افتتاح زائرسرای آستان قدس رضوی در منطقه مرزی میرجاوه 

گروه فرهنگی الف،   4000825140

زائرسرای آستان قدس رضوی در منطقه مرزی میرجاوه افتتاح شد تا عرصه خدمت‌رسانی به زائران حضرت امام رضا(ع) و همچنین زائران حضرت سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین حسینی، گسترده‌تر شود.

افتتاح زائرسرای آستان قدس رضوی در منطقه مرزی میرجاوه 

به گزارش الف به نقل از آستان نیوز، ظهر امروز و با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی استاندار و همچنین جمعی دیگر از مسئولان این استان، زائرسرای میرجاوه که توسط آستان قدس رضوی احداث شده است، به بهره برداری رسید. 

این مجتمع که در زمینی به مساحت 60 هزار مترمربع و با 5100 مترمربع زیربنا ساخته شده، همانند 22 مجتمع بین راهی دیگر که توسط آستان قدس رضوی در نقاط مختلف کشور ساخته شده، از بهترین امکانات خدماتی و رفاهی برخوردار است.  

تکریم مهمانان حضرت رضا(ع)، از رئوس برنامه‌های آستان قدس

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم، خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا(ع) را امری بسیار پسندیده و توصیه‌شده معرفی و اظهار کرد: خداوند متعال را شاکر هستیم که موفق به احداث بیست و سومین مجتمع بین‌راهی آستان قدس رضوی در مرز میرجاوه برای خدمت‌رسانی به مهمان حضرت رضا(ع) شدیم.

وی اضافه کرد: این زائرسرا به زائرانی که از کشور پاکستان با رنج و مشقت فراوان برای زیارت حضرت ثامن‌الحجج(ع) وارد ایران اسلامی می‌شوند، خدمت‌رسانی خواهد کرد.
تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: امروز این زائران سرا با امکانات رفاهی مناسب برای خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی به بهره‌برداری می‌رسد تا زائران این کشور در این مجتمع خستگی‌ راه را از تن بزدایند و باانرژی مضاعف برای تشرف به مشهد مقدس ادامه مسیر دهند.

وی با بیان اینکه این مجتمع میان راهی باهمت آستان قدس و همکاری مسئولان استان سیستان و بلوچستان احداث شده است، تصریح کرد: در تکریم زائران حضرت رضا(ع) ملیت، قومیت، زبان، فرهنگ، مذهب، فقیر و غنی بودن زائر برای آستان قدس رضوی تفاوتی ندارد و هرکسی در زائرسرای امام رضا(ع) پا می‌گذارد مهمان ولی و حجت خدا بوده و تکریم او به بهترین نحو وظیفه ما است. 

توسعه خدمت به زائران غیرایرانی امام رضا(ع) با افتتاح مجتمع میرجاوه 

محمدحسین استادآقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی نیز در مراسم افتتاح این مجتمع گفت: این مجتمع به صورت مداوم طی سال با کمک شبکه خادمیاران رضوی به زائران ورودی خدمت‌رسانی خواهد کرد و اوج این خدمت، در ایام اربعین و عبور کاروان های زائران پاکستانی از ایران خواهد بود که امیدواریم بتوانیم با همراهی و حمایت مسئولان استانی، همانند سه نقطه مرزی دیگر، میزبان خوبی برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) باشیم. 

وی احداث و توسعه مجتمع‌های میان‌راهی را یکی از خدمات این بنیاد برشمرد و گفت: با احداث مجتمع میان‌راهی جدید آستان قدس رضوی در نقطه صفر مرزی میرجاوه، بستر مناسبی برای توسعه خدمت به زائران فراهم شده و امیدواریم بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای دلدادگانی باشیم که از این نقطه وارد ایران اسلامی می‌شوند و به سمت مشهد یا کربلای معلی سفر می‌کنند.

سرمایه گذاری 600 میلیارد ریالی آستان قدس رضوی برای احداث مجتمع خدماتی میرجاوه

دستیار رئیس بنیاد بهره‎ وری موقوفات آستان قدس نیز در این مراسم، ضمن اعلام اینکه مجتمع میان‌راهی میرجاوه با بودجه‌ای بالغ بر 60 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: این زائرسرا در نوع خود از نظر سطوح و ظرافت‌های معماری اسلامی و اصول مهندسی در شرق کشور کم نظیر است.

محسن مکیان افزود: خوشبختانه تلاش مسئولان آستان قدس رضوی مبتنی بر وعده تولیت معزز برای ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی که دو سال پیش در دستور کار قرار گرفته بود به لطف خداوند و با عنایت حضرت رضا(ع) به بار نشست.
دستیار رئیس بنیاد بهره‎وری موقوفات افزود: تحقیقاتی مقدماتی و ارزیابی‌های اولیه جهت اجرای این پروژه از سال 96 آغاز و عملیات عمرانی آن نیز در خرداد ماه 97 کلید خورد و امروز به طور رسمی افتتاح شد.

وی گفت: این مجموعه در راستای اهداف والای کرامت انسانی برگرفته از سیره رضوی در مساحتی بالغ بر 6 هکتار با بیش از 5هزار مترمربع زیربنا و 20 هزار مترمربع محوطه باز احداث شده و فضایی بسیار مناسب برای میزبانی از زائران است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین