مدیرعامل دیده بان شفافیت و عدالت : « مافیای گمرک »به دنبال تخریب دیده بان شفافیت و عدالت، مهندس جلواتی و وزیر اقتصاد بود

گروه اقتصادی الف،   4000816117

علی اشرف نوری مدیرعامل دیده بان شفافیت و عدالت: افرادی که با سوء نیت اقدام به شایعه پراکنی درباره انتصاب در گمرک کردند قصد تخریب دیده بان، مهندس جلواتی و وزیراقتصاد را داشتند.

« مافیای گمرک »به دنبال تخریب دیده بان شفافیت و عدالت، مهندس جلواتی و وزیر اقتصاد بود

هفته گذشته مطلبی در برخی رسانه ها مبنی بر انتصاب محسن جلواتی قائم مقام مدیرعامل دیده بان شفافیت و عدالت به سمت مدیر کل گمرک ایران منتشر شد که پس از چندی تکذیب شد. این اقدام واکنش های زیادی را در میان موافقان و مخالفان این خبر در پی داشت.

دکتر نوری مدیرعامل دیده بان شفافیت و عدالت در گفتگویی باخبرنگار الف به پرسشهایی پاسخ گفت.

اخیراً اخباری در برخی رسانه ها منتشر شده مبنی بر انتصاب مهندس محسن جلواتی به عنوان رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران، لطفاً بفرمایید آیا این خبر صحت دارد؟

خیر این شایعه ای بود که در برخی از رسانه ها منتشر شد.

به نظر شما چه اهدافی پشت انتشار این شایعات نهفته است؟

به نظر من با توجه به حواشی انتشار این اخبار، منتشرکنندگان را باید به سه دسته تقسیم کرد. یک دسته علاقه مندان مهندس جلواتی بودند که از مدتها قبل منتظر چنین حکمی از سوی وزیر محترم اموراقتصادی و داریی برای ایشان بودند و با انتشار این خبر، نسبت به بازنشر آن اقدام کردند. اما دسته دوم رسانه هایی هستند که طبق رسالت اطلاع رسانی خود، نسبت به بازنشر این خبر(البته بدون بررسی صحت و سقم آن) اقدام کردند و دسته سوم به نظر من نه تنها قصد تخریب آقای مهندس جلواتی و جلوگیری از چنین انتصابی را داشتند، بلکه می خواستند با این اقدام، دیده بان شفافیت و عدالت و دکتر خاندوزی عضو هیأت مدیره آن را تخریب نمایند.

اگر به حواشی مطالب منتشر شده دقت کنیم، به وضوح می توانیم پی به این اهداف ببریم. به نظر می آید قصد آنها بعد از تخریب این بوده که اگر زمزمه هایی مبنی بر انتصاب ایشان وجود داشته، بتوانند با اینکار از آن جلوگیری کنند.

بخشی از این افراد می توانند مافیای درون گمرک را تشکیل دهند که متأسفانه در گمرک مرتکب فسادهای عظیمی شده اند و دیده بان شفافیت و عدالت در این مدت پرونده های سنگینی از آنها را به جریان انداخته و با آنان مبارزه کرده است. بخش دیگر هم مربوط به آندسته از واردکنندگانی است که با همراهی مافیای گمرک اقدامات خلافی را مرتکب می شدند که دیده بان شفافیت و عدالت و شخص آقای مهندس جلواتی به عنوان مسئول کارگروه «گمرک و قاچاق» دیده بان شفافیت و عدالت، دست به افشاگری علیه آنها زده است.

توییتی هم در روزهای اخیر توسط فردی منتشر شده مبنی بر اینکه وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی حکم یکی از شرکای خود را در یک «شرکت خصوصی» امضاء کرده، و با سندی که در ذیل آن آورده دقیقاً معلوم می شود، منظور وی، دیده بان شفافیت و عدالت است. با توجه به اینکه همگان می دانند، «دیده بان شفافیت و عدالت» یک مؤسسه غیرانتفاعی، غیرتجاری و غیردولتی است، فکر می کنید هدف این شخص از انتشار چنین توییتی چه بوده است؟

بنده شناختی از این فرد و اهدافش ندارم و لازم است در این باره تحقیقاتی صورت بگیرد. اما اگر این شخص و کسانی که مطلب ایشان را بازنشر داده اند، یک جستجوی ساده در سایتها و از جمله سایت دیده بان شفافیت و عدالت می کردند و اساسنامه این مؤسسه را مطالعه و اقدامات آن را از زمان تأسیس تا کنون، ملاحظه می کردند، متوجه می شدند که دیده بان شفافیت و عدالت یک شرکت خصوصی نیست واساسا شرکت نیست ، بلکه یک سازمان مردم نهاد با هدف کمک به عدالت از طریق شفافیت و مبارزه با فساد است.

دیده بان طی 5 سال کارنامه درخشان خود، پیشگام مطالبه گری شفافیت در کشور و مسئولین مبتنی بر فرمایشات مولی علی(علیه السلام) و گفتمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده و همچنین با فسادهای بزرگ و مفسدین بسیار زیادی مبارزه کرده است. برای مثال این مؤسسه هم اکنون در حال پی گیری پویش شفافیت نمایندگان مجلس که جزء گفتمان های اصلی آن است، می باشد. علاوه بر این، دیده بان پرونده های متعددی را در حوزه فساد از جمله فساد در گمرک پیگیری کرده و در دست پیگیری دارد. افتخار اعضاء دیده بان این است که در دوران جنگ اقتصادی، به عنوان سربازان انقلاب و ولایت، گفتمان عدالت طلبی، شفافیت و ضدفساد مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را پیگیری می کنند و با مفسدین مبارزه می نمایند.

از سوی دیگر، عضویت برادران عزیزمان آقایان مهندس جلواتی و دکتر خاندوزی (وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی) در این نهاد مردمی، افتخار بزرگی است و جناب آقای خاندوزی ضمن اینکه عضو هیأت مدیره دیده بان هستند، مسئولیت کارگروه «خصوصی سازی» دیده بان را نیز برعهده دارند و با فساد در خصوصی سازی ها و واگذاری های فسادآلود در آن مبارزه کرده و می کنند و جناب آقای مهندس محسن جلواتی نیز مسئولیت کارگروه «گمرک و قاچاق» دیده بان شفافیت و عدالت را عهده دار هستند که به دلیل مطالعات بسیاری که در این حوزه دارند و جلسات مستمری که با کارشناسان کارگروه گمرک و قاچاق به صورت هفتگی و مستمر برگزار می کنند، اشراف بسیار زیادی نسبت به مأموریت ها و وظایف حوزه گمرک و همچنین شناخت دقیقی نسبت به فساد درگمرک، مفسدین، مافیای گمرک و گلوگاه های آن دارند.

به نظر بنده اگر موضوع انتصاب ایشان با شایعه سازی دستخوش نوساناتی نمی شد و جناب آقای وزیر به این نتیجه می رسیدند که ایشان را به عنوان رئیس کل گمرک کشور معرفی کنند، یکی از شایسته ترین گزینه ها بودند که هم شناخت کافی نسبت به این حوزه دارند و هم توانمندی مدیریت آن مجموعه را دارند و می توانستند به عنوان یک الگو و نمونه از مدیران ضدفساد در راستای شعار و گفتمان فسادستیزی رئیس جمهور محترم، عمل نمایند.

اما به نظر می رسد مافیای مورد اشاره با چنین جوسازی و حاشیه پردازی به دنبال تخریب مهندس جلواتی و جلوگیری از انتصاب ایشان در چنین سمتی بوده اند.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین