هیل گزارش داد: هماهنگی دولت بایدن و صهیونیست‌ها در تمام گام‌ها در قبال ایران

گروه جهان الف،   4000830141

یک پایگاه خبری آمریکایی در یادداشتی آورده است، دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی در تمام گام‌ها در قبال ایران هماهنگ عمل می‌کنند.

هیل گزارش داد: هماهنگی دولت بایدن و صهیونیست‌ها در تمام گام‌ها در قبال ایران

به گزارش فارس‌، «لورا کلی» ستون‌نویس پایگاه خبری «هیل» روز یکشنبه در یادداشتی نوشت، پس از یک سال از روی کار آمدن دولت «جو بایدن»، مقامات رژیم صهیونیستی نسبت به جایگاه خود در واشنگتن احساس اطمینان دارند.

در این یادداشت آمده است، بایدن در حالی وارد کاخ سفید شد که وعده داده بود پس از جانب‌داری‌های افراطی «دونالد ترامپ» از رژیم صهیونیستی، مواضع آمریکا در قبال این رژیم را تصحیح خواهد کرد. «نفتالی بنت» نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی روح جدید همکاری با دموکرات‌ها را خواستار شده و تلاش کرد مخالفت‌ها درباره توافق هسته‌ای با ایران را تلطیف کرده و راه‌حلی برای درگیری با فلسطینیان را به پیش ببرد.

این یادداشت می‌افزاید، بایدن با تغییر لحن خود درباره ایران، حمایت قاطع از رژیم صهیونیستی در جنگ با حماس و عقب‌نشینی از تقاضاها یا انتقاداتش در ارتباط با فلسطینیان، تلاش کرد با این رژیم به اجماع برسد. «آیلت شاکِد» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با هیل گفت: «ما به رئیس جمهور احترام می‌گذاریم، ما به دولت [آمریکا] احترام می‌گذاریم. درمورد برخی مسائل به‌خصوص، شبیه به هم فکر نمی‌کنیم اما به‌طور کلی به‌خوبی همکاری می‌کنیم».

لورا کلی در یادداشت خود می‌افزاید، به‌طور کلی، اگر نتوان رابطه آمریکا و رژیم صهیونیستی را قوی‌ترین شراکت بین واشنگتن و متحدانش توصیف کرد، دستکم یکی از قوی‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. یکی از دستورکارهای اصلی بین واشنگتن و این رژیم، هماهنگی درخصوص نحوه برخورد با ایران و برنامه هسته‌ای این کشور است و این دستور کار، بر اختلافات آن‌ها درخصوص سیاست‌های تل‌آویو در ارتباط با فلسطینیان ارجحیت دارد.

در این یادداشت آمده است، از جمله این اختلافات می‌توان به تصمیم کابینه صهیونیستی برای دادن چراغ سبز به احداث سه هزار واحد جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین و تداوم تخریب منازل فلسطینی‌ها و برچسب تروریستی زدن این رژیم به ۶ سازمان حقوق بشری فلسطینی اشاره کرد. علاوه بر این، مقامات رژیم صهیونیستی با تصمیم دولت بایدن برای بازگشایی کنسول‌گری برای فلسطینیان در قدس اشغالی مخالفت کرده‌اند.

کلی در ادامه می‌نویسد، بایدن از اعمال فشار سنگین به صهیونیست‌ها در قبال این مسائل چشم‌پوشی کرده و میل به بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران را که ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، در اولویت قرار داده است. رژیم صهیونیستی از زمان حصول این توافق در دوره ریاست جمهوری «باراک اوباما»، با آن مخالفت کرده است. نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی نیز بارها علیه توافق هسته‌ای با ایران صحبت کرده اما در عین حال، برای ایجاد جبهه‌ای واحد در این زمینه با دولت بایدن همکاری نزدیک‌تری داشته است.

کلی به نقل از «آرون دیوید میلر» از اعضای ارشد اندیشکده «کارنگی» و یکی از مذاکره‌کنندگان هر دو دولت جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا در حوزه غرب آسیا می‌نویسد: «دولت [آمریکا] هر گام خود در این مسیر را با اسرائیلی‌ها هماهنگ کرده است».

او به نقل از میلر می‌نویسد، «آن‌ها همچنان به‌وضوح مخالفت می‌کنند» اما بنت رهبر نسبتاً ضعیفی در عرصه جهانی است و این مسئله، دستاوردهای کابینه او را محدود می‌کند و «اگر دولت [آمریکا] با ایران به توافق برسد، فکر می‌کنم اسرائیل چاره‌ای جز کنار آمدن با آن نداشته باشد».

  در ادامه این یادداشت آمده است، پایان ماه جاری میلادی (هشتم آذر) آمریکا و ایران برای دور هفتم مذاکرات به وین می‌روند. به گفته میلر، بایدن زمانی که معاون اوباما بود دریافت که روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی فقط می‌تواند یک درگیری مهم را تحمل کند. اوباما از یک سو توافق هسته‌ای با ایران و از یک سو مذاکرات بین صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها را دنبال کرد.

کلی در یادداشت خود می‌افزاید، مذاکرات صلح در سال ۲۰۱۴ به بن‌بست خورد و در سال  ۲۰۱۵ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی ضمن سخنرانی در کنگره آمریکا به دعوت رئیس جمهوری‌خواه وقت مجلس نمایندگان این کشور، به طور علنی به توافق برجام حمله کرد و این اقدام به یکی از مولفه‌های کلیدی در تحکیم اختلاف حزبی بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر حمایت از رژیم صهیونیستی تبدیل شد.

این ستون‌نویس آمریکایی در ادامه می‌نویسد، ادعاهای جمهوری‌خواهان در این زمینه که پرشورترین حامیان رژیم صهیونیستی هستند، در دوره ترامپ با خروج از برجام و تشدید تنش با فلسطینی‌ها تقویت شد. در جبهه دموکرات‌ها نیز بین میانه‌روها و پیشروها بر سر اینکه چه مواضعی در قبال فلسطین داشته باشند اختلاف ایجاد شد. مواضع خنثی بایدن در قبال سیاست‌های صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها با واکنش اندکی از سوی دموکرات‌ها مواجه شده اما تعداد اندک اما برجسته‌ای ازپیشروها موجی از انتقادها را در این خصوص به راه انداخته‌اند.

کلی می‌افزاید، مقامات رژیم صهیونیستی بر این تفرقه در آمریکا واقف هستند و دولت بنت اعلام کرده خواستار ترمیم روابطی است که در زمان نتانیاهو لطمه خورده است. با این حال، این مسئله تحت تأثیر تمایل بایدن به بازگشایی کنسول‌گری برای فلسطینی‌ها در قدس اشغالی قرار گرفته که به‌عنوان یکی از نمادهای مهم تعهد آمریکا به راهکار دو دولتی در نظر گرفته می‌شود.

شاکد در این‌باره در گفت‌وگو با هیل مدعی شد: «نخست‌وزیر، وزیر خارجه و خود من به شکل‌های مختلف گفته‌ایم که اسرائیل نمی‌تواند با گشودن کنسول‌گری برای فلسطینی‌ها در اورشلیم موافقت کند. اورشلیم پایتخت اسرائیل است و فقط پایتخت اسرائیل است. امیدوارم و معتقدم که دولت [آمریکا] به آن احترام بگذارد».

این یادداشت در ادامه می‌افزاید، جمهوری‌خواه‌ها از این مسئله استفاده کرده‌اند تا دولت بایدن و دموکرات‌ها را تحت انتقاد قرار دهند. روز چهارشنبه «الیزه استفانیک» رئیس کنفرانس جمهوری‌خواهان در بیانیه‌ای به‌همراه صد جمهوری‌خواه دیگر با بازگشایی این کنسولگری مخالفت و اعلام کرد وعده بایدن «برای روابط آمریکا و اسرائیل مخرب است».

کلی می‌نویسد، از سوی دیگر «کریس مورفی» سناتور دموکرات و عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفته است، تاخیر در بازگشایی این کنسولگری موجب تفرقه بیش از پیش میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در قبال مسائل مربوط به رژیم صهیونیستی خواهد شد. او به هیل گفت: «این [اختلاف] در حال تبدیل شدن به یک مسئله سیاسی داغ است اما هر روز این مسئله داغتر می‌شود».

او در پایان یادداشت خود به نقل از مورفی می‌نویسد:‌ «دولت جدید اسرائیل می‌گوید قصد دارد روابط با هر دو  جناح در واشنگتن را ترمیم کند. اما هنگامی که بحث صداقت آن‌ها بر سر این وعده مطرح می‌شود، اصرار مداوم آن‌ها بر قرار گرفتن بر سر راه یکی از وعده‌های اصلی در سیاست‌های بایدن درخصوص روابط اسرائیل و فلسطین، نشانه خوبی نیست».

«ایال هولاتا»  مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (امروز) ضمن سخنرانی در اجلاس امنیتی منطقه‌ای «گفت‌و‌گوی منامه»  ادعا کرد: «اکنون زمان آن رسیده که یک پیغام واحد به ایران فرستاده شود: ما هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح‌های اتمی نخواهیم داد».

او در ادامه گفت: «ایران پیشرفت های زیادی در توسعه و استفاده از پهپاد داشته است اما برنامه توسعه اتمی این کشور در صدر لیست تهدیدات قرار دارد».

این ادعاها در حالی مطرح شده‌اند که دولت بایدن از یک سو مدعی تمایل برای بازگشت به توافق هسته‌ای است و از سوی دیگر همچنان سیاست فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ علیه ایران را در پیش گرفته است. دولت ترامپ در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌های شدیدی را با هدف به زانو در آوردن ایران اعمال کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین