ارزیابی مخبر از عملکرد دولت در زمینه ثبات قیمت‌ها/ طرح پیشنهادی وحیدی برای اداره کشور/ ذوالنوری: اراده ما احیای برجام است

گروه سیاسی الف،   4000830115 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

ارزیابی مخبر از عملکرد دولت در زمینه ثبات قیمت‌ها/ طرح پیشنهادی وحیدی برای اداره کشور/ ذوالنوری: اراده ما احیای برجام است

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۳۰ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۳۴۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۵۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۷۷ هزار و ۴۳۸ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۹۵۶ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت تا کنون ۵۶ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۹۴۷ نفر دُز اول، ۴۴ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۴۷ نفر دُز دوم و ۷۶۵ هزار و ۲۳۵ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۲ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۲۲۹ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۶۵۲ هزار و ۶۹۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

ارزیابی مخبر از عملکرد دولت در زمینه ثبات قیمت‌ها

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: دولت سه برنامه فراوانی کالا، ثبات قیمت‌ها و ارزانی را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت در مورد فراوانی کالا و ثبات قیمت‌ها تا حد زیادی موفق بوده است، گفت: دولت تلاش کرده است که فراوانی اجناس دچار اختلال نشود و در زمینه ثبات قیمت‌ها هم در حال تدبیر و برنامه ریزی هستیم تا این برنامه نیز به طور کامل محقق شود.

 مخبر ادامه داد: در مورد گرانی باید توجه داشته باشیم که دلایل و زمینه هایی وجود دارد که باعث گرانی شده نظیر آنکه با محدودیت‌های درآمدی مواجه هستیم.

وی با یادآوری اینکه دولت سیزدهم کشور را در شرایط سخت اقتصادی و با تورم بالا تحویل گرفت، تصریح کرد: ارز ترجیحی که البته واقعا آن را برای اقتصاد کشور مفید نمی‌دانم اما در هر صورت جزو ابزارهایی بوده که فنر قیمت‌ها را طی سالهای اخیر متراکم نگه داشته است و متاسفانه بخش عمده مجوزی که مجلس برای سال ۱۴۰۰ برای استفاده از ارز ترجیحی داده بود در دولت گذشته هزینه شده بود و در نتیجه ما با مشکلات متفاوتی مواجه بودیم.

معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: برنامه ریزی و تدابیر خوبی در مدت اخیر شکل گرفته و خوشبختانه در بخش ذخایر کالاهای اساسی وضعیت خوبی داریم و تهدیدی وجود ندارد اما دسترسی به نتایج مطلوب قطعا زمان بر خواهد بود.

وی افزود: دولت مصمم است بودجه سال ۱۴۰۱ را بدون کسری ببندد که این خود کار مهمی است و ساماندهی بانک‌ها و جلوگیری از خلق پول که پایه پولی را تغییر می‌دهد و نتیجه اش تورم می‌شود نیز در بودجه سال  آینده کاملا دیده شده است و امیدوارم با کمک مردم مشکلات را حل کنیم و اجازه ندهیم بیش از این بر مردم فشار وارد شود.

***

دادگاه هواپیمای اوکراینی برگزار شد

به گزارش میزان دادگاه رسیدگی به سانحه پرواز PS752 اوکراین با حضور متهمان، شکات، خانواده جانباختگان و وکلای آن‌ها به ریاست ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران، برگزار شد.

در این جلسه دادگاه با دستور قاضی فصل اول کیفرخواست قرائت شد.

در این دادگاه ده متهم از رده‌های نظامی مختلف حضور داشتند.

نماینده دادستان در جریان قرائت کیفرخواست، با ذکر اسامی شکات، خلاصه شکایت و اظهارات شاکیان را مطرح کرد.

وی در ادامه قرائت اظهارات شاکیان پرونده، به بیان درخواست‌های آن‌ها پرداخت و گفت: تحقیقات جامع و بی‌طرفانه دادسرای نظامی برای کشف حقیقت و شناسایی عوامل و اشد مجازات بر اساس نوع مسئولیت آن‌ها؛ تعقیب افراد و عواملی که با عدم اقدام مناسب بعد از وقوع حادثه باعث اخلال در کشف حقیقت شده‌اند؛ شناسایی و تعقیب و مجازات کسانی که اقدام به سرقت اشیا جانباختگان کرده‌اند، مورد توجه بوده است.

بیشتر بخوانید: دادگاه رسیدگی به سانحه پرواز PS۷۵۲ اوکراین برگزار شد

***

حمله سایبری به هواپیمایی ماهان خنثی شد

روابط عمومی هواپیمایی ماهان اعلام کرد:‌ در پی انتشار خبر حمله سایبری به سیستم‌های شرکت هواپیمایی ماهان به اطلاع می‌رساند با نظر به جایگاه هواپیمایی ماهان در صنعت حمل و نقل هوایی کشور این‌گونه حملات به دفعات مختلف و در زمان‌های گوناگون نسبت به این شرکت انجام یافته تا شاید بتوانند خدشه‌ای بر عملکرد آن وارد کنند.

این موضوع یک اتفاق عادی تلقی می‌شود و همواره تیم امنیت سایبری ماهان هوشمندانه و به موقع وارد عمل شده و این حملات را خنثی کرده است؛ لذا بدینوسیله اعلام می‌دارد تمامی پرواز‌های ماهان طبق برنامه در حال انجام و پرواز‌های آتی نیز طبق زمان بندی قبلی انجام خواهد پذیرفت.

***

انتظارات رئیسی از مدیران مناطق آزاد

سید ابراهیم رییسی در نخستین جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه مناطق آزاد باید به مرکز صادرات، رونق تولید و ارتباطات مالی تبدیل شوند، گفت: معمولا در آمار مربوط به صادرات از مناطق آزاد، بخش انرژی را هم محاسبه می‌کردند، درحالی‌که صادرات انرژی، ارتباطی به این مناطق ندارد لذا گزارش ارائه شده درخصوص آمار پایین صادرات غیرنفتی از این مناطق، بسیار تاسف برانگیز و نگران کننده است و در این زمینه باید تحول جدی ایجاد شود.

رییس جمهوری افزود: مناطق آزاد از ظرفیت و امکان مناسبی برای رونق تولید، افزایش صادرات و اشتغالزایی برخوردار هستند و از همسایگی این مناطق با کشورهای همسایه می‌توان برای صادرات استفاده کرد.

رییسی با تاکید بر افزایش سهم مناطق آزاد در صادرات، خاطرنشان کرد: باید سهم صادرات از ۲ درصد به حداقل ۴ درصد افزایش یابد و در این زمینه مناطق آزاد از نقش مهمی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه برخی از مناطق آزاد از تولید و صادرات فاصله گرفته و عمدتا به مرکز واردات بی‌رویه تبدیل شده اند، خاطرنشان کرد: مناطق آزاد نباید مرکز واردات بی‌رویه کالا بویژه کالاهایی که مشابه آنها در کشور تولید می شوند، باشند.

***

طرح پیشنهادی وحیدی برای اداره کشور

احمد وحیدی وزیر کشور روز یکشنبه در جلسه شورای معاونین وزارت کشور، گفت: باید کشور را استاندار محور اداره کنیم نه وزارتخانه محور و برای این منظور بخشی از اختیارات وزارتخانه ها به استانداران تفویض می شود و وزارتخانه ها بیشتر نقش حمایتی و نظارتی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۱، بودجه استانی با محوریت اختیار عمل بیشتر استانداران در نظر گرفته شده و این پیشنهاد به حضرت ایت الله  رئیسی رئیس جمهوری محترم کشور ارائه شده است.

وزیر کشور درخصوص اعطای اختیارات بیشتر به استانداران هم گفت: برای تحقق این امر مصوبه ای به هیات دولت ارائه خواهیم کرد.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس در گفت‌وگو با جهان نيوز با بیان اینکه یکی از ابعاد بسیار مهم در اصلاح ساختار بودجه این است که تمرکز بودجه از مرکزیت کشور برداشته شود، توضیح داد: یکی از موارد اصلاح ساختار بودجه این است که منابع هر استانی در اختیار خود استان قرار داده شود و در هر کدام از این مناطق هم پروژه‌هایی قرار گرفته که برای توسعه آن نیاز به اعتبارات است. اما بخش زیادی از منابع در اختیار مدیریت‌های متمرکز مثل وزارتخانه‌ها و سازمان هاست، در حالی که کار و مسئولیت‌ها در خود استان است. یکی از اساسی‌ترین موضوعات در اصلاح ساختار بودجه این است که این اختیار تمرکز گرفته شود و به نماینده‌های ارشد دولت که استاندارها هستند و شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها داده شود.
 
عبدالرضا مصری با اشاره به اینکه در تدوین بودجه عدالت و توازن بین استان‌ها رعایت نشده، خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی‌ها، استان‌ها را به توسعه یافته و کمتر توسعه یافته تقسیم بندی می‌کنند و به این موضوع هم اذعان دارند، اما در این برنامه ریزی‌ها هیچ عدالتی نیست. تنها راه برون رفت از این بی عدالتی در شرایط فعلی مساوات است. وقتی نمی‌توانیم عدالت را برقرار کنیم تمام منابع تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای 5 سال به طور مساوی بین همه استان‌های کشور تقسیم شود. آن وقت استان ها کم برخوردار و محروم قدری رشد خواهند کرد و به سطح متوسط خواهند رسید. اما این شیوه بودجه ریزی که اعتبارات به سمت مناطقی که از نظر توسه وضعیت خوبی دارند، می رود و برخی مناطق روز به روز بهتر می‌شود و برخی دیگر هر روز وضعیتشان بدتر می‌شود.

***

جزئیات تغییر فرمانده نیروهای ایرانی در سوریه

سردار سید جواد غفاری سومین فرمانده نیروهای ایرانی در سوریه از آغاز بحران در این کشور بود که ابتدا به‌عنوان یکی از فرماندهان قرارگاه دمشق کار خود را شروع کرد و سپس فرماندهی قرارگاه حلب را به‌عهده گرفت و طی سال‌های اخیر نیز فرمانده اصلی نیروهای مستشاری ایرانی و هم‌پیمانان ایران مثل حزب‌الله و فاطمیون در سوریه بود.

تودیع سردار غفاری پس از 6 سال تصدی این مسئولیت، در یک ماه گذشته و همزمانی آن با برخی تحولات در سوریه، تحلیل‌های متعددی را در پی داشت و برخی رسانه‌های خارجی این‌طور تحلیل کردند که این تغییر با اجبار از سوی دولت سوریه و ازجمله دستاوردهای سفر اخیر وزیر امور خارجه امارات به دمشق بوده است.

مسعود اسداللهی کارشناس ارشد مسائل منطقه در این زمینه به تسنیم گفت: در بهمن‌ماه 94 مأموریت آقای غفاری شروع شد. ایشان فرمانده گروه مستشاری شدند. ایشان از اواخر 94 فرمانده بود و بیش از آن دو برادر مأموریتش ادامه پیدا کرد و قرار بود اوایل سال 99 مأموریتش تمام شود.

این کارشناس ارشد مسائل منطقه خاطرنشان کرد: در اواخر 98 قرار بر این شد که اوایل 99 مأموریت آقای غفاری تمام شود اما چون حاج قاسم سلیمانی در دی‌ماه 98 توسط جنایتکاری به‌نام ترامپ به شهادت رسید، به‌دلیل پیامدهای آن شهادت و وضعیت جدیدی که در آن قرار گرفتیم، مسئله جابه‌جایی ایشان به تعویق افتاد و گفتند "صلاح نیست این جابه‌جایی صورت بگیرد تا اوضاع تثبیت شود."، بعد از یک سال و نیم به‌دلیل اینکه اوضاع تثبیت شد، قرار شد تا این تغییر انجام بگیرد.

بیشتر بخوانید: چرا فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه تغییر کرد؟/ خداحافظی گرم مسئولان و مردم سوریه با سردار غفاری

***

تشکیل هیأت منصفه جرم سیاسی در کلیه مراکز استان‌‏ها

حجت الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول قوه ‏قضاییه گفت: مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی ماده ۴ قانون جرم سیاسی مصوب ۱۳۹۵ رسیدگی به جرایم جرم سیاسی با حضور هیأت منصفه صورت می‏ گیرد. در این راستا در سال ۱۳۹۹ دستورالعمل رئیس قوه قضاییه در خصوص نحوه اجرای قانون جرم سیاسی ابلاغ شد و مطابق بند ۱ این دستورالعمل حضور هیأت منصفه در رسیدگی به جرم سیاسی ضروری است.

مصدق افزود: به منظور تحقق این تکلیف قانونی از سال ۱۳۹۹ و در زمان تصدی حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ‏ای در معاونت اول قوه قضاییه پیگیری تشکیل هیأت منصفه جرم سیاسی در استان ها در دستور کار قرار گرفت و به تدریج در استان های مختلف تشکیل شد و اکنون در مراکز تمامی استان ‏ها رسیدگی به جرم سیاسی موضوع قانون جرم سیاسی با حضور هیأت منصفه صورت می ‏گیرد.

***

ذوالنوری: اراده ما احیای برجام است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و ۴+۱در وین گفت: مذاکره دو طرف دارد یک طرف آن جمهوری اسلامی ایران است، لذا ما هرچه بگوییم پنجاه درصد موضوع است چون رفتار طرف مقابل دست ما نیست .

مجتبی ذوالنوری در گفت وگو با عصر ایران با بیان این مطلب گفت: آنچه که مسلم است این است که جمهوری اسلامی به دنبال این است که چک نسیه برجام را نقد کند، چراکه هزینه های آن را داده است؛ پس اگر کسانی اتهام بزنند که جمهوری اسلامی برای احیای برجام اراده ای ندارد این اتهام واهی و ظالمانه است. اراده ما احیای برجام است .

وی ادامه داد: ما دنبال وقت کشی و فرسایشی شدن موضوع نیستیم. فرسایشی شدن یعنی سردرگمی در حوزه اقتصاد داخلی‌ و بلاتکلیف ماندن مردم و اقتصاد. هدف ما وقت کشی نیست اینکه ما بخواهیم اطاله دهیم و وقت را تلف کنیم ادعای درستی نیست.

وی اضافه کرد: در واقع ما راجع به برجام و تغییر آن مذاکره نمی کنیم و نمی پذیریم مسئله ای جدید به برجام اضافه شود؛ ما برای اجرای برجام مذاکره می کنیم مذاکره برجام از قبل صورت گرفته است و جایی برای مذاکره ندارد. بنابراین برای تحقق و اجرای برجام جمهوری اسلامی آمادگی دارد و ۸ آذر هم مذاکره کنندگان ما برای همین ماموریت می روند .

***

حمله تند عباس عبدی به جبهه اصلاحات

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب طی یادداشتی در اعتماد انتقادات تندی نسبت به رفتار انتخاباتی جبهه اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد. عبدی نوشت: «شايد درست نباشد كه تخلفات تشكيلاتي و اقدامات انفرادي افراد برخلاف مصوبات قبلي آن تشكيلات را برشمارم. جبهه‌اي كه در نهايت با انواع ترفندها دو بخش شدند چگونه مي‌توانند زير راهبرد يكسان حركت كنند؟ متاسفانه خيلي از تخلفات براي دوستان عادي و متعارف شده است و آن را تخلف نمي‌دانند.  البته اين چندان ربطي هم به من ندارد چون مدت‌هاست كه از اين نوع تشكيلات‌بازي‌هاي بي‌سر و ته دور شده‌ام.

ولي مگر مي‌شود چيزي را به نام اصلاحات انجام دهند و در برابرش سكوت كرد؟ تشكيلاتي كه در معرفي نامزدها، در جلب نظر آنان براي نامزد شدن، در تعيين نامزد نهايي در ارتباط با نامزدها و تعيين ضوابط و... همگي دچار اغتشاشات رفتاري بود را چه بايد ناميد؟ حتي در حمايت‌ از نامزد مورد نظر، فراتر از نظرات جمع و در قالب حمايت‌هاي فردي، گوي سبقت را از بي‌نظم‌ترين تشكيلات ربودند. در پايان هم چند گروه شدند و هركدام به راه خود رفتند و برخي از تشكيلات خود نيز قهر كردند!!

 بايد خدا را شكر كنند كه شوراي نگهبان به دادشان رسيد، در غير اين صورت به‌طور قطع آنان كه تصميم‌گير بودند، حتما آقاي لاريجاني را به عنوان نامزد جبهه معرفي مي‌كردند! اينكه بسياري از آنان سكوت مي‌كنند و حرف نمي‌زنند دليل آن نمي‌شود كه همه بايد سكوت كنند. بساط اين‌گونه تشكيلات‌بازي را بايد جمع كرد. اگر اصلاح‌طلبان نتوانستند اثر مثبتي بر امور و اصولگرايان بگذارند به جايش به لحاظ رفتار تشكيلاتي مقلد اصولگرايان شدند. همچنين امر سياست را به كمپين انتخاباتي تقليل داده و بازاريابي را بر مفهوم سياست غلبه داديد و اين چيز چندان پنهاني نيست، نپذيرفتن آن خيلي هنر مي‌خواهد. كنشگران اصلي شما همين نگاه را داشتند و تا آخرين ساعات روز انتخابات نيز همچنان نگاه‌شان به كمپين خيره مانده بود.»
 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۹۹۷۵۲۲۰:۴۴:۰۴ ۱۴۰۰/۸/۳۰
امریکایی ها اگر در مورد لغو موثر تحریم ها و خارج نشدن مجدد از برجام نمی توانند تضمین بدهند امکان احیای برجام وجود ندارد و باید قید برجام را بزنند.
ناشناس۲۳۰۱۱۲۶۱۲:۴۷:۲۱ ۱۴۰۰/۹/۱
عزیر برو یکم مطاله کنه تصویب برجام باید بعد تایید رییس جمهور امریکا به تصویب کنگره هم برسه دیر غیر اینصورت 100 برجام دیگه هم بی فایده است
ناشناس۲۲۹۹۷۵۴۲۰:۴۴:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۳۰
از مدعی العموم می خواهیم به ترک فعل نمایندگان مجلس دهم و یازدهم که با گرفتن امتیاز از انجام وظایف خود سر باز زده و تفحص های لازم و استیضاح های لازم را انجام نداده اند ورود فرمایید چرا طرح تفحص از بانک مرکزی در صحن مجلس دهم تصویب شود ولی اجرایی نشود چرا بسیاری از استیضاح های لازم صورت نگرفت
ناشناس۲۲۹۹۷۶۸۲۰:۵۱:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۳۰
دولت روحانی 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 450 هزار میلیارد تومان بدهی بجای گذاشته است علت تورم فعلی همین است.
ناشناس۲۳۰۰۷۶۴۰۹:۵۴:۳۶ ۱۴۰۰/۹/۱
اول اینکه خودت یه بار بخون ببین چی نوشتی.دوم اینکه این بدهی ها بابت چی بوده و سوم اینکه با این همه نهاد نظارتی و امنیتی و .....چرا کسی افشا نمیکنه این هزینه ها برای چه جاهایی صرف شده؟
ناشناس۲۳۰۱۰۱۹۱۱:۴۸:۴۱ ۱۴۰۰/۹/۱
دولت روحانی بودجه را پیش خور کرده و علاوه بر 450 هزار میلیارد تومان کسری بودجه 650 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک مرکزی و 300 هزار میلیارد تومان بدهی به تامین اجتماعی و 50 هزار میلیارد تومان بدهی به وزارت نیرو باقی گذاشته است.
ناشناس۲۲۹۹۷۷۸۲۰:۵۳:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۳۰
قوه قضاییه رسیدگی نماید که چرا 6 میلیارد دلار از پول فروش نفت در دولت اصلاحات به خزانه واریز نشد و چرا در دولت روحانی 500 میلیون دلار گم شد ؟!
ناشناس۲۳۰۱۲۲۵۱۳:۳۹:۰۰ ۱۴۰۰/۹/۱
پس دولت احمدی نژاد چه؟ در پایان دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد وزارت نفت اعلام کرد 780 میلیارد دلار نفت فروخته است. اما بانک مرکزی اعلام کرد تنها 450 میلیارد پول نفت تحویل گرفته است
ناشناس۲۲۹۹۷۸۷۲۰:۵۸:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۳۰
جناب اژه ای دستور فعال شدن پرونده فساد کرسنت را صادر کرد این اقدام ایشان قابل تقدیر و تمجید است.
ناشناس۲۲۹۹۸۳۰۲۱:۱۳:۴۲ ۱۴۰۰/۸/۳۰
برجام ناموس فروشی و خیانت است چه شما دوست گرامی و چه آن غرب زده ها دنبال کنند
ناشناس۲۳۰۰۷۳۴۰۹:۴۰:۰۲ ۱۴۰۰/۹/۱
اگر برجام نبود الان تخم مرغ شونه ای ۹۵ هزار تومن بود
ناشناس۲۳۰۰۹۶۸۱۱:۱۷:۱۸ ۱۴۰۰/۹/۱
اگه برجام نبود الان ثبات اقتصادی بعد سال 91 داشتیم نه روز از نو
ناشناس۲۳۰۰۹۷۰۱۱:۱۸:۴۷ ۱۴۰۰/۹/۱
اول برو اقتصاد یاد بگیر تا اینطور سوتی ندهی جناب تخم مرغ
ناشناس۲۳۰۱۰۲۱۱۱:۴۹:۵۰ ۱۴۰۰/۹/۱
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ناشناس۲۳۰۰۷۷۷۰۹:۵۸:۴۱ ۱۴۰۰/۹/۱
ناموس مملکت خط فقر ، دولا شدن در سطلهای آشعال و معیشت این مردم است !
ناشناس۲۳۰۰۹۶۷۱۱:۱۶:۱۶ ۱۴۰۰/۹/۱
درکت به این حد نرسیده که ناموس کشور یعنی مجموعه چیزهای کشور و نه فقط دولا شدن که شرف دارد به گدایی از دشمن!
ناشناس۲۳۰۱۰۲۳۱۱:۵۱:۰۵ ۱۴۰۰/۹/۱
هنر روحانی و ظریف این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
ناشناس۲۲۹۹۸۷۷۲۱:۳۲:۳۱ ۱۴۰۰/۸/۳۰
آقای ذوالنور همونی نبود که برجام رادر مجلس پاره کرد والان از برجام چنان صحبت میکنه
ناشناس۲۲۹۹۸۸۱۲۱:۳۵:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۳۰
اگر اطلاعات ندارید فقط برید یه سرچ ساده بزنید: آتش زدن برجام جز نفرات اصلی بودند آقای ذوالنوری کدام را باور کنیم؟ ما باور داریم شما فقط دنبال منافع جریان خودتون هستید. والسلام
ناشناس۲۲۹۹۹۰۶۲۱:۵۰:۴۹ ۱۴۰۰/۸/۳۰
ذالنور؟!؟!از ایشون بعیده ها ایشون ک تا دیروز میگفت برجام خسارت بار است و باید آتشش زد
مهدی۲۲۹۹۹۸۳۲۲:۲۳:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۳۰
جالبه کسانی که تا دیروز برجام رو خیانت میدونستند حالا طرفدار احیای برجام شدن
ناشناس۲۳۰۰۰۰۱۲۲:۳۱:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۳۰
حذف ارز 4200 هم ممکن آبان دیگری رقم بزند. رییسی و مجلس در این باره خوب فکر کنند.
ناشناس۲۳۰۰۷۸۷۱۰:۰۲:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۱
چطوری رانت خور؟
ناشناس۲۳۰۰۷۹۳۱۰:۰۳:۵۵ ۱۴۰۰/۹/۱
دولت به جای حذف ارز ۴۲۰۰ تومنی از معیشت مردم ؛ حقوق مدیران نجومی بگیرش را حذف کند
ناشناس۲۳۰۰۰۰۴۲۲:۳۲:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۳۰
بروید با تمام کشورها رابطه خوب داشته باشید هم مردم را نجات بدهید و هم خودتان را.
ناشناس۲۳۰۰۷۹۱۱۰:۰۳:۳۰ ۱۴۰۰/۹/۱
رابطه داریم و رابطه مد نظر شما گدایی است و نجات هم نخواهید یافت
ناشناس۲۳۰۰۸۲۱۱۰:۱۵:۱۷ ۱۴۰۰/۹/۱
کلید رفع تمام مشکلات کشور دست کدخداست
ناشناس۲۳۰۱۰۲۷۱۱:۵۲:۰۶ ۱۴۰۰/۹/۱
روزی دست خداست نه کدخدا !
ناشناس۲۳۰۰۰۰۶۲۲:۳۳:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۳۰
وقتی معیشت به بحرانی برای مردم بدل شده ، چرا مجلس به دنبال تصویب قانون برای ممنوعیت نگهداری از حیوانات است؟!!
ناشناس۲۳۰۰۰۰۷۲۲:۳۳:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۳۰
حالا که روحانی تریبون نداره هر چی دلتون می خواد می نویسین و فرصت جواب دادن هم به ایشان نمی دهید.
صادق۲۳۰۰۰۳۹۲۲:۴۹:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۳۰
در رابطه با بر جام همین ذوالنوری بود که بر جام آتش زد . حالا چی میگه الحق که
ناشناس۲۳۰۰۸۴۱۱۰:۲۱:۵۳ ۱۴۰۰/۹/۱
گاهی به نعل میزند و گاهی به میخ !
ناشناس۲۳۰۰۰۶۵۲۳:۰۶:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۳۰
یعنی قیمتها خوب بود که حالا باید ثبات داشته باشه؟!!!!
ناشناس۲۳۰۰۲۵۱۰۱:۰۶:۲۰ ۱۴۰۰/۹/۱
امروز هم مردم چهارمحال برای آب تجمع کردند ظاهر دشمن می خواهد مردم را در مقابل مردم قرار دهد
ناشناس۲۳۰۰۲۵۹۰۱:۱۷:۰۳ ۱۴۰۰/۹/۱
دولت بعد از بحران آب بفکر بحران بورس باشد بیش از ۵۰ میلیون کد بورسی که به اتفاق اعضا خانواده تقریبا کل جمعیت کشور محسوب میشوند در بورس لطمات شدید مالی و روحی دیده هستند
ناشناس۲۳۰۰۲۶۰۰۱:۱۷:۴۷ ۱۴۰۰/۹/۱
ذو النوري : اراده ما احياي برجام است !! ------- جناب ذوالنوري اين را گفته ؟ ... عجب ! ... صد عجب ! ... هزار عجب ... يا للعجب !!!
ناشناس۲۳۰۰۵۳۳۰۷:۱۶:۱۳ ۱۴۰۰/۹/۱
فیش حقوق های نجومی پرداختی به مدیران این دولت در پتروشیمی امیرکبیر که در فضای مجازی منتشر شده است را پیگیری کنید
ناشناس۲۳۰۰۵۳۴۰۷:۱۷:۴۵ ۱۴۰۰/۹/۱
آقای معاون اول ! هیچ خبری از ثبات قیمت ها در بازار نیست . قیمت ها تماما افزایشی است
ناشناس۲۳۰۰۵۶۷۰۷:۴۷:۲۸ ۱۴۰۰/۹/۱
همیشه تقصیرهای سوء مدیریتی و بی برنامگی را بندازید گردن قبلی.
ناشناس۲۳۰۰۷۶۳۰۹:۵۴:۲۲ ۱۴۰۰/۹/۱
همینکه یکبار هم که شده گردن " دشمن " نمیندازن خیلی خوبه :)
ناشناس۲۳۰۰۶۵۹۰۹:۰۱:۴۲ ۱۴۰۰/۹/۱
نیاز به معاون اول بسیار قویتری داشتیم
ناشناس۲۳۰۰۶۶۲۰۹:۰۴:۰۵ ۱۴۰۰/۹/۱
دولت انقلابی میدانی جهادی مقاومتی یه نیم نگاهی به حقوقای نجومی مدیرانش در پتروشیمی امیرکبیر بیندازد علی برکت الله
ناشناس۲۳۰۰۸۷۳۱۰:۳۵:۳۶ ۱۴۰۰/۹/۱
زنده باد فضای مجازی
ناشناس۲۳۰۱۰۲۸۱۱:۵۴:۱۲ ۱۴۰۰/۹/۱
این حقوق های نجومی از دوران زنگنه وجود داشته افشای اون در این روزها برای سرپوش گذاشتن بر روی فساد عظیم کرسنت است.
ناشناس۲۳۰۰۷۲۴۰۹:۳۵:۰۰ ۱۴۰۰/۹/۱
اراده ما احیای بر جام است!! برجام که تمام خسارت بود به گفته ایشان و همفکرانشان. چه شد حالا!!
ناشناس۲۳۰۰۹۶۴۱۱:۱۵:۵۱ ۱۴۰۰/۹/۱
مگه قرار نبود بدون برجام مملکت رو گل و بلبل کنید مگه روحانی رو به خاطر برجام و مذاکره تخریب نمیکردین
ناشناس۲۳۰۱۱۳۱۱۲:۴۹:۳۷ ۱۴۰۰/۹/۱
مگه نمی بینی در مورد واکسن گل و بلبل شد. انتظار داری اقتصاد دو روزه درست بشه؟
ناشناس۲۳۰۱۱۳۰۱۲:۴۸:۵۸ ۱۴۰۰/۹/۱
به نظر می رسد استاندارها معمولا افراد سیاسی هستند و فاقد توان مدیریتی و اقتصادی برای اداره استان هستند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. این صدای اقتدار ایران است ...

    2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    3. وحدت ملی با وعده صادق

    4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    12. اسراییل چه باید بکند؟ 

    13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    آخرین عناوین