برگزاری نشست مشترک معاون رییس جمهور با هیاتی از کشور لبنان

گروه سیاسی الف،   4000909106

نشست مشترک معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با میهمانانی از کشور لبنان برگزار شد.

برگزاری نشست مشترک معاون رییس جمهور با هیاتی از کشور لبنان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری؛ در این نشست که با حضور خانواده سردارشهید مصطفی بدرالدین از رهبران حزب الله لبنان و خانم مجتهدزاده رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس برگزار شد، به بررسی ابعاد و زمینه های مختلف مشارکت زنان ایران و لبنان پرداخته شد.

دکتر خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در این نشست ضمن خوش‌آمد گویی و خیرمقدم به مهمانان گفت: امیدواریم در این نشست‌ها بتوانیم همکاری‌های های خوب، جدی و عملیاتی را با خواهرانمان در بخش‌های مقاومت داشته باشیم و به طور خاص با خواهرانمان در لبنان که حقیقتا فکرمان، نگاهمان، حرکتمان و جانمان یکی‌ است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: حضور با ایمان و با اعتقاد به خداوند، کثرت را برای مومنین به بار خواهد آورد، چرا که «کَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللّهِ». اینکه اشاره کردید به مجموعه کوچک، نه؛ شما جامعه بزرگی هستید چون به قدرت بزرگی متصل هستید و ما امید این را داریم که هر روز بزرگتر و وسعت بیشتری را پیدا کنید تا همه جهان اسلام را تبدیل به یک جبهه مقاومت بزرگ کنیم.

وی ادامه داد: لازمه آن این است که ما بتوانیم ارتباط خوبی با هم داشته باشیم، مشترکاتمان را پیدا و تقویت کنیم و از هرچیزی که موجب اختلاف و موجب دور شدن مسلمان‌ها از یکدیگر می‌شود، ممانعت کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با قرائت آیه  «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» و اعلام آمادگی در زمینه های مورد درخواست میهمانان عنوان کرد: بخش عمده ای از مسائلی که در تمام کشورهای اسلامی با آن مواجه هستیم، سبک زندگی و نشانه گرفتن آن از جانب دشمنان است و اینکه تلاش کنیم شیوه حرکت، زندگی، تعامل و تصرفاتمان جنبه‌های معنوی خود را از دست ندهد. یکی از این موارد حفظ جایگاه، آثار و آن میراثی است که شهدا برای ما به جای گذاشتند.

در ادامه دکتر خزعلی با اشاره به اینکه خانم دکتر مجتهدزاده در سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس به دنبال حفظ آثار دفاع، مقاومت، شهدا؛ سپس انتشار و نقل آن برای نسل‌های آینده و نسل‌هایی که آن را حس نکرده‌اند، می باشد؛ اظهار داشت: مقاومت همیشه هست و تنها شکل‌، نوع و ابزار آن عوض می‌شود؛ چرا که همیشه کسانی بودند که نخواستند مردم به رستگاری و هدایت دست پیدا کنند و همیشه باید این مقاومت چه به صورت نرم و چه به صورت سخت وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اکنون خانم‌ها در کشورهای اسلامی در بخش‌های مختلف با مشکلاتی روبرو هستند و یکی از وظایف ما این است که در رفع مشکلات و در آماده کردن زمینه برای ظهور تلاش کنیم. مشکلات اقتصادی، اجتماعی و حقوقی همگی زمینه‌های همکاری ما و لبنان را می‌تواند فراهم کند که باتوجه به اولویت‌هایی که در لبنان دیده می‌شود، ما آمادگی همکاری را داریم.

معاون رییس جمهور با اشاره به این نکته که دشمنان تلاش می‌کنند که بین ما اختلاف بیندازند، تاکید کرد: همان طور که فرمودید تلاش میکنند که به لبنانی‌ها بگویند ایران آن‌جا را تصرف کرده و به ایرانی‌ها بگویند که اموال شما به لبنان می‌رود و همه حیله‌ها و مکرهایی که به کار می‌برند تا اختلاف بین مسلمانان زیاد شود. بخاطر دارم در سفری که به لبنان داشتم، یکی از مسائلی که امام جمعه صیدا اشاره داشت این بود که آنقدری که مسلمانان در جنگ‌های صلیبی از یکدیگر کشتند، غیر مسلمان‌ها از مسلمان‌ها نکشتند و از طریق همین اختلاف انداختن همواره سعی کردند مسلمانان را به جان هم بیندازند و خود در خارج صحنه بنشینند و شاهد قتل عام مسلمانان باشند.

در ادامه؛ فاطمه حرب همسر شهید مصطفی بدرالدین توانمندی‌ها و فعالیت‌های زنان لبنان و نقش آفرینی اندیشه امام خمینی و مقام معظم رهبری در تشکیل‌ و سامان‌دهی فعالیت‌های عقیدتی و فرهنگی زنان لبنان و تاثیر عمیق انقلاب ایران بر زنان لبنان را تشریح کرد.

سپس مجتهدزاده رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، با اشاره به نقش بسیار شهید مصطفی بدرالدین در حوزه مقاومت، از حضور خانواده این شهید گرانقدردر ایران قدردانی کرد و پیرامون اهمیت فعالیت مشترک بین زنان دو کشور به بیان توضیحاتی پرداخت.

همچنین دکتر زعفرانچی معاون بررسی های راهبردی معاون رییس جمهور ضمن اشاره به این نکته که حضور خانواده شهید سردارشهید مصطفی بدرالدین در ایران، یاد شهدای محور مقاومت کشورمان از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی را بیش از پیش زنده کرده است، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که شهید حاج قاسم یک فرد نبود، یک مکتب بود، به نظر من درمورد شهید بدرالدین هم می توان این را عنوان کرد که ایشان یک فرد نیست، بلکه یک فرهنگ مقاومت است و ما گوشه ای از این فرهنگ را در خانواده این شهید شاهد هستیم و به آن افتخار می‌کنیم.

دکتر زعفرانچی اظهار داشت: ما در حوزه زنان در جهان اسلام یک نقطه خلا را به شدت حس می‌کنیم و باید در حوزه رایزنی‌های فرهنگی مقاومت کار را از «نقش زنان در فرهنگ مقاومت» آغاز کنیم.

لازم به ذکر است با توجه به قرابت فرهنگی دو کشور ایران و لبنان و لزوم هم افزایی بین فعالیت های مختلف زنان در شاخه های متعدد بین دو کشور، این نشست با هدف بررسی راهکارهای انجام همکاریهای فیمابین برگزار گردید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین