Nova ۸، میان‌رده‌‌‌ی خاص هوآوی وارد ایران شد

گزارش بازرگانی،   4000804082

 

شاید با آمدن نام میان‌رده، در ذهن شما یک گوشی با ویژگی‌هایی کاملا معمولی پدیدار شود؛ اما هوآوی Nova 8 می‌تواند تمامی معادلات ذهنی شما را بر هم بزند. تاکنون هر تصوری درمورد گوشی‌های میان‌رده داشتید را کنار بگذارید و بعد خواندن این مطلب را ادامه دهید.

هوآوی نوا 8، یکی از گوشی‌های تازه وارد هوآوی به بازار ایران است که در همین فرصت کوتاه توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده و می‌تواند هر کاربری را جذب کند. این گوشی با اینکه در دستۀ گوشی‌‌های میان‌ردۀ بازار قرار می‌گیرد، اما ویژگی‌هایی منحصر به فرد دارد که کاملا قابل رقابت با گوشی‌های پرچم‌دار است.

سری Nova یکی از پرفروش‌ترین سری‌های هوآوی است که مدل‌های آن در مقابل رقبا، همیشه حرفی برای گفتن داشتند. گوشی هوشمند Nova 8 هم با ویژگی‌های منحصر به فرد و قابلیت‌های خاص خود آمده تا مسیر پر فروغ مدل‌های قبلی را ادامه دهد. برخی از قابلیت‌ها و امکاناتی که در نوا 8 وجود دارند مثل سوپر شارژر 66 واتی، دوربین 64 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 90 هرتزی و غیره، تنها در گوشی‌های پرچم‌دار نظیر دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا با نوا 8 و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید.

سوپر شارژ 66 واتی

ظرفیت باتری گوشی هوآوی Nova 8 3800 میلی‌آمپر است که شاید در نگاه اول کم به نظر برسد، اما هوآوی ادعا می‌کند 24 ساعت می‌تواند در استفاده‌های معمولی برای شما بازدهی داشته باشد. یکی از دلایل عملکرد بهینه‌ای که Nova 8 در بخش شارژدهی دارد، استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی اختصاصی هوآوی و رابط کاربری جذاب EMUI 12 است.

ویژگی منحصر به فرد هوآوی نوا 8 در بخش شارژ کردن آن است؛ جایی که برای شارژ کردن باتری 3800 میلی‌آمپری آن، یک سوپر شارژر 66 واتی وجود دارد که عملکرد آن بی‌نظیر است. این شارژر می‌تواند 60 درصد از ظرفیت اولیه باتری را در 15 دقیقه پر کند و برای شارژ کامل باتری تنها نیاز به 35 دقیقه دارد.

چنین اعداد و ارقامی را در گوشی‌های پرچم‌دار هم به سختی می‌توان پیدا کرد، چه برسد به گوشی‌های میان‌رده‌ای که از نظر قیمتی با Nova 8 در یک دسته قرار می‌گیرند. بنابراین اگر باتری و سریع شارژ شدن آن برای شما اهمیت زیادی دارد، شک نکنید که بهتر از این گوشی را نخواهید یافت.

دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی

بخش دوربین همیشه جایی است که گوشی‌های هوآوی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و معمولا از رقبای خود یک سرو گردن بالاتر هستند. نوا 8 هوآوی هم از این قاعده مستثنی نیست و با دوربین‌های چهارگانۀ خود امکان ویژه‌ای را فراهم کرده است. دوربین 64 مگاپیکسلی لنز اصلی، 8 مگاپیکسلی Ultra Wide، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان، دوربین‌های چهارگانۀ هوآوی Nova 8 را تشکیل می‌دهند.

دوربین Nova 8 قابلیت فیلمبرداری 30 فریم بر ثانیه با کیفیت 4k، فیلمبرداری آهسته (Slow Motion) 120 فریم بر ثانیه با کیفیت 1080و 240 فریم بر ثانیه با کیفیت 720 را دارد که در این بازۀ قیمتی نمی‌توان نمونۀ آن را پیدا کرد.

دوربین سلفی این گوشی نیز از نوع 32 مگاپیکسلی است که عکس‌های بی‌نظیری را می‌توان با آن ثبت کرد. همچنین دوربین سلفی قابلیت فیلمبرداری 4k، حالت ویژه شب، حالت ویژه عکاسی پرتره، فیلمبرداری آهسته، قابلیت Time lapse و پانوراما را نیز دارد.

صفحه نمایش

6.57 اینچ، اندازۀ صفحه نمایش OLED گوشی تازه وارد هوآوی به ایران یعنی نوا 8 است. حاشیه‌های بسیار کم این گوشی باعث شده تا بخش زیادی از پنل جلویی دستگاه را صفحه نمایش تشکیل دهد. به همین خاطر است که فیلم دیدن و بازی کردن با این گوشی به شدت هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. خمیدگی(Curve) که در دوطرف صفحه نمایش دیده می‌شود، جذابیت آن را چندین برابر می‌کند و تاثیر بسزایی در افزیش میزان صفحه نمایش نسبت به بدنه داشته است.

صفحه نمایشی که در این گوشی به کار رفته، 90 هرتزی است و رزولوشن 1080 در 2340 دارد. همچنین میزان نمونه‌گیری لمس این گوشی 240 هرتز، میزان پیکسل در اینچ آن 392 PPI بوده و قابلیت نمایش تا 1.07 میلیارد رنگ را دارد. این صفحه نمایش با چنین ویژگی‌هایی در این بازه قیمتی واقعا خوب است.

طراحی بدنه

نوا 8 هوآوی بدنه‌ای از جنس شیشه دارد و فریم دور آن از آلومینیوم تشکیل شده است. نگاه کردن به قاب پشتی این گوشی بسیار جذاب است و ترکیبی از چند رنگ به شما نمایش داده می‌شود. همچنین در قاب پشتی 5 لنز در یک ماژول قرار گرفتند که 4تا از آن لنزها به شکل مربعی و یک لنز که همان لنز اصلی باشد، در بالای آن‌ها قرار گرفته است.

دوربین‌ها بیرون‌زدگی دارند، اما به قدری نیست که آزاردهنده باشد. اگر روی باقی ماندن اثر انگشت در قاب پشتی هم حساس هستید، جای اثر انگشت در Nova 8 به ندرت باقی می‌ماند.

سبکی و خوش‌دستی این محصول از شرکت هوآوی حاصل وزن 169 گرمی آن است. البته سبکی آن ممکن است باعث شود که زودتر از دست لیز بخورد. بنابراین حتما از قاب‌های محافظ برای این گوشی استفاده کنید.

در قسمت پایین گوشی درگاه تایپ C قرار دارد، در قسمت راست هم دکمۀ پاور و کم و زیاد کردن صدا جای گرفته‌اند. هوآوی Nova 8 در یکی از رنگ‌های خاص شرکت هوآوی یعنی Blush Gold ارائه شده که برای استفاده همه افراد جذابیت زیادی دارد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

هوآوی یکی از شرکت‌هایی است که چیپ‌ست‌های مخصوص خود را تولید می‌کند و معتقد است اینگونه عملکرد سخت‌افزار و نرم‌افزار بهینه‌تر می‌شود. تراشه‌ای که در هواوی Nova 8 به کار رفته، کایرین 820E است که از معماری پیشرفته 7 نانومتری استفاده می‌کند. این پردازنده از واحد پردازش گرافیکی Mali-G57 بهره می‌برد که توان اجرای تمامی بازی‌های روز و سطح بالا را برای هوآوی nova 8 مهیا می‌کند. در بخش سخت‌افزار هم می‌توان نمره قابل قبولی را به نوا 8 داد.

هوآوی Nova 8 مجهز به 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم است که فضای کافی و توانایی استفاده بی‌دغدغه از گوشی را به راحتی مهیا می‌کند.

در بخش نرم‌افزار نیز، این گوشی با به‌روزترین رابط کاربری هوآوی یعنی EMUI 12 ارائه می‌شود که در میان رقبای هم‌ردۀ خود یکی از بهترین رابط‌های کاربری است. همچنین فروشگاه نرم‌افزاری هوآوی یعنی App Gallery نیز به صورت اختصاصی در این گوشی حضور دارد. حضور 400 میلیون کاربر به صورت میانگین در ماه، این برنامه را به یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین رقبای خود تبدیل کرده است.

امنیت و حسگرها

در بخش امنیت هم حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره وجود دارد. حسگر اثر انگشت در قسمت پایین نمایشگر قرار دارد و از نظر سرعت عملکرد واقعا خوبی را ارائه می‌دهد. این حسگر از نوع نوری بوده که با قرار دادن انگشت روی صفحه نمایش فعال خواهد شد.

سیستم تشخیص چهره هم امکان دیگری است که می‌توانید برای امنیت گوشی خود انتخاب کنید که آن هم از نظر سرعت در مقایسه با رقبای هم‌رده خود خوب کار می‌کند. از دیگر حسگرهای موجود در هواوی نوا 8 می‌توان به حسگر مجاورت، حسگر نور محیطی، قطب‌نما دیجیتال، حسگر جاذبه و ژیروسکوپ اشاره کرد که هرکدام قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

سایر قابلیت‌ها

گوشی هوآوی نوا 8 از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند، بلوتوث 5.1 روی آن نصب است و امکان اتصال به وای فای روی دو پهنای باند 2.4 و 5 گیگاهرتز را دارد. قابلیت پرطرفدار دیگر آن، امکان ارتباط از طریق NFC است که برای ارتباط آسان و نزدیک با دستگاه‌های دیگر کاربرد زیادی دارد.

جمع‌بندی

هوآوی Nova 8 یکی از گوشی‌های میان‌رده‌ای است که برخی از ویژگی‌های آن در حد و اندازه‌های گوشی‌های پرچم‌دار است. نوا 8 گوشی باکیفیت و خوش ساختی است که می‌تواند انتخاب اول شما برای خرید گوشی باشد. به علاوه مزیت دیگری که گوشی‌های شرکت هوآوی دارند، داشتن نمایندگی معتبر و رسمی در ایران است که باعث می‌شود با خیال راحت و اطمینان خاطر گوشی بخرید و از آن استفاده کنید.

نوا 8 از آن دسته محصولاتی است که با انتخاب آن، از خرید خود پشیمان نخواهید شد. برای خرید می‌توانید از طریق این لینک اقدام نمائید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین