ضعف دیپلماسی خارجی ، ایران را بدهکار بین المللی کرد

گروه سیاسی الف،   4000830122

عملکرد ضعیف دیپلماسی خارجی  و دولتی در امور حقوقی کشور باعث شده تا مردم ایران نه تنها  سه مطالبه بزرگ خود را از مجامع قضایی بین المللی نگیرند، بلکه بدهکار کشورهای اروپایی هم شوند. 

ضعف دیپلماسی خارجی ، ایران را بدهکار بین المللی کرد

سید احمد نبوی دبیرکل حزب همت در اولین همایش سراسری روسای استانی این حزب در تبریز که جمعی از مسئولان کشوری نیز حضور داشتند این مطلب را اعلام کرد . 

وی  دریافت غرامت جنگ از عراق به استناد قطعنامه سازمان ملل متحد را به عنوان اولین مطالبه مردم ایران ذکر کرد و افزود: ۳۳ سال از پایان جنگ تحمیلی گذشته اما عراق هنوز غرامت جنگی ایران را که حدود یک تریلیون دلار می باشد، را پرداخت نکرده است .
به گزارش الف وی ادامه داد: عراق در حالی غرامت جنگ ایران را نداده که کویت به خاطر یک ماه جنگ با عراق تاکنون ۵۰ میلیارد دلار غرامت از این کشور گرفته است.نبوی افزود : جنگ ایران و عراق یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های کلاسیک در تاریخ جهان و تقریبا آخرین نبرد بزرگ و همه‌جانبه نظامی در قرن بیستم بود. 

دبیرکل حزب همت ادامه داد: این جنگ علاوه بر خسارت‌های جانی گسترده، زیان های مالی فراوانی هم بر جای گذاشت و این در حالی است که طبق عرف روابط بین‌الملل، کشور متجاوز (عراق) باید غرامت بپردازد.

وی گفت : عجیب آنکه خسارت‌های وارد آمده در جریان «جنگ خلیج‌فارس» در سال ۱۳۶۹ خورشیدی (حمله صدام حسین به «کویت» و لشگرکشی «آمریکا» و متحدانش در پاسخ به صدام) حدود ۲۴۰ میلیارد دلار برآورد شده، در حالی که این جنگ کمی بیش از یک ماه به طول انجامید و خسارت‌ها، به هیچ‌وجه در ابعاد حمله عراق به ایران نبود بنابر این عدد ۱۰۰۰ میلیارد دلار خسارت برای ۸ سال جنگ عدد غیر منطقی ای نیست. 

نبوی اظهارداشت : درآمد یکی از میادین نفتی عراق به ایران برای چند سال پشت سر هم ، می‌تواند بدهی این کشور به ایران را مستهلک نماید و امروز که ایران در فشار سخت اقتصادی قرار گرفته ، این خسارت و غرامت قانونی و بین المللی بایستی توسط دولت آقای رئیسی بنفع ملت ایران دریافت گردد.

دبیر کل حزب همت دومین مطالبه را دستگیری عوامل احتمالی پناه دادن منافقین در کشورهای اروپایی، ذکر کرد و افزود: دادستانی سوئد یکی از شهروندان ایرانی به نام حمید نوری را به جرم همکاری با قوه قضاییه در سال‌های دهه شصت و اعدام منافقین ، دستگیر و در حال محاکمه وی می‌باشد، چرا دولت جمهوری اسلامی ایران علیه وزرای برخی از  کشورهای اروپایی که به ترور کنندگان ۱۷۰۰۰ ایرانی در سال‌های دهه شصت اجازه اقامت و پناهندگی داده است ، اعلام جرم نمی کند؟ 

وی ادامه داد: آیا این ۱۷۰۰۰ ایرانی که در بین آنها رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه،  نخست وزیر،  وزرا، نمایندگان مجلس تا مردم عادی کوچه و بازار بودند حق حیات نداشتند که با سلاحها و افراد  یک گروه تروریستی به شهادت رسیدند ؟ 

نبوی تاکید کرد: مدافع خون به ناحق ریخته این شهیدان کدام دولت است؟ آیا بنیاد شهید غیر از کارخانجات و شرکت‌ها و درآمد و کاسبی ، کار دیگری ندارد؟ لذا دولت آقای رئیسی باید به دولتهای اروپایی بفهماند که خون ۱۷۰۰۰ شهید ترور در ایران  مدافعان قدرتمندی دارد و حقوق آنان مطالبه خواهد شد.

دبیر کل حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) گفت : این حزب می‌تواند شاکی این دادخواهی به نمایندگی از ملت ایران در محاکم قضایی بین المللی باشد.

نبوی شکایت از دولت انگلیس برای قتل عام ۹ میلیون ایرانی را مطالبه سوم دانست و افزود: در جنگ جهانی اول علیرغم اعلام بی طرفی دولت ایران، روسیه و انگلیس از شمال و جنوب، کشورمان را به اشغال خود در آوردند و پس از انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ و خروج روسیه از ایران، انگلستان خود را به پایتخت رساند و با خرید محصولات کشاورزی برای سربازان خود و انبار کردن بیش از حد غلات با قیمتهای بالا جهت ادامه جنگ، ایران را دچار قحطی شدید کرد، لذا مردم کشورمان در شرایط بدی قرار گرفتند و به سوءتغذیه شدید گرفتار شدند و از گرسنگی روزانه هزاران نفر جان دادند تا جایی‌که از این مرگ و میر، بیماری‌های مسری خطرناکی ایران را در بر گرفت که در طول جنگ جهانی اول و حضور انگلیس در ایران حدود ۹ میلیون نفر از ۱۹ میلیون نفر جمعیت ایران یعنی نیمی از مردم از قحطی و بیماری کشته شدند.

وی ادامه داد: امروز همان انگلیس در کشورش دادگاه مردمی آبان ۹۸ ایران را برگزار می‌کند. در درگیری‌های آبان ۹۸ تعدادی نفر از مردم عادی و اشرار کشته شدند که دستگاه‌های مختلف گزارشات خود را مبنی بر بی درایتی برخی دستگاههای انتظامی و امنیتی در خصوص کشته شدن مردم عادی اعلام کرده اند و البته باید پاسخگوی مردم باشند اما این موضوع داخلی  با ضعف دیپلماسی خارجی ایران ، بهانه ای برای خارج نشینان شده است.

نبوی تاکید کرد: حزب همدلی مردم تحول خواه ( همت ) بابت کشتار و قتل عام ۹ میلیون ایرانی توسط سیاست‌های جنگی انگلیس در تجاوز به یک کشور بی‌طرف، از دولت درخواست پیگیری این هولوکاست ایرانی را می‌نماید.

وی در پایان تاکید کرد: مشکلات داخلی ایران از هر جنسی که باشد به خود ایرانیان مرتبط و با مطالبه گری در این سال‌ها حق و حقوق خود را فریاد زده اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین