انتقاد محیط زیست تهران از کم‌کاری برخی دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک

گروه اجتماعی الف،   4000909031

مدیر کل محیط زیست استان تهران ضمن انتقاد نسبت به برخی تکالیف بر زمین مانده قانون هوای پاک از عملکرد این اداره کل در رابطه با این قانون دفاع کرد.

انتقاد محیط زیست تهران از کم‌کاری برخی دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک

سعید محمودی در گفت و گو با ایسنا با انتقاد از برخی کارهای به جای مانده بر اساس قانون هوای پاک گفت: طرح «کهاب» (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) باید تا پایان سال ۱۴۰۰ در کلیه جایگاه‌های سوخت تهران اجرا شود این در حالیست که در حال حاضر تعداد بسیار محدودی از جایگاه‌ها این طرح را انجام داده‌اند و موضوع به‌صورت کامل از سوی وزارت نفت انجام نشده است و انتظار داریم که در چارچوب قانون هوای پاک این اقدامات با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی افزود: بر اساس آیین نامه ماده ۲ قانون هوای پاک از سال ۹۹ می‌بایست تمدید یا صدور مجوز شرکت‌های پیک موتوری مشروط به برقی شدن موتور سیکلت‌ها باشد که متاسفانه این موضوع نیز مغفول مانده و جزو تکالیف قانونی سازمان صمت استان تهران است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به تکالیف شهرداری تهران بر اساس قانون هوای پاک گفت: انتظار می‌رود شهرداری تهران بر اساس مواد ۹ و ۱۰ قانون هوای پاک، توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را با جدیت پیگیری کند.

محمودی همچنین برخورد با خودروها و موتور سیکلت‌های دودزا و فاقد معاینه فنی از سوی پلیس راهور مطابق قوانین موجود را از دیگر انتظارات برای کاهش آلودگی هوای تهران دانست و اظهارکرد: یکی از تکالیف پلیس راهور برخورد با اینگونه خودروهاست که باید با دقت عمل بیشتری انجام شود و این کار باعث سوق دادن خودروهایی که در حوزه معاینه فنی تخلف می‌کنند و بر طرف کردن نقص فنی موجود در سیستم احتراق می‌شود، در نتیجه در کاهش آلودگی هوا حاصل از منابع متحرک تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: در مورد مصوبات کارگروه اضطرار هم این انتظار وجود دارد که کلیه دستگاه‌ها از جمله پلیس و شهرداری و سایر دستگاه‌ها در کنار خود محیط زیست مصوبات را با جدیت مورد پیگیری قرار دهند.

محمودی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره انتقاداتی که سازمان بازرسی کل کشور در زمینه اجرای وظایف اجرایی و نظارتی در قانون هوای پاک به محیط زیست داشته‌ است، خاطرنشان کرد: محیط زیست وظایف خود را به‌صورت کامل و صد درصدی انجام داده‌ است. در صورتی که سازمان بازرسی باز هم از ما سوالاتی داشته‌ باشد، آماده پاسخگویی هستیم البته محیط زیست تا کنون وظایف خود را - که بیشتر هم نظارتی است- انجام داده است.

مدیر کل محیط زیست استان تهران در ادامه اظهارکرد: وظایف اجرایی محیط زیست به اندازه وظایف نظارتی آن نیست و سهم نظارت بیشتر از اجراست. امکان دارد اجرای این وظایف به‌خوبی منعکس نشده‌ باشد و باعث ایجاد این ذهنیت شود که محیط زیست وظایف خود را به درستی انجام نداده‌ است.

وی با اشاره به نقش محیط زیست در ایجاد همکاری میان دستگاه‌های مختلف برای اجرای تکالیف خود بر مبنای قانون هوای پاک گفت: ما در اداره محیط زیست تهران سعی کردیم تمام مسئولیت‌های خود مانند تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا را به نحو احسن انجام دهیم و با هر گونه کوتاهی و قصور برخورد کنیم. در صورت لزوم متخلفان و یا افرادی که کوتاهی کرده‌اند، به دادستانی تهران و سازمان بازرسی معرفی خواهند شد.

محمودی با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای کاهش مساله آلودگی هوا گفت: هدف از برگزاری جلسات کارگروه اضطرار آلودگی هوا، ایجاد همکاری میان همه دستگاه‌هاست. در این جلسات تلاش می‌کنیم تمام نهادهای مرتبط با این مسئله کنار یکدیگر قرار گیرند تا بتوانیم مشکل آلودگی هوا را برطرف کنیم همچنین نهادهایی که وظایف خود را در قبال این موضوع به‌درستی انجام داده‌اند نیز لایق تقدیر هستند. سازمان استاندارد یکی از این نهادهاست که همکاری بسیار خوبی با محیط زیست داشته‌ و در استان تهران وظایف خود را به خوبی انجام داده‌است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین