پرسپولیس با این ترکیب موفق نمی‌شود!

گروه ورزشی الف،   4000914005

یک کارشناس فوتبال می‌گوید پرسپولیس برای موفقیت نیازمند استفاده از دو مهاجم در مسابقه است که در داربی ۹۷ این اتفاق رخ نداد.

پرسپولیس با این ترکیب موفق نمی‌شود!

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تساوی استقلال و پرسپولیس در داربی ۹۷ تهران اظهار کرد: در یک ربع اول استقلال نشان داد که می خواهد بازی را ببرد اما بعد از یک ربع اول پرسپولیس به خودش آمد. بازی بیشتر در وسط زمین بود و دو تیم در همین منطقه به بازی درگیرانه پرداختند. در نتیجه فشاری روی دروازه همدیگر نیاوردند و موقعیتی نبود که بازی بوی گل بدهد.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه دو تیم روی ضربات ایستگاهی هم بی‌هدف بودند، گفت: اگر توپی هم از جناحین سانتر می‌شد،‌ بی‌هدف به بیرون می‌رفت. با توجه به اهمیت داربی، هر دو تیم فشار روحی و روانی زیادی را تجربه کردند و استرس داشتند. مخصوصات استقلال استرس بیشتری داشت چرا که در بازی‌های قبل نتایج خوبی نگرفته بود. در کل در نیمه اول خطری روی دروازه‌ها خلق نشد.

او با اشاره به نیمه دوم این بازی و فشار پرسپولیس روی دروازه استقلال تا حدود دقیقه ۷۰ گفت: پرسپولیس تا اواسط نیمه دوم خیلی خوب صاحب توپ شد اما با یک مهاجم و با این ترکیب نمی‌تواند موفق شود. مگر اینکه وینگرها اضافه می‌شدند که این اتفاق هم رخ نداد. پرسپولیس نمی‌تواند با این رویه و سیستم بازی کند و نتیجه بگیرد. پرسپولیس باید با دو مهاجم بازی می کرد. وقتی عبدی به زمین آمد خوشحال شدم اما دیدم آل‌کثیر را بیرون کشیدند. پرسپولیس حتما باید با سیستم ۲-۴-۴ خطی یا لوزی بازی کند. نفرات این تیم در هجده قدم استقلال کم بود. اگر کنار آل‌کثیر مهاجم دیگری وجود داشت، مطمئنا دفاع استقلال به اشتباه می‌افتاد چرا که بازیکنان این تیم در خط دفاعی کند و فاقد تکنیک لازم هستند و در صورت ایجاد فشار زیاد، اشتباه می‌کنند. هستند و اگر تحت فشار شوند تکنیک بالا را ندارند. می تواند حریف صاحب موقعیت شوند.

عربشاهی با بیان اینکه بازی می‌توانست گل نداشته باشد اما تماشاگر را راضی کند، افزود: اگر دو تیم زیبا بازی می‌کردند و موقعیت گل می‌ساختند، می‌توانستیم روی کم گل بودن مسابقه چشم‌مان را ببندیم. متاسفانه بازی زیبایی نبود و دروازه‌ها تهدید نشد. درست است که دو تیم تحت فشار هستند اما باید اشتباهات فردی خود را کمتر کنند و دو پاس  سالم را به خط حمله برسانند.

او در واکنش به اینکه شمار پاس‌های متوالی دو تیم به زحمت به عدد پنج می‌رسید، گفت: متاسفانه ما سه، چهار پاس متوالی هم نداشتیم. برای تیم‌هایی که این همه هوادار دارند و بازیکنان بزرگی در ترکیب‌شان به میدان می‌روند، این وضعیت خوب نیست که یک ضربه سالم هم ندارند. باید بتوانند بیشتر از این کارهای تاکتیکی را انجام دهند.

این کارشناس فوتبال درباره بازیکنان برتر استقلال و پرسپولیس در این دیدار گفت: وحید امیری خیلی بازیکن است که امروز هم در آماده بود. آذری در استقلال خوب و شجاع بازی می‌کرد و اگر اینطور ادامه دهد، بازیکن خوبی می شود. به نظرم امیری از تمام بازیکنان یک سر و گردن بالاتر بود و نشان داد در خدمت تیم است. او معمولا نوسان زیادی ندارد و همیشه بین ۷۵ تا ۱۰۰ درصد از آمادگی کامل خود را به نمایش می‌گذارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین