حداد عادل دست کدام استاد را بوسید؟

گروه سیاسی الف،   4000816133 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در آیین بزرگداشت پرفسور «یوسف ثبوتی» اخترشناس و فیزیکدان کشورمان، گفت: همانگونه که پیش از این دست این استاد بزرگوار را بوسیده‌ام و اینجا هم همین کار را می‌کنم.

حداد عادل دست کدام استاد را بوسید؟

 تالار ایران فرهنگستان هنر عصر امروز - یکشنبه - میزبان جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، اندیشمندان و پژوهشگران حوزه علم و ادب به منظور بزرگداشت استادیوسف ثبوتی اخترشناس و فیزیکدان کشورمان بود.

به گزارش ایرنا، «تماشـای خورشـید» عنوان برنـامه ای است که هرسال با رویکرد بزرگـداشت اهالی فرهنگ، اندیشـمندان و پژوهشگران حوزه علم، ادب، هنر و فرهنـگ از سوی کمیسـیون ملی یونسـکو ـ ایران برگزار می شود. بر اساس این گزارش، چهـارمین برنـامه از مجموعه برنامه های تماشای خورشـید به بزرگـداشت دکتر یوسف ثبوتی، اخترشـناس و فیزیکدان اختصاص داده شده است.

یکی از میهمانان ویژه این آیین دکترعلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی بود.

وی در این آئین که با حضور جمعی از اندیشمندان و پژوهشگران کشورمان از جمله دکترعلی اکبر صالحی معاون پژوهشی و قائم مقام رییس فرهنگستان علوم ایران، حجت الاسلام محمود دعایی مدیرمسوول روزنامه اطلاعات، سعداله نصیری قیداری رییس دانشگاه شهیدبهشتی و دکتر نامور رییس فرهنگستان هنر همراه بود، در سخنانی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این آیین، نظم، جدیت و پشتکار را از مهمترین ویژگی های شخصیتی دکترثبوتی عنوان کرد.

 حداد عادل که به گفته خود بعنوان قدیمی ترین شاگرد استادثبوتی و به پاس احترام به این مردبزرگ دراین آیین حاضر شده بود، با ذکرخاطراتی ضمن تشریح دوران دانشجویی و تلمذ نزد استادثبوتی در شهر شیراز خاطرنشان کرد: سال ۱۳۳۶ که وارد دبیرستان علوی شدم ستون اصلی این مدرسه مرحوم رضا روزبه زنجانی بود که در حد اجتهاد سواد دینی داشت و آنمرحوم همواره از مدرسه توفیق زنجان و البته مرحوم ثبوتی برادر استادیوسف ثبوتی یاد می کردند و علاقه بنده به ثبوتی ها از همان زمان ۱۳ سالگی شکل گرفت.

وی افزود: بعد از اخذ دیپلم در سال ۱۳۴۲ برای رشته فیزیک در دانشکده علوم ثبت نام کردم و پس از دریافت لیسانس قصد داشتم برای ادامه تحصیل به خارج بروم اما متوجه شدم دکترثبوتی تحصیلات تکمیلی همین رشته را در دانشگاه شیراز راه اندازی کرده اند و بر همین اساس برای شاگردی این استاد به شهر شیراز رفتم.

حدادعادل، اهتمام و علاقه پرفسور ثبوتی برای راه اندازی بخش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها را در عین وجود چارچوب های سخت و اداری دانشگاه هایی همچون دانشگاه تهران ستودتی دانست و تصریح کرد: در واقع دکتری فیزیک در ایران توسط پرفسور ثبوتی نهادینه شد.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در ادامه، اظهارکرد: بنده بیشترین تاثیر و شخصیت علمی خود در دوران دانشجویی را از دکتر ثبوتی پذیرفتم و در حقیقت خود را مدیون ایشان می دانم.

وی بیان کرد: استاد ثبوتی علم خود را نثار کشورش ایران کرد و پس از انقلاب نیز با تغییر روش های ایجاد شده قهر نکرد و به خارج از کشور مهاجرت نکرد.

حداد عادل با اشاره اینکه، پس از انقلاب نیز همواره ارتباط خویش را با پرفسور ثبوتی حفظ کرده است و به بهانه های مختلف خدمت استاد خود می رسیده است، گفت: بنده خود را همواره دانشجوی ساده استاد ثبوتی می دانم.

وی در ادامه سخنرانی خود که با بغص همراه بود، با اشاره به دوران ریاست خود در مجلس شورای اسلامی و سفری که به همراه جمعی از مسوولان با اتوبوس به شهرزنجان کرده بودند، افزود: هنگامی که متوجه شدم استادثبوتی بعنوان یکی از مستقبلین در ورودی شهر انتظار بنده را می کشد، در عین شرمندگی به سرعت از اتوبوس پیاده شدم و دست این استاد بزرگوار را بوسیدم و اینجا هم همین کار را می کنم.

بر اساس این گزارش پیش از این سه برنامه از «تماشای خورشید» از سوی کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران برای استاد محمدعلی موحد (۱۳۹۷)، استاد یدالله کابلی خوانساری ( ۱۳۹۸) و استاد مهدی محقق ( ۱۳۹۹) برگزار شده است.

 
 
  
  
 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۷۹۰۵۳۲۳:۲۵:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۱۶
ایشان خیلی قدرشناس است
ناشناس۲۲۷۹۰۸۴۰۰:۰۰:۳۰ ۱۴۰۰/۸/۱۷
بابا اینقدر به دست بوسی های ایشون گیر ندین.
ناشناَس۲۲۷۹۳۰۹۰۸:۱۶:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۱۷
واقعا مهم است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین