نظرات برگزیده مخاطبین الف: چرا پرداختی‌ها در دستگاه‌های دولتی این قدر متفاوت است/ هم نیروی نظامی و هم اقتصاد قوی باید داشته باشیم/ ضرورت دارد الگوی کشاورزی تغییر کند

گروه سیاسی الف،   4000903161 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: چرا  پرداختی‌ها در دستگاه‌های دولتی این قدر متفاوت است/ هم نیروی نظامی و هم اقتصاد قوی باید داشته باشیم/ ضرورت دارد الگوی کشاورزی تغییر کند

مخاطبین الف درباره یادداشتی با عنوان «هشدارهای تجمع مردم اصفهان» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید: 

*دولت هاشمی با صدور مجوز حفر چاههای عمیق در منطقه کرمان و ماهان و رفسنجان و دولت خاتمی با توسعه دادن صنایع آب بر کاشی سازی در مناطق میبد و اردکان سبب از دست رفتن منابع ابهای زیرزمینی شدند.

*با این روند کمبودها و مشکلات، در آینده ای نزدیک هیچ نقطه ای در ایران قابل زیستن نخواهد بود.

*روحانی باید پاسخگو باشد چرا با برجام مشکلات آب و محیط زیست کشور و اشتغال جوانان حل نشد و بلکه تشدید شد ؟!

*چرا نمایندگانی که چنین مشکلات پیچیده ای را ایجاد کرده اند بازخواست نمیشوند. چرا برای انتقال سریع صنایع پر مصرف به کنار دریای عمان اقدام نمیشود. چرا الگوی کشاورزی اصفهان عوض نمیشود. فقط حرف حرف حرف ...

*{پاسخ به کامنت بالا}من به عنوان یک اصفهانی  حرف شما را تایید می کنم باید ذوب اهن که صنعت پر مصرف و الوده کننده هوای اصفهان و باعث بیماری ام اس و... می شود را به استان های پر اب دیگه که بر اساس تاریخ هیچ وقت خشک نشدند انتقال بدهند مثل خوزستان و بوشهر و یا گیلان و شمال و ابی که به دریا میریزد به کارخانه انتقال بدهند اصفهان نه هوا دارد نه آب و نه خاک درست حسابی.

*متاسفانه با تصمیم گیری های غلط و غیر کارشناسی مسولین در ادوار مختلف این مشکلات پیش آمده ومردم استان های همجوار را در مقابل هم قرار دادند اگر بررسی شود مشخص خواهد شد که سود واقعی صنایع دراستان های اصفهان ،یزد،کرمان،قم وچهارمحال که از آب ها حوزه آب خیز زاینده رود و کارون استفاده می کنند  به جیب چه کسانی می رود.

* از گروه سیاسی سایت وزین الف خواهشمندم دقت بفرمایید چه کسی این مطلب را نوشته که عوامانه مطلب مینویسد: 1- اصلا خبر نداره که صنایع اصفهان را نمایندگان آن به استان نیاوردند و این تصمیمات بخش امنیتی کشور چه قبل انقلاب و چه بعد انقلاب بود که دارای این تفکر بودند که "صنایع استراتژیک باید در مناطق خارج از دسترس دشمن باشد". مردم و نمایندگان این استان مخالف بودن صنایع در استانشون هستن چون مضرات زیادی براشون داشته و پولش هم که به خزانه دولت واریز میشه. 2- چرا به دروغ کشت محصولات آب بری چون هندوانه و باقی صیفی جات را در اصفهان تیتر میکنید؟ در اصفهان که نه، ولی در شهرستان زرین شهر (لنجان) آن فقط برنج کشت داریم که آنهم بخاطر این است که اغلب کشاورزن و چندصد ساله اینکارو میکنن. کسی مثل جهاد کشاورزی باید راهنمائیشان کند که دیگر نمیتوانند این کارو بکنند. لطفا از دید عوامانه و بدون تحقیق و صرفا مثل بقیه مردم که اطلاعات به دستتان میرسد، مقاله ننویسید.

***

گزارشی با عنوان «آیا «رئیسی» حریف اژدهای هفت سر فیش های نجومی می شود؟!» در الف منتشر شد که با نظرات متعدد مخاطبین همراه شد. تعدادی از این نظرات را می‌خوانید:

*آنانی که به دولت روحانی انگ حقوق نجومی می زدند، اکنون چرا در مورد حقوقهای نجومی در دولت رییسی روزه سکوت در پیش گرفته اند؟

*خوشبختانه دیروز 3 نفر از نجومی بگیران شرکت های زیر مجموعه وزارت کار با دستور وزیر محترم برکنار شدند در حالیکه در دولت قبل نوبخت میگفت نجومی بگیران ذخائر نظام هستند.

*اکثر مدیران یک فیش قانونی دارند که آن را به همه نشان می دهند. چندین فیش نامرئی هم دارند که سر ماه در حسابهای مجزا واریز می شوند.

*خوشبختانه جناب رئیسی دستور برکناری مدیران نجومی بگیر شرکت های پتروشیمی را صادر کردند و قاطعیت خود در مبارزه با فساد را نشان دادند.

*روحانی باید پاسخگو باشد که چرا از راه اندازی سامانه حقوق و مزایای مدیران و شفافیت امتناع کرد ؟!

*کاش به جز حقوق به سایر امتیازها ورود میشد. مثلا دادن زمین ویا اخذ مجوز کارخانه و.... خیلی از این نوع امتیازها نه دیده میشه نه قابل پیگیری هست. در یکی از قوا به هر یک از کارمندان چندین قطعه زمین در طول خدمت داده میشه و با اعمال نفوذ تغییر کاربری میدن که ارزش اونها دهها میلیارد تومان هست. حالا اگر یک نفر حقوق نجومی هم بگیره تا آخر خدمتش نمیتونه یکی از اون زمینها بخره. کجای کارید؟ راه برای کسب ثروت غیر قانونی بسیاره. سرگرم شدین به حقوق مثلا نجومی.

*از مدعی العموم می خواهیم به ترک فعل نمایندگان مجلس در باب حقوق های نجومی ورود کنند متاسفانه نمایندگان امتیاز بگیر و نجومی بگیر قوانینی وضع نکرده اند که جلوی حقوق های نجومی گرفته شود بلکه همه ساله سقف حقوق های مدیران حیف نون راهم افزایش داده اند.

*رئیسی کارخانه رشت الکتریک را بعد از 20 سال از کرباسچی و شرکاء پس گرفت و هفت تپه را به بیت المال بازگرداند و قطعا"حریف این اژدهای هفت سر می شود.

*اشتباه این است که اولا در نظام پرداخت اختلاف مشاغل و مسوولیتها به درستی تعریف نمیشود و صرفا مدرک تحصیلی اصلی ترین طبقه بندی در نظام پرداخت تلقی میشود. این موضوع باعث میشود که هر کسی برای استثنا شدن شروع به لابی کند مثل معافیت قضات هیات علمی از پرداخت مالیات متناسب با بقیه. آقای رییسی هم اگر در قوه قضاییه پرداختها را متناسب با کارمندان دیگر دولت اجرایی کرده بود اینجا نیز اقدامش قابل قبول بود و گرنه نوشتن قانونهای متعدد بی پشتوانه کارشناسی صرفا باعث شیوع اعتراضات صنفی خواهد شد.

*من  دریکی  از بیمارستانهای  وابسته  به  یک  نهاد  کار میکنم  حقوق  کارمندان  ۵ میلیون  پرستاران  با شیفت  کاری سنگین  حدود ۷ میلیون پزشکان عمومی  حدود ۳۰ میلیون  وپزشکان متخصص  با  ساعت  کاری  کم  تا ماهی ۶۰۰ میلیون  دریافتی  دارند جالبه  بعضی از این  پزشکان  با درامدهای چند صد میلیونی  ادعای  ارزشی  بودن  هم دارند.

*اصلا چرا باید پرداختی ها در دستگاه های دولتی این قدر متفاوت باشه مگه چه فرقی میکنه که مثلا چون یک دستگاه درآمد زاست پس حقوق بیشتر و یک دستگاه چون برای دولت بار مالی دارد و درآمد زا نیست مثل بهزیستی (با سختی کار روحی و روانی بسیار) پس حقوق کمتر؟!!!

***

مطلبی با عنوان «اعتراف رسانه آمریکایی به قدرت نیروهای مسلح ایران» در الف منتشر شد که با نظرات متعدد مخاطبین همراه شد. تعدادی از این نظرات را می‌خوانید:

*ما بدون این تسلیحات هم نشون دادیم چه قدرتی داریم، دشمن هم فهمیده قدرت ما در ایرانی همدل است، درود بر ایرانیهای با شرف و وطن دوست.

*کدوم کشوردوست داره کارایی نظامی وتسلیحاتی ایران رو محک بزنه. ایران تو منطقه امتحان خودش رو پس داده. غیر از این بود کفتارها مجال نمیدادن. کارایی ایران رو از نظامیان امریکا بپرس.

*فکر کنم تو هشت سال دفاع از خاکمون اونم با دست خالی نشون دادیم چجوری جلوی کل جهان ایستادیم که تمام تسلیحات بروز رو تحویل صدام میدادن و این رو هم یاد آوری کنم که چجوری پایگاه عین الاسد رو در هم کوبیدیم اما آمریکا هیچ کاری از دستش بر نیومد و نتونست با کشوری مثل ایران عزیز وارد جنگ بشه.

*آیا این قدرت نظامی به تنهایی برای یک کشور کافیست؟ آیا اگر همین فردا جنگی با ابرقدرتی اتفاق بیافتد اقتصادمون چند روز کشش جنگ را دارد؟یا به محض شروع یک جنگ بلافاصله قحطی و ورشگستیگی اقتصادی برای کشور و ملت رقم میخورد؟.

*شما فکر میکنی ما نیروی هوایی یا دریایی نداریم این را مطمئن باش آمریکا اگر حس می‌کرد که می‌تواند ما را مغلوب کند قبل از اینکه به عراق حمله کند و صدام را ساقط کند و یا به افغانستان حمله کند به ایران حمله کرده بود عزیز من زیاد به فضای مجازی توجه نکن و این چرت و پرتها را که شبکه های خارجی و بی غیرتهای وطن فروش داخلی با آنها همکاری کرده و دل مردم را خالی میکنن را بیخیال نیروها گشتی که در زمان روحانی، سپاه اسیر کرد ندیدی، کشتی نفت را که گرفتن و آوردن ندیدی، چرا پس از حمله به عین الاسد دست از پا خطا نکرد .  خودت کلاهت را قاضی کن و ببین چرا به ما حمله نمیکند  پهپادها ،موشک‌های بالستیک هست که جرات حمله را ازش گرفته. التماس تفکر

*اگر جنگی شروع شود ، شاید ما برنده نشویم ، ولی قطعا متجاوز هم برنده نخواهد شد ... زنده باد دلاور مردان ارتشی و شیرمردان سپاهی ... .

*داشتن نیرو های مسلح کارامد برای کشوری مثل ایران یک امر ضروری و غیر قابل انکار است اما ما در این حوزه به بازدارندگی رسیده ایم الان مساله اصلی اقتصاد و عدالت است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۰۸۷۵۵۱۶:۴۴:۰۴ ۱۴۰۰/۹/۵
ماموران امنیتی به هیچ وجه اجازه ندهند افراد الواط خود را وارد جریان بحق کشاورزان اصفهان کنند این جماعت الواط می خواهند آب در زاینده رود جریان پیدا کند و شبانه روز در کنار آن به الواطی بپردازند و الا ذره ای بفکر کشاورز نیستند اینها زحمات تجمع کشاورزان را هم بباد دادند
ناشناس۲۳۰۸۷۶۴۱۶:۴۹:۱۰ ۱۴۰۰/۹/۵
کنسرت رضا صادقی در ترکیه: قیمت بلیط 2 میلیون و هفتصد هزار تومن!
ناشناس۲۳۰۸۷۷۸۱۷:۰۲:۵۸ ۱۴۰۰/۹/۵
آن سه نجومی بگیر که نامشان افشا شد که کاشف به عمل آمده اصلا حقیقت نداشته و اصل فیش حقوقیشان با آنچه به دروغ منتشر شده بود تفاوت داشت ودر الف هم منتشر شد .
ناشناس۲۳۰۸۷۸۰۱۷:۰۴:۳۷ ۱۴۰۰/۹/۵
مسعود قره‌خانی، سیاستمدار ۳۹ ساله ایرانی‌تبار با رای اکثریت نمایندگان مجلس نروژ به‌ عنوان رئیس جدید پارلمان این کشور انتخاب شد.
ناشناس۲۳۰۸۸۶۳۱۸:۲۴:۵۶ ۱۴۰۰/۹/۵
ما خواستار محاکمه دولت روحانی و مدیران و وزرای آنها هستیم
ناشناس۲۳۰۹۳۲۶۰۸:۲۶:۱۲ ۱۴۰۰/۹/۶
تو چند نفری؟
ناشناس۲۳۰۹۳۶۸۰۹:۱۴:۵۳ ۱۴۰۰/۹/۶
96 درصد مردم ایران از عملکرد فاجعه بار دولت روحانی شاکی هستن و خواهان محاکمه و مجازات اونها هستن.
ناشناس۲۳۰۸۹۰۷۱۹:۱۹:۳۹ ۱۴۰۰/۹/۵
عمده مشکلات کشور به دولتهای کارگزاران و اصلاحات بر می گردد.
ناشناس۲۳۰۹۳۷۲۰۹:۱۶:۰۳ ۱۴۰۰/۹/۶
گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 10 برابر گران کردند.
ناشناس۲۳۰۸۹۱۰۱۹:۲۴:۰۷ ۱۴۰۰/۹/۵
روحانی عُرضه نداشت واکسن بخرد اما رئیسی در عرض 3 ماه 130 میلیون دوز واکسن خرید و خدا رو شکر امروز رنگ قرمز از نقشه کرونایی کشور کاملا"حذف شد.
ناشناس۲۳۰۸۹۱۱۱۹:۲۵:۱۵ ۱۴۰۰/۹/۵
مقام امریکایی: درس های سختی در منطقه گرفتیم.
ناشناس۲۳۰۸۹۶۰۲۰:۱۱:۱۹ ۱۴۰۰/۹/۵
علی نیکزاد نایب رئیس مجلس: دولت در صدد بازپس‌گیری لایحه رتبه‌بندی معلمان است. تأمین اعتبار این طرح با مشکل روبه‌رو شده است.
ناشناس۲۳۰۹۳۶۳۰۹:۱۲:۴۱ ۱۴۰۰/۹/۶
نیکزاد: لایحه رتبه بندی به زودی تصویب می شود.
ناشناس۲۳۰۸۹۶۹۲۰:۱۷:۱۷ ۱۴۰۰/۹/۵
وزیر اقتصاد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به تعویق افتاد
ناشناس۲۳۰۸۹۹۷۲۰:۴۵:۲۳ ۱۴۰۰/۹/۵
روحانی باید جوابگو باشد چرا کدخداشون تو زرد از اب در اومد و چرا دولتش 8 سال بدبختی و سختی برای مردم به ارمغان اورد ؟!
ناشناس۲۳۰۸۹۹۸۲۰:۴۷:۰۱ ۱۴۰۰/۹/۵
حقوق های نجومی میراث شوم دولت روحانی است قبل از 92 حقوق نجومی نداشتیم.
ناشناس۲۳۰۹۰۰۲۲۰:۴۹:۱۰ ۱۴۰۰/۹/۵
پایان دوران روحانی را میتوان با پایان حمله مغول به ایران مقایسه کرد زیرا همه چیز نابود شده بود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین