فیلمی که قرار است جنگ یمن را تحریف کند

گروه جهان الف،   4000906109 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

امارات متحده عربی  باهدف سرپوش گذاشتن بر شکست‌های نظامی خود در یمن با تولید فیلمی تلاش کرد واقعیت‌های جنگ یمن را تحریف کند، اما رسانه‌های جنگی منطقه حقیقت این دور از درگیری ها را فاش کردند.

فیلمی که قرار است جنگ یمن را تحریف کند

به گزارش الف، اکران فیلم « الکمین» نخستین فیلم سینمایی جنگی امارات که بر اساس رویدادهایی از جنگ یمن و تجاوزات ائتلاف عربی ساخته شده، آغاز شده است. امارات مبالغ هنگفتی را برای این فیلم هزینه کرده  و تلاش می‌کند آن را به شکل گسترده تبلیغ کند.  این فیلم  روایتی در خصوص حضور نیروهای اماراتی در جنگ یمن به کارگردانی  «پی‌یر مورل» و نویسندگی «برندن بریتل» و «کرتیس بریتل»  است. همچنین این فیلم با حضور جمعی از بازیگران عرب ساخته شده و از چهارم آذرماه در تمامی سینماهای امارات اکران عمومی شد.

هدف امارات از اکران این فیلم  ارائه « سند بی‌گناهی» مقامات امارات به خانواده سربازان کشته شده در جنگ یمن است که حاکمان ابوظبی آن‌ها را برای دستیابی به پروژه‌های استعماری خود به کام مرگ فرستادند. همچنین امارات تلاش می‌کند از خلال ارائه این فیلم افکار عمومی را نسبت به  پایان جنگ و شکست ائتلاف متجاوز عربی در برابر قدرت انصارالله و ارتش یمن و کمیته نیروهای مردمی تغییر دهد. ابوظبی در این فیلم تلاش کرده  تا با تصویرسازی درباره چگونگی رهایی نیروهایش از این کمین  چهره‌ای قدرتمند از ارتش خود به بیننده نشان دهد.

این فیلم در واقع تلاشی است برای سرپوش گذاشتن بر جنایت متجاوزان به خاک یمن و ارائه تصویری قهرمانانه از ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی که منجر به وقوع یک بحران انسانی و قحطی فراگیر، گسترش بیماری‌ها و نیز تخریب گسترده میراث تاریخی یمن شده است.

شرکت « آی جی سی اینترنشنال» شرکت سازنده این فیلم با همکاری شرکت « ایمیج نیشن»  ابوظبی تبلیغاتی را ارائه و ادعا  کردند که این فیلم جنگی برگرفته از واقعیتی است که در سال 2018 اتفاق افتاده است.این داستان ماموریت نجات گروهی از سربازان اماراتی است که در محاصره و کمین نیروهای مردمی یمن در کوهستانی به دام افتاده‌اند.

استفاده امارات از ابزار سینما برای سرپوشی بر شکست ارتش خود در یمن  درحالی صورت می گیرد که واقعیت‌های  جنگ در یمن از چیزی دیگری حکایت دارد.

سایت الخنادق  در همین راستا در گزارشی نوشت که رسانه‌های ارتش یمن و کمیته نیروهای مردمی  نیز به نوبه خود با پخش صحنه‌های اصلی این رویداد، مستندات قطعی در رد ادعاهای ابوظبی مربوط به این واقعه منتشر کردند. فیلم کمین نشان می‌دهد که این محاصره و کمین در واقع در منطقه‌ای کوهستانی در استان «تعز» به نام «موزع» در سال 2018 رخ داده است یعنی  زمانی که خودروهای زرهی اماراتی بخشی از یک کاروان نظامی در حال انجام ماموریت خصمانه  در یمن بودند.

 دوربین‌ رسانه‌های جنگی نشان می‌دهد زمانی ‌که گروهی از ارتش و کمیته‌های  نیروی مردمی به اماراتی‌ها حمله کردند ، نیروهای اماراتی  با حالتی شرم‌آور فرار کردند. بدین ترتیب می‌بینیم که فیلم رسانه‌های جنگی واقعیت را با بودجه بسیار اندکی نشان می‌دهد، برخلاف فیلم پرهزینه امارات که تنها هدفش جعل تاریخ است.

همچنین دوربین رسانه‌های جنگی  خودروهای زرهی امارات در حال اشتعال را نشان می‌دهد که به تلی از خاکستر تبدیل شدند. این عملیات منجر به انهدام 4 خودروی زرهی و کشته شدن 12 سرباز و افسر اماراتی شد.

در همین راستا، رسانه‌های جنگی  یمن تأکید کردند که این عملیات تنها عملیات ارتش و کمیته نیروهای مردمی یمن علیه نیروهای اماراتی در یمن نبوده؛ بلکه  دوربین‌ها تعدادی از عملیات‌های دیگر در «باب المندب»،« لودر» و «صافر» را مستند کرده‌اند؛ اما این عملیات جزو برجسته ترین مواردی بود که منجر به خسارت‌های مالی و جانی هنگفت  برای نظامیان اماراتی شد.

موضوع دیگر این است که شرکت‌های تبلیغاتی اعلام کردند که این فیلم به عنوان بزرگترین فیلم جنگی به زبان عربی  در بسیاری از کشورهای شورای خلیج فارس اکران خواهد شد. این در حالی است که بسیاری از کشورهای مذکور  از سینما محروم هستند و عربستان سعودی تا قبل از ولیعهدی « محمد بن سلمان» سینما را حرام  می‌دانست. 

امارات متحده عربی به همراه عربستان و برخی دیگر از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله امارات در مارس 2015 ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد که دلیل اصلی امارات در این جنگ استثمار ثروت یمن بوده است که اما این ائتلاف متجاوز در طول هفت سال گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن نتوانسته به هیچ‌ یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست یابد.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه  ملت یمن می‌جنگند و عملا در باتلاق این بحران گرفتار شده اند و امارات امروز سعی دارد با هزینه‌های کلان نیروهای خود را در برابر نیروهای یمنی قوی نشان دهد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۰۹۹۴۸۱۷:۵۸:۱۲ ۱۴۰۰/۹/۶
اصغر فرهادی نساخته اینو؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین