خطیب زاده: امیدواریم سفر گروسی به تهران سازنده باشد/ تمرکز ما در وین بر رفع تحریم‌هاست

گروه سیاسی الف،   4000901045

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد که سفر گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران سازنده باشد.

خطیب زاده: امیدواریم سفر گروسی به تهران سازنده باشد/ تمرکز ما در وین بر رفع تحریم‌هاست

به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ گفت.

وی در ابتدا سالروز تشکیل بسیج مستضعفین را تبریک گفت و آن را از نقاط عطف انقلاب اسلامی برشمرد.

* امیدواریم سفر گروسی سازنده باشد

خطیب‌زاده در پاسخ به سؤالی درباره نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اینکه اگر اقدام منفی صورت گیرد و قطعنامه‌ای صادر شود و تاثیر آن بر مذاکرات وین افزود: امشب سفر گروسی را به تهران داریم. همواره سعی شده روابط ایران و آژانس فنی و در چارچوب پادمان و اساسنامه و رویه‌های آژانس باشد. امیدواریم این سفر همچون قبل سازنده باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: همواره به آژانس توصیه‌ کرده‌ایم در مسیر همکار‌ی‌های فنی باقی بماند و اجازه ندهد برخی کشورها اغراض سیاسی خود را به نام آژانس جلو ببرند. در چارچوب تحولات و براساس شرایط تصمیم لازم را اتخاذ می‌کنیم.

* سفر گروسی از قبل مطرح شده بود

به گزارش فارس، این دیپلمات ارشد ایرانی درباره سفر گروسی عنوان کرد: این سفر تاریخش از قبل مطرح شده بود و قطعا دستورکاری از سوی آژانس وجود دارد. موضوعاتی بین ایران و آژانس است که سعی کرده‌ا‌یم در چارچوب فنی انجام شود. از آژانس در همان چارچوب خواستیم کار را جلو ببرد. هیچ سفری انجام نمی‌شود مگر این‌که دستورکار مشخصی دارد.

وی گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خوبی می‌داند تمامی خرابکاری‌ها و اعمال تروریستی که توسط رژیم صهیونیستی در خاک ایران صورت گرفته که متاسفانه با سکوت برخی کشورهای مدعی همراه بوده است، تاثیر قابل توجهی بر برخی ابعاد فنی گذاشته و بین ما و آژانس این موضوع در سطح چارچوب خود پیگیری شده و هم در این سفر پیگیری می‌شود.

* مواضع این روزهای فرانسه

خطیب‌زاده درباره مواضع این روزهای فرانسه درباره ایران نیز گفت: مواضع رسانه‌ای برخی کشورها به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به مذاکرات وین، برخی اشتباهات محاسبه‌ای دارند که فکر می‌کنند با ادعاهای رسانه‌ای جای مجرم و متهم را عوض کنند. بهتر است همه متمرکز شویم بر این‌که گفت‌وگوهای وین جدی باشد. طرف‌های مقابل به خوبی می‌دانند و باید باز هم بدانند که تمرکز ما بر رفع تحریم‌های یکجانبه، فراسرزمینی و غیرقانونی است که بر ضد ایران اعمال شده است.

*  سوریه یکی از کنشگران مهم و غیرقابل حذف در جهان عرب

وی درباره سفر لاورنتیف به تهران و این‌که روسیه به مصر و الجزایر برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب فشار می‌آورد نیز گفت: سوریه یکی از کنشگران مهم و غیرقابل حذف در جهان عرب و از جمله در سازمان‌های منطقه ای و سازمان‌هایی که در حوزه کشورهای عربی مثل اتحادیه عرب فعال بوده است. برخی کشورها تلاش کردند با فشار سوریه را از اتحادیه عرب حذف کنند. مسیر کنونی که طی شده اینگونه به نظر می‌رسد که این کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که نه سوریه قابل حذف است و نه به نفعشان است که سوریه حذف شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین بیان کرد: طبیعی است ایران و روسیه از این امر استقبال کرده و آن را اقدامی در مسیر درست می‌دانند.

*  درباره وین دستورکار ما روشن است درباره منطقه نیز دستورکار ما روشن است

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارات دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر این‌که گفت‌وگوهای وین بدون حضور کشورهای عرب خلیج فارس به نتیجه نمی‌رسد، اظهار داشت: این اظهارات را ندیدم، ولی موضع ما کاملا روشن است. آن‌چه در وین انجام می‌شود تمرکز بر رفع تحریم‌هایی است که به صورت یکجانبه، فراسرزمینی، ظالمانه و غیرقانونی بر علیه ایران اعمال شده است.

وی تصریح کرد: اگر کشورهای حوزه خلیج فارس فکر می‌کنند ما گفت‌وگویی متفاوت داریم، باید این موضع را بشنوند. درباره وین دستورکار ما روشن است درباره منطقه نیز دستورکار ما روشن است. همانقدر که با کشورهای منطقه به صورت دوجانبه و مستقیم در منطقه صحبت می‌کنیم در خصوص رفع تحریم‌های ظالمانه با طرف‌هایی صحبت می‌کنیم که یا مسبب هستند یا طرفیتی در این گفت‌وگو دارند.

* خبرهای خوب دیگری درباره روابط ایران و جمهوری آذربایجان در راه است

وی درباره سفر معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان به تهران و برنامه ریزی برای دیدار روسای جمهور ایران و آذربایجان در نشست سران اکو در عشق آباد نیز بیان کرد: سفر معاون نخست‌وزیر آذربایجان سفر قابل توجه و سازنده ای بود و ملاقات‌های بسیار فشرده‌ای را با اعضای کابینه داشت و ملاقات  مفصلی با امیرعبداللهیان داشت. پروژه‌های زیادی بحث شد و روابط ان‌شاءالله بعد از تنش ناخواسته و غیرلازم رسانه‌ای که با درایت دو طرف از آن عبور کردیم، طراحی شده که وارد فاز جدیدی شود. این سفر هم در همان راستا بود.

خطیب‌زاده ادامه داد: خبرهای خوب دیگری درباره روابط دو کشور در راه است و جمهوری آذربایجان این سفر را مبنایی برای عملیاتی کردن برخی پروژه‌ها تعریف کرده بود و ما هم با همین رویکرد این را پیگیری کردیم. سفرهایی را طی چند هفته‌‌ آینده بین دو کشور در سطوح مختلف اتفاق خواهد افتاد.

وی درباره دیدار علی اف رئیس جمهور آذربایجان و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست سران اکو در عشق آباد نیز گفت: دیدار آقای علی اف و آقای دکتر رئیسی در این چارچوب دیپلماتیک طبیعی است، البته باید از دفتر رئیس جمهور سؤال کنید. 

*  با یک تیم کامل عازم وین می‌شویم

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره مباحث مطرح شده در رسانه‌ها درباره توافق موقت بین ایران و ۱+۴ نیز اظهار داشت:درباره اظهارات مبهم و گمانه زنی رسانه‌ای موضع نمی‌گیرم. آنچه باید بر آن متمرکز شویم گفت‌وگوهای ما در وین است.

به گزارش فارس، سخنگوی دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: ایران با اراده جدی برای رفع تحریم‌هایی که بر ضد مردم ایران اعمال شده، با یک تیم کامل براساس همین هدف عازم وین خواهد شد و امیدواریم طرف‌های مقابل به جای این شبهه افکنی‌های رسانه‌ای و یا برخی عملیات روانی که به زعم خودشان در نزدیکی مذاکرات وین شاید بتوانند ماهیگیری از آب‌های آلوده بگیرند، به جای آن سعی کنند با اراده جدی و نیت خوب و دستیابی به توافق عملی و جامع الاطراف در خصوص رفع تحریم‌های ظالمانه که بر ضد مردم ایران اعمال کردند به وین بیایند.

وی تصریح کرد: اگر این اراده جدی را نداشته باشند و بخواهند این اراده جدی را با نیت‌های غیرسازنده همراه کنند، قطعا پاسخ ایران هم متناسب با آن خواهد داد.

* همه گزینه‌های ‌آمریکایی‌ها در افغانستان را دیدیم 

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره اظهارات هماهنگ کننده شورای امنیت کاخ سفید مبنی بر این‌که به دیپلماسی با ایران متعهد هستیم و در صورت شکست برای دیگر گزینه‌ها نیز آماده‌ایم، بیان کرد: ما همه گزینه‌هایی که آنها داشتند در کشوری مثل افغانستان دیدیم و نتیجه‌اش را هم خودشان دیدند و فکر نمی‌کنم وقتی این جملات را می‌گویند خودشان به آنچه می‌گویند باور داشته باشند.

* افغانستان بخش جدایی ناپذیر صلح و امنیت این منطقه است

این دیپلمات ارشد ایرانی در پاسخ به سؤال دیگری درباره سیاست ایران در قبال افغانستان و طالبان و به رسمیت شناختن طالبان نیز گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در خصوص افغانستان به دقت توسط سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان شده است. آن‌چه تا به امروز گفته‌ایم کاملا روشن است.

خطیب‌زاده ادامه داد: هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان به عنوان مسئول وضعیت مردم موظف است تمام تلاش خودش را بکند که امنیت، صلح و ثبات و تامین نیازهای اولیه مردم اتفاق بیفتد و جمهوری اسلامی ایران هم با همین رویکرد حفظ و صیانت از مردم افغانستان، مراوداتی با همه اطراف از جمله هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان داشته که در سفر هفته گذشته کاظمی قمی نماینده رئیس جمهور تشکیل دولت فراگیر به شمول همه گروه‌ها که بازتاب دهنده تنوع قومیتی و جمعیتی افغانستان باشد، مورد تاکید دوباره قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: افغانستان بخش جدایی ناپذیر صلح و امنیت این منطقه است و همه در منطقه تلاش کردیم خواست و اراده مردم افغانستان برای آینده این کشور محقق شود.

*  تلاش می‌کنیم کمک‌ها را به مردم افغانستان داشته باشیم

به گزارش فارس، خطیب‌زاده درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان و افزایش مهاجرت‌ها به سوی ایران در نزدیکی فصل سرما همچنین بیان کرد: وزارت خارجه و دستگاه‌های ذیربط تلاش خود را کردند در این روزهای سخت در کنار مردم افغانستان باشند و محموله‌های انسانی و بشردوستانه ایران به شهرهای مختلف افغانستان ارسال شده است. روزهای سختی را مردم این کشور دارند به ویژه با آغاز فصل سرما و کمبود سوخت.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین افزود: تلاش می‌کنیم کمک‌ها را در چارچوب منابعی که داریم به مردم افغانستان داشته باشیم، ولی وضعیت بی جاشدگان و آوارگان وضعیت نامطلوبی است.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بیش از چهار میلیون از آوارگان و بی جاشدگان افغانستانی را میزبانی کرده ولی این شرایط نمی‌تواند بدون شک ادامه یابد به ویژه با عدم مسئولیت پذیری بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی و عدم همراهی آنها. تلاش می‌کنیم مردم افغانستان در داخل افغانستان این کشور را بسازند و شرایط مناسبی داشته باشند.

* هم ما و هم ۱+۴ تضمین‌های عینی لازم داریم 

وی درباره اخذ تضمین‌ها از آمریکا در مذاکرات وین که سؤال یکی از خبرنگاران بود نیز خاطرنشان کرد: هم ما و هم ۱+۴ تضمین‌های عینی لازم داریم و بهتر است وقتی آمریکا به وین می‌آید متوجه شوند این تضمین‌های عینی باید داده شود. این‌که تضمین‌های عینی چیست، اجازه دهید در اتاق گفت‌وگوها مثل ۶ دور قبلی ادامه یابد. 

* موضع جمهوری اسلامی ایران درباره افغانستان کاملا روشن و صریح است

به گزارش فارس، سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی درباره هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان بیان کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران درباره افغانستان کاملا روشن و صریح است. ما چهار دهه است که میزبان چهار میلیون افغانستانی در ایران هستیم. بسیاری از مردم افغانستان به خوبی می‌دانند در کنار ما درس می‌خوانند و در کنار ما زندگی می‌کنند و .... می‌دانید که اگر آواره‌ای وارد یکی از کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر شود چه برخوردی با آنها صورت می‌گیرد.

خطیب‌زاده خطاب به آن خبرنگار بیان کرد: بسیار شرم آور است کاری که با آوارگان و پناهجویان می‌کنند. مرزهای اروپا را ببینید، چرا خودکم بینی؟

وی گفت: آن‌چه در ایران به عنوان میزبان برادران و خواهران از کشورهای همسایه اتفاق افتاده در تاریخ باقی خواهد ماند. آنها در کنار ما زندگی کردند.

به گزارش فارس، خطیب‌زاده ادامه داد: آن‌چه درباره افغانستان می‌گوییم چارچوبی است که براساس نگاه به آینده افغانستان است.

به گفته این دیپلمات ارشد ایرانی، افغانستانی صلح و ثبات خواهد داشت که در آن دولتی باشد که در آن قومیت‌های متنوع و تکثر بالای جمعیتی این کشور را در نظر بگیرد.

وی یادآور شد: این درسی است که تاریخ افغانستان نشان داده و همه به شمول هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان این را می‌دانند. خواست و اراده مردم افغانستان است که آینده این کشور را درست می‌کند.

* نصیحت به کشورهای منطقه

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات هماهنگ کننده شورای امنیت کاخ سفید در منامه مبنی بر این‌که رویکرد آمریکا به بحران هسته‌ای ایران همچنان با فرض این است که ایران کشوری متخاصم باقی خواهد ماند، اظهار داشت: درباره اظهارات برخی مقامات آمریکایی در منطقه فکر می‌کنم صورت حساب گرانی را برای برخی کشورهای منطقه می‌فرستند و الا ارزش دیگری ندارد و احتمال دارد آمریکا باز هم به دنبال فروش سلاح‌های بیشتر باشد.

این دیپلمات ارشد ایرانی گفت: به کشورهای منطقه نصیحت می‌کنم که محل این چنین داد و ستدهایی نشوند، مردم این کشورها بیش از این پول‌هایی که خرج این صحبت‌ها می‌کنند، به آن پول‌ها مستحق هستند.

* سفیر آلمان به وزارت خارجه فراخوانده شد

حمله به سرکنسولگری ایران در هامبورگ سؤال دیگری بود که در این نشست مطرح شد و خطیب‌زاده در این باره نیز بیان کرد: این تعرض را محکوم کردیم و سفیر آلمان هم به وزارت خارجه فراخوانده شد و مراتب تاسف دولت آلمان را به دولت ایران اعلام کرده است و این موضوع که نقض کنوانسیون وین است، با کمک دولت آلمان در حال پیگیری است.

* آقای ترامپ رفته، ولی انگار کارخانه جعلیات و اخبار جعلی آمریکا تعطیل نشده

وی درباره اظهارات یکی از مقامات آمریکایی مبنی بر این‌که ایران به نقطه غیرقابل بازگشت در برجام برمی‌گردد نیز اظهار داشت: آقای ترامپ رفته، ولی انگار کارخانه جعلیات و اخبار جعلی آمریکا تعطیل نشده است. من این اظهارات و اظهارات مشابه را دیده‌ام. 

خطیب‌زاده همچنین افزود: این‌که جمع نمایشی راه بیندازند و فکر کنند براساس آن می‌توانند یک روایت جعلی را به جامعه جهانی غالب کنند و یا این‌که فکر کنند با نزدیک شدن به گفت‌وگوهای وین می‌توانند یک جو روانی متفاوتی را ایجاد کنند، هیچ کمکی به آنها نخواهد کرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: اگر دچار فراموشی شده‌اند باید بدانند جهان فراموش نکرده که این آمریکا بود که از برجام خارج شد و این دولت فعلی آمریکاست که همچنان سیاست شکست حداکثری ترامپ را ادامه می‌دهد. همزمان که پیغام‌های متناقض را برای ما می‌فرستد تحریم‌ها را ادامه می‌‌دهد.

* آمریکا باید تحریم‌ها را بردارد و تضمین عینی بدهد

به گزارش فارس، وی یادآور شد: اینگونه تحریف روایت‌ها کمکی به آمریکا نمی‌کند. تنها چیزی که به آمریکا کمک می‌داند این است که بداند مقصر وضع فعلی است و باید تحریم‌ها را بردارد با تضمین عینی و این تنها راهی است که می‌تواند به آن کمک کند که در وین به یک توافق با ۱+۴ برسد.

خطیب‌زاده ادامه داد: اگر برجام برای ایران، منافع مشخص و روشن اقتصادی و عادی سازی تجارت خارجی ایران را نداشته باشد، قطعا طرف مقابل باید بداند این پنجره تا ابد برای آن باز نخواهد ماند و کما اینکه قانون مجلس شورای اسلامی نیز که برای دولت الزام آور است، همین را می‌گوید.

*  آنچه ایران می‌گوید ورود جدی و با اراده و عزم جدی برای رفع‌ تحریم‌هاست

یکی از خبرنگاران از خطیب‌زاده پرسید با توجه به بحران‌های اقتصادی در کشور و پیش شرط‌های ایران برای مذاکره، آیا احتمال دارد که برای بهبود مذاکره پیش شرط‌ها برداشته یا تعدیل شود و امکان نرمش از سوی ایران وجود دارد؟ که وی پاسخ داد: مقدمات سؤال شما را نمی‌توانم بپذیرم، چون بارها گفته‌ام آنچه ایران می‌گوید ورود جدی و با اراده و عزم جدی برای رفع‌ تحریم‌هاست.

وی بیان کرد: اجازه دهید فقط روی آن متمرکز شود و گزاره‌هایی که به صورت مبهم بیان می‌شود را مبنای قضاوت و پاسخ قرار ندهیم.

* روابط تجاری و اقتصادی ایران و امارات به سطح قابل توجه و بی سابقه‌ای در چند ماه اخیر رسیده

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر یک هیأت اماراتی به تهران و روابط تهران و ابوظبی نیز خاطرنشان کرد: روابط ایران و امارات عربی متحده به رغم برخی پرونده‌های اختلافی در سطح سیاسی و منطقه‌ای، با فهم مشترک و سیاست حسن همسایگی در مسیر خوبی است. روابط تجاری و اقتصادی به سطح قابل توجه و بی سابقه‌ای در چند ماه اخیر رسیده است.

وی گفت: طبیعی است این روابط خوب اقتصادی، تجاری، سیاسی و دیپلماتیک، رفت و آمدهای دیپلماتیک را هم لازم و ضروری می‌کند و اینها در دست انجام و طراحی است.

*  ما هیچ وقت مردم افغانستان را در روزهای سخت تنها نگذاشتیم

به گزارش فارس، خطیب‌زاده در پاسخ به سؤال دیگری درباره اتباع افغانستانی که در چند ماه اخیر به صورت غیرقانونی وارد ایران شده‌اند و این‌که گفته شده در یک ماه ۱۴۱ هزار افغانستانی که غیرقانونی وارد شده‌اند دیپورت شده‌اند؟ گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک همسایه همواره سعی کرده میزبان خوبی برای همسایگان خودش باشد، ولی تلاش مردم ما و مردم افغانستان همواره این بوده که افغانستان مأمنی باشد که مردم افغانستان در آن کشور به توسعه کشورشان کمک کنند.

وی تصریح کرد: ما هیچ وقت مردم افغانستان را در روزهای سخت تنها نگذاشتیم.

* روابط ایران و عراق چند بعدی چند لایه و راهبردی است

به گزارش فارس، وی درباره حضور عراق در اجلاس گفت‌وگوی امنیتی منامه و مصاحبه فؤاد حسین وزیر خارجه عراق با یک رسانه صهیونیستی و تاثیر اینها بر روابط تهران و بغداد نیز گفت: روابط ایران و عراق چند بعدی چند لایه و راهبردی است و روابط ما در ابعاد مختلف با در هم تنیدگی بسیار بالایی جلو می‌رود.

وی عنوان کرد: تلاش کردیم همواره به همدیگر در منطقه کمک کنیم و به ویژه ایران به برادران در عراق کمک کند که در مسیر صلح، ثبات و توسعه و پیشرفت و بازگشت به جامعه کشورهای منطقه به عنوان یک کنشگر موثر عمل کند.

خطیب‌زاده بیان کرد: البته یک قید را همواره گفته‌ایم که رژیم اشغالگر قدس هر کجا رفته، جز ناامنی و بی ثباتی و ترور با خودش چیزی نبرده و تلاش می‌کند از هر منفذی برای ناامنی استفاده کند. دوستان ما نظرات ما را می‌دانند.

* گزارش وال استریت ژورنال/ روابط ایران و چین

گزارش روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر تاسیس پایگاه نظامی مخفی چین در امارات عربی متحده سؤال یکی دیگر از خبرنگاران بود که خطیب‌زاده در این باره بیان کرد: اخبار تأیید نشده نمی‌توانند مبنای اظهارنظرها قرار بگیرند.

وی به روابط ایران و چین اشاره کرد و گفت: روابط ایران و چین کاملا نزدیک و پر از رفت و آمدهای دیپلماتیک در سطوح مختلف است. هم، چین به سیاست‌ها، نگرانی‌ها و منافع ایران احترام گذاشته و هم ایران چنین کرده است. باید در همین چارچوب به روابط ایران و چین نگاه شود.

این دیپلمات ارشد ایرانی ادامه داد: آن‌چه بین کشورهای دیگر و چین در حوزه خلیج فارس در حوزه روابط رخ می‌دهد، هم به ثبات و صلح منطقه کمک می‌کند و همواره استقبال می‌کنیم که در فرمت‌های چندجانبه این گفت‌وگوها و مراودات ادامه یابد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین