محصولات جانبی کریپتو که شتاب بیشتری به دست می‌آورد، NFT است که به عنوان «توکن‌های غیرقابل تعویض» نیز شناخته می‌شود. NFT‌ها مانند اقلام جمع‌آوری فیزیکی هستند، اما دارایی‌های دیجیتالی هستند که داده‌های منحصربه‌فردی به فایل‌ها اضافه می‌کنند تا مالکیت را نشان دهند. این می‌تواند هر چیزی از یک ویدیو یا تصویر از یک لحظه ورزشی مهم مانند اولین گل مسی یا کارت‌های معاملات دیجیتال باشد، اما برخی ممکن است هزینه زیادی داشته باشند. تنها چند هفته پیش، یک کارت دیجیتال NFT منحصر به فرد با حضور کریستیانو رونالدو به قیمت خیره کننده ۳۵۳۴۰۰ یورو فروخته شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین