وزیر کشور: تغییر مدیران بر اساس شایسته سالاری است

گروه سیاسی الف،   4000822109

وزیر کشور با اشاره به علت تاخیر در تغییر استانداران در برخی استان های کشور عنوان کرد که اصل بر تغییر نیست بلکه بر شایسته سالاری است.

وزیر کشور: تغییر مدیران بر اساس شایسته سالاری است

احمد وحیدی روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار البرز که در سالن شهدای استانداری البرز برگزار شد، افزود: در انتخاب استانداران به دنبال حداکثر تفاهم در هر استان هستیم بدین معنی که تمام نخبگان، موثران و کارآمدن در هر استان نظر شان جمع و به کار گرفته شود.
وی با بیان اینکه این مساله زمان بر خواهد بود، اظهار داشت: نظر دولت و وزارت کشور بر این است که اگر قرار است تغییری صورت بگیرد قرار نیست که کارها تعطیل شود و از سوی دیگر در این تغییرها اصل بر شایسته سالاری است.
وزیر کشور ادامه داد: با این وجود تا زمانی که تغییری صورت می‌گیرد نباید هیچ کاری بر روی زمین بماند و انتظار ما از مدیران و دستگاه های اجرایی این است که منتظر تغییر نباشند بلکه تا لحظات آخر مانند استاندار سابق البرز پای کار باشند.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه دور جدیدی با روی کار آمدن دولت سیزدهم آغاز شده است، گفت: این دوره با دوره های گذشته یک تفاوت جدی دارد و این تفاوت نیز این است که در این دور مرحله آماده شدن برای گام دوم انقلاب و با هدف پیشرفت هر چه بیشتر کشور است، گامی که تمام مسوولان و خدمتگزاران هیچ چیز برای خودشان نخواهند و تنها به دنبال پیشرفت کشور و رفاه مردم باشند.
وحیدی با بیان اینکه بایستی خود را برای گام های بعدی آماده کنیم، ادامه داد: انقلاب اسلامی مبتی بر یک حرکت مردمی و انقلابی بود که دولت ها بستر ساز حرکت هر چه سریعتر این انقلاب بوده و هستند.

حرکت ما به سمت اهداف الهی است 

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر لحظه‌ای غفلت و توقف کنیم مانند برکه آب ساکن، دچار گنداب می‌شویم، گفت: برخی به اشتباه فکر کردند انقلاب ما هم تبدیل به یک نهاد ثابت و یک نظام بروکراسی  شده  و از حرکت می‌ایستد و یک سری نهادهای بروکراتیک هستند که کشور را اداره می‌کنند.

وی تاکید کرد: خط مشی امام و رهبر با کسانی که اینگونه فکر می‌کنند این است که حرکت ما به سمت اهداف الهی مستمر است و توقفی هم ندارد.
وزیر کشور افزود: امروز بعد از ۴۲ سال انقلاب ما همچنان در حال شکوفاتر شدن و پیش رفتن است و این رمز بقای انقلاب است، انقلابی بودن یعنی خود را در مسیر تحول الهی قرار دادن و متکی بر آرمان‌های اسلامی و در بستر جامعه مومن، متعهد، شهید پرور ایران بزرگ حرکت کردند.

البرز استانی استراتژیک

وحیدی با بیان اینکه این استان مسائل مهمی دارد گفت: البرز استانی استراتژیک و مهم است که در مسیر ۱۴ استان دیگر قرار دارد و بار مهمی از مرکز سیاسی کشور را به دوش می‌کشد. سالانه نزدیک به ۱۰۰ هزار مهاجر از ۲۹ استان به البرز می‌آیند.
وزیر کشور افزود: مهاجرت از روستا به شهر، از شهرهای کوچک به بزرگ و از کلانشهرها به مرکز خیلی مطلوب نیست بنابراین باید مهاجرت معکوس را در دستور کار قرار دهیم. روستاهای ما مولد هستند ولی وقتی که جمعت از روستا به شهر می‌آید متأسفانه حاشیه نشینی اتفاق می‌افتد و تولید از دست می‌رود.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه البرز ظرفیت‌های مهمی دارد که باید مورد توجه و استفاده قرار گیرد، گفت: وجود ۳۵۰۰ واحد صنعتی و ۱۵۰ برند ملی و بین‌المللی در البرز باعث شده  بخش زیادی از صادرات کشور از مبدأ این استان بگیرد. 

وی افزود : از سوی دیگر البرز هم دارای سرمایه انسانی هم صنایع مختلف و دانشگاه‌های معتبر است و امکان استفاده از نخبگان  در این استان به خوبی وجود دارد.

کمبود آب مشکل البرز

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مسائل استان مشکل آب است، گفت: وجود ۱۲ هزار حلقه چاه غیرمجاز و فرونشست زمین از تبعات این مساله است که یکی از چاره‌های آن استفاده از پساب و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و توسعه کشت گلخانه‌ای است.
وحیدی با بیان اینکه تراکم جمعیت البرز ۱۱ برابر تراکم متوسط کشور است ولی با مدیریت خوب استان مشکلات هم کنترل شده است، گفت: البرز یک نمونه بسیار عالی از همزیستی مردم همه استان‌های کشور است به همین دلیل دشمن تلاش می‌کند و بسیار هم بر روی این استان برای ایجاد حاشیه سرمایه‌گذاری کرده  اما با مدیریت قوی و هماهنگی دستگاه‌ها تلاش‌های آنها ناکام خواهد ماند و نخواهند توانستن که  دغدغه امنیتی ایجاد کنند.
وی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار سابق البرز گفت: استاندار پیشین البرز بسیار صادقانه تلاش کردند و گزارشی که داده شد نشان می‌دهد که با اخلاص کار کردند. امروز کار بر عهده آقای عبداللهی قرار گرفته که جهادگر پرتلاش و پرافتخار در صحنه سازندگی بوده‌اند و کار مهمی در تهران انجام نشده جز اینکه رد پایی از عبداللهی در آن باشد و امروز هم در خدمت مردم شریف البرز هستند.

تحریم ابزار فشار دشمن بر مردم

وزیر کشور در ادامه به تلاش‌های دشمن برای فشار بر مردم از طریق تحریم اشاره کرده و گفت: دشمن در رسیدن به هدف خود با تحریم موفق نبود و البته نتیجه آن فشارها باعث شد مردم انقلابی‌تر  و استوار تر از چند سال پیش به میدان بیایند به نتیجه آن رأی به آیت الله رئیسی بود.
وحیدی  افزود: در موضوع اخیر بنزین هم مردم بسیار صبورانه برخورد کردند و دشمن نتوانست به هدف خود برسد. این نشان می‌دهد مردم دولت را از خود می‌دانند؛ دولت هم خود را خادم مردم می‌داند. ملاک تشخیص اینکه کسی در جایی باشد یا نباشد به درد مردم خوردن است یعنی در خدمت نیازها، مطالبات و خواسته‌ها و آرمان‌های آنان باشد .
وزیر کشور با بیان اینکه همه با هم باید حرکت کنیم و هیچ چیزی نباید ما را دچار هراس کند، گفت: هیچ چیزی جز کم کاری و انقلابی حرکت نکردن و کم توجهی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای هراس وجود ندارد.
وحیدی ادامه داد: کسانی که دیروز همه چیز کشور را به رفع تحریم وصل می‌کردند حالا بعد از گذشت ۲ ماه و اندی از این دولت می‌گویند چرا همه مسائل حل نشده است شما که تا چند ماه پیش رفع همه مشکلات را به رفع تحریم‌ها گره زده بودید.
وی با بیان اینکه موضوع کرونا تحت کنترل است، گفت: ایران در بحث کرونا امروز جزو برترین کشورها در دنیا به لحاظ تزریق واکسن است. البته نگران پیک ششم هستیم و باید مواظبت کنیم و فکر نکنیم همه چیز عادی شده است بنابراین باید حساس باشیم.
وزیر کشور گفت: در بحث تنظیم بازار قیمت اقلامی چون سیمان و فولاد یک چهارم شد؛ این در حالی است که از طراحی و برنامه های بلند نیز غافل نبوده و در این طراحی ها به دنبال بهبود اوضاع هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مسائل مهم ما بهره وری در اقتصاد است، افزود: ما  ۲ میلیارد تومان یارانه پنهان می‌دهیم که ممکن است به دست همه نرسد، لذا باید اقتصاد را شفاف و به روز حرکت کرد.
وزیر کشور در ادامه با اشاره به اهمیت آمایش سرزمینی و با بیان اینکه هر استان الگوی خاص پیشرفت خود را باید داشته باشد، گفت: استاندارن ما با اختیارات بیشتر کار خواهند کرد براساس سند پیشرفتی که با استانداران به نتیجه خواهیم رساند استانداران میدان داران صحنه هر استانی برای پیشبرد امور هستند و سازمان برنامه و بودجه بر همین اساس برای ۱۴۰۱ برنامه طراحی کند.
وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم آسیب‌های اجتماعی است در یکی دو روز گذشته خدمت ریاست جمهوری شورای اجتماعی را داشتیم یکی از مسائل که استاندار بایستی در دستور کار قرار می‌دهد آسیب های اجتماعی است.

 وزیر کشور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: در این بین وظیفه تمام دستگاه ها مشخص و در این رابطه بایستی یک وحدت رویه ایجاد تا مسایلی از جمله حاشیه نشینی و معتادان متجاهر از چهره کشور و استان پاک شود.
 وحیدی افزود: شورای اجتماعی با همین هدف با توجه به اینکه به دستور ریاست جمهوری بار دیگر فعال که تمام استانداران و مسوولان بایستی در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

 وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به حمله سایبری دشمنان اشاره و تصریح کرد: در این مساله مردم نیز با صبوری و تدبیر این توطئه دشمنان را خنثی کردند، دشمنان فکر می کردند که با این حمله خواهند توانست مردم را به خیابان ها بکشانند اما با توجه به اعتماد مردم به دولت اعتماد و این دولت را از خودشان می دانند و از سوی دیگر نیز دولت خود را خادم مردم می دانند این توطئه نیز خنثی شد.
 وی با بیان اینکه مساله ای نباید ما را دچار هراس کند اظهار داشت: همه باید با هم حرکت کرده و هیچ چیز نیز نباید ما را دچار هراس کند به جز اینکه کم کاری کرده باشیم.

رییس جمهور با صدور حکمی مجتبی عبداللهی را بعنوان استاندار البرز منصوب کرد و  در متن حکم آیت الله رییسی به استاندار البرز وی اظهار امیدواری کرد تا استاندار جدید البرز با اتکال به خداوند متعال و با روحیه انقلابی، پاکدستی، فسادستیزی و اهتمام به مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی در گره گشایی از مشکلات مردم استان، تحقق عدالت و پیشرفت و رفع فقر و تبعیض کوشا باشد.
آیت الله رییسی در این حکم تاکید کرد که مجاهدت مستمر برای پیشرفت عادلانه و توسعه زیرساخت‌های استان، صیانت از رونق تولید، استفاده از شیوه های نوین و مکانیزه در بخش کشاورزی خاصه پرورش گل و گیاه با بهره گیری حداکثری از ظرفیت نخبگان و جوانان با انگیزه و انقلابی در حل مسائل استان در تعامل بایسته و مستمر با کلیه دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی مورد انتظار می باشد.

مجتبی عبداللهی به عنوان هفتمین استاندار البرز در جلسه هیات دولت روز ۱۶ آبان ماه رای اعتماد را برای سکانداری استان البرز گرفت تا با استفاده از ظرفیت های بالقوه این استان در مسیر آبادانی و توسعه کشور پیش رود.

 عبداللهی به عنوان هفتمین استاندار البرز متولد ۱۳۴۵ است و سوابقی همچون مدیرکلی اداره اوقاف استان تهران، شهرداری مناطق ۲۰ و هفت تهران، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران را در کارنامه خود دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین