اپتیکال برایتنر، ماده‌ای شگفت انگیز برای صاحبان صنعت پلاستیک!

گزارش بازرگانی،   4000907019

با رشد صنعت پلیمر و پلاستیک، استفاده از ماده خاصی به نام اپتیکال برایتنر یا همان سفیدکننده نوری اهمیت فراوانی پیدا کرده است. این ماده شیمیایی که با نام تجاری OB عرضه می‌شود، یک سفیدکننده مقاوم در برابر حرارت و مواد شیمیایی است که استفاده از آن باعث افزایش سفیدی شده و سبب می‌شود که شاهد ایجاد رنگ‌های درخشان‌تری باشیم. از این ماده به‌منظور از بین بردن رنگ زرد یک پلیمر و ایجاد ظاهری سفیدتر استفاده می‌شود. به‌منظور خرید اپتیکال برایتنر می‌توانید این محصول را با نام‌هایی چون روشن‌کننده‌های نوری، اپتیکال وایتنر و فلوئورسنت نیز در بازار پیدا کرده و آن‌ها را خریداری کنید. برای معرفی این محصول در این مقاله قصد داریم تا شما را با ویژگی‌های اپتیکال برایتنر آشنا کرده و در مورد کاربردهای این ماده اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

عملکرد اپتیکال برایتنر

اگر بخواهیم عملکرد اپتیکال برایتنر را مورد بررسی قرار دهیم می‌توان گفت این ماده که بر اساس رویکرد فلورسنتی تولید می‌شود، پرتو فرابنفش خورشید را جذب خود کرده و سپس این پرتوها را با طول موج بالاتر و در ناحیه آبی طیف مرئی منتشر می‌کند.

برای خرید اپتیکال برایتنر باید بدانید که این مواد به‌صورت پودری و با رنگ سبز مایل به زرد عرضه می‌شوند که برای بازتاب طیف رنگی آبی و بنفش مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولاً رنگ زرد و یا قهوه‌ای در سطح جسم باعث تیره شدن یا کثیف به نظر رسیدن آن نیز خواهد شد.

کاربردهای اپتیکال برایتنر

اپتیکال برایتنر، کاربرد گسترده‌ای در تولید انواع کاغذ و پارچه و ظروف بسته‌بندی دارد. همچنین استفاده از این ترکیب برای تولید انواع مواد شوینده نیز رایج است.

از سوی دیگر از اپتیکال برایتنر شوینده در سفیدکننده‌های شیمیایی نیز استفاده می‌کنند چرا که استفاده از این ماده برای بالابردن میزان انعکاس نور سفید و براق‌تر دیده‌شدن لباس‌ها کاربرد دارد.

در صنایع تولید کاغذ نیز کاربرد اپتیکال برایتنر برای روشن‌تر کردن صفحات کاغذ است. در فرایند رنگرزی و پس از تغییر رنگ انواع پارچه، از اپتیکال برایتنر برای کم کردن رنگ‌های مایل به زرد و نارنجی استفاده می‌کنند و همچنین برای براق‌تر کردن ظاهر پارچه‌ها نیز از این ماده استفاده می‌شود.

بازار خرید اپتیکال برایتنر در جهان

با توجه به کاربرد اپتیکال برایتنر و محبوبیت آن در سراسر جهان انتظار داریم تا با افزایش نیاز جهانی درصد استفاده از این ماده به‌طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. آمارها نشان می‌دهد که حجم بازار خرید و فروش این ترکیب در سال 2021 میلادی به رقم 2.1 میلیارد دلار در سال خواهد رسید و به‌صورت هر ساله شاهد رشد 4.5 درصدی این عدد خواهیم بود.

ویژگی‌های شیمیایی اپتیکال برایتنر

برای پاسخ به این سوال که ویژگی‌های شیمیایی اپتیکال برایتنر چیست باید گفت، این ماده امروزه جز طبقه‌بندی مشتقات استیل بن‌ها قرار می‌گیرد. استیل بن‌ها جز ترکیبات شیمیایی محسوب می‌شوند که در دسته دی آریل اتن‌ها قرار دارند.

دی آریل اتن‌ها جز ترکیبات آلی هستند که دارای دو گروه بنزنی و باند شیمیایی دوگانه بوده و خواص مخصوص به خودشان را دارند. استیل بن‌ها به‌خاطر توانایی که در تولید مشتقات مختلف دارند، در دسته‌بندی مواد شیمیایی بااهمیت قرار می‌گیرند.

رایج‌ترین ترکیبات اپتیکال برایتنر

رایج‌ترین ترکیبات اپتیکال برایتنر از مشتقات استیل بن‌ها هستند که به‌عنوان روشن‌کننده‌های نوری در بازار می‌توان آن‌ها را خریداری کرد. این مواد از نوع 4 و 4 دی آمینو 2 و 2 استیل بن دی سولفونیک اسید بوده و شما می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی سفارش دهید.

مواد شیمیایی که به‌صورت جامد قابل انحلال در آب بوده و از آن‌ها به‌عنوان ماده افزودنی روشن‌کننده پودر‌های لباس‌شویی نیز استفاده می‌شود با نام اپتیکال برایتنر معروف بوده و شاهد استفاده از آن‌ها در صنایع مختلف هستیم.

خرید اپتیکال برایتنرها در مدل‌هایی چون 4 و 4 دی آمینو 2 و 2 استیل بن دی سولفونیک اسید مخاطرات مختلفی دارد. از مهم‌ترین این مخاطرات استفاده از این ماده آن است که اپتیکال برایتنرها سمی هستند و اگر به اشتباه خورده شود، باید حتماً معده فرد شستشو داده شود. روشن‌کننده‌های نوری، جز محصولات فلوئورسنت هستند و در حال حاضر بیش از 400 نوع از انواع این مواد در صنایع شیمیایی تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حدود 90 نوع از این روشن‌کننده‌های در بازار‌های جهانی خریدوفروش می‌شوند و این عدد نشان می‌دهد که بازار جهانی تنها بر روی تعداد اندکی از این مواد متمرکز است.

نکات ایمنی استفاده از اپتیکال برایتنر

به دلیل اهمیت تجاری استفاده از این ماده، لازم است تا دید کافی در مورد خطرات احتمالی آن داشته باشید تا پس از خرید اپتیکال برایتنر بتوانید به‌خوبی از این ماده استفاده کرده و موارد ایمنی آن را رعایت کنید. این نکات ایمنی شامل موارد زیر می‌شود:

  • اپتیکال برایتنرها به نحوی هستند که اگر در صنایعی مانند تولید پلاستیک و بسته‌بندی‌های کاغذی که با مواد غذایی در ارتباط هستند، مورد استفاده قرار بگیرند، لازم است تا قبلاً از استفاده توسط سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار گرفته و تأیید شوند.
  • اگر از این ماده در تولید محصولاتی چون شوینده‌ها استفاده شود، باید فرایند استفاده از آن توسط سازمان حفاظت از محیط‌زیست بررسی و کنترل شود.
  • پس از خرید اپتیکال برایتنر باید این ماده را در محیط خشک نگهداری کنید.
  • اگر در هنگام استفاده از این ماده، اپتیکال برایتنر با پوست و یا چشم شما برخورد کرد، باید سریعاً صورت و چشم خود را با صابون بشویید.
  • به هیچ عنوان نباید تخلیه اپتیکال برایتنرها در فاضلاب‌های شهری و یا رودخانه‌ها انجام پذیرد.
  • هنگام لمس و استفاده از اپتیکال برایتنر باید از دستکش و عینک محافظ استفاده کنید، چرا که پوست پس از برخورد با اپتیکال برایتنر قرمز شده و تاول می‌زند.

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا به‌صورت کامل شما را با اپتیکال برایتنر آشنا کرده و در رابطه با این دسته از محصولات اطلاعات جامعی را به شما ارائه کنیم. توجه به نکات گفته شده در این مقاله به شما این امکان را می‌دهد تا به این سوال مهم پاسخ دهید که اپتیکال برایتنر چیست و در چه بخش‌هایی از آن استفاده می‌شود. نکته مهمی که وجود دارد، خرید اپتیکال برایتنر از یک تامین‌کننده معتبر است. شما می‌توانید برای خرید و استعلام قیمت انواع Optical brightener از سایت شمس جاوید (shamsjavid.com) اقدام به خرید کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین