۱۷۰۰ جایگاه عرضه سوخت فعال شدند/ رفع کامل مشکل تا ۲۴ ساعت آینده

گروه سلامت الف،   4000804117

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تاکنون بالغ بر ۱۷۰۰ باب جایگاه عرضه سوخت در کل کشور فعال شدند و پیش‌بینی می‌شود که تا ۲۴ ساعت آینده مشکل به طور کامل برطرف شود.

۱۷۰۰ جایگاه عرضه سوخت فعال شدند/ رفع کامل مشکل تا ۲۴ ساعت آینده

به گزارش ایسنا، کرامت ویس کرمی در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان این که حدود ساعت ۱۱ صبح سه‌شنبه اختلالی در سیستم سامانه هوشمند شرکت ملی  پخش فرآورده‌های نفتی ایران رخ داد و متاسفانه سیستم سامانه هوشمند سوخت تمام جایگاه‌های عرضه سوخت که بالغ بر ۴۰۰۰ باب جایگاه هستند، در کل کشور متوقف شد و دیگر از طریق سامانه هوشمند نمی‌توانستیم بنزین و نفت گاز  را به خودروها ارائه کنیم.

او افزود: بلافاصله جلسه مدیریت بحران را در شرکت پالایش و پخش برگزار کردیم. تیم‌های فنی و عملیاتی در ۳۷ منطقه کشور حضور پیدا کردند و با تدوین دستورالعملی قرار شد دو کار انجام بگیرد. سیستم سامانه هوشمند سوخت را از مدار خارج و در واقع سوخت را با نرخ دوم و بدون استفاده از سامانه هوشمند سوخت ارائه کردیم. این دستورالعمل به مناطق عملیاتی ابلاغ شد و جایگاه‌ها در سرویس قرار گرفتند تا ما بتوانیم عرضه بنزین و گازوئیل را بدون سیستم سامانه هوشمند سوخت با نرخ دوم ارائه دهیم.

وی با بیان این که از ساعت ۱۱:۳۰ که این کار آغاز شد تاکنون بالغ بر ۱۷۰۰ باب جایگاه در کل کشور با این روش در چرخه سوخت‌رسانی قرار گرفته‌اند، گفت: این کار را با جدیت ادامه می‌دهیم تا تعداد این جایگاه‌ها افزایش یابد. به موازات این کار نیز به دنبال این بودیم که نقص سامانه را برطرف کنیم. تیم‌های فنی و پیمانکارهای مربوطه بحث‌های فنی را انجام دادند و در نهایت در جایگاه ۱۱۵ تهران واقع در میدان فردوسی متوجه شدیم که می‌توانیم سامانه هوشمند را وارد مدار کنیم. دستورالعمل‌های این کار تهیه شد. البته اقدامات امنیتی که باید انجام می‌گرفت تا مجددد این اتفاق رخ ندهد، زمانبر بود اما در نهایت این کار نیز انجام شد و اکنون تعدادی از جایگاه‌ها با روش سامانه هوشمند سوخت نیز وارد مدار شدند.

ویس کریمی با بیان این که امیدوار است با این دو روش در کمترین زمان ممکن جایگاه‌های سوخت مانند گذشته فعال شوند، اظهار کرد: در مرحله اول دنبال این هستیم که سیستم سامانه را بازگردانیم و دستگاه‌های ذی‌ربط در مورد حمله سایبری در حال انجام کارهایی هستند تا دلیل موضوع مشخص شود اما موضوعی که ما به دنبال آن بودیم رفع نقص سامانه بود و در خصوص حمله سایبری دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات را انجام می‌دهند و اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص رفع کامل مشکل گفت: با برنامه‌ریزی‌ای که بین مجموعه و مالکان جایگاه‌های عرضه سوخت صورت گرفته است و همراهی بسیاری خوبی که در این بین وجود داشت و همچنین در کنار همراهی هموطنان اصلاح کار با هماهنگی کامل شروع شد و اکنون سرعت بازگشت فعالیت جایگاه‌ها از طریق دو روش افزایش یافته است و این تلاش نیز ادامه دارد.

او ابراز امیدواری کرد طی ۲۴ ساعت آینده تمام جایگاه‌های عرضه سوخت از طریق سامانه به چرخه سوخت‌رسانی بازگردند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین