باز هم «کار خودشونه» !

گروه اقتصادی الف،   4000816060 ۶۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
باز هم «کار خودشونه» !

پس از انتشار خبر حمله سایبری به زیرساخت‌های عرضه سوخت و فرآورده های نفتی در کشور، بستری داغ برای رشد قارچ گونه انواع شایعات به وجود آمد. بسیاری در پست های مجازی مختلف خود بلافاصله پس ازاین حادثه اظهار کردند که این حمله به اصطلاح « کار خودشونه !». آنها دلائلی مانند تلاش دولت برای افزایش قیمت بنزین و جبران کسری بودجه با استفاده از فروش بنزین آزاد را به عنوان انگیزه جهت خرابکاری عمدی در زیرساخت سوخت رسانی کشور عنوان می کردند. 

توهم توطئه یک عارضه جامعه شناختی است که مختص ایران نیست و  کم و بیش در همه کشورها وجود دارد. 

برای مثال برخی راستگرایان در آمریکا که عموماً، سفید پوست و فاقد تحصیلات عالیه و تقریباً همگی نیز طرفدار دونالد ترامپ رئیس جمهور اسبق این کشور هستند، در برخی موارد معتقدند که زمین تخت است و انسان نیز به کره ماه نرفته است. این قشر معتقد هستند که دولت آمریکا قراردادهای را با موجودات فضای سبز ریز نقش به امضا رسانده و مفاد قرارداد را از مردم مخفی می کند. آنها حتی انجمن های نیز برای این نظریات خود در سراسر آمریکا تشکیل داده اند. 

همچنین باورمندان به نظریه کیو انان که برای اولین بار در سایت فورچن، منتشر شد، باور دارند که یک حلقه از پدوفیلی ها جهان را اداره می کنند. 

در ایران نیز برخی که ادبیاتشان در محافل رسانه ای به ادبیات «درون تاکسی» مشهور است، معمولاً پس از بروز هر بحران ملی، تفسیرهای گاه غریبی ارائه می کنند. تکیه کلام این گروه عبارت «کار خودشان است» است که البته با استفاده از این عبارت لطیفه های زیادی نیز در جامعه ساخته شده است.  

اما پرسش اصلی این است که آیا واقعاً دولت از این بحران به لحاظ مالی سود برده است؟

هر چند که در چند روز قطع سراسری کارت بنزین، سوخت خودرو به نرخ آزاد عرضه شد، اما سهمیه مردم از بین نرفت و کماکان در کارت ها محفوظ ماند. 

البته در این یک هفته، دولت به میزان 245.4 میلیون لیتر بنزین آزاد بیشتری فروخت. 

در مقابل اما وزیر نفت اعلام کرد که به همه دارندگان بیش از 27 میلیون کارت سوخت، سهمیه مازاد و جبرانی سوخت تعلق خواهد گرفت. 

به صورت دقیق تر بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده، برای 27 میلیون و 251 هزار و 605 کارت خودروی فعال در کشور در مجموع 258 میلیون لیتر سهمیه جبرانی در نظر گرفته شد. 

برای مثال  سواری های عمومی 40 لیتر، تاکسی ها 40 لیتر، دوگانه سوزهای عمومی 30 لیتر، بین شهری ها 40 لیتر و تاکسی ها ی ون 60 لیتر سهمیه جبرانی بنزین دریافت کردند. 

دولت در مقابل  245.4 میلیون لیتر بنزین آزاد بیشتری که در این مدت فروخت، به میزان 258 میلیون لیتر بنزین جبرانی در نظر گرفت. به همین دلیل نه تنها در این حوزه سودی نکرد، بلکه زیان هم دید. 

اما ظاهراً زیان مالی اصلی مربوط به زیرساخت های فنی و نرم افزاری سامانه سوخت رسانی در کشور است. 

معاون اسبق وزیر ارتباطات در بحبوحه بحران گفت که این سامانه به شبکه اینترنت وصل نیست، کارشناسان در این مدت اظهار کرده اند که نوسازی و تعویض برخی محصولات نرم افزاری و سخت افزاری مورد استفاده در این شبکه، ضروری به نظر می رسد، اقدامی که می تواند هزینه قابل توجهی به دولت تحمیل کند. 

همچنین یک خبرگزاری داخلی به نقل از «یک مقام ارشد» نوشت که این سامانه باید در دوران دولت قبلی نوسازی می شد و لزوم مقاوم سازی آن به مسئولین وقت گوشزد شده بود، اما به دلیل برخی سهل انگاری ها و بازی های سیاسی این مهم محقق نشد. 

علاوه بر این، همایون صالحی، رئیس انجمن کانون جایگاه‌داران سوخت، در این خصوص گفت که ضرری چند ده میلیارد تومانی به جایگاه داران تحمیل شده است. 

با این همه، ابراهیم رئیسی تاکید کرد که دولت زیان همه بخش های را که از این حمله سایبری صدمه دیده اند، جبران خواهد کرد. 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۷۹۲۵۱۰۷:۱۰:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۱۷
من نمیگم کار دولت هست یا نه. اما برای من سواله چطور یک شبکه اطلاعات داخلی تونسته اینطور هک بشه! در صورتی که قاعدتا شبکه بنزین تبادل اطلاعات با شبکه جهانی نداره. و اینکه اگر این حمله سایبری بود چرا هیچ جزئیاتی از این حمله منتشر نشد؟ به هر حال غیر از اینه که روزی که بخواهند کارت سوخت رو حذف کنن همین اتفاق می افته؟ از کجا معلوم که در حال تست این موضوع نبودند؟ پس این گزاره هم که پرسیدید چه سودی برای دولت داره چندان صحیح نیست.
ناشناس۲۲۷۹۳۶۴۰۸:۵۶:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۱۷
در چند سال اخیر حوادث تروریستی و خرابکاری های متعددی در ایران رخ داده است که متاسفانه در مورد هیچیک از سوی مسئولان توضیح قانع کننده ای داده نشده است.
ناشناس۲۲۷۹۷۲۱۱۳:۱۹:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۷
چند روز بعد از این حادثه گروه عصای موسی زیرساختهای ارتش اسرائیل و ... را هک کرد. تمام عکس های شخصی وزیر جنگ اسرائیل تو اینترنت منتشر شده. این یک جنگ دوطرفه است!
ناشناس۲۲۷۹۳۶۸۰۸:۵۹:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۱۷
آن چه که در این ماجرا مشهود است، عدم آمادگی و ناتوانی مسئولان مربوط است. در حالیکه سازمانهای مسئول هر سال بودجه کلانی برای پدافند کشور دریافت می کنند.
ناشناس۲۲۷۹۴۲۹۰۹:۴۲:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۷
با نرم افزارهای قفل شکسته و قدیمی نمی توان از کشور پدافند سایبری کرد. ضمناً آنانی که کامپیوتر، سیستم عامل و نرم افزار می سازند، از نقاط ضعف آن اطلاع دارند.
ناشناس۲۲۷۹۳۷۴۰۹:۰۱:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۷
تا کی باید در این کشور سیستم سهمیه بندی و کوپن وجود داشته باشد؟ آیا صرف وجود کمبود و سهمیه بندی نقطه ضعفی در کارنامه اولیای کشور نیست؟
ناشناس۲۲۷۹۵۰۴۱۰:۳۸:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۱۷
تا وقتی که مردم بی رویه مصرف می کنند و رکورددار مصرف سوخت و سایر حامل های انرژی در دنیا هستن سهمیه بندی الزامی است.
ناشناس۲۲۷۹۶۷۶۱۲:۵۷:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۱۷
سهميه بندي به نظرت كم كرد مصرف رو ؟
ناشناس۲۲۷۹۹۲۶۱۵:۳۴:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۱۷
اجرای سهمیه بندی از سال 86 مانع افزایش مصرف سوخت و مانع افزایش واردات بنزین شد.
ناشناس۲۲۷۹۷۲۷۱۳:۲۴:۳۶ ۱۴۰۰/۸/۱۷
به مردم چه ربطی دارد؟ این نتیجه دست پخت مسئولان در چند دهه است که نتوانستند سیستم حمل و نقل عمومی در شهرها را گسترش داده و خودروهای به روز با مصرف کم تولید کنند.
ناشناس۲۲۷۹۸۰۴۱۴:۱۱:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۱۷
مردم بی رویه مصرف نمی کنند ماشینی که دولت می سازه وچند برابر قیمت به مردم می ده پر مصرفه وبعد بابت مصرف زیاد مردمو جریمه می کنه
ناشناس۲۲۷۹۸۸۹۱۴:۵۸:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۱۷
ازدیاد مصرف انرژی هم اصلا ربطی به قدیمی بودن خودروها و یا استاندارد نبودن مصالح ساختمانی و عدم رعایت الزامات جلوگیری از هدر رفت انرژی در ساختمان ها نداره.
یوسف۲۲۷۹۴۰۹۰۹:۲۹:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۷
نکته اول اینکه در مورد استاکس نت هم شبکه سانتریفیوژهای ما متصل به اینترنت نبوده اما آلوده شد و ممکن بود ماجرای چرنوبیل تکرار بشه، باید بدونیم که هیچ شبکه کاملا ایزوله ای در دنیا وجود نداره پس چنین شبهه ای که شبکه چون به اینترنت نبوده پس قابل هک نیست فاقد وجاهت هست. نکته دوم هم اینکه اگر مسئولین بخواهند کارت سوخت را حذف کنند(هدف اصلی سهمیه بندی سوخت که به حاشیه رفت)، نه با یک شوک مثل حمله اخیر که باید به صورت تدریجی این کار انجام بشه تا مردم و مصرف کنندگان به آرامی خودشون رو با شرایط وفق بدهند (به قول روانشناس ها به روش قورباغه آرام پز)
ناشناس۲۲۷۹۴۴۹۱۰:۰۰:۱۶ ۱۴۰۰/۸/۱۷
برو از همان هایی که چند روز قبل ان در رسانه هاشون می گفتند قرار است بنزین گران شود و بعد سیستم مختل شد بپرس که با دشمن هماهنگ بودن!
ناشناس۲۲۷۹۲۵۳۰۷:۱۱:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۱۷
هکر های سیستم اعلام کردن که سیستم کارت سوخت رو نبستن و فقط سهمیه بنزین رو اضافه کردن. خب پس کی بسته؟ دولت. تا مردم یک لیتر بیشتر از سهمیه بنزین ارزان نزنن
ناشناس۲۲۷۹۳۴۵۰۸:۴۶:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۱۷
احتمال اینکه توطئه ای قرار بوده در آبان صورت بگیرد با اینکار ساختگی آن را خنثی کردند
ناشناس۲۲۷۹۴۵۰۱۰:۰۱:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۱۷
ساختگی خنثی شد!!! خخخخه عزیزم با این کار که صف ایجاد و مردم ناراحت می شوند را نمی گویند خنثی شد!
ناشناس۲۲۷۹۶۱۹۱۲:۲۵:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۱۷
باز هم خخخه آمد، تو باید وضع اقتصادیت خیلی خوب باشد که یک جمله می نویسی چهارتا خخخخه داره
ناشناس۲۲۷۹۳۵۲۰۸:۴۹:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۷
وقتی رییس شورای عالی امنیت می اید و بین حادثه آبان ۹۸ و ۱۴۰۰ تفسیری را بیان میکند این یعنی یک کار برنامه ریزی شده برای هدفی خاص
ناشناس۲۲۷۹۵۰۷۱۰:۴۱:۵۲ ۱۴۰۰/۸/۱۷
ماجرای افزایش قیمت بنزین در سال 98 به غائله بنزینی ختم شد و 1500 هزار میلیارد تومان به اموال عمومی خسارت وارد شد اما حمله سایبری اخیر به خوبی مدیریت شد و به غائله تبدیل نشد.
ناشناس۲۲۷۹۳۵۹۰۸:۵۴:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۱۷
اگر عامل و نحوه هک شدن سیستم سوخت کشور را مشخص و اعلام می کردید، این همه حرف و حدیث بوجود نمی آمد. با گذشت 2 هفته، هنوز هیچ توضیحی در این مورد داده نشده است.
یوسف۲۲۷۹۴۱۵۰۹:۳۳:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۱۷
هکرهای سیستم کجا اعلام کردند؟ چرا هر چرت و پرتی رو مینویسید؟ سیستم کارت سوخت قطع شده، اگر دولت با زدن یک دکمه سیستم رو قطع کرده بود با یک دکمه هم میتونست اون رو برگردونه اما به تدریج جایگاه ها به مدار برگشتند که نشون میده خراب کاری بوده
مهران۲۲۷۹۲۵۵۰۷:۱۴:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۱۷
حالا من کاری به مردم عادی جامعه ندارم ولی برای من مخالفان ایران و نظام جالب تر هستند از یه طرف خوشحال بودن که هک شده (خوشحالیشون از این بود که مردم می ریزن بیرون و دوباره ایران درگیری میشه) از طرف دیگه میگن کار خودشونه
ناشناس۲۲۷۹۲۵۶۰۷:۱۴:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۱۷
مسئولان نظام بایستی سعی کنند با مردم تا حد ممکن صداقت داشته باشند تا بد خواهان نظام از بسترهای فتنه ، استفاده های ضد ملی نکنند .
ناشناس۲۲۷۹۲۶۸۰۷:۳۱:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۱۷
یک هدفی پشت پرده بوده است
ناشناس۲۲۷۹۲۷۰۰۷:۳۸:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۱۷
دولت ها چه با عملکرد وچه با گفتار به صراحت اعلام کردند که از جیب مردم هزینه می کنند. اگر خلاف اینه مدیرانی که به مردم ضرر می زنند حداقل از مشاغل دولتی حذف کنید(حتی نه محاکمه) که البته این کار رو هم نمی کنندوفرد رو به یک منصب بالاتر می فرستند.
ناشناس۲۲۷۹۲۷۵۰۷:۴۴:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۱۷
کو این سهمیه جبرانی؟؟؟؟؟
ناشناس۲۲۷۹۶۰۹۱۲:۱۸:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۱۷
مگه ده لیتر چقدره؟! تو راه بخار شد!!!
ناشناس۲۲۷۹۲۷۹۰۷:۴۸:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۱۷
آخر نفهمیدیم کار کی بود این حمله اگه کار اسرائیله و آمریکا پس چرا جوابشونو نمیدید ؟
مهران۲۲۷۹۳۵۷۰۸:۵۳:۱۵ ۱۴۰۰/۸/۱۷
هر روز داره یه حمله سایبری بهشون میشه اخرین بار سایت دفاتر و وکلای قضایی اسرائیل و پرونده هاشون هک شده قبل ترش بزرگترین هاستینگ اسرائیل هک شد دوباره خدمات جنسی و ... و اطلاعات کاربران که به نظر من این از همه مهمتر است چون اسم افرادی درمیاد که خیلی داستان پیدا میکنه توقع نداری وقتی که اونها حمله سایبری رو رسما برعهده نگرفتن ایران رسما برعهده بگیره تا براش از نظر قضایی دردسر بشه
یوسف۲۲۷۹۴۱۸۰۹:۳۴:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۱۷
اخیرا دو مورد هک پایگاه های اسرائیلی روو شد، شما بی خبرید
ناشناس۲۲۷۹۷۶۳۱۳:۴۷:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۱۷
فردای روز حمله به سامانه بنزین ایران، سایت موزه اسرائیل هک شد!
ناشناس۲۲۷۹۲۸۳۰۷:۵۱:۱۳ ۱۴۰۰/۸/۱۷
خوب دیگه چون بموقع مقاوم سازی و نوسازی نشده بازم کار خودشونه! :)))
ناشناس۲۲۷۹۲۸۴۰۷:۵۱:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۱۷
۱۰ لیتر بنزین جبرانی علی برکت الله :)
مهران۲۲۷۹۳۶۱۰۸:۵۵:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۱۷
وقتی بنزین ماهیانه شصت لیتر است برای پنج روز خرابی سیستم طبیعی است ده لیتر بدن تازه سهمیه قبل هم که تو کارت باقی مونده در ضمن این ده لیتر برای بیست و پنج میلیون کارت سوخت هم در نظر بگیرید میشه چیزی در حدود دویست و پنجاه میلیون لیتر
هادی۲۲۷۹۲۸۷۰۷:۵۷:۰۴ ۱۴۰۰/۸/۱۷
یه عده ای بر اثر عموما تبلیغات رسانه ای به مرحله لجبازی رسیدند. مثلا نظام بگه شبه اونا میگن روزه. این عزیزان متاسفانه خودشون بیشتر از همه آسیب میبینن. تنها کاری که میشه با این عزیزان کرد روشنگریه و کار رسانه ای قوی.
مجتبی۲۲۷۹۲۹۲۰۸:۰۳:۱۳ ۱۴۰۰/۸/۱۷
اینایی که میگن کار خودشونه معمولا زیاد من وتو ، سعودی نشنال و صدای آمریکا میبینند
حقیقت۲۲۷۹۳۸۹۰۹:۱۶:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۱۷
تکرارحکایت کشاندن مردم به بورس .
ناشناس۲۲۷۹۳۰۵۰۸:۱۳:۵۳ ۱۴۰۰/۸/۱۷
جناب نویسنده به این مطلب توجه ندارن که حضرت علی ع فرمودند مردم بیش از آنکه مانند پدرانشان باشند همانند حاکمانشان هستند بله در طول این سال‌ها کم کسانی که جیب‌های خود وفرزندانشان را پر وبا افتخار به همان آمریکا وغرب فرستادند جالب اینجاست خیلی از حضرات گرین کارت آمریکا را هم دارند. ولی نوبت به مردم که می رسد شروع می کنند به توطئه غرب فلان وغرب بیسار
ناشناس۲۲۷۹۳۱۷۰۸:۲۵:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۱۷
بنزین باید لیتری هزار باشد تا قشر ضعیف که اکثرا پراید سوار هستند بتوانند استفاده کنند و با ارزان شدن ان کرایه های حمل و نقل هم ارزان میشه برای کسانی که خودرو ندارندو تاثیرات مثبت زیادی خواهد داشت
بیگی29۲۲۷۹۳۱۹۰۸:۲۷:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۷
بیشتر اینگونه شایعات،نتیجه سست شدن اعتماد مردم به رسانه های دولتی است. که با رسیدگی بهتر جانی تازه بگیرند.
ناشناس۲۲۷۹۳۲۴۰۸:۳۱:۵۳ ۱۴۰۰/۸/۱۷
کی گفت 40 لیتر میدن
dayani۲۲۷۹۳۵۳۰۸:۵۰:۳۶ ۱۴۰۰/۸/۱۷
وقتی میفرمائید دولت قبل در اصلاح موارد فنی تعلل کرد، همان معنای کارخودشان است .
ناشناس۲۲۷۹۴۵۷۱۰:۰۵:۱۱ ۱۴۰۰/۸/۱۷
دولت قبل که از عمد دنبال ضربه زدن به ایران بود همانند بنزینی که یهو گران کرد با این که بعدا خودشان گفتند ما می‌دانستیم این کار یهویی تبعات امنیتی دارد ولی انجام داد
ناشناس۲۲۷۹۵۰۸۱۰:۴۵:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۱۷
دولت قبل کلا"تعطیل بود و در 8 سال گذشته هیچ اقدام مثبتی انجام نداد و با حذف سهمیه بندی سوخت در مدت 5 سال حدود 100 میلیارد دلار به کشور خسارت وارد کرد.
علی کریمی۲۲۷۹۳۷۰۰۸:۵۹:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۷
1- مردم بخوبی ادبیات "درون تاکسی" را می شناسند و فریب این گونه شایعات را نمی خورند. 2- مشکل اساسی حاکمیت عدم توانایی در اقناع افکار عمومی بوده و اکنون هم هست. باید خیلی فوری نسبت به حل این مشکل چاره اندیشی شود.
d s۲۲۷۹۳۷۲۰۹:۰۱:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۱۷
به نظرم در فکر افزایش اعتماد جامعه به مسیولین باشید
یوسف۲۲۷۹۴۲۰۰۹:۳۶:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۱۷
ملت همش نشستن پای اراجیف و دروغ های من و تو و بی بی سی و ایران اینترنشنال، بعد میگن مسئولین باید با صداقت با مردم برخورد کنن. حالا مسئولین با صداقت برخورد کنن شما انقدر گوشت از اراجیف پره که صداقت بهت اثر نمی کنه عزیز دلم.
ناشناس۲۲۷۹۶۰۱۱۲:۱۴:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۱۷
خوب اگر رسانه های داخلی در خبر دادن به شعور مردم توهین نکنند و اخبار را نصفه نیمه پخش نکنند مرد مرض ندارند که سراغ خبر من و تو که حکم سوهان روح را دارد بروند
ناشناس۲۲۷۹۶۶۸۱۲:۵۲:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۱۷
این که مدام مخاطب رسانه های دشمن خودتان شوید ولو هیچ خبری در داخل هم منتشر نشود می شود همان شست و شوی مغزی که گفته می شود مشکل دنیا ایران است
ناشناس۲۲۷۹۶۲۲۱۲:۲۶:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۱۷
آقا یوسف کنار گذاشتن بی صداقتی و روی آوردن به صداقت مگه بده که چنین حمله میکنی و همه را با چوب میزنی؟!
حسن۲۲۷۹۴۳۷۰۹:۵۰:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۱۷
نیسان آبی با اسلحه فوق سری کشف نشد؟!
ش پوراحمدی۲۲۷۹۴۴۶۰۹:۵۹:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۱۷
خوبست رییس جمهور در ادامه وعده هایی که از شروع فعالیت انتخاباتی به مردم داده ام که همچنان ادامه هم داردچندموردی هم از عمل به وعده هارا اعلام فرماید.
ناشناس۲۲۷۹۴۴۷۱۰:۰۰:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۱۷
هنوز بنزین ندادن توجیح میکنی
امیر اشکانی۲۲۷۹۴۵۶۱۰:۰۴:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۱۷
کاش میشد در ماه ۳تا حمله انجام بدن من خودم ماشین دارم اول هر ماه باک رو پر میکنم تا آخر ماه کفایت می‌کنه..... از این جریان هم فقط چند لیتر بنزین اضافه به ما رسیده بخاطر همین میگم کاش در ماه چندتا حمله انجام می‌دادن
ناشناس۲۲۷۹۴۸۱۱۰:۲۰:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۷
متاسفانه در دو دهه ی گذشته آنقدر دولتمردان با مردم بی صداقتی کرده اند که اعتماد عمومی به شدت آسیب دیده و به نقطه ی ضعفی برای کل نظام تبدیل شده
ناشناس۲۲۷۹۵۵۸۱۱:۳۳:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۱۷
عزیزان سمنانی لطفا به نور چشمی هایتان بگویید برای مدت طولانی خدمت به مردم کشور را کنار بگذارند
خاوری۲۲۷۹۴۸۵۱۰:۲۵:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۱۷
منشا این رفتار های مردمی: عدم اعتماد به رسانه های داخلی بخاطر عدم شفافیت، تحریف واقعیت ها، تاخیر در اطلاع رسانی ضعف مفرط در اطلاع رسانی مدیریت اجرایی عدم تحقق وعده ها
سعید۲۲۷۹۵۰۶۱۰:۳۹:۱۱ ۱۴۰۰/۸/۱۷
یکی بیاد بگه یه شبکه بسته که به هیچکدوم از سرورهای شبکه سراسری اینترنت متصل نیست چجوری از بیرون هک شده؟!
ناشناس۲۲۷۹۶۰۰۱۲:۱۱:۳۸ ۱۴۰۰/۸/۱۷
جانا سخن از زبان ما می گویی ؟ اونا هم مثل شما هستن با جهت گیری متقاوت، شماها هم هر اتقاقی می افتده، می گین تقصیر اوناست
علی۲۲۷۹۶۲۰۱۲:۲۵:۵۲ ۱۴۰۰/۸/۱۷
مگه درست شده ؟ من دیروز و امروز ۱۵ و ۱۶ آبان کارتمو زدم به دستگاه ارور میده عدم اتصال به سرور داخلی مجبورشدم آزادبزنم هیچکس هم پاسخگو نیست
آرش۲۲۷۹۶۴۳۱۲:۳۷:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۱۷
پس سهمیه موتورها چی چرا جبران نشده
ناشناس۲۲۷۹۶۵۷۱۲:۴۶:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۱۷
همین الان مگه نه اینکه به نخست وزیر عراق حمله شده خوب مگه پیش ما مگه نمیشنویم که کار خودشونه چه برسد به مردم عادی!!
ناشناس۲۲۷۹۷۹۷۱۴:۰۶:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۱۷
مسولان کشور بعد از چهل سال که فرصت داشتید هنوز نتوانستید ساز و کاری را بنا کنید که قیمت ها را بر اساس دستمزد افزایش دهید همه چیز را خودتون خراب کردید اونوقت ملت ایران باید تاوان ندانم کاری و غیره متخصص بودن مسولان را بپردازند هنوز هم در دولت جدید درب بر روی پاشنه قبلی می چرخد. و مسولیت ها هنوز هم دست افراد نالایق و غیره متخصص و صاحب پارتی و قدرت است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  21. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین