رایزنی ایران و استرالیا درباره پناهندگان افغان

گروه جهان الف،   4000804113

نماینده ویژه استرالیا در امور افغانستان و سفیر استرالیا در ایران با مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور دیدار کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت کشور، سه‌شنبه چهارم آبان ماه ۱۴۰۰ مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور با دنیل اسلوپر، نماینده ویژه استرالیا در امور افغانستان، لیندال ساش، سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، در راستای تحولات اخیر کشور افغانستان و امور مربوط به پناهندگان و آوارگان جدید الورود دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دستیار وزیر و مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ضمن اشاره به خدمات ارائه شده به پناهندگان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از حامیان اصلی پناهندگان و آوارگان بوده و خدمات‌رسانی در طی چهار دهه متوالی به پناهجویان خود گواه این موضوع است.

محمودی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران بدون هیچگونه تبعیضی به خیل عظیمی از پناهندگان و مهاجرین خارجی خدمات مختلفی در حوزه‌های آموزش، بهداشت، درمان و سلامت، معیشت، حرفه‌آموزی و اشتغال و همچنین کمک‌رسانی در (حوادث غیرمترقبه) و با کمترین کمک‌های جوامع بین‌المللی توانسته نقش مهمی در بازگشت داوطلبانه پناهندگان به کشور خود جهت بازسازی و احیای دوباره کشورشان ایفای نقش کند.

دستیار وزیر در ادامه به میزبانی از پناهندگان در طی چهار دهه علیرغم مشکلات اقتصادی، جنگ تحمیلی هشت ساله و تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی بر ایران اشاره و خاطرنشان کرد: پناهندگان ساکن در جمهوری اسلامی ایران در شهرها و روستاها در کنار مردم امرار معاش می‌کنند و همچنین با توجه به افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها به‌ویژه در زمان کرونا دولت جمهوری اسلامی ایران به‌تنهایی خیلی از هزینه‌ها و مشکلات پناهجویان و مهاجران خارجی را حل کردهاست.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تاکید کرد: بدون شک رسیدگی به مشکلات پناهندگان مسئولیتی خطیر و بین المللی است که دولت جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد کشور استرالیا نیز در تقسیم بار مسئولیت و حمایت از پناهندگان سهیم باشد.

محمودی اسکان مجدد پناهندگان در کشورهای ثالث را از راه حل های راهبردی دانست و افزود در این بخش نیز لازم است کشور استرالیا در این ارتباط نیز حمایت جدی معمول کند.

او در پایان اکید داشت علی‌رغم این که دولت جمهوری اسلامی ایران همواره میزبان پناهندگان بوده، ولیکن با حجم بالای پناهندگان فعلی و وجود اتباع خارجی غیرمجاز در کشور و همچنین تنگناهای اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه توانایی و ظرفیت پذیرایی آوارگان جدید وجود ندارد. بنابراین با توجه به تحولات اخیر افغانستان و برای مقابله با هجمه‌های احتمالی آوارگان به کشور از استرالیا و کشورهای عضو سازمان ملل انتظار می رود در این زمینه به صورت جدی و عملی ورود کرده و نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز اقدام و حمایت لازم را معمول و باید تمام تلاش و کمک خود در زمینه پناهندگان را داشته و کمک های بیشتری در جهت حمایت و تسهیل مشکلات پناهندگان داشته باشند.

در ادامه دنیل اسلوپر نماینده ویژه استرالیا در امور افغانستان ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی دولت جمهوری اسلامی در خصوص پناهندگان گفت: ما تمام توانایی خود را به کار خواهیم گرفت تا مشکلات مربوط به پناهندگان زودتر حل شود، همچنین مساعدت و کمک های مالی برای کشور جمهوری اسلامی ایران جهت برطرف کردن مسائل مربوط به پناهندگان خواهیم داشت و همچنین در خصوص مسائل و مشکلات مردم افغانستان تلاش می‌کنیم که شرایط مساعدی در این کشور فراهم شود تا بتوانند به ثبات نسبی رسیده و مردم زندگی خوبی داشته باشند.

ایشان در ادامه بیان داشت: در خصوص زنان و کودکان مشکلات عدیده ای وجود دارد که تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا شرایط مساعدی در زمینه تحصیل، بهداشت و آموزش و ... برایشان فراهم کنیم.

نماینده ویژه استرالیا در امور افغانستان اشاره کرد: ما خیلی خوشحال می‌شویم که بتوانیم همکاری‌ها و مشترکات مناسبی در زمینه مختلف در خصوص حل منازعات و معضلات پناهندگان با کشور جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

در پایان خانم لیندال ساکس، سفیر استرالیا در ایران نیز آمادگی خود را در ادامه خدمات به پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده و اظهار داشت در برنامه های سال آتی میلادی قطعا این امر تحقق خواهد یافت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین