انتقاد اوباما از «۴ سال خصومت» ترامپ با آب و هوا در اجلاس گلاسکو

گروه جهان الف،   4000817146

باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا، روز دوشنبه به کنفرانس بین‌المللی آب و هوا در گلاسکو رفت، زیرا جان کری، فرستاده آمریکا می‌دانست که دولت بایدن به کمک نیاز دارد تا جهان را متقاعد کند که آمریکا واقعاً در مورد مبارزه با تغییرات آب و هوایی جدی است.

انتقاد اوباما از «۴ سال خصومت» ترامپ با آب و هوا در اجلاس گلاسکو

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان ان، باراک اوباما به همان اندازه که از «چهار سال خصومت فعالانه دونالد ترامپ با دانش آب و هوا» و انکار اقلیمی که حزب جمهوری‌خواه مدرن را تعریف می‌کند، ابراز تاسف کرد، نگرانی عمیق‌تر و گسترده‌تری را ابراز کرد که سیاست در سرتاسر جهان از آنچه برای نجات سیاره باید انجام شود، کوتاهی می‌کند.

وی افزود: می‌دانم که ما در لحظه‌ای زندگی می‌کنیم که همکاری بین‌المللی از بین رفته است - تا حدی به دلیل همه‌گیری کرونا، تا حدی به دلیل …

اوباما گفت: اعتراضات برای افزایش آگاهی ضروری است. کمپین‌های هشتگ می‌توانند آگاهی را گسترش دهند؛ اما برای ایجاد ائتلاف‌های گسترده‌ای که برای اقدام جسورانه لازم است، باید افرادی را متقاعد کنیم که یا در حال حاضر موافق نیستند یا نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند. ما باید واقعیت‌های آنها را درک کنیم و با آنها کار کنیم تا اقدامات جدی در مورد تغییرات آب و هوایی بر آنها تأثیر منفی نگذارد.

اوباما بر این نکته تاکید کرد که علیرغم خروج ترامپ از توافق پاریس، دولت‌های محلی و بسیاری از شرکت‌های خصوصی متعهد به دستیابی به اهداف توافق پاریس هستند.

او افزود که آنها باید اکنون به تعهد بایدن ایمان داشته باشند. او گفت که یک طرح بزرگتر با اقدامات آب و هوایی گسترده‌تر به زودی به تصویب کنگره خواهد رسید.

با این وجود، اوباما از «پیشرفت معنی‌دار» رهبران جهان از طریق توافق‌هایی که هفته گذشته در اسکاتلند به دست آمد - مانند توافق‌هایی برای مبارزه با انتشار گاز متان و جنگل‌زدایی و همچنین توافق‌هایی که توسط برخی کشورها برای پایان دادن به یارانه‌های عمومی برای سوخت‌های فسیلی و تعهد برای پایان کامل استفاده از زغال سنگ امضا شده- تمجید کرد.

اوباما در اسکاتلند با چندین گروه از رهبران و همچنین رهبران تجاری و بشردوستانه و مقامات منتخب محلی نیز دیدار خواهد کرد. او توسط یکی از رهبران بنیاد اوباما که یکی از نمایندگان جزایر ماریانای شمالی است، معرفی شد و در طول سفر با چند نفر دیگر وقت خواهد گذراند.

اوباما در زمان ریاست جمهوری از پرداختن به مسائل زیست محیطی دفاع می‌کرد؛ اما ترامپ - که مدت‌ها منکر بحران آب و هوا بود - تلاش کرد بسیاری از سیاست‌های حفاظتی دولت اوباما برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای را حذف کند. از زمان روی کار آمدن بایدن، او بسیاری از این اقدامات دولت ترامپ را معکوس کرده و تعهدات بلندپروازانه‌ای برای مقابله با بحران آب و هوا داده است.

قابل ذکر است که کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد پنج سال پس از اجرایی شدن توافقنامه پاریس برگزار می‌شود. در سال ۲۰۱۵، پس از کنفرانس تغییرات آب و هوایی قبلی، بیش از ۱۹۰ کشور در آن زمان توافقنامه‌ای را برای محدود کردن افزایش دمای جهانی به کمتر از ۲ درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی (اما ترجیحاً به ۱.۵ درجه) امضا کردند.

بایدن پس از اینکه ترامپ آمریکا را از توافق پاریس خارج کرد، دوباره وارد توافق پاریس شد و در اولین روز کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد از رهبران دیگر جهان عذرخواهی کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین