آیا نرم افزار حسابداری برای مدیریت هزینه و درآمد شرکت مفید است؟

گزارش بازرگانی،   4000825027

یک سری مفاهیم کلی در مورد هر کسب‌وکار وجود دارد که پرداختن به آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در امر حسابداری نیز همین موضوع صدق می‌کند. یک حسابدار، اولین و کلیدی‌ترین مواردی که باید به آن‌ها توجه داشته باشد، مدیریت هزینه و درآمد یک کسب‌وکار است.

در این بین، خرید نرم افزار حسابداری شرکتی نیز می‌تواند کمک حال حسابداران باشد. به طوری که یک حسابدار بتواند با هوشمندی بیشتری به فعالیت بپردازد. بنابراین در ادامه قصد داریم ضمن تعریف هزینه و درآمد در حسابداری، به بررسی نرم افزارهای شرکتی مناسب برای مدیریت این مهم بپردازیم.

اگر مدیریت هزینه و درآمد کسب‌وکارتان برای شما نیز دغدغه ایجاد کرده، می‌توانید با ما همراه شوید. آن‌گاه مدیریت هزینه و درآمد شما با راحتی بیشتری انجام خواهد شد.

مفهوم هزینه در حسابداری

حساب‌های موقتی کسب‌وکارها که ماهیت بدهکاری داشته باشد را می‌توان «هزینه» یا «Cost» هر کسب‌وکار در نظر گرفت. یک شرکت یا یک کسب‌وکار خاص، برای این که بتواند محصولات و خدمات خود را به شیوه صحیحی ارائه کند، به پرداخت برخی از هزینه‌ها نیاز دارد.

در واقع، کسب‌وکارها برای رسیدن به درآمد، نیاز دارند تا هزینه‌هایی هم داشته باشند. اما محاسبه هزینه‌های یک شرکت بسته به گسترده‌ی آن شرکت می‌تواند کار زمانبر و دشواری باشد. خوشبختانه نرم‌ افزارهای حسابداری تا حد زیادی این امر را پوشش می‌دهند.

به هرحال یک حسابدار باید بتواند به شیوه مناسبی هزینه‌های وارده به یک کسب‌وکار را از هم تفکیک کرده و در نهایت با بررسی گروه‌های هزینه‌ای، عدد واضحی را بدست آورد. در واقع هزینه‌های یک شرکت می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین در ادامه به بررسی انواع هزینه‌های کسب‌وکار خواهیم پرداخت.

انواع هزینه‌های حسابداری

هزینه‌های وارده به یک شرکت، می‌تواند از دو نوع «ثابت» یا «متغیر» باشد. هریک از این هزینه‌ها، ویژگی‌های مختص به خود را دارند. این ویژگی‌ها به قرار زیر هستند:

  1. هزینه‌های ثابت حسابداری

هزینه‌های ثابت به هزینه‌هایی اطلاق می‌شوند که چه کسب‌وکار سود کند چه زیان، باید این هزینه‌ها انجام شوند. از جمله هزینه‌های ثابت یک شرکت می‌توان به لوازم دفتری آن اشاره کرد.

این لوازم در هر صورت باید در داخل شرکت وجود داشته باشند (چه شرکت فعالیت کند و درآمد داشته باشد و چه فعالیت نداشته باشد!) این نوع هزینه ثابت، فقط یک‌بار صورت می‌گیرد. در واقع، لازم نیست هر هفته و هرماه میز و صندلی برای شرکت خریداری شود.

اما برخی از هزینه‌های ثابت می‌توانند همیشگی باشند. مانند حقوق کارمندان که در هر صورت باید پرداخت شود و دیگر هزینه‌های ثابت از این دست!

  1. هزینه‌های متغیر حسابداری

هزینه‌های متغیر حسابداری در برابر هزینه‌های ثابت قرار می‌گیرند. هزینه‌های متغیر همیشه وجود ندارند، بلکه ایجاد آن‌ها به مقدار سفارشات و شیوه فعالیت کسب‌وکار بستگی دارد. برای مثال، اگر تعداد سفارشات یک شرکت بالاتر برود، طبیعتاً به مواد اولیه بیشتری هم نیاز است.

بنابراین شرکت ممکن است در دوره اوج سفارشات، هزینه بیشتری بابت تهیه مواد اولیه پرداخت نماید. این موضوع می‌تواند موجب افزایش ساعت کار کارمندان نیز شود. پس واریز حق اضافه‌کار کارمندان نیز می‌تواند یک هزینه متغیر دیگر برای شرکت باشد که در ماه‌های قبل وجود نداشت و ممکن است صرفاً در زمان اوج سفارشات وجود داشته باشد.

مفهوم درآمد در حسابداری

درآمد یا «Revenue» در حسابداری به وجه یا مبلغی اشاره دارد که یک کسب‌وکار با ارائه خدمات یا محصولات خود موفق به کسب آن شده است. درآمد می‌تواند نسبت قیمت به فروش کالا و خدمات نیز باشد.

تمام پول‌هایی که به حساب یک شرکت یا کسب‌وکار واریز می‌شود را نمی‌توان درآمد در نظر گرفت. چراکه درآمد باید مفهوم برابر با سود داشته باشد. درآمد یعنی منفعت و بهره‌ای که صاحبان یک شرکت از فعالیت خود می‌برند. بنابراین مقدار درآمد با محاسبه مقدار دریافتی‌های شرکت به دست خواهد آمد.

محاسبه این امر برعهده‌ی حسابدار است. بهترین نرم افزار حسابداری که می‌تواند برای محاسبه مقدار درآمد به حسابدارها کمک کند، نرم افزارهای حسابداری شرکتی هستند که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

مدیریت هزینه و درآمد با بهترین نرم‌افزارهای حسابداری شرکتی

مدیریت هزینه و درآمد یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌هایی است که باید در واحد حسابداری یک شرکت یا کسب‌وکار خاص صورت بگیرد. بدون مدیریت هزینه و درآمد، فعالیت‌های هر کسب‌وکار به بیهودگی می‌گراید. چراکه هدف از انجام هر کار اقتصادی، کسب درآمد از آن است.

پس باید بتوان با مدیریت هزینه‌ها، درآمد خالص یک شرکت را ارزیابی کرد. گفتیم که نرم افزارهای حسابداری در این زمینه می‌توانند نقش به‌سزایی داشته باشند. بهترین نرم‌ افزارهای حسابداری که می‌توانید برای این منظور مورد استفاده قرار دهید، نرم افزارهای شرکتی زیر هستند:

  1. نرم افزار حسابداری شرکتی هلو

  2. نرم افزاری حسابداری شرکتی فرداد

  3. نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار

  4. نرم افزار حسابداری شرکتی فراپیام

  5. نرم افزار حسابداری شرکتی پارمیس

خوشبختانه نرم افزارهای حسابداری فارسی بسیاری در این زمینه وجود دارند که می‌توانند مورد استفاده حسابداران در واحدهای تولیدی و خدماتی قرار بگیرند.

قابلیت‌های نرم افزار شرکتی فراپیام برای مدیریت هزینه و درآمد

از جمله ویژگی‌هایی که سبب می‌شود نرم افزارهای شرکتی فراپیام، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مدیریت هزینه و درآمد کسب‌وکارها باشد، نوین بودن امکانات آن‌ها است. در واقع شرکت فراپیام در طراحی نرم افزارهای شرکتی خود، تمام نیازهای حسابداری را لحاظ کرده است.

به طوری که حسابدار به کمک آن به راحتی می‌تواند داده‌های مربوط به هزینه و درآمد را ثبت کرده و سپس محاسبه نماید. فراپیام علاوه بر نرم افزارهای شرکتی در ارائه اتوماسیون اداری، نرم افزارهای خدمات پس از فروش، وب سرویس ارتباطی، نرم افزار فروشگاه اینترنتی و ارائه نرم افزار یکپارچه ویژه شرکت‌های بزرگ نیز پیشتاز است.

سخن نهایی

گفتیم که مدیریت هزینه و درآمد، جزء مهم‌ترین فعالیت‌های سیستم حسابداری هستند. برخی از نرم افزارهای حسابداری پیشتاز و کارآمد در این زمینه را نیز معرفی کردیم. باید توجه داشته باشید که برای مدیریت هزینه‌های خود به هیچ نرم افزار جانبی نیاز ندارید.

چراکه نرم افزارهای نامبرده می‌توانند به‌صورت کامل حساب‌ها و محاسبات شما را پوشش دهند. فقط کافی است به صورت کامل از آن‌ها استفاده نمایید. شرکت نرم افزاری فراپیام یکی از گزینه‌های پیشتاز در زمینه ارائه نرم افزارهای حسابداری شرکتی در کشورمان است که رابط کاربری ایده‌آلی برای محاسبات

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین