چطور از سرگذشت یک خودرو مطلع شویم؟

  4000903124

چطور می‌توان تمام آنچه بر یک خودرو گذشته است را فهمید؟

خریداران برای خرید یک خودرو ترجیج می‌دهند از تمامی اتفاقاتی که برای خودروی مورد نظرشان پیش آمده، مطلع باشند. تا جایی که شاید اگر ویدیویی از زمان خروج خودرو از کارخانه ضبط شده باشد، خریداران حاضر به تماشای آن خواهند بود. در بسیاری از کشورها سابقه خودروها نزد شرکت‌های بیمه است، اعم از سابقه دزدیده شدن و هرگونه تصادف و حتی خرابی‌های پیش آمده. به طور مثال اگر خرابی‌ای به وجود آمده باشد یا تصادفی رخ داده باشد، به همراه عکس و توضیحات در سابقه بیمه ثبت می‌شود و شما با بررسی پلاک به سادگی می‌توانید به تمامی این اطلاعات دسترسی داشته باشید. از سوی دیگر با توجه به پررنگ‌تر بودن نقش نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز در خدمات خودرویی ارائه شده، می‌توان با استعلام از نمایندگی تاریخچه کلیه تعمیرات و نظم انجام سرویس‌های دوره را دریافت کرد. اما در کشور ما که سابقه بیمه تنها برای تخفیف بیمه ملاک است و عموم مردم پس از پایان دوره گارانتی دیگر به نمایندگی‌ها رجوع نمی‌کنند چه باید کرد؟

مساله‌ای که از آن مطمئن هستیم این است که از روی شواهد و آزمایش‌هایی که روی خودرو انجام می شود می‌توان به درصد زیادی از سرگذشت یک خودرو پی پرد. در کارشناسی خودرو ماشینچی با کمک گرفتن از کارشناسان مجرب می‌توان به هر آنچه بر یک خودرو گذشته آگاه شد.

 بدنه خودرو همچون دفتر خاطرات آن خودروست، با بررسی دقیق بدنه توسط کارشناسان احتمال ضربه‌های سنگین و حتی پوسیدگی‌های ناشی از ترمیم نارست بدنه خودرو بررسی می‌شود. حتی بدون رنگ بودن یا نبودن یک خودرو هم ملاک کافی برای سلامت وضعیت شاسی خودرو نیست و در صورت مشاهده برخی آسیب‌ها در نقاطی خاص، کارشناسان اقدام به بررسی قطعات از داخل کرده و در صورت نیاز با باز کردن برخی قاب‌ها محل مورد نظر بررسی می‌شود. به طور مثال مساله‌ای که برای بسیاری از خودروهای آفرود پیش می‌آید واژگونی در رمل‌های ماسه‌ای است که شاید خراش زیادی روی بدنه خودرو ایجاد نکند ولی هنگام جمع شدن ستون‌ها و کلاف‌ها زیر وزن خودرو، بخش‌هایی از رنگ پوسته می‌شود و می‌ریزد. کارشناسان در صورت مشاهده لیسه‌گیری و صاف‌کاری بدون رنگ در برخی نقاط احتمال واژگونی را بررسی خواهند کرد. 

از بدنه خودرو که بگذریم، به سلامت فنی خودرو می‌رسیم که در بسیاری از مراکز کارشناسی به صورت تجربی و با رانندگی کوتاهی درباره آن اظهار نظر می‌شود. در مرکز ماشینچی تمامی فاکتورهای سلامت موتور و سیستم تعلیق توسط دستگاه‌هایی دقیق اندازه‌گیری و نتایج به صورت عددی استخراج می‌شود، که قابل مقایسه با شرایط استاندارد هستند. به طور مثال اگر کمک‌فنر خودرویی مشکل کوچکی داشته باشد ولی به کوبش شدید و خروج روغن نرسیده باشد، تنها با میزان دمپ (میرا) کردن ارتعاشات وارده می‌توان به وجود ایراد در آن پی برد، از همین رو هنگام ارائه برگه کارشناسی علاوه‌بر خرابی هر قطعه، میزان خرابی به اطلاع خریدار خواهد رسید. 

بررسی سیستم برقی و آپشن‌ها نیز در کنار باقی مسائل خیال شما را بابت خودروی خریداری شده آسوده خواهد کرد. با بررسی جز به جز آپشن‌ها توسط کارشناسان می‌توان علاوه بر سلامت آن‌ها به اصالت آپشن‌ها نیز پی برد. برخی مالکین با نصب آپشن‌هایی مانند گرم‌کن صندلی و کروز کنترل در مراکز متفرقه خودرویی، سلامت خود را به خطر می‌اندازند که با بررسی اصالت آپشن‌ها این مساله قابل پیشگیری است. 

برای آسایش خیال مشتریان درباره خرید خود، خدمات معامله امن خودرو ماشینچی علاوه بر کارشناسی خودرو شامل بررسی حقوقی شرایط سند و معامله است که تمامی ابهامات درباره به نام زدن سند خودرو و تعویض پلاک را برطرف می‌کند. این خدمات که با کمک کارشناسان رسمی قوه قضاییه انجام می‌شود و می‌تواند از ضررهای ناشی از انحصار ورثه، تغییر کاربری و مسائل اسناد رهنی جلوگیری کند.

مرکز ماشینچی در صورت شفاف بودن معامله حاضر به پرداخت وام به خریداران برای تسهیل خرید خودرو است. وام خودروی ماشینچی به این صورت است که شما به همراه فروشنده خودروی مورد نظر به مرکز ماشینچی مراجعه می‌کنید و بعد از طی کردن مراحل کارشناسی، فروشنده به صورت تمام و کمال مبلغ خودرو را دریافت می‌کند و شما هم بعد از مراحل کوتاهی صاحب خودروی مورد نظر می شوید. این مرکز برای تمامی خودروی های داخلی که تولید سال 96 و جدیدتر و همچنین برای خودروهای وارداتی تولید 2014 و بالاتر حاضر به پرداخت وام خواهد بود. وام‌های ماشینچی تا سقف 2 میلیارد و 60 درصد قیمت کل برای خودروهای خارجی و 600 میلیون تومان تا سقف 50 درصد قیمت کل برای خودروهای داخلی است. تمامی شرایط بازپرداخت و مدارک مورد نیاز در سایت ماشینچی ذکر شده و شما با مراجعه به سایت می‌توانید وام مورد نظر خودتان را دریافت کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین