رحیم پور: هرچه چوب می خوریم، از ناکارآمدی است، نه مشروعیّت/ توضیحات وزارت نفت درباره حقوق مدیرکل دفتر وزارتی/ لایحه اصلاح ارز ۴۲۰۰ در راه مجلس

گروه سیاسی الف،   4000810128 ۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

 رحیم پور: هرچه چوب می خوریم، از ناکارآمدی است، نه مشروعیّت/ توضیحات وزارت نفت درباره حقوق مدیرکل دفتر وزارتی/ لایحه اصلاح ارز ۴۲۰۰ در راه مجلس

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۰ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۸۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۸۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۴۹۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۶ هزار و ۴۵۶ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۵۲ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۴۹ نفر دُز اول، ۳۵ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۶۱۷ نفر دُز دوم و ۹۲ هزار و ۸۸۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۸۸ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۵۵۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، یک‌میلیون و ۴۹ هزار و ۹۲۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

بیشتر بخوانید:

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد: احتمال لغو بازگشایی مدارس با شیوع موج ششم کرونا

وجود ۶۰ میلیون دز واکسن دپو در کشور/ آمادگی هلال احمر برای واردات واکسن، ۲۰ روز بعد از درخواست وزارت بهداشت

اجرای سراسری مدیریت هوشمند کرونا از دو هفته دیگر/شناسایی واکسن‌نزده‌ها با اجرای این طرح

***

 رحیم پور: هرچه چوب می خوریم، از کارآمدی است، نه مشروعیّت

حسن رحیم‌پور ازغدی در بخشی از گفتگو با کیهان درباره موضوع مشروعیت و کارآمدی گفت: «من عقیده دارم الان هم هرچه چوب می خوریم، از مسئله‌ ناکارآمدی است، نه مشروعیّت. رهبری که نمی‌توانند همه را عزل و نصب کنند؛ ضمن اینکه رهبری هم ممکن است خطا کند. این را هم بدانیم؛ رهبر عادل هست، امّا معصوم نیست.

ممکن است ولیّ‌فقیه کسی را به کاری بگمارد که در واقع شایسته‌ترین فرد نباشد؛ ولی او در تحقیقات و مشورت به اینجا رسیده است و حجّت دارد؛ خلاف تشخیص خودش که نمی‌تواند عمل کند. بله، اگر رهبری عمداً قصور و تقصیر (تخلّف) کند، باید بازخواست بشود، نهی از منکر بشود؛ که چرا فلان‌کس را اینجا گذاشتید؟ چند سال است اینجا است، این کارها را می‌کند، هی گزارش می دهند؛ امّا نه درست بازرسی می‌کنید، نه او را برمی دارید.

نمی‌شود چنین مواردی بیست، سی سال یک‌جایی مدیر باشند، بعد بگوییم ما نمی‌دانستیم؛ باید می‌دانستید. امّا یک‌وقتی هست، تحقیق و مشورت کرده‌اید، همه چیز را هم درباره‌ او می‌دانید، امّا نهایتاً به این تشخیص می‌رسید که این آقا دو سه ضعف دارد، ولی پنج نقطه‌ مثبت هم دارد؛ کسی دیگر را هم نمی‌شناسید که این کار را انجام بدهد؛ من هم به‌عنوان ولیّ‌فقیه می دانم او چند مشکل دارد، امّا چه‌کار کنم؟

حکومت سخت است. حضرت امیر، زیاد بن ابیه را در حکومت ابقا می‌کند؛ ... شُریح از زمان خلیفه‌ قبل در کوفه قاضی است، حضرت امیر او را برنمی‌دارد. حالا کسی می‌توانست بگوید پس مسئولیّت شما در این موارد چیست؟‌ ایشان می‌گفت من بهتر از اینها یا نمی‌شناختم یا نمی‌توانستم. بعضی تغییرات هم عوارض داشت.

اینجا همان بحث مصلحت نظام است. بعضی‌ها می‌گویند چرا رهبری فلان چیزها را نمی‌گوید؟ من نمی‌خواهم همه چیز را توجیه کنم؛ حتّی ممکن است نظر خود من هم این باشد که بعضی از اشخاصی که رهبری در بعضی جاها گذاشته‌اند، صالح‌ترین فرد نباشند؛ ولی این را قبول دارم که ایشان دنبال باندبازی و رفیق‌بازی نیست، تشخیص ایشان این است که این صالح‌ترین فرد است.

انتقاد باید بکنیم ولی قانون را هم باید رعایت کنیم. هرکسی نمی‌تواند بگوید این را صالح نمی‌دانم، آن یکی صالح است؛ این‌طوری هرج‌ومرج می‌شود.

***

موافقت وزیر نفت با پرداخت حقوق 32میلیونی به رئیس دفترش

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته نیز اسناد محرمانه‌ای از میزان حقوق و مزایای پیام کهتری انور مشاور و مدیرکل دفتر وزارتی نفت، منتشر شده و منتشرکنندگان این اسناد مدعی این هستند که حتی استخدام او در وزارت نفت از اساس، خلاف قوانین بوده است چه برسد به آن که بخواهد حقوق ۳۲ میلیون تومانی در هر ماه دریافت کند.

فارغ از بحث درست و نادرست بودن استخدام شدن پیام کهتری انور به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی نفت با مدل قراردادی مدت معین نوین، درباره حقوق و مزایای او که مشخص نیست اسناد محرمانه آن چگونه سر از فضای مجازی در آورده، ذکر نکاتی ضروری به نظر می‌رسد.

طبق مقررات نظام‌های اداری و استخدامی صنعت نفت، عوامل متعددی بر میزان حقوق و مزایای کارمندان وزارت نفت دخیل هستند از جمله مهمترین آن ها، سابقه کار و مدرک تحصیلی است. در خصوص مدرک تحصیلی ناگفته نماند که کهتری انور در سال ۱۳۹۱ از دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف، در گرایش مدلسازی، شبیه سازی و کنترل فارغ التحصیل شده، بنابراین مدرک تحصیلی قابل قبولی دارد.

در رابطه با سابقه کاری او در صنعت نفت، اما حرف و حدیث‌ها بسیار است؛ چرا که کهتری پس از فارغ التحصیلی، به عنوان کارشناس سیاست‌گذاری حوزه انرژی در مجموعه‌های خارج از وزارت نفت فعالیت داشته و حضور کوتاه مدت او در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان بازرس این شرکت نیز، به واسطه رابطه استخدامی اش با سازمان بازرسی کشور بوده است. بنابراین، او اولین رابطه استخدامی اش با وزارت نفت که مبنای محاسبه حقوق در این وزارتخانه می‌شود را، تنها دو ماه است که آغاز کرده است.

بر اساس آیین نامه مورد اشاره در این گزارش و همچنین بخش ۲-۰۱-۲۴ از مجموعه مقررات اداری و استخدامی کارمندان وزارت نفت که مربوط به مقررات تعیین حقوق مدت معین می‌شود، چون کهتری انور رابطه استخدامی طولانی مدتی با وزارت نفت نداشته، تعیین حقوق ۳۲ میلیون تومانی برای او نادرست است و این مبلغ، باید کاهش یابد.

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در واکنش به این گزارش جوابیه ای صادر کرد که در بخش هایی از آن آمده است: «به کارگیری مدیران کل حوزه وزارتی و روابط عمومی و سایر مدیرانی که حسب نیاز و صلاحدید وزیر نفت از خارج صنعت نفت به وزارت نفت دعوت به کار شده اند، برابر اختیارات قانونی وزیر نفت و عطف به تبصره یک ماده ۱۰ قانون آیین نامه نظام‌های اداری و استخدامی کارکنان صنعت نفت صورت گرفته است و برخلاف اصرار نویسنده گزارش، به انجام فعل غیرقانونی در این زمینه، تاکید می‌شود انتصابات یادشده برابر اختیار قانونی وزیر و مطابق قوانین و آیین نامه‌های جاری صنعت نفت صورت گرفته است...

درخصوص حقوق و مزایای پرداختی، مبنای محاسبه و میزان پرداختی مطابق قوانین جاری صنعت نفت و پس از اخذ مجوز قانونی از وزیر نفت صورت گرفته و رقم آن کمتر از سقف حداکثر پرداخت حقوق در صنعت نفت است.»

***

واکنش حسین شریعتمداری به ماجرای توهین به آیت‌الله صافی

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در واکنش به ماجرای اهانت به آیت الله صافی نوشت: «آیت‌الله صافی به خوبی می‌دانند که ساز مخالفت با جمهوری اسلامی ایران از جانب دشمنان تابلو‌دار اسلام و انقلاب کوک شده و با کینه‌توزی و باج‌خواهی ادامه یافته است. دشمنان ایران اسلامی بارها به صراحت اعلام کرده‌اند که تنها در صورت تسلیم کامل و تمام عیار ایران اسلامی و تحویل کشور به آنان از دشمنی با ایران اسلامی دست برمی‌دارند. از این‌روی، به یقین می‌توان گفت حضرت آیت‌الله صافی که عمری را در خدمت به اسلام گذرانده‌اند هرگز نمی‌توانند با تسلیم کشور به دشمنان اسلام و مردم مسلمان این مرز و بوم موافق باشند و بی‌تردید نه فقط قهر، بلکه دشمنی و خصومت ایران با دشمنان یاد شده را ضروری می‌دانند....

 شبکه عنکبوتی دشمن بلافاصله بعد از اظهارات آیت‌الله صافی دست به کار شده و سخنان ایشان را اعتراض به قطع رابطه با آمریکا و بعضاً کنار گذاشتن مخالفت و مقابله با رژیم صهیونیستی قلمداد کردند... و از حق نباید گذشت و با عرض پوزش از محضر واجب‌الاحترام حضرت آیت‌الله صافی باید گفت، متاسفانه بیان نه چندان دقیق حضرت ایشان در سوءاستفاده طیف یاد شده بی‌تاثیر نبوده است. اگرچه ساحت حضرت آیت‌الله صافی و سوابق ایشان از این شائبه به دور بوده و هست...

در دیگر سوی این ماجرا، شماری از فرزندان دلسوز و پاکباخته اسلام و انقلاب... به نقد اظهارات ایشان روی آوردند و با توجه به غیر دقیق بودن بیانات حضرت آیت‌الله صافی، برای طیف یاد شده بیانات ایشان قابل هضم نبود و البته در مورد یا مواردی از نوشته خویش ‌اندازه نگاه نداشتند که دیروز طی یادداشتی خاضعانه از محضر جناب ایشان پوزش طلبیدند. اما در این میان اقدام دادستان محترم در شکایت از آنها تعجب‌آور و غیر‌قابل توجیه به نظر می‌رسد! به عنوان مثال، چندی قبل رکیک‌ترین ناسزا‌ها به ساحت مقدس یکی از عالمان برجسته و به رحمت خدا رفته حوزه علمیه نثار شده بود ولی نه جامعه محترم روحانیت مبارز به دفاع از آن مرحوم اطلاعیه‌ای داد و نه نیازی به شکایت احساس شد و نه ...»

تذکر هیات نظارت بر مطبوعات به «رجانیوز» و ارجاع پرونده به دستگاه قضایی

به‌گزارش دبیرخانه هیات نظارت برمطبوعات، در جلسه روز دوشنبه 10 آبان‌ماه 1400، ضمن بررسی گزارش محتوایی رسانه‌ها، مقرر شد به پایگاه خبری «رجا نیوز» به دلیل انتشار مطلبی با عنوان «هشت سال عبرت کافی نیست؟» تذکر داده شود و مراتب برای رسیدگی به مرجع قضایی ارسال گردد.

گفتنی است روز گذشته آیت‌الله صافی گلپایگانی در واکنش به دستور دادستان کل کشور مبنی بر پیگیری موضوع، اعلام کردند که از هیچ فرد و نهادی شکایت ندارند.

***

لایحه اصلاح ارز 4200 در راه مجلس

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس،درباره احتمال حذف ارز 4200 تومانی از کالاهای اساسی اظهار داشت: در هفته جاری یا حداکثر هفته آینده لایحه دولت برای اصلاح وضعیت اختصاص ارز و قیمت ارز کالاهای اساسی به مجلس ارائه خواهد شد.

وی افزود: بر همین اساس قوه مجریه و قوه مقننه با کمک یکدیگر بنا دارند تخصیص ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی را اصلاح کنند و این کار در راستای اصلاح ساختار اساسی کشور است که دولت در همین راستا لایحه را به مجلس ارائه خواهد کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: لایحه اصلاح قیمت ارز کالاهای اساسی قرار است به صورت دو فوریتی به مجلس ارائه شود.

***

وعده خاندوزی و عشقی درباره بورس

به گزارش صدا و سیما، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جلسه‌ای با مدیران ارشد حدود ۳۰ شرکت بزرگ بورسی اظهار داشت: از این پس دولت بیشتر به دنبال جبران کسری بودجه از طریق مولدسازی دارایی و فروش اموال مازاد است.

خاندوزی در این جلسه گفته «شواهد قطعی نشان می‌دهد بازار سرمایه در بلندمدت بیشترین بازدهی را در مقایسه با بازارهای رقیب داشته است و نگاه ما به بازار حرفه‌ای و بلندمدت است، البته با نگاه به کوتاه‌مدت هم اطلاعات سودآوری شرکت‌ها نشان می‌دهد چشم‌انداز روشن است و جای نگرانی برای تصمیم هیجانی نیست.»

به گفته وزیر اقتصاد، «وظیفه وزارت اقتصاد و سازمان بورس توسعه ابزارها و نهادها و ایجاد بازاری شفاف و کارا و پیش‌بینی‌پذیر است. بازار بدهی مکمل بازار سهام است نه رقیب آن، خالص تأمین مالی دولت از اوراق در دوماه دوره بنده بسیار اندک و ناچیز و در ۴۰ روز اخیر صفر ریال بوده است هرچند فضای مجازی پر است از اطلاعات غیردقیق. زین پس هم دولت بیشتر به‌دنبال جبران کسری بودجه از طریق مولدسازی دارایی و فروش اموال مازاد است.»

سخنگوی اقتصادی دولت گفته «من به‌دنبال پیش‌بینی‌پذیرکردن نرخ‌های کلیدی اقتصاد و به تبع آن، بورس هستم تا نااطمینانی از بازار زدوده شود. در گذشته برای تغییرات مکرر قیمت خوراک و نرخ تسعیر ارز بانک‌ها و قواعد پالایشی‌ها و فراخوان عموم به سهامداری مستقیم اشتباهات بزرگی صورت گرفته است که باید با همکاری وزارت‌های نفت و صمت و بانک مرکزی و سازمان بورس شاهد کاهش این اشتباهات و ایجاد اطمینان در بازار باشیم. برای اعتمادآفرینی در حال اجماع‌سازی با وزارت‌های نفت و صمت و بانک مرکزی هستیم تا آنجا هم خبرهای امیدبخشی به اقتصاد منتقل کنیم.»

به گزارش فارس، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرمزی تابلوی بورس کی رفع می‌شود، گفت: قرمزی تابلو یکدفعه نیامده که یکباره هم برود. ان‌شاءالله از امروز به مرور کاهش می‌یابد و تابلوی بورس رنگ سبز به خود می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در گذشته دعوتی از مردم از طرف دولت صورت گرفته و مردم سرمایه‌شان را به بورس آورده‌اند، گفت: مردم حق دارند نگران باشند، قطعا با یک جمله من هم نگرانی مردم رفع نمی‌شود، ولی تلاش می‌کنیم بازار سرمایه را به ثبات برسیم. رشدهای شدید و نزول‌های شدید برای بازار سم است و در هیچ یک از بازارها چنین وضعیتی را نمی‌پسندیم.

رئیس سازمان بورس گفت: اگر یک بازار رشد تند و تیز داشته باشد، پشت سر آن یک کاهش تند هم خواهد داشت. این ماهیت سرمایه‌گذاری است. در حال حاضر بحث‌هایی که شده بازار را تحت تأثیر قرار داده که مهم‌ترین آن کسری بودجه دولت و انتشار اوراق است، البته انتشار اوراق در بازار به کشش بازار بستگی دارد و این گونه نیست که در هر شرایطی اوراق منتشر کنیم.

عشقی در ادامه افزود: بخش عمده تامین کسری بودجه دولت از محل مولدسازی دارایی‌ها خواهد بود. دولت در 40 روز گذشته حتی یک ریال اوراق در بازار سرمایه نفروخته است، اما مصاحبه‌هایی شده و یا عکسی از صفحات معاملات ما گرفته شده که فلان قدر اوراق دولتی معامله شده است، در حالی که این اوراق را دولت نفروخته، بلکه معامله‌ای بوده است که خریداران قبلی اوراق انجام داده و این معامله بین بانک‌ها صورت گرفته است، بنابراین تفکیک قائل شویم، بین خریداران و فروشندگان اوراق و اظهارنظر اشتباه صورت نگیرد و عددها را با هم اشتباه نکنیم.

گفتنی است شاخص کل بازار بورس امروز (دوشنبه، ۱۰ آبان‌ماه) با ۲۱ هزار و ۱۱۴ واحد افزایش در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۶۱ هزار واحدی قرار گرفت.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۶۸۹۱۱۲۰:۳۸:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۱۰
قول دادند که در دولت جدید و مجلس انقلابی، توصیه و پارتی بازی صورت نگیرد. آن از ماجرای دختر نماینده گرگان و حکم داماد شهردار تهران، این هم از ماجرای استخدام مشاور وزیر نفت با حقوق 32 میلیون تومنی!
ناشناس۲۲۶۹۶۳۱۰۹:۱۸:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۱۱
اما دیدیم که انتقادها را قبول کردند و گردن نهادند ، آیا این نشانه تغییر مثبت نیست؟
ناشناس۲۲۶۹۶۵۶۰۹:۳۳:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۱۱
وقتی حرف و عمل در تناقض آشکار باشد، مگر چاره دیگری هم می ماند؟
ناشناس۲۲۶۹۶۷۵۰۹:۳۹:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۱۱
چه تغییری؟ روحانی هم دستور داد حکم دامادش لغو شود! احمدی نژاد هم دستور داد حکم دامادش در استاندارد لغو شود!
ناشناس۲۲۷۰۰۹۶۱۲:۱۸:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۱۱
جنجال افرینی برای استخدام دختر نماینده مجلس و حقوق نجومی یکی از مدیران وزارت نفت برای سرپوش گذاشتن بر روی جریمه 18 میلیارد دلاری کرسنت زنگنه است فریب نخورید.
ناشناس۲۲۶۹۶۳۷۰۹:۲۴:۰۶ ۱۴۰۰/۸/۱۱
بیش از یک هفته از ماجرای از کار افتادن سامانه سوخت گذشته است. هنوز نتوانسته اند علت آن را متوجه شوند!!!
ناشناس۲۲۶۹۶۷۹۰۹:۴۰:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۱
احتمالاً از طریق ماهواره انجام شده!
ناشناس۲۲۶۹۶۳۹۰۹:۲۵:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۱۱
حقوق 32 میلیونی نجومی محسوب نمی شود؟
نیما۲۲۷۲۴۲۰۱۱:۳۲:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۱۲
وزارت نفت حقوق پایینش بالای30,تومنه
ناشناس۲۲۶۹۶۴۵۰۹:۲۸:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۱۱
ان شاالله با اجرای طرح صیانت از فضای مجازی دیگر اخباری از این دست نشنویم!!!!!!!!!
ناشناس۲۲۶۹۶۶۲۰۹:۳۵:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۱
دوباره که دنبال نخود سیاه هستی جناب صیانت
ناشناس۲۲۶۸۹۳۵۲۰:۵۲:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۱۰
با توجه به کمبود منابع ارزی تخصیص ارز 4200 تومانی باعث کسری بودجه دولت می شود و کسری بودجه هم تورم زاست لذا قطع پرداخت ارز 4200 تومانی و پرداخت پول اون در قالب یارانه به مردم بهترین کار ممکن است.
ناشناس۲۲۶۹۶۲۷۰۹:۱۶:۱۶ ۱۴۰۰/۸/۱۱
مردم همین الان هم پول ندارند برای خرید دارو و وسایل پزشکی بپردازند. با قطع ارز 4200 تومنی قیمت این اقلام چندین برابر می شود.
ناشناس۲۲۶۸۹۴۸۲۰:۵۷:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۱۰
استخدامای آقایون دولت میدانی جهادی مقاومتی چرا داره اینقدر حاشیه ساز میشه ؟
ناشناس۲۲۶۹۶۶۴۰۹:۳۶:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۱
چون طرف مقابلشان چیزی در چنته ندارن و روی به این بازی ها آوردن و جنجال سازی
ناشناس۲۲۶۸۹۵۲۲۰:۵۸:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۱۰
اگر دولت فقط پول های سرگردان را به تولید ببرد به شما اطمینان داده می شود که در مدت 8 الی 12 سال اقتصاد نوظهور شوید و خود به خود تحریم ها هم کنار می رود
ناشناس۲۲۶۹۶۲۹۰۹:۱۸:۳۰ ۱۴۰۰/۸/۱۱
پولهای سرگردان، چرا سرگردان شده اند؟ پولهای سرگردان جایی می روند که منفع و سود باشد. مگرتولید در این کشور سود هم دارد؟ فقط زحمت است و زیان.
ناشناس۲۲۶۹۶۶۹۰۹:۳۷:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۱۱
دولت با ابزارهایی که در اختیار دارد اجازه این منفعت را نمی دهد البته اگر بخواهد
ناشناس۲۲۶۹۶۳۸۰۹:۲۴:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۱۱
برای قدرت اقتصادی شدن باید بتونید اجناس تولیدی را صادر هم بکنید. وگرنه با بازار فقط ایران امکان پیشرفت اقتصادی در این حد نیست. متاسفانه در صادرات کارمون آسان نیست
ناشناس۲۲۶۹۶۶۷۰۹:۳۶:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۱۱
مواد اولیه به خاطر تحریم ها گران از خارج تهیه می شوند. اجناس تولیدی هم به خاط تحریم ها باید ارزانتر صادر شوند تا مشتری برای آنها پیدا شود. به این ترتیب می توان در صادرات موفق شد؟
ناشناس۲۲۶۸۹۵۳۲۰:۵۹:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۱۰
دولت روحانی تا سال 1405 اوراق فروخته که دولت سیزدهم در حال پرداخت این بدهی هاست همچنین حدود 500 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی ایجاد کرده که دولت جدید باید انرا پرداخت کند.
ناشناس۲۲۶۹۶۳۲۰۹:۱۹:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۱
کاری که دولت رییسی هم مجبور است ادامه دهد!
ناشناس۲۲۶۸۹۵۴۲۰:۵۹:۱۶ ۱۴۰۰/۸/۱۰
دوز سوم رو یه واکسن به درد بخور معتبر بزنید بعد مدارس و دانشگاهها رو باز کنید
ناشناس۲۲۶۹۶۷۲۰۹:۳۸:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۱۱
آن وقت دکی جون کرونا تموم می شود؟ یا همچنان دنبال دز هزارم هستید؟!!
ناشناس۲۲۶۸۹۶۰۲۱:۰۱:۲۰ ۱۴۰۰/۸/۱۰
شایعه واردات واکسن توسط گروه دارویی برکت تکذیب شد.
ناشناس۲۲۶۹۶۳۳۰۹:۲۰:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۱۱
کلاً دیروز هلال احمر اعلام کرد که دیگر واکسن وارد نمی کند!
ناشناس۲۲۶۹۶۷۷۰۹:۳۹:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۱۱
ببین چه‌قدر دشمن داخلی و خارجی دارد این مجموعه و نقشه های آنان را در زجر مردم خنثی می کند ناراحت هستند
ناشناس۲۲۶۸۹۶۸۲۱:۰۳:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۱۰
شریعتمداری مثل همیشه دقیق و وسط سیبل می زنی
ناشناس۲۲۶۹۰۲۳۲۱:۲۶:۴۶ ۱۴۰۰/۸/۱۰
روزنامه شرق نوشت: اجرای غلط دلار 4200 تومانی در دولت قبل جیب رانتخواران را پُر کرد و دسته بیل و سنگ پا و غذای گربه وارد شد.
ناشناس۲۲۶۹۶۳۴۰۹:۲۱:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۱
اگر دلار 4200 نبود، سیل گرانی و تورم همه مردم را با خودش برده بود. ضمن آنکه تصمیم سران سه قوه بود.
ناشناس۲۲۶۹۷۱۵۱۰:۰۸:۱۳ ۱۴۰۰/۸/۱۱
یکی از دلایل گرانی و تورم افسارگسیخته همین ارز 4200 تومانی است.
ناشناس۲۲۶۹۰۴۲۲۱:۴۱:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۱۰
منشا ناكارامدي گزاردن افراد غير متخصص و بي ربط در مصدر امور تصميم گيري هست.
ناشناس۲۲۶۹۰۴۳۲۱:۴۲:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۰
پس توی این دولت هم دریافت حقوق نجومی داریم
ناشناس۲۲۶۹۰۵۷۲۱:۴۷:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۱۰
رئیس دفترش که ۳۲ تومن بگیره ببین خودش چند میگیره
ناشناس۲۲۶۹۰۶۱۲۱:۵۰:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۱۰
اوجی چقدر حاشیه سازه !!! اون از دستور استخدام بی ضابطه دختر نماینده اینم از حقوق نجومی دور و بریاش
ناشناس۲۲۶۹۱۷۴۲۳:۰۴:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۰
امیر عبداللهیان هم کرونا گرفت . باید دید برکت زده یا سینوفارم !
ناشناس۲۲۶۹۶۳۶۰۹:۲۲:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۱۱
برکت. عکس و گزارش آن در اینترنت هست.
ناشناس۲۲۶۹۱۸۳۲۳:۱۰:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۰
خط وامضاي وزير نفت ديدنيست
ناشناس۲۲۶۹۲۶۹۰۰:۱۰:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۱۱
اگر كسي از بنده سؤال كنه كه « ناكار آمدي » به چه معناست -- كه البته كسي از بنده هم اين سؤال را نخواهد كرد چون نه سر پيازم نه ته پياز !! -- خواهم گفت كه مسلماً ناكار آمدي معنا و علل گوناگوني مي تواند داشته باشد ، اما از نظر اين جانب منشا نا كار آمدي مي تواند سپردن كارهاي بزرگ به افراد كوچك و نيز سپردن كارهاي كوچك به افراد بزرگ ، هم باشد... البته در همه زمانها و در همه مكان ها !!
ناشناس۲۲۶۹۳۳۸۰۱:۲۰:۲۰ ۱۴۰۰/۸/۱۱
مملکت ما در حال نابودی است به خاطر ناکارآمدی ها و کج فهمی ها و نابلدی ها و پارتی بازی ها و بی عدالتی و گرانی و غیره و سکوت مسولانی که می توانند کاری بکنند ولی سکوت می کنند و فقط حرف می زنند و کاری نمی کنند
ناشناس۲۲۶۹۴۰۳۰۵:۱۹:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۱۱
این اوجی چه قدر داره سوتی میده ؟
منصور۲۲۶۹۴۳۰۰۶:۲۳:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۱۱
جناب ازغدی،همانطور که یک کودک با کاری خوب مورد تشویق قرار گرفته و با کار بد تنبیه میگردد، با مسئولین هم حداقل میبایستی اینگونه رفتار گردد. جامعه سالم، انسانها را یکسان میبیند و جامعه ناسالم، افراد را به خودی و نامحرم تقسیم میکند.
ناشناس۲۲۶۹۴۳۵۰۶:۳۰:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۱۱
حمله سایبری بنزینی هم مثل ترور فخری زاده معلوم نشد کار کیه
ناشناس۲۲۶۹۷۲۹۱۰:۱۱:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۱۱
کار رسانه های معاند
ناشناس۲۲۶۹۴۳۹۰۶:۳۲:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۱۱
چه میکنه این اوجی !!!!!
ناشناس۲۲۶۹۴۴۱۰۶:۳۶:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۱۱
وزارت نفت توی این ۲ ماه اخیر کلا کارش شده توضیح توضیح درباره استخدام غیر قانونی دختر نماینده توضیح در باره حقوق نجومی دفتردار توضیح و توجیه درباره حمله سایبری این که نشد کار
ناشناس۲۲۶۹۴۴۵۰۶:۴۲:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۱۱
حقوق های نجومی همچنان در پابرجاست . دلمان را به چی خوش کنیم ؟
ناشناس۲۲۶۹۴۷۵۰۷:۲۰:۵۲ ۱۴۰۰/۸/۱۱
حقوق های نجومی فرهنگ مدیریت کشور شده است . من که امیدی به اصلاح ندارم .
ناشناس۲۲۶۹۵۰۸۰۸:۰۱:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۱۱
سخنگوی دولت راجع به دریافت حقوقای نجومی مدیرانش به ملت توضیح دهد
ناشناس۲۲۶۹۵۱۱۰۸:۰۴:۱۳ ۱۴۰۰/۸/۱۱
اقتصاد علم است و با سر و صدا و جیغ و داد الکی اصلاح نمیشود
ناشناس۲۲۶۹۵۲۲۰۸:۰۹:۳۶ ۱۴۰۰/۸/۱۱
❤ زنده باد فضای مجازی ❤ حقوق محرمانه ۳۲ میلیونی رو هم همین فضای مجازی بر ملا کرده .
ناشناس۲۲۶۹۵۵۷۰۸:۳۳:۲۹ ۱۴۰۰/۸/۱۱
1- سی و دو میلیون تومان برای ریسس دفتر؟؟؟ جمع کنید این باند بازی ها را. 2- اقای شریعتمداری! دقیقا کجای اظهار نظر مرجع تقلید مورد اشاره غیر دقیق بوده است؟
ناشناس۲۲۶۹۶۲۵۰۹:۱۴:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۱۱
اون جاییکه این مرجع گفت با تمام کشورهای دنیا که نباید قهر باشیم. این همون حرفای آقای روحانی بود که همه چیز مملکت را معطل رابطه با آمریکا کرد و چیزی جز ذلت،و پسرفت را نصیب مملکت نکرد
ناشناس۲۲۶۹۶۹۶۰۹:۴۴:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۱۱
برای کدخدا پرستان که یک کشور را کل جهان بنامند معلوم است که نمی فهمند
احمد۲۲۶۹۵۸۷۰۸:۵۴:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۱۱
سلام جناب رحیم پور این را همه می دانیم حتی نهادهای شفافیت بین المللی هم (در بحث آثار تحریم های آمریکا)گفته اند ۸۴ درصد مشکلات اقتصادی ما از فساد و ناکارآمدی است. این صورت آشکار مسئله است و حل این مشکل از معضلات کنونی کشور است.
حسن۲۲۶۹۶۹۵۰۹:۴۳:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۱۱
به اعتراف وزیر اقتصاد که میگه از این پس کسری بودجه با فروش اموال جبران میشود یعنی تا الان با بورس و دود کردن پول مردم کسری بودجه را رفع میکردند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین