مدارس حضوری در تهران، فردا تعطیل شد

گروه اجتماعی الف،   4000909133

معاونت هماهنگی عمرانی استانداری تهران از ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی خبرداد و گفت: تا سه روز آینده مدارس تهران تعطیل بوده و آموزش غیرحضوری خواهد بود.

معاون هماهنگی عمرانی استانداری تهران، امشب در جلسه کمیته کنترل آلودگی هوای استان تهران در استانداری با اشاره به ممنوعیت تردد شبانه خودروهای سنگین و دیزلی اظهار کرد: از تردد موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی جلوگیری می‌شود، همچنین محدودیت فعالیت عمرانی آلاینده و روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌ها درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی به پیش‌بینی هواشناسی و افزایش شاخص آلودگی به بیش از ۱۵۰ واحد اشاره کرد و گفت: استقرار فوریت‌های پزشکی مانند هلال احمر و اورژانس در نقاط مختلف پایتخت، نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله و ضایعات، تعطیلی موقت واحدهای صنعتی تشدیدکننده آلودگی هوا، عدم استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع مجاور کلان شهرها و اطلاع‌رسانی صداوسیما برای جلوگیری از ورزش‌های همگانی و انفرادی در فضای آزاد، از مصوبات جلسه اخیر کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران است.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار تهران به تعطیلی سه روز آینده دانشگاه‌ها و مدارس و ارائه آموزش غیر حضوری تاکید کرد و ادامه داد: مهدکودک‌ها در سه روز پیش رو تعطیل بوده و با توجه به وجود زیرساخت آموزش غیرحضوری، مدارس نیز تعطیل است و آموزش ها به صورت غیر حضوری پیش می‌رود.

امتداد مصوبات تا سه روز آینده

عابد ملکی در پایان به بهبود وضعیت در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: مصوبات این جلسه تا سه روز آینده اعتبار دارد و در ابتدای هفته آینده مجدد جلسه برگزار می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت کرونا و آلودگی هوا، رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی لازم است، همچنین برای کنترل وضعیت اول هفته آینده جلسه دیگری خواهیم داشت.