روایت سردار جلالی از عاملین حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت/ امیرعبداللهیان: برجام در زمان اوباما هم کارایی نداشت/ وعده محسن رضایی درباره بورس

گروه سیاسی الف،   4000809119 ۶۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت سردار جلالی از عاملین حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت/ امیرعبداللهیان: برجام در زمان اوباما هم کارایی نداشت/ وعده محسن رضایی درباره بورس

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۹ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۴۲۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۰۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۶۳۸ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۶ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۵۲ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۹۳۷ نفر دُز اول، ۳۴ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۶۱۷ نفر دُز دوم و ۸۸ هزار و ۶۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۷ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۶۲۳ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، یک‌میلیون و ۴۹ هزار و ۱۵۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

***

امیرعبداللهیان: برجام در زمان اوباما هم کارایی نداشت

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در گفتگو با ایران درباره برجام گفت: «در برداشت شخصی‌ام معتقدم ۶ قطعنامه سازمان ملل با تلاشی که همکاران من در گذشته کردند، کنار رفت و به یک سند تحت عنوان برجام تبدیل شد. قرار بود این توافق، مشکلات اقتصادی ما را حل کند و ما از این توافق نفع اقتصادی ببریم. اگر این اتفاق می‌افتاد و برجام خوب کار می‌کرد و ما نفع اقتصادی می‌بردیم، می‌توانستیم بگوییم اتفاق خوبی رخ داده است به این معنا که ۶ قطعنامه با یک سند که طرف‌های ششگانه ما هم آن را تأیید کردند، برداشته شد و در مسیر درست قرار گرفتیم و مشکل تحریم‌ها هم حل شد ولی برجام در زمان خود هم خوب کار نکرد و حتی اوباما اولین نقض کننده این توافق بود.

در دوره ترامپ هم که شاهد رفتار خاص وی و خروجش از برجام بودیم، سه کشور اروپایی هم که فقط وعده دادند و اتفاقی رخ نداد. وقتی ما الان نگاه می‌کنیم، می‌بینیم روی میز یک سند قطور صد و چند صفحه‌ای به نام برجام داریم که چه‌بسا از آن ۶ قطعنامه هم کار را برای ایران سخت‌تر کرده است. منظور من نتایج این توافق در صحنه عمل است. ممکن است از منظر تئوریک و حقوقی بتوان گفت ما قبل از برجام، شرایط خاصی داشتیم و ذیل فصل ۷ شورای امنیت بودیم. ولی در این موقعیت و در صحنه عمل، اتفاقی به نفع ایران رخ نداده و تا الان برجام نتایجی برای تحقق منافع اقتصادی ما نداشته و به نفع ما کار نکرده است. این سند با همه فراز و نشیب  تاکنون نفعی از منظر لغو تحریم‌ها برای ما نداشته است.»

بیشتر بخوانید: سرنوشت مردم را به هیچ کشوری گره نمی زنیم/ ما نسبت به طرف مقابل بی‌اعتماد هستیم

***

مهمترین نیاز جبهه اصلاحات چیست؟

شرق امروز نوشت: «در شرایط کنونی به نظر می‌رسد مهم‌ترین نیاز جبهه اصلاحات بازگرداندن اعتماد ازدست‌رفته عمومی باشد نه طراحی ائتلاف‌های احتمالی آینده، زیرا تا روشن نشود که دقیقا چه نیروهایی اصلاح‌طلب فرض می‌شوند و جبهه اصلاحات در ابعاد مختلف اعم از سیاست داخلی، سیاست خارجی، اقتصاد و فرهنگ چه دیدگاه‌هایی دارد و چه خط قرمزهایی برای اصلاح‌طلب‌بودن یا خروج از اصلاح‌طلبی وجود دارد مردم با توده‌ای بی‌قاعده از نیروهای سیاسی مواجه‌اند که از هیچ تلاشی برای ورود به قدرت رسمی فروگذار نمی‌کنند؛ حالتی که اتفاقا با اهداف سنتی جبهه اصلاحات در تضاد است، زیرا دولت برآمده از دوم خرداد 1376 برخاسته از مطالبات عمومی مردم بود و جامعه آن زمان خاتمی و اصلاح‌طلبان را نماینده واقعی خواسته‌های خود تلقی می‌کردند؛ این در حالی است که ائتلاف‌های پیاپی کنونی به‌هیچ‌وجه باعث نزدیک‌شدن اصلاح‌طلبان به جامعه نمی‌شود.

از سوی دیگر مرجعیت سیاسی در میان اصلاح‌طلبان نیز مخدوش شده است و دیگر حتی سیدمحمد خاتمی نیز نمی‌تواند سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان را متحد کند که شاهد مثالش دو دعوت او در انتخابات‌های مجلس 98 و شوراهای 1400 و البته دعوت نیم‌بند او برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 است. با این اوصاف شاید لازم باشد که اصلاح‌طلبان تکلیف جایگاه لیدری در جبهه اصلاحات را نیز معلوم کنند و نه با عبور از خاتمی بلکه با بازتعریف جایگاه حقوقی او در جبهه اصلاحات زمینه وحدت عملی و نظری را فراهم کنند.

ذکر مجدد این نکته هم خالی از لطف نیست که شاید بزرگ‌ترین دستاورد اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی وحدت بر سر مانیفستی جامع باشد تا در آن صورت نه ائتلاف موردی، بلکه یک وحدت فراگیر میان هر نیرویی که آن مانیفست را قبول داشته باشد، ایجاد شود.»

***

ممنوعیت عدالتخواهی مصداقی با شرایط کنونی همخوانی ندارد

میثم مهدیار، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه درباره سخنان اخیر حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشور به فرهیختگان گفت: «در موضوع امام‌جمعه اتفاقی که افتاده این است؛آقای علی‌اکبری که متن کامل صحبت‌هایش پخش شد، خیلی مخالف پیگیری عدالتخواهانه و مبارزه با فساد نبود بلکه نسبت به مصداقی طرح‌کردن آن قبل از پیگیری در مراجع صالحه نکاتی داشت...

استنباطم از ایده علی‌اکبری تا جایی که من متوجه شدم این است که از تریبون و موقعیت نمازجمعه به‌عنوان اهرم فشاری برای برخورد با کسانی که متهم هستند، نباید استفاده شود و ائمه‌جمعه اگر هم قرار است در تریبون نمازجمعه درمورد موضوعی صحبت کنند باید زمانی باشد که اتهامات افراد اثبات و مسجل شده باشد...

اصل سخنان علی‌اکبری این مسائل بود که حالا گزینشی نیز پخش شده است. با وجود این به‌نظرم او خیلی ایده‌آل فکر می‌کند و یک وجه دیگر ماجرا را نادیده می‌گیرد؛ به‌نظرم اینکه فرض کنیم یک امام‌جمعه‌‌ یا یک فرد عادی یا یک شهروندی برود در دستگاه قضا و شکایت کند از کسی، آن شکایت به‌خوبی پیگیری می‌شود و نهایتا در موعد مقرر به حکم عادلانه‌ای منجر شود، این تصویر ایده‌آل است و نباید این تصویر ایده‌آل جایگزین وضعیت فعلی دستگاه‌های قضایی باشد.

حتی دستگاه‌های نظارتی هم وقتی پرونده‌ای برای فرد تشکیل می‌دهند و آن را ارسال می‌کنند به دستگاه قضا در مواردی مطمئن نیستند که آن پرونده مسیر سالمی را طی کند و به نتیجه عادلانه‌ای ختم شود، بنابراین برخی دستگاه‌ها در سال‌های اخیر خودشان از پروپاگاندای رسانه‌ای به طرق مختلف به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم برای بهتر و به‌موقع به نتیجه رسیدن برخی پرونده‌های قضایی استفاده می‌کنند.

در همین رابطه بعضا می‌بینم به‌صورت گزینشی اخباری را از پرونده‌های مهم توسط افرادی در رسانه‌ها اجتماعی یا خبرگزاری درز می‌دهند. این اخبار موجی در جامعه ایجاد می‌کند که باعث می‌شود مسیر رسیدگی پرونده تسریع پیدا کند و عادلانه باشد .

بنابراین به‌نظرم این ایده علی‌اکبری در شرایط کنونی نمی‌تواند موثر باشد، زمانی این ایده علی‌اکبری می‌تواند موثر باشد که قوه‌قضائیه ما بتواند به تمامی پرونده‌ها در موعد مقرر و به بهترین نحو رسیدگی کند... وقتی شما می‌بینید در دوره رئیسی با حدود 500قاضی متخلف برخورد شده است که خیلی‌هایشان برکنار و به زندان محکوم شدند یعنی زمینه شکل‌گیری فساد و ناکارآمدی در مواردی بوده است... یعنی سیستم مشکلاتی دارد و اگرچه روبه بهبود است، ولی هنوز فرآیندها صددرصد قابل‌اطمینان نیست. بنابراین در چنین شرایطی نمی‌شود گفت صرفا از مسیر قانونی می‌توان حق و مبارزه با فساد را پیگیری کرد. »

***

توصیه زیدآبادی به اصلاح‌طلبان

احمد زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی نزدیک به طیف ملی-مذهبی به صبح نو گفت: «روشنفکرانی که نامدار بودند یا به این نام شناخته می‌شدند، از میانه عصر آقای خاتمی منتقد جریان اصلاحات شدند و جریان اصلاحات کم‌کم دست بوروکرات‌هایی افتاد که اصلاحات را مترادف داشتن شغل برای خود در دستگاه دولت تعریف می‌کردند. آن‌ها(بوروکرات‌ها) همیشه مزاحم روشن‌بینی افراد نسبت به روند اوضاع می‌شوند چون خرده‌منافعی، جلوی چشمان آن‌ها را می‌گیرد...

البته نهایتا همیشه آقای خاتمی -البته تا انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری- بوده که حرف نهایی را در میان اصلاح‌طلبان زده‌اند. اطراف آقای خاتمی معمولا جمعی از همین بوروکرات‌ها حضور دارند که با یک ذهنیت محدود به قضایا نگاه می‌کنند و آقای خاتمی را نیز در همان جهت می‌کشانند؛ یعنی آقای خاتمی در یک فضای خیلی باز قرار ندارند که بخواهند تصمیم بگیرند؛ البته یک سری محدودیت‌ها و پارادوکس‌های بنیادین در ذهن خود آقای خاتمی هم وجود دارد که با آن‌ها بار آمده و نمی‌تواند مقولات را در دستگاه فکری خود جمع کند؛ درمجموع این عامل بسیار موثر است...

توصیه من این است که دغدغه بازگشت به قدرت را کنار بگذارند تا بتوانند درست بیندیشند؛ تا مادامی که بازگشت به قدرت دغدغه اصلی اصلاح‌طلبان باشد، نمی‌توانند کار درست انجام بدهند؛ البته وضعیت سیاسی ایران درحال‌حاضر چندان پایدار نیست. کسانی که تمام ارکان قدرت را به دست گرفته‌اند، با تناقض‌ها و شرایط بسیار دشواری مواجه‌اند و سمت‌و‌سوی تصمیم‌گیری آن‌ها بر سرنوشت خودشان، جامعه و اصلاح‌طلبان تاثیر می‌گذارد. به نظر من، اگر آن‌ها(اصولگرایان) در جهت صحیح حرکت کنند، اساسا کل صورت‌بندی اصلاح‌طلبی و اصولگرایی را باید کنار گذاشت. وقتی دولت تصمیم بگیرد درباره برجام به یک نتیجه اساسی برسد و به آن نتیجه پایبندی نشان بدهد، صورت مساله تغییر بنیادین خواهد کرد؛ یعنی اساسا ممکن است مرز بسیاری از اصلاح‌طلبان با برخی اصولگرایان به هم بریزد و یکی شوند.»

***

روایت سردار جلالی از عاملین حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه براساس تحلیل‌های اطلاعاتی حمله سایبری به سامانه های سوخت از طرف یک کشور خارجی و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها انجام شده است، گفت:  از نظر اطلاعات فنی در حال بررسی هستیم و به صورت قطعی نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.

به گزارش ایرنا، سردار جلالی در یک برنامه زنده تلویزیونی به حمله سایبری به سامانه های سوخت اشاره کرد و با بیان اینکه این حمله در بخش میان افزار اتفاق افتاد که حمله بسیار پیچیده و پاکسازی آن دشوار است، افزود: این حمله به حمله سایبری به راه آهن و بندر شهید رجایی شبیه است و از نظر ما این حمله به طور قطع به وسیله آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها انجام شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اگر حمله به سیستم توزیع سوخت در لایه سخت افزار اتفاق می‌افتاد نیاز به نفوذ بود یعنی یا شرکت سازنده سخت افزار در این حمله دخیل بود یا تجهیزاتی باید ساخته می‌شد و در سیستم قرار می‌گرفت.

او ادامه داد: حمله سایبری به تابلوهای تبلیغاتی نیز با حمله به سیستم توزیع سوخت مرتبط بود البته از نظر اتصال فنی مساله در حال بررسی است و تاکنون ارتباطی پیدا نکرده ایم.

سردار جلالی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است عوامل داخلی نیز در این حمله سایبری دخالت داشته باشند؟ گفت: ممکن است عوامل داخلی نیز در این حمله سایبری دخالت داشته باشند که دستگاه‌های امنیتی در حال بررسی هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در سه ساعت اولیه پس از حمله به سیستم توزیع سوخت ۳۰ درصد از جایگاه‌ها و ۱۲ ساعت پس از حمله ۶۰ درصد از جایگاه‌ها به خدمت رسانی آفلاین بازگشتند.

وی با تاکید براینکه در این حمله سایبری یک گل خوردیم اما بازی را نباختیم، گفت: حضور هوشمندانه و تغییر روند صدا و سیما در پرداختن به این مسائل و بررسی دقیق و اطلاع رسانی به موقع آن به مردم، سرعت عمل گروه‌های فنی و بازگشت سریع جایگاه‌های توزیع سوخت به خدمت رسانی و برخورد آگاهانه مردم با این مساله موجب شد توطئه دشمنان در ایجاد اغتشاش و تجمع مردم خنثی شود.

***

محسن رضایی: آینده بورس بسیار خوب خواهد بود.

به گزارش تسنیم، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در حاشیه نشست مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین مسئله امروز کشور بحث اقتصاد است.

رضایی با اشاره به در نظر گرفتن 2 برنامه در حوزه معیشت برای کنترل گرانی‌ها و جبران هزینه‌های تحمیل شده به زندگی مردم گفت: برای کنترل گرانی‌ها، ستاد تنظیم بازار شکل گرفته و اکنون در همه استان‌ها مستقر شده است و برای جبران هزینه هایی که به زندگی مردم تحمیل شده است نیز برنامه ریزی‌هایی انجام شده و امیدوارم در این زمینه در آذرماه؛ خبرهای خوشحال کننده ای برای مردم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های جدیدی برای بهبود شرایط داریم و به احتمال زیاد در آذرماه خبرهای خوبی به مردم خواهد رسید، ادامه داد: دولت برای تقویت بازار سرمایه اقدامات متعددی را پیگیری می‌کند؛ زیرساخت بازار سرمایه در حال تکمیل است، زیرا بسیاری از ابزارهای موجود مربوط به 50 سال گذشته بوده و سنتی است و بازار نمی تواند انعطاف داشته باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد:  از آنجا که بازار سرمایه را برای آینده اقتصادی کشور بسیار مهم می‌دانیم، اهمیت فوق العاده‌ای برای آن قائل هستیم و آن را تقویت می‌کنیم، بنابراین سهامداران این بازار صبر و حوصله داشته باشند؛ آینده بورس بسیار خوب خواهد بود.

احتمال افزایش مبلغ یارانه

بر اساس بررسی‌ها و اطلاعات موثق خبرنگار تابناک اقتصادی نشان می‌دهد دولت سیزدهم به ریاست دکتر سید ابراهیم رئیسی قصد دارد در هفته‌های آتی، تغییر و تحولی در سازوکار پرداخت یارانه‌های نقدی و معیشتی صورت دهد. به عبارت دیگر، با توجه به عدم تغییر مبلغ یارانه‌های نقدی و معیشتی در سال‌های اخیر و فشار مضاعف تورمی بر قدرت خرید و دخل‌وخرج اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه، نتایج جمع‌بندی تیم اقتصادی دولت به تغییر مبلغ یارانه پرداختی به سرپرستان خانوار منجر می‌شود.

آن گونه که یک منبع مطلع و آگاه به خبرنگار تابناک گفته است، دولت سیزدهم در آذرماه ۱۴۰۰، قصد دارد طی یک برنامه کارشناسی و زمان‌بندی شده، مجموع مبلغ یارانه نقدی و معیشتی پرداختی به حساس هر شخص را به دو برابر افزایش دهد. به‌عبارت‌دیگر، تا به امروز هر شخص یارانه بگیر نقدی و معیشتی، در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار تومان طی دو مرحله از این محل دریافتی داشت، حال با تغییر سازوکار پرداختی از سوی دولت، قرار است از آذرماه امسال (حدود یک ماه دیگر) این رقم به بیش از ۲۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

***

موافقت دولت با اختصاص 25 هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه که با حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، موضوع رتبه بندی معلمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد که ما در سال جاری 25 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان تخصیص خواهیم داد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در نهایت بنا شد تا لایحه رتبه بندی معلمان به کمیسیون ارجاع شود تا با حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه با توجه به میزان اعتباری که بناست در سال جاری برای این برنامه تخصیص یابد و برنامه‌های انجام شده مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نتیجه بررسی‌ها تا 10 روز دیگر به صحن مجلس ارائه شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۶۷۰۹۸۲۰:۳۹:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۹
آقای محسن رضایی شما اطلاعات وتخصص و تجربه در بورس ایران را ندارید. بی جهت وعده توخالی هم ندهید. بورس ایران بخاطر دست داشتن افراد خواص به اطلاعات و برنامه های آتی شرکتها همیشه در نوسان بوده است و با این شرایط هیچگاه وضیعتی خوب نخواهد داشت.
ناشناس۲۲۶۷۷۵۰۰۸:۵۷:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۱۰
تا تحریم های فلج کننده وجود دارد، مصایب و مشکلات مردم هم وجود دارد.
ناشناس۲۲۶۷۹۶۴۱۰:۵۱:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۱۰
تحریم به اندازه سو مدیریت داخلی اثر گذار نیست و با آمدن تحریم ها این سو مدیریت را بر ملا می کند
ناشناس۲۲۶۸۰۱۲۱۱:۱۹:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۱۰
محمدحسن قوسیان، رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفته است که با وارد کردن حدود ۱۱۲ میلیون دز واکسن توسط این نهاد، "فعلا پرونده ورود واکسن کرونا به کشور بسته شد."
ناشناس۲۲۶۷۷۶۲۰۹:۰۵:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۱۰
احمدی نژاد با جراحی ناقص خود (طرح هدفمندی یارانه ها) بزرگترین لطمه را به اقتصاد کشور وارد کرد. ظاهراً جراحی اقتصادی دیگری به زودی قرار است که اجرا شود.
ناشناس۲۲۶۷۸۰۶۰۹:۳۱:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۱۰
ساعت خواب بورس ایران به خاطر تورم همیشه صعودی هست و این بالا و پایین شدن ها هم عادی هست
ناشناس۲۲۶۸۰۶۶۱۱:۴۵:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۱۰
وقتی از بورس خبر نداری اظهار نظر نکن ! سرمایه مردم سوخت شده و نزدیکه به بورس بدهکار هم بشویم
ناشناس۲۲۶۷۰۹۹۲۰:۳۹:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۹
حتی در زمان خود اوباما هیچکدام از تحریمهای بانکی و مالی و پولی لغو نشدند و امریکایی ها بانک هایی که با ایران همکاری می کردند را جریمه و تهدید می کردند.
ناشناس۲۲۶۷۷۶۷۰۹:۰۹:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۱۰
وقتی اسرائیل زیاده از حد و غیر معمول ایران را تهدید می‌کند دلیل بر این است که این رژیم در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار گرفته و برای اینکه کسی متوجه این ضعف نشود ژست حمله نظامی به خود گرفته است.
ناشناس۲۲۶۷۷۷۶۰۹:۱۳:۴۹ ۱۴۰۰/۸/۱۰
پس چرا همچنان ادامه میدهید؟!
ناشناس۲۲۶۷۱۰۲۲۰:۴۱:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۹
مثل روز روشن است که با رفتن ما به پای منبر مذاکره با آمریکا دشمن با کوله‌باری از تحریم‌ها قصد بازگشت به برجام با هدف تسلیم ساختن ایران را خواهد کرد. راه عبور از برجام این است که با هوشیاری گلوی اسرائیل فشرده شود و آمریکا مجبور به دادن امتیاز بشود.
ناشناس۲۲۶۷۸۳۲۰۹:۴۹:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۱۰
با اعجوبه هایی که ایران در سیاست دارد 20 سال که اجازه دادن 20 سال دیگر هم بازیچه آنها می شویم
ناشناس۲۲۶۷۱۰۳۲۰:۴۱:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۹
اصلاح طلبان ابتدا باید خودشان را اصلاح بکنند.
ناشناس۲۲۶۷۱۰۴۲۰:۴۱:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۹
ریاست محترم جمهور دکتر رئیسی در این مدت کوتاه سه ماهه نشان داد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، می‌شود میان مردم بود و سفرهای استانی رفت و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شد.
ناشناس۲۲۶۷۱۰۷۲۰:۴۲:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۹
کشوری که برخوردار از رایانه کوانتومی نباشد در آینده از کشورهای عقب افتاده محسوب خواهد شد. ما ایرانیان باید این ضعف را پوشش بدهیم و مانند چین دانش آن را پیدا کنیم.
ناشناس۲۲۶۷۷۷۵۰۹:۱۳:۱۳ ۱۴۰۰/۸/۱۰
کشوری که 60 درصد مردمش زیر خط فقر قرار دارند، یارانه کوانتومی می خواهد چه کار؟
ناشناس۲۲۶۷۸۴۷۰۹:۵۲:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۱۰
تو چه فقیری هستی که در اینترنت می چرخی؟!
ناشناس۲۲۶۷۹۷۲۱۰:۵۴:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۱۰
بگزار اول ترانزیستور و مقاومت بسازیم. بعد به فکر رایانه کوانتومی باش. تکنولوژی که با واردات قطعه و مونتاژ جلو بره به جایی نمی رسه
ناشناس۲۲۶۷۱۰۸۲۰:۴۳:۴۲ ۱۴۰۰/۸/۹
با این اوضاعی که کرونا و اقتصاد برای مردم به وجود آورده احیای کنسرت ها که سابقه بدی در اذهان دارد، چه دردی را قرار است درمان کند؟
ناشناس۲۲۶۷۷۷۲۰۹:۱۱:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۱۰
جهت اطلاع اعضای جدید شورای شهر اصفهان عرض می‌کنم منطقه چهارباغ به مرکز بی‌بندوباری تبدیل شده است. امیدواریم آقایان احساس مسئولیت کرده و واکنش نشان بدهند.
ناشناس۲۲۶۷۱۰۹۲۰:۴۴:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۹
برجام بی فرجام چک بلا محل است و قابل نقد شدن نیست مذاکره با دشمنان بدعهد فقط فرصت سوزی و وقت تلف کردن است.
ناشناس۲۲۶۷۸۴۲۰۹:۵۱:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۰
ترکمنچای و گلستان اینقدر ضرر به ایران نزد حالا فکر کن آن دو قرارداد به خاطر شکست بود ولی برجام و سعد اباد اصلا ایران شکستی نخورد و فقط یک عده در حکومت رخنه کردن و با گروگانگیری و آدرس غلط همه چیز کشور را فدای این ها کردن و درجا زدیم
ناشناس۲۲۶۷۱۱۱۲۰:۴۴:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۹
در پاسخ به اراجیف یکی از مسئولین نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران، باید گفت ما بی‌صبرانه منتظریم تا تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم.
ناشناس۲۲۶۷۱۱۲۲۰:۴۵:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۹
درود بر امت بابصیرت ایران اسلامی که یک بار دیگر با بلوغ مثال‌زدنی خود در ماجرای حمله سایبری اخیر بینی جریان سلطه و مزدوران داخلی آن را به خاک مالید.
ناشناس۲۲۶۸۰۱۷۱۱:۲۰:۳۸ ۱۴۰۰/۸/۱۰
مردم چاره ای نداشتند و ندارند شما از برج عاج بیا بیرون و در بین مردم زندگی کن
ناشناس۲۲۶۷۱۱۴۲۰:۴۵:۴۹ ۱۴۰۰/۸/۹
امید است حمله سایبری به سوخت، مسئولان امر را به تفکر وادارد تا تصمیم قاطعانه‌ای برای صیانت از فضای مجازی بگیرند و کشور را با دست خود به دشمن تقدیم نکنند.
ناشناس۲۲۶۷۱۱۵۲۰:۴۶:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۹
روحانی باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۲۲۶۷۱۱۷۲۰:۴۶:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۹
جناب عبدالاهيان شما همان برجام زمان اوباما را مجددا احياء كن زندگي مردم به روال عادي بر ميگردد
ناشناس۲۲۶۷۸۰۸۰۹:۳۳:۳۰ ۱۴۰۰/۸/۱۰
دوباره که سوتی دادی
ناشناس۲۲۶۸۰۲۰۱۱:۲۱:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۱۰
هر کس مطابق میل شما حرف نزنه سوتی داده ؟؟
ناشناس۲۲۶۸۰۹۵۱۲:۰۰:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۱۰
سوتی شما این است که تاریخ نمی خوانید و درس عبرت نمی گیرید
ناشناس۲۲۶۷۱۲۵۲۰:۴۷:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۹
در خبرها آمده بود مردی 44 ساله در شهرک غرب بعد از خوردن مشروبات الکلی ساعت 3 بامداد همکارش را به قتل رسانده است. تقلید از فرهنگ غرب در زندگی این آثار سوء و جنایت‌ها را نیز به دنبال دارد.
ناشناس۲۲۶۷۱۲۸۲۰:۴۷:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۹
چندی قبل که به باغ‌وحش مشهد مقدس رفته بودم دیدم روی یکی از تابلوهای معرفی حیوانات نوشته بود محل زندگی این حیوان در کشورهای اردن، فلسطین و اسرائیل است! ما رژیم صهیونیستی را یک موجودیت جعلی و غاصب می‌دانیم نه یک کشور. از مسئولین امر درخواست می‌شود نسبت به پیگیری و حذف نام این رژیم جعلی اهتمام ورزند.
ناشناس۲۲۶۷۱۳۰۲۰:۴۸:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۹
برجام کلاه گشادی بود که اوباما و جان کری بر سر ظریف و عراقچی گذاشتند و هیچ عایدی برای ملت و کشور نداشت.
ناشناس۲۲۶۷۹۰۱۱۰:۱۸:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۱۰
این گوی و این هم میدان... ببینیم امیرعبداللهیان و باقری کنی چه می کنند؟؟
ناشناس۲۲۶۸۰۳۲۱۱:۲۷:۳۱ ۱۴۰۰/۸/۱۰
اره اونها بلد نبودند و شماها بلد هستین منتظر هستیم که از برجام خارج شوید و ایران را گلستان کنید این گوی و این میدان !
ناشناس۲۲۶۷۱۳۱۲۰:۴۸:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۹
وقتی در آگهی استخدام می‌نویسند ترجیحاً خانم مجرد یا روابط عمومی بالا یعنی در این جا از دین، غیرت و حیا خبری نیست. مسئولین امر در برابر چنین آگهی‌ها چه واکنشی باید از خود نشان دهند؟!
ناشناس۲۲۶۷۸۵۳۰۹:۵۶:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۱۰
وقتی در روز روشن زن مردم بی حجاب می شود و زنده از تلویزیون رسمی کشور پخش می کنند برای واکسن زدن دیگر این چیزهایی که گفتی عادی است
ناشناس۲۲۶۷۱۳۳۲۰:۵۰:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۹
وقتی امریکا و اروپا تعهد نمی دهند که تحریم ها را لغو کنند و مجددا"از برجام خارج نشوند و راستی ازمایی را قبول ندارند مذاکره با اونها بی فایده است.
ناشناس۲۲۶۷۱۳۷۲۰:۵۱:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۹
تاخیر پرداخت 11 ماهه حقوق کارگران شهرداری اندیمشک به هیچ وجه در دولت انقلابی و مردمی پذیرفتنی نیست.
ناشناس۲۲۶۷۱۵۳۲۱:۰۳:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۹
برجام یک جنازه متعفن است خود روحانی باید انرا دفن می کرد.
ناشناس۲۲۶۸۰۴۴۱۱:۳۲:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۱۰
روحانی عرضه نداشت شماها که عرضه دارید دفن کنید و به جاش یک کاری کنید کارستان !
ناشناس۲۲۶۷۱۵۵۲۱:۰۵:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۹
برجام از روز اول یک موجود ناقص الخلقه بود زیرا تضمین کافی و ضمانت اجرایی نداشت و به قول برایان هوک حتی امضاء هم نداشت.
ناشناس۲۲۶۷۸۶۰۰۹:۵۸:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۰
مذاکره ایران از اساس ایراد داشت و با چند کشور بمب اتم دار نشستن و بتن ریختن در قلب دانش بومی کشور آن را وقیحتر می کرد برای حرف زور بیشتر
ناشناس۲۲۶۸۰۴۶۱۱:۳۴:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۱۰
حق با شماست شما بهتر می تونید دنیا را برده خود کنید لطفا زودتر که عمر و جوانی ما رفت
علی هاشمی۲۲۶۷۲۰۸۲۱:۴۲:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۹
برادر عزیز جناب امیر عبدالهیان . من نوبت شما رسیده این گوی و این میدان . اگر بهتر بلد هستید بسم الله . مردم بلا تکلیف هستند .
ناشناس۲۲۶۷۲۲۱۲۱:۵۰:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۹
حمایت کامل روسیه از موضع ایران در مسیر احیای برجام قابل تقدیر است.
ارژنگ۲۲۶۷۸۹۷۱۰:۱۶:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۱۰
روسیه ؟؟؟؟ همون که نیمی از سرزمین ما رو ضمیمه خاک خودش کرد؟؟؟ همون که هیچ قطعنامه ای که بر علیه ما بود رو وتو نکرد؟؟؟؟ همون که به ما قول واکسن داد اما واکسن نداد؟؟؟؟
ناشناس۲۲۶۷۳۱۵۲۲:۵۹:۲۹ ۱۴۰۰/۸/۹
باید بررسی شود که چرا چند روز قبل حمله سایبری برخی در داخل توسط رسانه هاشون خبر از گرانی بنزین رفتند و بعد بنزین اینطوری شد آیا همکاری بین آنها هست؟
ناشناس۲۲۶۷۳۳۴۲۳:۱۰:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۹
یادش بخیر یک روزی دشمن را از خاک بیرون کردیم و می خواستیم او را ادب کنیم ولی الان دشمن را راه می دهیم با قرارداد ترکمنچای و برای اندازه این راه دادن به سر و کله هم می زنیم از شهدا خجالت بکشید
راه۲۲۶۷۳۷۷۲۳:۴۵:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۹
آقای علی اکبری ؛ لطفاً اموالتان را به مردم اعلام کنید _____
معلم تاریخ۲۲۶۷۳۷۹۲۳:۴۶:۳۷ ۱۴۰۰/۸/۹
اگر برجام زمان اوباما برای ایران نفع اقتصادی نداشت ترامپ انرا یک فاجعه تاریخی نمی دانست و از ان خارج نمی شد و دشمنان نظام هم بر طبل تحریم شدید نمی کوبیدند. تاریخ در اینده به شما جواب خواهد داد.
ناشناس۲۲۶۷۸۱۲۰۹:۳۷:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۱۰
فرزندان آینده ایران از واگذاران نوامیس کشور هیچ وقت به خوبی یاد نمی کنند و منفور خواهند بود همان گونه که شما از قبلی ها بد می گویید
ناشناس۲۲۶۷۹۷۳۱۰:۵۵:۰۶ ۱۴۰۰/۸/۱۰
پس با منطق شما اگر منفعتی هم برای ما داشته باشد دوباره روز از نو با صدمین برجام!و ملت له شده از این بازی
ناشناس۲۲۶۷۳۸۰۲۳:۴۶:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۹
بسیاری از عدم استیضاح ها و عدم تفحص ها بواسطه ترک فعل نمایندگانی بوده که پشت پرده استخدام وزرات نفت و سایر جاها بوده و یا امتیازات ویژه و خاص گرفته اند مدعی العموم باید به ترک فعل نمایندگان ادوار مجلس ورود نماید
ناشناس۲۲۶۷۳۸۳۲۳:۵۰:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۹
اندر حكايت حمله هاي سايبري در عهد و زمانه ما !! --------------- -- خب ! حالا حكايت حمله هاي سايبري چيه ؟ ... بفرما ! --- حكايت سايبري آن است كه با زبان بي زباني مي گويد كه ديگه توپ و تانك و مسلسل و موشك و بمب و... قديمي شده ... اين تجهيزات مال عهد بوق شده .مثل تير وكنان و سپر ونيزه و سنان و زره و... كه در زمان عهد كهن بود ! ... ايضاً حملات سايبري ميگه اين تجهيزات نظامي در هر مملكتي ديگه مثل لولو سر خرمن ميمونه ... مثل مترسك ميمونه كه ميترساند اما كاري ازش ساخته نيست !! ... سايبري به جايي حمله ميكنه : --- كي بود ؟ ... كي بود ؟ ... كي بود كه حمله سايبري كرد ؟ --- ما نبوديم ! -- ما چه ميدونيم كي بوده ! --- حالا چرا از ما مي پرسي ؟ ... نكنه به ما شك داري ؟ -- ما ؟ ... مگه بيكاريم ! ... چه حرف ها ! -- خب بگرد ببين كي بوده كه حمله كرده !! -- خدا عالمه كي بوده ... از كجا بوده ... الله اعلم !! -- خب توهم حمله سايبري بكن تصدقتم ! ... چيزي كه عوض داره گله نداره ! -- دنياي عجيبي و غريبي است برادر ، همه ممالك بايد سايبري بشن ... نشوند كارشون زاره !! --- خب قربونتم همين ها نشون ميده كه ديگه تجهيزات نظامي بايد كم كمك بره به انبار !! ----- واقعاً دنياي عجيبي و غريبي داريم ! يكيش همين جنگ سايبري ... !!
ایرانی۲۲۶۷۵۱۲۰۲:۰۷:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۱۰
مهم تحریم است تحریم موثر بوده و اقتصاد کشور را بهم ریخته..دشمنان خارجی خیلی کم هستند.دشمنان داخلی زیاد شده آند.برجام مهم نیست ولی تحریم ها کمر مردم ایران راشکسته.
ناشناس۲۲۶۷۵۶۱۰۴:۰۴:۲۹ ۱۴۰۰/۸/۱۰
"امیرعبداللهیان: برجام در زمان اوباما هم کارایی نداشت" برادر عزیز چرا اینقدر شعار می دهید. خب اگر آن زمان کارایی نداشت پس الان هم کارایی ندارد. ببینیم با این همه ادعا می توانید اعلام کنید که ما دیگه به برجام بر نمی گردیم.
ناشناس۲۲۶۸۰۵۳۱۱:۳۷:۴۶ ۱۴۰۰/۸/۱۰
باید سریعا از برجام بد و اخ خارج شوید و طرح نو دراندازید مردم خیلی تحت فشار هستند
ناشناس۲۲۶۷۸۸۹۱۰:۱۲:۱۱ ۱۴۰۰/۸/۱۰
اگر برجام در زمان اوباما هم کارایی نداشت پس چرا امیر عبداللهیان گفته بایدن همان طور که ترامپ با یک فرمان اجرایی از آن خارج شد به برجام برگرده
ناشناس۲۲۶۸۰۸۱۱۱:۵۰:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۱۰
ادامه برجام یعنی ادامه هیچ....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  17. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  20. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  24. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  20. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  23. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  24. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  25. رهبر انقلاب: رژیم خبیث صهیونیستی تنبیه خواهد شد

آخرین عناوین