تذکر شریعتمداری به باقری درباره مذاکرات وین/ درخواست قالیباف برای موافقت با واردات خودرو/ اژه‌ای: با برخورد‌های قهری نمی‌توان نتیجه مطلوب را به دست آورد

گروه سیاسی الف،   4000826087 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تذکر شریعتمداری به باقری درباره مذاکرات وین/ درخواست قالیباف برای موافقت با واردات خودرو/ اژه‌ای: با برخورد‌های قهری نمی‌توان نتیجه مطلوب را به دست آورد

آمار کرونا در ایران

 بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۲۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۷۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۵۷ هزار و ۸۹۳ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۵۳۱ نفر رسید.

تزریق بیش از 100 میلیون دُز

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۵۶ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۵۲۴ نفر دُز اول، ۴۳ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۲۹۶ نفر دُز دوم و ۶۴۳ هزار و ۱۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۰۰ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۳۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته نیز ۵۴۶ هزار و ۶۵۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

تذکر شریعتمداری به باقری درباره مذاکرات وین

حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «این روزها برخی از مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان درباره مذاکرات هسته‌ای از واژه‌ها و عباراتی استفاده می‌کنند که در معنا و مفهوم می‌توانند بیش از یک مصداق داشته باشند.

این واژه‌ها که در ادبیات سیاسی به «واژه‌های دو پهلو» شهرت دارند، زمینه مناسبی برای تحریف در اختیار حریف می‌گذارد و از این روی، دقت در انتخاب واژه‌ها و کلمات، مخصوصاً در جریان مذاکرات از ضرورت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از آنجا که آمریکا در محافل و مجامع حقوقی، به بهره‌گیری گسترده از واژه‌های دو پهلو (جنگ کلمات) شهرت دارد، توجه به این نکته و دقت در استخدام واژه‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد...

دیروز جناب آقای دکتر باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در تشریح اهداف ایران در مذاکرات پیش روی (۸ آذر) تاکید داشتند که «لغو مؤثر تحریم‌های غیرقانونی آمریکا یک ضرورت و اولویت اصلی مذاکرات پیش‌رو است»!

استفاده جناب ایشان از عبارت «تحریم‌های غیرقانونی آمریکا»! می‌تواند این تلقی و برداشت غلط و مورد سوءاستفاده حریف را در پی داشته باشد که انگار تحریم‌های آمریکا علیه ایران شامل دو بخش «قانونی»! و «غیر‌قانونی» است!

چرا که وقتی از قید «غیر قانونی» استفاده می‌شود، معنای دیگر آن می‌تواند، این باشد که بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قانونی! است و لغو آنها در دستور کار تیم هسته‌ای کشورمان نیست!

بی‌تردید جناب دکتر باقری چنین منظوری نداشته‌اند و با توجه به تصریح چند‌باره رهبر معظم انقلاب بر لغو همه تحریم‌ها، نمی‌توانند منظور دیگری داشته باشند. با این حال، انتظار آن است که جناب دکتر باقری نیز از عبارت لغو همه تحریم‌ها استفاده کنند تا راه بر سوءاستفاده حریف بسته باشد.»

***

جزئیات نقشه راه دولت برای رونق تولید و کاهش تورم

به گزارش فارس، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد با بیان اینکه در جلسه ستاد اقتصادی دولت کلیات نقشه راه وزارت اقتصاد در حوزه رشد‌آفرینی و افزایش تولید از یک سو و مهار تورم مورد بررسی و تایید قرار گرفت، اظهارداشت: با توجه به اینکه دولت سیزدهم در یکی از پایین‌ترین وضعیت‌های درآمد سرانه مردم ایران بر سر کار آمد بنا شد از طریق دو دسته اقدامات به افزایش تولید و سهولت محیط کسب و کار کمک شود.

وی افزود: ابتدا کاهش اصطکاک تولید از طریق ثبت محور شدن یک سوم مجوزهای کسب و کار و همچنین تامین مالی زنجیره‌ای برای تولیدکنندگان مختلف و افزایش مالیات بر سوداگری همزمان با کاهش نرخ مالیات بر تولیدکنندگان است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه دسته دوم سیاست‌های مدنظر توجه جدی و حمایت از پروژ‌ه‌های پیشران هستند و ارزآوری و اشتغال‌زایی بیشتری خواهند داشت، گفت: تامین مالی این پروژه‌ها اولا مشارکت شرکای خارجی با تکیه بر کشورهای دوست و همسایه، ثانیا تامین مالی از طریق انتشار سهام پروژه و صندوق پروژه‌هایی که در کشور راه‌اندازی خواهد شد و سومین روش هدایت اعتبار و استفاده از هلدینگ‌های زیرمجموعه بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ دولتی و بخش عمومی اقتصاد است.

خاندوزی گفت: در حوزه مهار تورم که با محوریت بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه دو دسته سیاست پولی و بودجه‌ای به کار گرفت خواهد شد که در حوزه سیاست پولی کنترل ترازنامه بانک‌ها به صورت ماهانه، کنترل نرخ بازار بین بانکی و تکیه بر عملیات بازار باز و مجموعه دیگری از سیاست‌های مدنظر بانک مرکزی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: افزایش درآمدهای پایدار (افزایش درآمدها و پایه‌های مالیاتی)، کنترل مخارج دولت، فروش اموال مازاد دستگا‌های دولتی و مولدسازی دارایی‌های دولت در سال جاری و سال آینده از برنامه‌های دولت در حوزه سیاست‌های بودجه‌ای است.

به گفته وی ابزارهای کنترل ناترازی‌های ارزی کشور هم یکی از برنامه‌های طراحی شده در این طرح است. 

وزیر اقتصاد تاکید کرد: سیاست قطعی تمرکز بر افزایش رشد اقتصادی مهار تورم  در ماه‌ها و سال‌های آینده است.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور: مسیر تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی تداوم یابد

***

تداعی انتصاب فامیلی یکی از علل عدم اعتماد مجلس به فیاضی

فرهیختگان نوشت: «شرایط کنونی جامعه، شرایطی است که مردم به‌خاطر پس‌زمینه‌های دولت قبل، به کوچک‌ترین اقدامات و فعالیت‌های شبهه‌ناک مسئولان واکنش نشان می‌دهند. کمتر از یک‌ماه پیش علیرضا زاکانی، شهردار تهران که خود مخالف سرسخت انتصابات فامیلی بود، بدون در نظر گرفتن حساسیت سرمایه اجتماعی، داماد خود را به‌عنوان مشاور خود منصوب کرد.

این اقدام با واکنش تکانه‌ای مردم مواجه شد و چند روز بعد زاکانی از کرده خود پشیمان و حکم انتصاب دامادش را لغو کرد. در هفته اخیر اما دوباره صدای انتصابات فامیلی در فضای مجازی شنیده می‌شد، آن‌طور که در رسانه‌ها منعکس شد گویا مسعود فیاضی، با علیرضا زاکانی نسبت فامیلی دارد، این گزاره واکنش‌‌های منفی و حواشی زیادی را در رسانه‌ها به‌دنبال داشت، خصوصا اینکه پیش از این نیز فیاضی در زمان ریاست زاکانی بر مرکز پژوهش‌های مجلس با حکم وی به‌سمت معاونت این نهاد پژوهشی رسید.

در همان زمان نیز این انتصاب زاکانی با انتقادهای زیادی ازسوی رسانه‌ها و برخی فعالان سیاسی روبه‌رو شد. در هفته قبل نیز معرفی فیاضی به‌عنوان وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش بدون سابقه مدیریتی در این حیطه باعث شد عده‌ای از منتقدان نسبت فامیلی وی با زاکانی را در این معرفی موثر بدانند.

البته سیدابراهیم رئیسی روز گذشته در پاسخ به این انتقادها اظهار داشت: «توصیه افراد به‌هیچ‌عنوان تاثیرگذار نیست، آنچه مهم است برای خودم حجت الهی است. تا خودم حجت نداشته باشم اگر همه هم جمع شوند من اقدامی نمی‌کنم. باید شایستگی‌ها احراز شده باشد.»

با وجود این توضیحات صریح رئیسی به‌نظر می‌رسد هنوز هم جامعه نسبت به انتصاب‌های فامیلی هرچند اگر برمبنای شایسته‌سالاری باشد حساس است و نمی‌توان از اثر این حساسیت بر رای عدم اعتماد نمایندگان به فیاضی گذشت.»

***

درخواست قالیباف برای موافقت با واردات خودرو

مدتی پیش مجلس شورای اسلامی طی طرحی، واردات خودرو را طی ضوابطی مجاز اعلام کردند. اما این طرح با برخی ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص در عدم مطابقت با سیاست های کلی مواجه شد.

اما نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو جهت تامین نظر شورای نگهبان با 193 رای موافق، 9 رای مخالف، 5 رای ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

به گزارش فارس، محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به یک تذکر در جریان این دستور گفت: کمیسیون صنایع کار درستی انجام داد چون امروز بحث اشتغال یکی از موضوعات مهم ما در کشور است. ما در کشور نیروهای فنی زیاد و امکانات، کارخانجات متعدد و افراد حقیقی و حقوقی فراوانی داریم که می توانند قطعات تولید کرده و آن را با بهره گیری از نیروی کار و انرژی ارزان و قابل رقابت صادر کنند.

قالیباف اضافه کرد: این افراد می توانند این تولیدات را در چارچوب آئین نامه ها و مصوبات هیات وزیران صادر کرده و خودرو وارد کنند تا این انحصار موجود از بین برود و ارتقاء فنی در کشور ایجاد شود. در این صورت دیگر وضع قیمت گذاری در خودرو پیش نمی آید. فکر می کنم این مصوبه یکی از تصمیمات بسیار خوب مجلس است و نظرات شورای نگهبان نیز تامین می شود.

همچنین قالیباف در توییتی نوشت: «مجلس یازدهم بر شکستن انحصار بازار خودرو اصرار دارد و با واردات در ازای صادراتِ عمدتاً قطعات یا خودروی مازاد، در راستای کاهش قیمت همزمان با تقویت صنعت خودرو گام بلندی برداشته است. ازشورای محترم نگهبان و مجمع تشخیص تقاضامندیم تا با موافقت خود اجازه دهند صنعت خودرو نفس راحتی بکشد.»

***

وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از رد صلاحیت مسعود فیاضی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور یوسف نوری را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جهت اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.

نوری دارای دکترای تخصصی مدیریت گردشگری دانشگاه علامه طباطبائی وکارشناسی ارشد مدیریت دولتی است.

گزینه جدید پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در گذشته به عنوان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیرکل بودجه این وزارتخانه فعالیت داشته است.

علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس، خبر داد یکشنبه ۷ آذرماه نشست رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

«یوسف نوری» برنامه پیشنهادی برای سکانداری آموزش و پرورش را اعلام کرد

زندگینامه و سوابق یوسف نوری، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش + تصاویر

***

افشاگران حقوق نجومی در وزارت نفت تبرئه شدند

مدتی پیش فیش حقوقی پیام کهتری انور مدیرکل وزارتی وزارت نفت منتشر شد که مشخص شد وی با موافقت وزیر نفت حقوق 32میلیونی دریافت کرده است. افشای این سند باعث شد وزارت نفت از منتشرکنندگان این سند شکایت کند. هرچند که بعد از آن مدعی شدند این شکایت پس گرفته شده است.

اما خبرگزاری فارس خبر داده است بررسی وکیل خبرنگاران سوت زن نشان می‌دهند هنوز پرونده در دادسرا در جریان است که با ورود قوه قضاییه این افراد تبرئه شدند.

در تاریخ 1400.8.25 شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه (کارکنان دولت) در وقت فوق‌العاده به این شکایت رسیدگی کرده و باتوجه به محتویات پرونده و احراز کفایت تحقیقات مقدماتی، ختم تحقیقات را اعلام و برای متهمان پرونده قرار منع تعقیب صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید: 

قوه قضائیه فیش حقوقی رئیس دفتر وزیر نفت را محرمانه تشخیص نداد

***

حکومت برای راه اعتراض مردم باید فکری کند

تسنیم در بخشی از مطلبی که به مناسبت سالگرد آبان 98 نوشته به موضوع به رسمیت شناختن اعتراض نقبی زده و آورده است: «اینکه  مردم معترض بودند واقعی است، اینکه در کمترین حالت به خاطر نحوه‌ بد اجرا، حق اعتراض داشتند بدیهی است، اینکه اعتراض قاعده دارد و با آشوب باید متفاوت باشد هم قطعی است؛ اما این نکته هم مسلّم است که متاسفانه علیرغم گذشت بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی هنوز تمهید مناسبی برای نهادینه‌کردن شیوه‌ مسالمت‌آمیزی از حق اعتراض انجام نشده است.

به نوعی که هم مردم متضرر می‌شوند و هم حکومت. در حالی که حکومت قاعدتاً اعتراض را فی‌نفسه به رسمیت می‌شناسد و مشکلات را هم قبول دارد و حتی بارها راجع به عدالت و ضعف اقتصاد عذرخواهی کرده، و در حالی که اکثریت مردم اعتراض به اجراییات را از نفی مبانی حکومت فعلی تفکیک می‌کنند، اما به واسطه‌ عدم وجود یک نهاد مناسب برای اعمال حق اعتراض،‌ عملاً فقط دست‌های خارجی و فرصت‌طلبان داخلی از این برهه‌ها سود می‌جویند.

هم مردم متضرر می‌شوند که اعتراضشان به بیراهه رفته و هم حکومت متهم می‌شود که اعتراض را به رسمیت نمی‌شناسد. اینکه چقدر رسانه‌ها در این زمینه  مقصرند و چقدر سیاسیون، بحث دیگری است. اما این مسئله که باید نهاد اعتراض سازماندهی شود، به نحوی که هم مردم منتفع شوند و هم حکومت، قطعی است.»

***

اژه‌ای: برخورد‌های قهری نمی‌توان نتیجه مطلوب را به دست آورد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشستی با مسئولان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور، رئیس عدلیه با بیان اینکه همه کار‌های تاثیرگذار الزاما مجازات نیست، تصریح کرد: بسیاری از اموزه‌های اسلامی اثر تربیتی و بازدارندگی بیشتری نسبت به بعضی مجازات‌ها دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: در محیط خانواده و اجتماع با رعایت حیا خیلی از مشکلات حل می‌شود که با رفتار‌ها و برخورد‌های قهری یا احیانا خشونت آمیز نمی‌توان آن نتیجه مطلوب و بازدارنده را به دست آورد.

وی بر همین اساس به کارگروه‌های علمی و پژوهشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر توصیه کرد که در کنار احصاء اولویت‌های معروفات و منکرات، بررسی کنند چه اقدامات و کار‌هایی در کاهش منکرات و گسترش معروفات در جامعه موثرتر است.

رئیس دستگاه قضا در واکنش به گلایه‌های مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر از بی‌توجهی دستگاه‌های مختلف به اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر گفت: سازمان بازرسی کل کشور موظف به نظارت بر حسن اجرای قانون و مرجع رسیدگی به قصور و اهمال دستگاه‌ها در انجام وظایف قانونی‌شان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: شکل گیری بسیاری از پرونده‌ها به خاطر شیوع منکرات و بی توجهی به معروفات است و اگر بساط منکرات از جامعه جمع شود و جرمی واقع نشود، پرونده قضایی هم نخواهیم داشت.

رئیس عدلیه بر لزوم فرهنگ‌سازی به منظور عمومی شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیز تاکید کرد و گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر را از خود و خانواده و محیط کار شروع کنیم تا در دیگر بخش‌های جامعه نیز این فرهنگ گسترش پیدا کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۹۳۹۹۶۲۰:۴۵:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۲۶
همه تحریم های ضد ایرانی غیر قانونی هستن و باید بطور موثر لغو بشوند در غیر اینصورت احیای برجام ممکن نیست و امریکا باید قید برجام را بزند.
ناشناس۲۲۹۳۹۹۸۲۰:۴۷:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۲۶
دولتهای هاشمی و خاتمی و روحانی رکورددار انتصاب های فامیلی بودند.
ناشناس۲۲۹۴۰۱۰۲۰:۵۶:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۲۶
جناب محسنی اژه ای اگر به پرونده فساد عظیم کرسنت رسیدگی نماید کاری کرده است کارستان.
ناشناس۲۲۹۴۴۵۰۰۹:۰۵:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۲۷
فیش حقوقی خود وزیر نفت رو هم منتشر کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین