پایگاه خبری-تحلیلی "نشنال اینترست" بررسی می کند: چرا آمریکا قادر به تغییر نظام سیاسی در ایران نیست

گروه جهان الف،   4000825105 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری-تحلیلی نشنال اینترست در گزارشی می نویسد: «دستورکار دولت آمریکا مبنی بر تغییر نظام سیاسی در ایران، صرفا حجم چالش ها و هزینه ها را در مساله ایران، برای آمریکا افزایش می دهد».

چرا آمریکا قادر به تغییر نظام سیاسی در ایران نیست

به گزارش الف، پایگاه خبری-تحلیلی "نشنال اینترست" در گزارشی این موضوع را مطرح کرده که در شرایط کنونی، با توجه به شرایط خاص آمریکا در منطقه خاورمیانه و در عین حال قدرت نظامی و سیاسی ایران، دستورکار تغییر نظامِ سیاسی در این کشور، نه تنها از شانس و اقبال چندانی جهت موفقیت برخوردار نیست بلکه حتی می تواند حامل پیامدهای بسیار وحشتناکی نیز برای آمریکا باشد. پیامدهایی که حتی می توانند در نهایت به قدرتمند شدنِ بیش از پیش ایران در خاورمیانه و تضعیف موضع و قدرت آمریکا نیز ختم شوند. 

نشنال اینترست در این رابطه می نویسد: «در شرایط فعلی بسیاری از ناظران و تحلیلگران آمریکایی از مرگِ توافق برجام سخن می گویند. برای منتقدانِ برجام، این مساله اتفاقی خوشایند است زیرا از دید آن ها، هدف نهایی سیاست آمریکا در قبال ایران بایستی متمرکز بر تغییر نظام سیاسی در این کشور باشد. از دید آن ها، تا زمانیکه جمهوری اسلامی ایران قدرت دارد، به هیچ عنوان نباید به توافقاتی که صرفا قادرند بخشی از قدرت این کشور را محدود کنند، دل بست. این رویکرد در آمریکا به طور خاص توسط افرادی نظیر "مارک دوبوویتز" رئیسِ "بنیاد دفاع از دموکراسی ها" و همچنین سیاستگذاران آمریکایی نظیر سنانور "تام کاتن" حمایت می شود. تمایل به ایجاد تغییر نظام سیاسی در ایران، صرفا از جانب برخی جریان های سیاسی و فکری در آمریکا حمایت نمی شود بلکه برخی رژیم های منطقه خاورمیانه نظری اسرائیل و عربستان سعودی نیز قویا حامی آن هستند. 

در این میان، شمار بسیار "معدودی" از افراد و گروه های موافق با تغییر نظام سیاسی در ایران، خواستار حمله مستقیم نظامی به این کشور هستند. دلیل این مساله هم روشن است: هرگونه حمله نظامی به ایران با چشم انداز ضعیفی جهت کسب پیروزی همراه است و در عین حال می تواند هزینه های سنگینی را نیز به همراه داشته باشد(برای کشورِ مهاجم به ایران). با این حال، با بررسی گزینه های مختلف می توان به این جمع بندی رسید که اساسا واشنگتن توانِ تغییر نظام سیاسی در ایران را ندارد. 

حمله نظامی به ایران و دیکته کردن برخی اصول به این کشور، تنها یکی از راه ها جهت محقق کردن دستورکار تغییر نظام سیاسی در ایران است. با این حال، آمریکا اساسا در شرایطی نیست که بخواهد به ایران حمله مستقیم نظامی انجام دهد. این کشور از پایگاه های نظامی لازم و کافی در منطقه جهت حمله نظامی به ایران برخوردار نیست. از طرفی اگر هرکدام از همسایگان ایران نیز بخواهند به محلی برای انجام اقدامات گسترده ضدایرانی تبدیل شوند، به احتمال فراوان از سوی این کشور(ایران) هدف قرار خواهند گرفت. جدای از این ها، ایران از توانایی های موشکی قدرتمندی نیز برخوردار است که عملا می توانند هزینه های سنگینی را به نیروهای آمریکایی و یا متحدان آن ها وارد کنند. 

*تاکتیک تشدید تحریم ها علیه ایران 

یکی از انتقادهای اساسیِ طرفداران ایده تغییر نظام سیاسی ایران در مساله برجام این است که اساسا تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه تهران قادر هستند در نهایت به فروپاشی نظام سیاسی در این کشور بینجامند. در این رابطه، عمده تلاش ها در بحث تغییر نظام سیاسی در ایران از سوی آمریکایی ها بر تشدید فشارهای اقتصادی علیه این کشور متمرکز است تا شاید از این طریق بتوان بر شدت و میزان فشارهای اجتماعی در ایران افزود و زمینه را برای ایجاد تغییرات بنیادین در این کشور فراهم ساخت(حامیان این ایده بر این باورند که در این چهارچوب، تلاش جهت دستیابی به یک توافق با ایران که در نهایت چشم انداز لغو تحریم ها علیه این کشور را به دنبال داشته باشد، کار درست و منطقی به نظر نمی رسد). 

در این راستا، آمریکا از تمامی امکانات خود استفاده می کند تا بتواند تا جایِ ممکن، مناسبات اقتصادی و تجاری ایران با جهان خارج را محدود و حتی قطع کند. با این حال، با توجه به اینکه به احتمال فراوان کشورهای معدودی در جهان مایل خواهند بود که به این کارزار بپیوندند، آمریکا عمده تلاش های خود را متمرکز بر این نکته خواهد کرد تا مانع از ارسالِ تجهیزات و قطعات حساس به ایران شود و به طور کلی تجارت آن با جهان خارج را در برخی حوزه های خاص محدود و حتی متوقف کند. 

جدای از این ها، همانطور که پیش از این نیز گفته شد، آمریکا در رابطه با ایران سعی خواهد کرد تا زیرساخت‌های اقتصادی این کشور را به هدفی مشروع برای خود تبدیل کند تا از این طریق بتواند زمینه را برای تشدید نارضایتی‌های داخلی علیه ایران فراهم کند. با این حال، واشنگتن در این زمینه از اختیارات تام و کاملی برخوردار نیست و بدون تردید ایران نیز قادر خواهد بود همزمان با تشدید مواضع آمریکا و متحدان آن علیه خود، دست به اقداماتی بزند که می توانند برای آمریکا و متحدان آن در منطقه خاورمیانه، کاملا هزینه‌زا باشند. 

*واکنشِ ایران

ایران با طیف متنوعی از گزینه ها جهت واکنش نشان دادن به هرگونه تهاجم و حمله آمریکا علیه منافع خود رو به رو است. ایران به طور خاص می تواند از ظرفیت های قابل توجه نیروهای نیابتی خود در منطقه جهت تحمیل هزینه به آمریکا و متحدان آن استفاده کند. در این رابطه، نیروهای نیابتی ایران می توانند حملات و خسارات گسترده ای را علیه نیروهای آمریکایی در منطقه، طراحی و عملیاتی کنند. 

ایران همچنین می تواند از از ناوگان گسترده موشک های بالستیک خود نیز جهت حمله به پایگاه ها و مواضع نیروهای آمریکایی استفاده کند و به طور خاص، منافع اقتصادی آمریکا و متحدان آن در منطقه را نیز با چالش‌هایی اساسی رو به رو سازد. 

*جمع بندی

 می توان نتیجه گرفت که اساسا دستورکار تغییر نظام سیاسی علیه ایران، تا حد زیادی ناکام خواهد ماند و حتی می تواند به بدتر شدن وضعیت علیه منافع آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه منجر شود. 

اولا، هرگونه حمله علیه ایران از سوی آمریکا، با واکنشی ملی از سوی ایرانیان رو به رو خواهد شد و عملا بر میزان محبوبیت مردمیِ نظام سیاسی ایران خواهد افزود. دوم، آمریکا از حمایت بین المللیِ چندان گسترده ای جهت پیشبرد دستورکار تغییر نظام سیاسی در ایران برخوردار نیست. حتی متحدان آمریکا نظیر عربستان و اسرائیل نیز نسبت به هزینه های دراز مدتِ جنگ علیه ایران هراسان هستند. چین و روسیه نیز از حمله علیه ایران حمایت نخواهند کرد و هر کاری انجام خواهند داد تا از شدت فشارها علیه ایران کاسته شود. اروپایی ها نیز با مخالفت جدی به این موضوع(حمله آمریکا به ایران) واکنش نشان خواهند داد و احتمالا افکار عمومی، فشارهای زیادی را به رهبران خود خواهند آورد تا از مواضع واشنگتن در قبال ایران فاصله بگیرند. 

در نهایت نیز باید گفت آمریکا اساسا تعیین کننده نتیجه نهایی حمله به ایران نخواهد بود. همین مساله موجب می شود تا گزینه های باقی مانده برای آمریکا در مساله حمله به ایران، به شدت دردناک باشند. در این راستا، آمریکا باید به شکست خود در برابر ایران به صورت علنی اعتراف کند و حتی خود را برای سناریوهای خطرناکتری نیز از جانب ایران آماده کند». 

 

 

*لینک: 

https://nationalinterest.org/blog/reboot/could-america-cause-regime-change-iran-195586

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۹۲۷۸۴۰۶:۵۱:۵۸ ۱۴۰۰/۸/۲۶
کدخدا قادر به انجام هر کاری هست
رضا۲۲۹۲۹۸۷۰۹:۴۷:۰۸ ۱۴۰۰/۸/۲۶
بله با رعایایی مثل جنابعالی کدخدا همه کاره است!!!
ناشناس۲۲۹۳۰۲۲۱۰:۲۳:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۲۶
کدخدای شما روزی قادر به هر کاری بود ولی الان کاری داریم می کنیم که از منطقه و درجهان فرار کنند و بروند در سرزمین هایی که نسل کشی کردن و کشور عادی شود و بشریت یک نفس راحت بکشند
ناشناس۲۲۹۳۱۴۴۱۱:۲۶:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۲۶
شما که انقدر توانایی دارید پس لطفا آلودگی هوای تهران رو هم درست کنید. یه مدته که هوا واقعا وحشتناک آلوده است
ناشناس۲۲۹۳۱۷۲۱۱:۴۹:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۲۶
معلوم است خیلی ناراحتید که حرف پرت را پیش می کشید، حرف از قدرت نمایی برای حذف بود و نه مشکلات!
ناشناس۲۲۹۳۱۷۹۱۱:۵۱:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۲۶
۱۶سال وزیر نفت کشور کسی بوده که اعتقادی به ساخت پالایشگاه نداشته، انشاءالله به امید خدا نسلشون داره بازنشسته میشه، نسل جدید این مشکلات رو هم حل می‌کنه!
ناشناس۲۲۹۳۲۹۴۱۲:۵۷:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۲۶
اینجاکسی بازنشسته نمیشه. خیال باطل نکن
ناشناس۲۲۹۳۴۹۰۱۴:۲۶:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۲۶
به کدخدا بگید مشکل بی خانمان های فراوان آمریکا را حل کند!
ناشناس۲۲۹۳۱۹۷۱۱:۵۸:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۲۶
میگن چند روز پیش یه هلکوپتر ایران تا ۲۵متری یه ناو هواپیمابر آمریکا نزدیک شده که بهش اخطار بده وارد آبهای ایران نشه، ناو آمریکایی حتی ترسیده جواب بده و دور شده!!
ناشناس۲۲۹۳۳۰۱۱۲:۵۹:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۲۶
اولا که ارتش آمریکا یک ارتش حرفه ای است و کارهای بچه گانه انجام نمیده. دوما که ناو دور نشده بلکه داشت به مسیر خودش ادامه میداد
ناشناس۲۲۹۳۵۰۳۱۴:۳۶:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۲۶
عزیزم این ناوهاتون هر کس به آن نزدیک شود شلیک می کنند و چرا جرات ندارن به ما تیر اندازی کنند آن هم با این فاصله کم؟
ناشناس۲۲۹۳۲۲۵۱۲:۲۰:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۲۶
اعراب به دامن اسراییل افتادند و با هم روابط علنی پیدا کردند که این بزرگترین خواسته امریکا و صهیونیست است پس چه نیازی هست امریکا به مه حمله کند.
ناشناس۲۲۹۳۲۸۵۱۲:۵۳:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۲۶
این اعراب از ترسشان روابط برقرار می کنند چون پشتوانه مردمی ندارن یک روز با کدخدا یک روز به این رژیم ولی آخرش هم سقوط
ناشناس۲۲۹۲۷۸۶۰۶:۵۵:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۲۶
به نظر من چون نمیخواد فعلا
ناشناس۲۲۹۳۰۲۸۱۰:۲۶:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۲۶
خخخخه چون قدرت ندارد دیگر و همان اوایل انقلاب که با کودتا می خواست انجام دهد نسخه اش را پیچیدیم برای همیشه الان هم دارد زور می زند با شست و شوی مغزی که از طریق رسانه ها به خورد تو بدهند یا تحریم و.. هم ناکارامدیشان ثابت شده برای آن هدف
ناشناس۲۲۹۳۳۳۴۱۳:۰۸:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۲۶
بهت قول میدم گوشی اپل دست شماست... امثال من داریم‌ واقعیت رو میبینیم
ناشناس۲۲۹۲۸۵۸۰۸:۰۷:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۲۶
سوال اصلی اینه که آمریکا اگر نظام سیاسی ایران رو تغییر بده آیا به سود بیشتری خواهد رسید؟
ناشناس۲۲۹۲۸۹۵۰۸:۳۸:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۲۶
چون بهبهانی تهدیدایران میلیاردهادلاراسلحه فروخته
ناشناس۲۲۹۳۰۳۴۱۰:۲۷:۵۲ ۱۴۰۰/۸/۲۶
در این وضع هم دیگر ابر قدرت نیست و کشورها کمتر روی این کشور حساب می کنند
به آفرید۲۲۹۲۹۰۳۰۸:۴۵:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۲۶
بنظرتون اگر آمریکا با ایران درگیر بشه چین و روسیه می‌شینن یه گوشه و تماشا میکنن؟؟ نخیرم اونام دشمن آمریکا هستن چنان ایرانو یواشکی تقویت نظامی کنن که آمریکا نفهمه چه غلطی کرده و ایران هم به نیابت از اون دو ابرقدرت امریکارو آسفالت میکنه
ناشناس۲۲۹۳۰۵۳۱۰:۳۹:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۲۶
ایران فقط خودش و نیروی هایش نسخه آمریکا را تمام می کند و به همین خاطر آمریکا جرات حمله ندارد مگر بزند به سیم آخر و جنون بشوند
ناشناس۲۲۹۳۰۶۲۱۰:۴۵:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۲۶
روسیه دوست و همسایه آمریکا هست
ناشناس۲۲۹۳۰۹۶۱۱:۰۷:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۲۶
چین و روسیه هم سهمشان را مطالبه خواهند کرد نه اینکه از ایران دفاع کنند. این کیک اینقدر بزرگ هست که می توانند تکه ای بردارند. روسها دویست سال است که به دنبال آذربایجان و گیلان و مازندران هستند. سهمشان را برمی دارند و سکوت می کنند. روسها با یوگوسلاوی چه کردند؟ با عراق ؟ با لیبی؟ حتی با سوریه ؟
ناشناس۲۲۹۳۱۲۹۱۱:۱۸:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۲۶
روسیه و چین فقط در حد حرف دشمن آمریکا هستن و در عمل به شدت وابسته به آمریکا. چرا چین و روسیه علی رغم بیست سال اصرار ایران حاضر نیستن هواپیمای جنگی به ایران بفروشن؟ چون آمریکا بهشون اجازه نمیده! جنگ اقتصاد بسیار قوی می خواهد و آمریکا تنها کشوری در جهان است که اقتصاد جنگ محور دارد. یعنی با نظامی گری و جنگ اقتصادش فعال تر می شود و رشد می کند! در حالی که روسیه اقتصاد بسیار ضعیفی دارد و توان جنگ برای مدت کوتاه رو اصلا ندارد. چین هم که در صنایع و علم و تکنولوژی بسیار بسیار وابسته به آمریکا است. آمریکا در زمان ترامپ 2000 دانشجوی چینی رو اخراج کرد دولت چین به التماس افتاد حالا شما میگی پشت ایران وایمیستن؟
ناشناس۲۲۹۳۱۳۸۱۱:۲۲:۳۶ ۱۴۰۰/۸/۲۶
عموجان خبر داری تمامی مواد مصرفی ایران از خارج وارد می شود؟ از مواد غذایی تا لوازم و ابزار صنعتی. موقعی که جنگ بشه آمریکا فقط کافیه جلوی ورود کشتی ها به بنادر ایران رو بگیره. بعد دو هفته نان و برنج در کشور نایاب میشه
ناشناس۲۲۹۳۱۷۰۱۱:۴۷:۴۹ ۱۴۰۰/۸/۲۶
عزیز خبر داری کمتر از نصف تولیدات ایران از خارج می آید و یا خبر داری الان هم تحریم هستید و جلوی واردات را می گیرند ولی ما بلدیم و وارد می کنیم! یا خبر داری یه زمانی آمریکا جانت می خواست با قلدری کشتی نفتی‌ها را در زمان جنگ اسکورت کند که به غلط کردن افتاد؟
ناشناس۲۲۹۳۱۸۶۱۱:۵۴:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۲۶
تمامی مواد مصرفی ایران!؟!؟!؟ اونوقت پولش رو توی این اوضاع تحریم از کجا میاریم!؟!؟ تمامی مواد مصرفی ایران خیلی پول میخواد!؟
ناشناس۲۲۹۳۳۱۷۱۳:۰۳:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۲۶
اتفاقا من چند روز پیش رفته بودم ابزار فروشی. دقت کردم تمام ابزار ها حتی چکش ساده و پیچگوشتی که هیچ تکنولوژی ندارد چینی بود! بله ایشون درست میگه تمامی مواد مصرفی ایران از خارج میاد
ناشناس۲۲۹۳۱۸۸۱۱:۵۵:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۲۶
دائی جان آمریکا نمیتونه از نفتکشهای تحت حمایتش دفاع کنه اونوقت میخواد جنگ کنه!؟!؟
تبریزی۲۲۹۳۱۹۹۱۱:۵۹:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۲۶
آمریکا نیازی به این کارها نداره. اگه فقط بی صدا یه بمب EMP روی آسمون هر استان منفجر کنه شبکه برق کلا از کار می افته و تمام دستگاه های برقی حتی اگه به برق وصل نباشن هم می سوزن و کشور برمی گرده به عصر حجر و خیلی ها در نتیجه قحطی و بی آب یو بی گازی و .... ناشی از بی برقی از بین می رن.
بسیجی عاشق رئیسی۲۲۹۳۳۰۰۱۲:۵۸:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۲۶
همانطور که آمریکا و اسرائیل در جنگ با عراق ایران را تقویت کردن در جنگ ایران با آمریکا چین و روسیه ایران را مجهز به سلاح های پیشرفت میکنن
ناشناس۲۲۹۳۰۳۵۱۰:۲۸:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۲۶
با این اوضاع اقتصادی و اجتماعی و دو قطبی شدیدی که بین مردم ایجاد شده چه نیازی است به اینکار !
ناشناس۲۲۹۳۱۴۳۱۱:۲۵:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۲۶
هرگز امریکا قصد چنین کاری را نداشته چون تا در منطقه اختلاف و درگیری هست گرفتن ماهی از آب گل آلوده راحت تر است
ناشناس۲۲۹۳۱۸۴۱۱:۵۲:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۲۶
بعله منتهی نمی‌دانیم 7هزار میلیارد خرج کردن تا کشورها را مطیع خودشان کنند را هم الکی بود! که آن هم از دست دادن و یکی یکی مطیعان خارج شدن
ناشناس۲۲۹۳۳۳۵۱۳:۰۸:۰۶ ۱۴۰۰/۸/۲۶
آمریکا می خواهد کشور ها رو مطیع کند؟. آمریکا هم دنبال تجارت و سود است نه اینکه بقیه جلوش تعظیم کنن.
ناشناس۲۲۹۳۵۱۱۱۴:۴۱:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۲۶
پس به خاطر همین است که ترکیه و هند و خیلی جاهای دیگر اگر مطیع آنها نباشند و با دیگران همکاری کنند شاخ و شونه می کشند چون سود است!
کریمی۲۲۹۳۲۰۰۱۱:۵۹:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۲۶
به دلیل این که ما قوی هستیم و آمریکا ضعیف.....
ناشناس۲۲۹۳۴۶۱۱۴:۰۹:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۲۶
اگر امریکا ضعیف است چرا توانسته ما را تحریک کند و چرا ما تحریمش نکرده ایم؟
ناشناس۲۲۹۳۴۰۷۱۳:۴۸:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۲۶
اتفاقا تصمیم داشتن اما تشیع جنازه سردار سلیمانی فهمیدن نمیشه با همچین جمعیتی جنگید
علی۲۲۹۳۵۵۲۱۵:۰۹:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۲۶
نیازی به آمریکا نیست، مدیریت نالایق، رانتی و فامیلی قادر به تخریب ایران تا چند سال دیگه هستند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های دیروز

    پربحث‌های هفته

    1. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    2. روسفیدی «هنیه»

    3. فرار رو به جلوی نتانیاهو در واکنش به پاسخ ایران/ «بی بی»: حملات ایران را دفع‌کردیم

    4. موج نخست موشک‌های بالستیک ایران به اراضی اشغالی شلیک شد

    5. پایان جلسۀ شورای امنیت بدون صدور قطعنامه

    6. سفیر ایران به وزارت خارجه فرانسه دعوت شد

    7. مشاهده پهپاد شلیک شده به سمت رژیم صهیونیستی در کرمانشاه

    8. واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی

    9. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    10. آمریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد  

    11. نتايج عمليات وعده صادق

    12. وزیر خارجه اردن: مسوولیت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه برعهده اسرائیل است

    13. نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشته است

    14. اولین واکنش کاخ سفید به حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی

    15. تماس تلفنی کامرون با امیرعبداللهیان؛ تاکید بر کاهش تنش‌ها

    16. فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد

    آخرین عناوین