چالش‌های ادامه دادن زبان برای بزرگسالان

گزارش بازرگانی،   4000825019

یادگیری زبان سن و سال خاصی ندارد و هر فردی با هر سنی می‌تواند یک زبان جدید یاد بگیرد؛ اما معمولا افزایش دغدغه‌ها در کنار افزایش سن باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود. به عنوان مثال، کودکان فقط به مدرسه می‌روند و در کنار درس‌های مدرسه می‌توانند به راحتی در زمان‌های آزاد خود زبان انگلیسی را یاد بگیرند؛ اما افراد بزرگسال چنین زمان آزادی را ندارند.

افراد حتی تا دوران دانشجویی هم به نوعی در این وضعیت قرار دارند و چون وظیفه اصلی‌شان درس خواندن و تحصیل است، می‌توانند یادگیری زبان را هم در کنار آن داشته باشند؛ چون هم در فضای آموزشی قرار دارند و هم نسبت به یک فرد شاغل، زمان آزاد بیشتری در اختیار دارند.

توجه به چه نکاتی یادگیری زبان را برای ما آسان می سازد!

با تمام شدن دوران تحصیل در مقاطع اولیه دانشگاه و ورود به بازار کار یا مقاطع بالاتر تحصیلی، چالش‌های متعددی سر راه افراد قرار می‌گیرد. بسیاری از بزرگسالان علاقه به یادگیری زبان دارند، اما با توجه به این چالش‌ها، تصور می‌کنند که دیگر نمی‌توانند آموزش زبان را ادامه دهند و به صورت کامل آن را یاد بگیرند. در این مطلب قصد داریم تا راه‌حلی برای چالش‌های پیش‌روی بزرگسالان ارائه دهیم تا با استفاده از آن‌ها زبان انگلیسی خود را ادامه دهند.

زمان کافی

چالش اصلی که این دسته از افراد با آن مواجه هستند، زمان است. معمولا کلاس‌های زبان در طول روز در یک ساعت مشخص و به صورت حضوری برگزار می‌شوند؛ افرادی که سرکار می‌روند، ممکن است نتوانند در آن زمان محل کار خود را ترک کنند. کسانی که دانشجو هستند هم ممکن است دچار تداخل با کلاس‌های دانشگاه شوند و نتوانند زبان خود را ادامه دهند.

بعد از شیوع کرونا، امکانی فراهم شد تا افراد بتوانند به صورت غیرحضوری و با چند کلیک ساده در کلاس‌های درس حاضر شوند. آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای این افراد انتخاب مناسبی است و می‌تواند به مدیریت بهتر زمان کمک کند. افرادی که با چالش زمان مواجه هستند، می‌توانند با انتخاب کلاس در ساعتی که کار کمتری دارند، تحصیل خود را ادامه دهند.

هزینه

موضوع دیگری که بر سر راه این افراد وجود دارد، هزینه‌های کلاس زبان است. دانشجویان که درآمد خاصی ندارند یا افرادی که مشغول به فعالیت هستند، ممکن است نتوانند هزینه‌های زیاد بپردازند. از طرفی قصد دارند در کلاس زبانی شرکت کنند که کیفیت لازم را داشته باشد. بنابراین مهم است که دوره‌های زبان قیمت مقرون به صرفه‌ای داشته باشند تا به راحتی از پس هزینه‌های آن برآیند.

تاثیرگذاری و نتیجه ملموس

اغلب کسانی که از دوران تحصیل فاصله گرفتند، دیگر تمایلی به آموزش آکادمیک و طولانی ندارند؛ این افراد بیشتر دوست دارند که در دوره‌های فشرده‌تر شرکت کنند و زودتر به نتیجه دلخواه برسند. بنابراین بیشتر علاقه دارند که در کلاس‌هایی شرکت کنند که تمرکزشان روی مکالمه است و بیشتر به صورت تعاملی کلاس‌ها پیش بروند.

همچنین به دلیل اینکه اغلب این افراد مدتی است که از زبان انگلیسی فاصله گرفتند یا تاکنون در کلاس زبان حضور نداشتند، بسیار مشتاقند که میزان درکی که از زبان انگلیسی دارند، سنجیده شود تا در سطحی قرار بگیرند که به دانش آن‌ها نزدیک‌تر است.

آزمون تعیین سطح که برخی از آموزشگاه‌ها می‌گیرند می‌تواند به حل این مشکل کمک کند و سطح دانش زبان افراد را محک بزنند. بعد از مشخص شدن سطح، افراد علاقه دارند که نتیجه قابل لمسی ببینند، یعنی بعد از هرجلسه یا بعد از هر ترم احساس کنند که مهارت‌های مختلفشان تقویت شده است و پیشرفت داشته‌اند.

آموزش اصولی

در کنار تمام این چالش‌ها و دغدغه‌ها، معمولا افرادی که در این دسته هستند، به خصوص آن‌هایی که تا به حال در هیچ کلاس زبانی حضور نداشتند، نگران این هستند که کلاس‌های زبان خروجی درستی نداشته باشد و به ازای هزینه‌ای که صرف می‌کنند، آموزش اصولی دریافت نکنند.

برای حل این چالش هم می‌توان به یک موسسه معتبر با نامی آشنا اعتماد کرد. اطمینان به موسساتی که از قبل آزمایشات خود را پس دادند و خروجی‌های آن‌ها افرادی هستند که زبان انگلیسی را به خوبی یاد گرفتند، می‌تواند چنین دغدغه‌ای را برای شما حل کند و زبان انگلیسی را با جدیدترین روش‌ها و به صورت اصولی آموزش دهد.

موسسه سفیر گفتمان

موسسه سفیر گفتمان، یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین موسسات آموزش زبان است که علاوه بر انگلیسی، آموزش زبان فرانسه را هم ارائه می‌دهد. موسسه سفیر با استفاده از استادان باتجربه و کاربلد شرایط آموزشی فوق‌العاده‌ای برای دانش‌آموختگان فراهم کرده است.

بعد از غیرحضوری شدن کلاس‌ها هم سفیر امکان استفاده از وبینارها و کلاس‌های آنلاین را در دوره‌های مختلف خود ایجاد کرده است. اگر قصد مهاجرت دارید و نیاز به اخذ آیلتس را در کمترین زمان ممکن دارید، اگر می‌خواهید زبان انگلیسی یا سایر زبان‌های موردنظر خود را به خوبی صحبت کنید و قدرت مکالمه را با افراد خارجی داشته باشید، اگر علاقه دارید که زبان را از صفر و سطح مبتدی بیاموزید، موسسه سفیر بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین