امیرعبداللهیان:دنبال یک توافق خوب هستیم/ کنایه سخنگوی دولت به روحانی/ طرح صیانت برگشت خورد/ پیش‌بینی تاجیک درباره آینده جریان اصلاح‌طلب

گروه سیاسی الف،   4000909039 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

 امیرعبداللهیان:دنبال یک توافق خوب هستیم/ کنایه سخنگوی دولت به روحانی/ طرح صیانت برگشت خورد/ پیش‌بینی تاجیک درباره آینده جریان اصلاح‌طلب

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۹ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۲۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۰۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۴۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۸۳۰ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت تا کنون ۵۷ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۶۱ نفر دُز اول، ۴۷ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۳۳۳ نفر دُز دوم و یک میلیون و ۶۶ هزار و ۲۶۹ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۰۵ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۶۶۳ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۷۳۰ هزار و ۴۵۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

امیرعبداللهیان :دنبال یک توافق خوب هستیم 

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه طی یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «هدف اصلی مذاکرات پیش رو باید اجرای کامل و مؤثر برجام و با هدف عادی سازی روابط تجاری و همکاری‌های اقتصادی پایدار با جمهوری اسلامی ایران باشد. بدیهی است برای بازگشت به برجام، ایران باید بتواند به طور کامل از لغو تمامی تحریم‌ها منتفع شود.

ایران آمادگی دارد تا در صورت ارائه تضمین، بررسی خسارات و لغو مؤثر و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌ها، اقدامات جبرانی خود را متوقف کند.

بازگشت احتمالی امریکا به برجام مورد توجه ما نخواهد بود مگر اینکه تضمین‌هایی ارائه گردد که تجربه تلخ گذشته تکرار نخواهد شد و شرکای اقتصادی ایران بتوانند با اطمینان خاطر وارد تعاملات اقتصادی پایدار و بدون نگرانی با ایران شوند.

آنچه در مذاکرات آتی مشخص است اینکه ایران با حسن نیت وارد مذاکرات می‌شود تا به یک توافق خوب برسد اما درخواست‌های فرابرجامی را نخواهد پذیرفت و جمهوری اسلامی ایران در مورد موضوعات فراتر از برجام وارد مذاکره نخواهد شد.

مایلم مجددا تأکید کنم که این فرصت، پنجره‌ای نیست که تا ابد باز بماند و امریکا و سه کشور اروپایی می‌بایست بخوبی این را درک کنند.

جمهوری اسلامی ایران در کنار تلاش متین، قوی و فعال دیپلماتیک برای لغو تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده، همزمان برنامه مؤثری برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و در سایه برنامه توسعه پایدار اقتصادی کشور دارد.»

***

طرح صیانت برگشت خورد

به گزارش تسنیم، با رای اعضای کمیسیون مشترک صیانت (حمایت از کاربران در فضای مجازی)، این طرح  به مرکز پژوهش‌های مجلس برگشت خورد تا مواد آن  براساس نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران اصلاح شود.

در جریان جلسه گذشته کمیسیون طرح صیانت اعلام شد که وزیر ارتباطات در نامه ای خواستار اصلاح برخی مواد طرح شده است.

شنیده ها حاکی از این است که این فرایند با پیگیری محمد باقر قالیباف رئیس مجلس انجام شده و در پیش‌نویس پیشنهادات دولت نیز مباحث مربوط به اینستاگرام و پلتفرم‌های پرمخاطب تغییرات جدی دارد.

***

رئیسی: مولدسازی اموال مازاد دولت سریعاً اجرایی شود

سید ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اظهار امیدواری کرد برنامه مولد سازی اموال مازاد دولت با همکاری همه دستگاه‌ها و قوای کشور هر چه سریع تر اجرایی شود.

رئیسی گفت: تمام مدیران برای رفع کسری بودجه بدون آثار تورمی باید با وزارت اقتصاد و دارایی برای تأمین بودجه از این طریق همکاری کنند.

در این جلسه، وزیر امور اقتصادی و دارایی از راهکارهای پیشنهادی برای اجرای برنامه مولد سازی دارایی‌های دولت از طریق فروش اموال مازاد با هدف تامین بخشی از منابع بودجه گزارش داد و مقرر شد برای برطرف شدن موانع فروش اموال مازاد دولت مجوزهای لازم دریافت شود.

 
برگزاری نخستین جلسه فوق العاده دولت برای بررسی بودجه ۱۴۰۱

نخستین جلسه فوق العاده دولت برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور صبح امروز به ریاست آیت الله دکتر رییسی رییس جمهور برگزار شد.

دولت برای بررسی تبصره های بودجه سال آینده امروز و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نوبت صبح و عصر جلسه خواهد داشت تا در زمان مقرر این لایحه تدوین و به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

***

کنایه سخنگوی دولت به روحانی

به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت روز سه‌شنبه در نشست خبری گفت: بدون شک در حوزه سیاست داخلی امروز مردم دولتمردان را در دسترس و کنار خود می‌بینند و دولتمردان را جزیی از خود می‌دانند.

بهادری جهرمی افزود: امروز اگر مردم با مشکلی مواجه می‌شوند خیالشان راحت است که مقامات عالی دولتی در کوتاهترین زمان ممکن نه از طریق جلسه ویدئو کنفرانسی و گزارش پشت میزی، بلکه از نزدیک و در صحنه به ارزیابی مسائل می‌پردازند و صحت‌سنجی می‌کنند و مردم مستقیم مطالبات خود را مطرح می‌کنند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: امروز مردم عالی‌ترین مقام اجرایی کشور پس از رهبری را در کنار خود در همه صحنه‌ها و مشکلات روز می‌بینند. طبیعی است مردم انتظار و پذیرش فاصله داشتن وزیران و مقامات اجرایی و استانداران را ندارند.

وی با بیان اینکه امروز مردم امیدوار و مطالبه‌گرند، گفت: وقتی رییس دولت خود در صحنه حاضر می‌شود از بقیه ارکان مطالبه می‌کند که همه جا و در هر صحنه کنارش حاضر باشد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه دیوار بین مردم و دولت شکسته شد، گفت: در ۱۰۰ روز نخست شاهد ۱۰ سفر استانی از سوی رییس جمهور، بیش از ۲۰۰ سفر استانی از سوی مقامات در حد وزیر و معاون وزیر بوده‌ایم یعنی به طور میانگین روزانه دو سفر از سوی مقامات و هر ۱۰ روز یک سفر از سوی رییس جمهوری انجام شده است.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به اشراف رییس‌جمهوری به مسائل و مشکلات کشور گفت: دیگر آمارسازی و گزارش‌سازی‌ها رییس جمهور را فریب نخواهد داد چون در صحنه شاهد صحت سنجی آمار است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه به زودی اعلام عمومی سند تحول را خواهیم داشت، گفت: سند تحول دولت در ۳۷ موضوع جدی و محوری کشور که حل این موضوعات حل غالب مسایل و مشکلات مردم است وتدوین این سند مساله ساده‌ای نبود و به اعتقاد کارشناسان یک سال زمان می‌برد.

وی ادامه داد: تدوین این سند از ابتدای تشکیل دولت آغاز و در این صد روز آماده شد و نسخه تحول دولت آماده است. 

***

 بودجه ۱۴۰۱ بودجه ای برای شرايط تحریم‌ها 

به گزارش تسنیم، در ادامه نشست‌های  سازمان برنامه و بودجه با دستگاه‌های اجرایی پیرامون ساختار جدید بودجه در سال آینده، نشستی با حضور وزیر امور خارجه و جمعی از معاونان این وزارتخانه و رییس سازمان برنامه و بودجه و جمعی از معاونین سازمان برگزار شد.

سید مسعود میرکاظمی در این نشست گفت:‌ بودجه سال آینده بر مبنای سند آمایش تدوین شده است ازاین‌رو ظرفیت‌های داخلی هر استان تا سطح شهرستان تعیین و سهم هریک از این مناطق در رشد اقتصادی استان و کشور مشخص شده است.

معاون رییس جمهور با اشاره به اهمیت شهرهای مرزی، گفت: اولویت دولت سیزدهم افزایش تعاملات با کشورهای همسایه و منطقه است و در این راستا در برنامه‌های این سازمان شهرهای مرزی مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه 1401 با فرض ادامه تحریم‌ها بسته شده است؛‌ تأکید کرد: ما از لغو تحریم‌ها و استیفای حقوق ملت استقبال می‌کنیم، اما با توجه به سوابق کشورهای غربی دوباره کشور را هشت سال معطل مذاکرات نمی‌کنیم؛ تا سفره مردم بیش از این آسیب نبیند.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: اگر در کشور تورم کنترل شود و فضای کار برای مردم فراهم گردد، قطعاً گره‌های اقتصادی باز خواهند شد، در بودجه سال آینده رشد اقتصادی 8درصدی با فرض ادامه تحریم‌ها دیده شده است؛ این هدف با توجه به کنترل کرونا و رکود ناشی از عملکرد دولت قبل واقع‌بینانه است.

***

گلایه‌های خانواده شهدای پرواز اوکراینی از روند دادگاه

جمشید رحمانی‌فرد، پدر نسیم رحمانی‌فرد از شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی به همشهری گفت: «من به شخصه از روند رسیدگی به پرونده راضی نیستم و به فرایند کارشناسی انجام شده انتقاد دارم، چراکه معتقدم با توجه به اینکه نیروهای مسلح به‌عنوان یکی از طرف‌های درگیر در پرونده مطرح است، نباید به‌عنوان مأمور تحقیق انتخاب می‌شد و کارشناسان بی‌طرف باید کارشناسی‌های لازم را انجام می‌دادند.‌

وقتی نهادی در پرونده‌ای دخیل است، کارشناسی فنی پیرامون موضوع نباید به آنها سپرده شود و کارشناسان مستقل باید این کار را انجام دهند. انتقاد دیگر این است که نظر کارشناسی به وکلای ما ابلاغ نشده‌است و این موضوع اطلاع از ابعاد مختلف پرونده را مختل می‌کند. ازسوی دیگر ما هویت متهمان را نمی‌دانیم. گذشته از اینها خانواده‌های داغدار ابهام‌هایی درباره حادثه دارند که مسئولان باید به آنها پاسخ بدهند.

ابتدا باید به این موضوع تأکید کنم که من فردی جناحی و سیاسی نیستم و فقط به‌دنبال دادخواهی هستم و از مسئولان انتظار دارم عدالت را اجرا کنند. یکی از ابهام‌ها این است که مسئولان دولتی مربوط باید پاسخ دهند که چرا پس‌از حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد عراق، پروازها در آسمان ایران متوقف نشد؟

این موضوع از ابتدایی‌ترین پروتکل‌های فنی و پروازی است که در چنین مواقعی باید رعایت شود. سؤال دیگر این است که چرا سامانه پدافند سیار در منطقه فرودگاه مسافری مستقر می‌شود و اتفاقا شلیک هم می‌کند؟ مسئولان پاسخ دهند که هواپیما اینقدر سنگین بوده‌است که براساس اطلاعات موجود حدود 82چمدان بار زده نشده‌است؟ سؤالاتی از این دست ذهن خانواده‌ها را مشغول کرده‌است و در انتظار ارائه پاسخ‌های مستدل هستند.

متأسفانه تاکنون پاسخ قانع‌کننده‌ای برای این سؤال‌ها به ما داده نشده‌است.

حدود 22ماه از این حادثه دردناک گذشته است، اما هیچ‌کس سراغی از ما نگرفت. از سران قوا انتظار داشتیم حداقل سراغی از ما بگیرند و در دیدار با ما حرف‌های خانواده‌های داغدار را بشنوند اما این موضوع تاکنون محقق نشده‌است.

در مقطعی از طریق دفتر رئیس‌جمهوری وقت، آقای روحانی، برای ما وقت ملاقاتی تعیین کردند، اما در روز موعود تلفنی اطلاع دادند این دیدار لغو شده‌است و دلیل آن را نیز همه‌گیری ویروس کرونا اعلام کردند که این بهانه ازنظر ما پذیرفته نیست. انتقاد ما این است که کسی حاضر نشد حرف‌های ما را رودررو بشنود و به سؤالات‌مان پاسخ دهد. از رسانه‌ها نیز انتقاد داریم.»

***

پیش‌بینی تاجیک از آینده جریان اصلاح‌طلب

محمدرضا تاجیک، از چهره های نظریه‌پرداز اصلاح‌طلب درباره آینده جریان اصلاح‌طلب به جماران گفت: «ما در آینده با نوعی شقاق در جریان اصلاح‌طلبی مواجه خواهیم بود. 

ما در آینده همچنین شاهد جریانهای اصلاح‌طلبی در صورت‌ها و سیرت‌های متفاوتی هستیم. در درون جریان رسمی نیز، تحولاتی خواهیم دید. حداقل از یک منظر کلی‌نگر در همین جریان رسمی معطوف به قدرت هم ما در آینده گروهی را خواهیم دید که اصرار بر یک نوع بازسازی گفتمانی، اندیشگی، تشکیلاتی، حزبی و استراتژیک خواهند داشت، و نیز جریانی که در همین مسیر تلاش می‌کند گام بردارد و به شکلی فهم منطق قدرت کند و تلاش کند با آن منطق کنار بیاید و به این شکل به حیات خود ادامه بدهد و این شقاق را در آینده خواهیم دید.

از طرف دیگر شقاقی میان کسانی که کماکان تلاش دارند جریان اصلاح‌طلبی را در قالب‌های خشک و بی‌روح و بی‌طراوت احزاب و گروه‌ها خلاصه کنند، خواهیم دید. و نیز گروه‌هایی را شاهد خواهیم بود که تلاش دارند در پیکره‌ی فراخ جریان اصلاح‌طلبی، شکلی از «باهم‌بودگی» و «جمع‌بودگی» متفاوتی را دراندازند و یک نوع اشتراکِ بدون مشترک‌بودن، و یک نوع زنجیره ی تفاوت‌ها را شکل دهند.

در چنین فضاهایی یک تشکیلات ریزومی در آینده جریان اصلاح‌طلبی خواهیم داشت. قسمتی از جریان اصلاح طلبی نیز، احتمالا رادیکالیزه می‌شود؛ یعنی شیوه‌های‌ خاص مدنی را که در چارچوب‌های قانونی مرسوم حرکت کند را کنار خواهند گذاشت. و برخی هم،  کاملا ریزش خواهند کرد و منفعل خواهند شد، و عطای بازی سیاسی و قدرت را به لقایش خواهند بخشید و به فضای دیگر خواهند رفت. در این فضا هم جریاناتی خواهیم داشت. 

عده‌ای هم در این میان، همانگونه که گفتم، تلاش دارند هرم اندیشه و گفتمانی اصلاح‌طلبی را سر و ته کنند، روی قاعده آن را بنشانند و آن را جامعه‌محور کنند، در مقابل کسانی که تلاش دارند اصلاح‌طلبی را کماکان قدرت‌محور و سیاست محور (ماکروپلتیک) نگه دارند. طبیعتا در این فضایی که جریان اصلاح‌طلبی با بحران مقبولیت و مشروعیت مواجه شده است، شاهد ریزش‌های گوناگونی از پیکره این جریان خواهیم بود و این امر، نقش و جایگاه و سطح و گستره‌ی بازیگری جریان اصلاح‌طلبی در آینده، تحت شعاع جدی قرار خواهد داد. اینکه آیا در آینده نزدیک جریان اصلاح‌طلبی بتواند به عنوان یک آلترناتیو جدی در عرصه‌ی بازی‌های سیاسی و اجتماعی نقش‌آفرینی داشته باشد - که من بعید می‌دانم - مستلزم تحول خاص و یک نوع انقلاب در اصلاحات است.»

***

مذاکره‌کنندگان ایرانی چه زمانی به کشور بازمی‌گردند؟

به گزارش ایسنا، دور اول مذاکرات وین که برای تعیین «اصول و مبانی گفت‌وگوها» برگزار می‌شود به دلیل ضرورت مشورت هیات‌های نمایندگی کشورها با پایتخت‌ها احتمالا طولانی نخواهد بود.

بعد از ظهر روز دوشنبه ۸ آذرماه دور جدید گفت‌وگوها میان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۴ با هدف رفع تحریم‌ها و در قالب برگزاری کمیسیون مشترک برجام در شهر وین پایتخت اتریش آغاز شد.

اگرچه هنوز برای قضاوت در مورد دستاوردهای عملی مذاکرات آغاز شده بسیار زود است اما اظهارنظرهای مختلفی که از شب گذشته توسط مقامات حاضر یا نزدیک به مذاکرات بیان شده نشان دهنده سازنده و رو به جلو بودن مذاکرات است.

رسانه‌های غربی نیز هرچند محتاطانه اما در مجموع بازتاب‌ های مثبتی از روز اول مذاکرات مخابره کردند.

به دلیل اهمیت شکل‌گیری توافق در مورد اصول و مبانی گفت‌وگوها که یکی از مهمترین بخش‌های مذاکرات محسوب می‌شود، مشورت هیات‌های نمایندگی کشورهای حاضر در مذاکرات با پایتخت‌ها کاملا ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

بر این اساس می‌توان انتظار داشت که هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین ظرف چند روز آینده به کشور باز گردد و پس از انجام مشورت‌های لازم در سطوح عالی مجددا برای پیگیری گفت‌وگوها عازم وین شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۱۵۱۵۴۲۰:۵۶:۰۵ ۱۴۰۰/۹/۹
مشکلات ملت با متلک گویی حل نمی شود جناب سخنگوی جوان
ناشناس۲۳۱۵۵۵۶۰۸:۵۱:۴۵ ۱۴۰۰/۹/۱۰
دولت چه احتیاجی به سخنگو دارد؟ صدا و سیما گفته های رییسی و وزرایش هر روز و هر ساعت منتشر می کند.
ناشناس۲۳۱۵۵۷۵۰۹:۰۴:۰۰ ۱۴۰۰/۹/۱۰
جالب است که حرفهای روحانی در مورد پر بودن فروشگاهها از کالا و عدم کمبود را تکرار کرده است!!!!
ناشناس۲۳۱۵۶۹۴۱۰:۲۲:۵۷ ۱۴۰۰/۹/۱۰
روحانی چرا بیش از 50 مرتبه به منتقدین دلسوز کشور متلک گفت و اونها را به جهنم حواله داد ؟!
ناشناس۲۳۱۵۷۰۲۱۰:۲۸:۰۹ ۱۴۰۰/۹/۱۰
اصلاح طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند برای اواربرداری و بازسازی خرابی ها حداقل 16 سال زمان لازم است.
ناشناس۲۳۱۵۱۸۰۲۱:۱۸:۱۴ ۱۴۰۰/۹/۹
در قضیه سقوط هواپیمای اوکراینی روحانی باید بعنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی وقت در مورد کلییر نکردن اسمان کشور در شرایط حساس و جنگی پاسخگو باشد.
ناشناس۲۳۱۵۱۸۳۲۱:۲۰:۳۹ ۱۴۰۰/۹/۹
تجارت خارجی کشور در 3 ماه گذشته 30 درصد رشد داشت در مهرماه رکورد صادرات شکسته شد.
ناشناس۲۳۱۵۱۸۵۲۱:۲۳:۰۷ ۱۴۰۰/۹/۹
امروز مردم خیال شون راحت است که کشور ویدئو کنفرانسی اداره نمی شود و دولتمردان در کنار مردم هستن.
ناشناس۲۳۱۵۱۸۷۲۱:۲۴:۵۵ ۱۴۰۰/۹/۹
دولت جدید در مدت 100 روز به اندازه 8 سال مدیریت زخم بستری و ویدئو کنفرانسی کار کرد.
ناشناس۲۳۱۵۱۸۹۲۱:۲۷:۴۴ ۱۴۰۰/۹/۹
میانگین رشد اقتصادی دولت روحانی صفر بود اگر 6 سال رشد اقتصادی 8 درصدی داشته باشیم تازه به شرایط اقتصادی سال 90 خواهیم رسید.
ناشناس۲۳۱۵۱۹۱۲۱:۳۰:۱۳ ۱۴۰۰/۹/۹
در ناموس فروشی هیچ گونه توافق خوبی وجود ندارد
ناشناس۲۳۱۵۱۹۶۲۱:۳۱:۲۳ ۱۴۰۰/۹/۹
اصلاح طلبان 8 سال مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و خون مردمو توی شیشه کردند به همین دلیل از صحنه سیاسی کشور حذف شدند.
ناشناس۲۳۱۵۱۹۸۲۱:۳۵:۰۵ ۱۴۰۰/۹/۹
دیگه مشکلات را به FATF گره نمی زنیم خط ترانزیت گاز ترکمنستان در سفر رئیس جمهور محقق شد.
ناشناس۲۳۱۵۲۰۲۲۱:۳۷:۰۰ ۱۴۰۰/۹/۹
اولیانوف: درخواست ایران برای لغو کامل و موثر تحریم ها کاملا"منطقی است.
ناشناس۲۳۱۵۲۰۵۲۱:۴۰:۱۳ ۱۴۰۰/۹/۹
اصلاح طلبان ابتدا باید خودشان را اصلاح کنند و منافع ملی را بر منافع جناحی و شخصی مقدم بدانند.
ناشناس۲۳۱۵۲۰۹۲۱:۴۳:۲۵ ۱۴۰۰/۹/۹
دولت روحانی حتی بودجه نویسی هم بلد نبود در 4 سال گذشته بودجه کشور با کسری شدید بسته شد که سبب تورم افسارگسیخته شد.
ناشناس۲۳۱۵۲۱۹۲۱:۵۴:۰۵ ۱۴۰۰/۹/۹
سخنگوي دولت بيشتر به تبليغ دولت پرداخته بدون توجه به نظر مردم از طرف مردم هم از دولت تعريف وتمجيد كرده اين نوع سخنگويي تا كنون در هيچ دولتي سابقه نداشته
ناشناس۲۳۱۵۴۴۹۰۶:۰۹:۴۹ ۱۴۰۰/۹/۱۰
سندی یکسال زمان میبرده رو شما ۱۰۰روزه آماده کردین ؟
ناشناس۲۳۱۵۴۹۱۰۷:۴۷:۳۲ ۱۴۰۰/۹/۱۰
یک توافق خوب فقط با پریدن بغل کدخدا میسر میگردد
ناشناس۲۳۱۵۵۲۱۰۸:۱۸:۵۵ ۱۴۰۰/۹/۱۰
چرا کارخانه ایران خودرو درتبریز تعطیل شده است؟
ناشناس۲۳۱۵۶۲۳۰۹:۴۰:۳۹ ۱۴۰۰/۹/۱۰
ماهی 150 هزار خودرو در این واحد صنعتی تولید می شود.
ناشناس۲۳۱۵۵۳۱۰۸:۲۹:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۱۰
در مورد ایران حرف میزنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۳۱۵۶۶۵۱۰:۰۷:۰۸ ۱۴۰۰/۹/۱۰
جناب عبدالهیان چنان میگویند دنبال یک قرارداد خوب هستیم که انگار طرف مقابل این نیت را ندارد
ناشناس۲۳۱۵۶۸۴۱۰:۱۸:۳۴ ۱۴۰۰/۹/۱۰
صد رحمت به روحانی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین