هشدار رسانه اسرائیلی درباره تنها ماندن تل‌آویو در صورت تکرار مواضع نتانیاهو علیه ایران

گروه جهان الف،   4000903082

وبگاه «واللا نیوز» رژیم صهیونیستی در یادداشتی به «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم درباره تکرار مواضع بنیامین نتانیاهو در قبال ایران و تنها شدن دوباره تل‌آویو هشدار داد.

هشدار رسانه اسرائیلی درباره تنها ماندن تل‌آویو در صورت تکرار مواضع نتانیاهو علیه ایران

به گزارش فارس، به دنبال اظهارات تند اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قبال ایران در فاصله ۶ روز به اغاز مذاکرات وین، یک رسانه اسرائیلی به او درباره تکرار تجربه شکست تل‌آویو در قبال ایران در زمان نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو هشدار داد.

وبگاه صهیونیستی «واللا نیوز» یادداشتی با این عنوان منتشر کرد: «بنت در حال حرکت به سمت سیاست بی‌بی (نتانیاهو) در قبال ایران است و اسرائیل شاید یک بار دیگر، تنها بماند».

نویسنده یادداشت، «باراک راوید» خبرنگار ارشد این رسانه است که طی سال‌های اخیر سفرهای مختلفی به واشنگتن، پایتخت‌های اروپایی مختلف داشته و اخیرا هم در اجلاس امنیتی «گفت‌و‌گوی منامه» در پایتخت بحرین حاضر شده بود.

در یادداشت آمده است: «سه ماه بعد از اینکه او (نفتالی بنت) به رئیس‌جمهور بایدن قول داد که یک کارزار علنی علیه بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای انجام نخواهد داد، نخست‌وزیر (رژیم صهیونیستی) به نظر می‌رسد کم کم در حال بازگشت به شیوه سلفش (بنیامین نتانیاهو) است. این موضوع در شرایطی اتفاق می‌افتد که در آستانه از سرگیری مذاکرات هفته آینده با ایران، شک و تردید آمریکایی‌ها را دربرگرفته است».

او ادامه داد: «یکی از پیام‌های کلیدی نخست‌وزیر نفتالی بنت در اولین دیدار خود با جو بایدن رئیس‌جمهور جو بایدن در کاخ سفید طی دیدار در اواخر ماه آگوست این بود که او برخلاف بنیامین نتانیاهو، قصد ندارد علنا علیه بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران مبارزه کند. اینکه او بر گفتگوی صمیمی و آرام با دولت تمرکز خواهد کرد».

باراک راوید نوشت: «این وعده به بایدن تنها سه ماه طول کشید. طی دو هفته گذشته به نظر می‌رسد که بنت به آرامی به همان سیستم کاری باز می‌گردد که مشخصه نتانیاهو در مقابل دولت اوباما بود. این موضوع هفته گذشته آغاز شد زمانی که بنت و مشاورانش به خبرنگاران علیه رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران قبل از سفر وی به اسرائیل توضیحاتی ارائه دادند».

خبرنگار ارشد دیپلماتیک «واللا نیوز» نوشت: «بنت حتی از یائیر لاپید وزیر خارجه (رژیم صهیونیستی) خواست که با نماینده ویژه آمریکا (در امور ایران) دیدار نکند. یک منبع اسرائیلی مطلع از جزئیات (به من) گفت که لاپید این درخواست را رد کرد و به بنت گفت که او نگران انتقاداتی نبود که از سوی مخالفان به او وارد خواهد شد».

به روایت این خبرنگار ارشد صهیونیست، یائیر لاپید وزیر خارجه و نخست‌وزیر گردشی رژیم صهیوینستی به نفتالی بنت نخست‌‍وزیر این رژیم گفت: «دو سال کار کردم تا نتانیاهو را از نخست‌وزیری بیرون کنم و او را جایگزین کنم. الان قصد ندارم از ترس اینکه او از من انتقاد کند از انجام کارها خودداری کنم».

وی ادامه داد: «مشخص نیست چه چیزی باعث از کوره در رفتن بنت و اقدام او برای تغییر سیاستی که تنها صد روز پیش درباره آن تصمیم گرفته بود، شده است. مقام‌های (دولت) بایدن که به صورت مستقیم در مذاکرات با ایران دخیل بودند گفتند که درباره هر گونه پیشرفتی با آغاز مذاکرات ۲۹ نوامبر (هشتم آذر ماه) در وین بسیار بدبین هستند. آنها گفتند که به اعتقاد ناظران و کارشناسان واشنگتن، ایرانی‌ها مواضع افراطی خواهند داشت، این دور مذاکرات کوتاه خواهد بود و بعد از آن فقط یک یا دو روز گسترش خواهد یافت».

باراک راوید نوشت: «همان طور که واللا نیوز هفته گذشته خبر داد، یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که اظهارات بنت ناشی از ترس اسرائیل از این است که به دلیل سخت بودن بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام)، ایالات متحده به دنبال توافق موقت با ایرانی‌ها باشد».

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین