بهترین زمان تست بارداری - معرفی انواع آن

گزارش بازرگانی،   4000910121

بسیاری از خانم ها در رابطه با زمان دقیق انجام آزمایش بارداری و میزان دقت نتیجه آزمایش بارداری نگران هستند، زیرا گاهی اوقات خانم هایی که منتظر جواب آزمایش بارداری هستند تمایل به داشتن فرزند دارند و گاهی اوقات عدم تمایل آنها باعث ایجاد نگرانی برای باردار شدن می شود؛ ولی در هر دو صورت دانستن جواب قطعی برای آزمایش بارداری امر مهمی است که برای دقت بیشتر این آزمایش بهتر است زمان مناسبی را برای انجام آزمایش بارداری در نظر داشته باشید.

زمان انجام تست بارداری

مهمترین سوالی که مطرح می‌شود این است که بهترین زمان تست بارداری کی خواهد بود و انواع روش های تست بارداری چه چیزهایی می باشد؟

کسانی که نگران بارداری خود هستند باید تست بارداری انجام بدهند چون با تعویق پریود آنها و داشتن علائم بارداری احتمال زیادی دارد که بارداری در این ماه صورت گرفته باشد. آنهایی که از روش‌های پیشگیری برای بارداری استفاده می‌کنند ممکن است جایی به صحت روش خود شک کرده باشند و یا فراموش کرده باشند که به موقع قرص های ضدبارداری مصرف کنند؛ این افراد باید منتظر بمانند تا در زمان مناسب تست بارداری انجام بدهند.

تست بارداری خانگی

تست بارداری می تواند با استفاده از تست خانگی بارداری باشد که شما می توانید با استفاده از بیبی چک این آزمایش را در خانه انجام بدهید و یا می توانید به آزمایشگاه مراجعه کنید و آزمایش خون مربوط به بارداری را بدون نسخه پزشک به راحتی انجام دهید.

بهترین وقت برای انجام تست بارداری وقتی است که شما در روز دقیقی باید دچار خونریزی قاعدگی می‌شدید اما قاعدگی شما با تعویق روبرو شده است. این تعویق به شما کمک می کند که نتیجه های منفی و مثبت کاذب نبینید و جواب دقیق تری از آزمایش خود بگیرید.

یکی دیگر از نکته های حائز اهمیت درباره انتخاب زمان تست بارداری، اطمینان پیدا کردن از روز دقیق شروع قاعدگی شما می باشد.

برای اینکه دقت نتیجه آزمایش بالاتر باشد بهتر است آزمایش در صبح انجام شود و این آزمایش ها وقتی که شما هنوز پریود شما دیر نشده یا دو یا سه روز از آن گذشته باشد درست است.

تست های بارداری خانگی هورمون کوریونیک گونادوتروپین انسانی یا همان هورمون hcg را داخل ادرار تشخیص می‌دهند.

در صورتی که بارداری اتفاق افتاده باشد میزان این هورمون افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که در شب قبل ادرار نداشته باشید صبح ادرار شما در غلیظ ترین حالت ممکن است و می‌توانید مقدار هورمون hcg را تشخیص دهید.

انواع روش ها

در صورتی که نشانه‌های اولیه بارداری را مشاهده کردید و یا چرخه قاعدگی شما به تعویق افتاده است، می‌تواند با انجام تست بارداری در خانه یا آزمایشگاه از باردار بودن خود و یا عدم بارداری اطمینان حاصل کنید.

تست بارداری به دو روش انجام می شود که یا با استفاده از نمونه خون و یا استفاده از نمونه ادرار شما هست که هر دوی این تست ها مقدار هورمون hcg را در شما تشخیص می‌دهند.

هنگامی که رویان به دیواره رحم اتصال پیدا کند و یا در زمان لانه گزینی که اولین روزهای بارداری هست این هورمون توسط جنین ساخته می‌شود و تغییر این هورمون باعث بروز علائم اولیه بارداری و مثبت شدن جواب آزمایش بارداری می‌شود .

تست بارداری با خون

هنگامی که برای انجام آزمایش خون جهت تشخیص بارداری به آزمایشگاه مراجعه کنید دو نوع ازمایش خون وجود دارد. یکی ازمایش خون کمّی که مقدار دقیق هورمون hcg را داخل خون اندازه‌گیری می‌کند و دیگری آزمایش خون کیفی است که تنها مثبت و منفی بودن جواب آزمایش را به شما اعلام می کنند.

آزمایش ادرار بارداری هم به دو روش داخل خانه و آزمایشگاه انجام می‌شود که شما می‌توانید با تست بارداری خانگی و بی بی چک آن را انجام دهید.

برای تست خانگی بارداری کافیست نمونه ادرار را داخل لیوان یکبار مصرف قرار دهید و بی بی چک را داخل آن بگذارید و یا مقداری نمونه ادرار را با قطره چکان در محل مخصوص بی بی چک بگذارید و با توجه به دستورالعملی که روی آن نوشته شده چند دقیقه بعد نشانه مثبت و منفی یا علامت دیگری که مثبت یا منفی بودن جواب آزمایش را نشان دهد نمایان می شود و می توانید متوجه باردار بودن یا نبودن خود شوید.

میزان حساسیت تست بارداری با mIU/ml درج شده که عدد کمتر حساسیت بیشتر را نشان میدهد.

تست حاملگی با موبایل

در صورتی که از تاریخ دقیق شروع چرخه قاعدگی و اتمام آن و همچنین روز تخمک گذاری و دوره‌های زمانی پریود خود اطلاع داشته باشید، با وارد کردن این اطلاعات داخل نرم افزارهایی که با توجه به این اطلاعات نوشته شده می‌توانید با کمک موبایل و تلفن همراه خود هم تست بارداری را انجام دهید.

نحوه عملکرد این نرم‌افزارها به صورتی است که چرخه قاعدگی شما و شروع و پایان زمان تخمک گذاری را می گیرد و روزهایی که احتمال بارداری در آن صفر است و روزهایی که حداکثر آمادگی برای بارداری وجود دارد را به شما نمایش می دهد.

همچنین بهترین زمان برای اقدام جهت بارداری را به شما نمایش می دهد. در صورتی که در این بازه های زمانی رابطه جنسی برقرار کنید و سپس مشاهده کنید که قاعدگی شما به تعویق افتاده می تواند نشان دهنده بارداری شما باشد که البته بهترین راه برای اطمینان بیشتر انجام ازمایشات بارداری علمی و مستقیم است که بهتر است با انجام ازمایش خون در آزمایشگاه ها از نتیجه قطعی اطمینان حاصل کنید.

بهترین زمان تست بارداری در مجله بارداری آف دکور

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بارداری و علائم آن می‌توانید به مجله بارداری آف دکور به آدرس offdecor.com/kids مراجعه نمایید. در این مجله مقالات مربوط به بارداری هفته به هفته و علائم آن، سیسمونی و سایر اطلاعاتی که در زمینه مادر و کودک مورد نیاز است را مشاهده خواهید کرد.

منبع:

https://www.offdecor.com/%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-HJZ264

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین