رئیس سازمان سینمایی: جشنواره های ملی و جهانی فیلم فجر ادغام می‌شوند

گروه فرهنگی الف،   4000804072

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی گفت: جشنواره‌های ملی و جهانی فیلم فجر پس از پنج دوره برگزاری مجزا از سال آینده (۱۴۰۱) یکپارچه و واحد برگزار می‌شوند.

رئیس سازمان سینمایی: جشنواره های ملی و جهانی فیلم فجر ادغام می‌شوند

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری؛ محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی با اعلام این خبر افزود: برگزاری همزمان این رویداد مهم و راهبردی سینمای ایران در سالگرد جشن های فجر انقلاب اسلامی با هم افزایی ظرفیت ها، قطعا فرصت های کاربردی مضاعفی را برای بهره مندی جامعه سینمایی، اقشار مختلف مردم، سینماگران و میهمانان خارجی فراهم می آورد.

وی ادامه داد: همه ساله در سالروز انقلاب و در پوشش جشن های متنوع آن شاهد حضور میهمانان، شخصیت های فرهنگی و سیاسی و حضور چشمگیر رسانه های خارجی در کشور هستیم. بدیهی است با برنامه ریزی های دقیق و هدفمند، جشنواره بین المللی فیلم فجر می تواند از این مزیت ها و فرصت ها بهره برداری کند.

خزاعی افزود: سینمای نوین ایران یعنی سینمای پس از انقلاب با تمام فراز و فرودهایش مهم ترین نقش را در پیشبرد دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایفا کرده و حضور میهمانان خارجی و ملاحظه بی واسطه آنها از اقبال مردم نسبت به جشنواره فجر و سینما، تصویر بی بدیلی علیه تبلیغات استکبار رسانه ای علیه کشور است. قطعا این مزیت مهم باید مورد توجه قرارگرفته و با رفع کاستی های قبلی تقویت شود و ادغام بخش ملی و بین الملل جشنواره از این حیث نیز، قابل اعتناست.

به گفته وی، برگزاری جشنواره جهانی فجر، طی سال های گذشته با مدیریت و زحمات دلسوزانه آقایان علیرضا رضاداد، سیدرضا میرکریمی و محمدمهدی عسگرپور، فضاهایی را برای کمک به گسترش روابط بین الملل سینما فراهم ساخته است که جای تشکر و قدردانی دارد.

معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی با اشاره به آثار جشنواره جهانی فجر یادآور شد: بدون شک، از مزیت های نسبی ایجاد شده و تجارب ارزنده همکاران خوب مان در این رویداد استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیرو بررسی«کارگروه مطالعه و ارزیابی جشنواره ها»؛ و بنا به مطالبه های صنوف و سینماگران کشور در سال های گذشته، سازمان سینمایی به این جمع بندی رسیده است که برگزاری دو جشنواره ملی و جهانی فجر را به صورت یکپارچه تحت عنوان «جشنواره بین المللی فیلم فجر» برگزار کند. همچنین با کمک همه خانواده سینما و با تعامل گسترده در عرصه های ملی و بین المللی، جشنواره های باشکوه و خاطره انگیزی را همچون سال های دور برای رونق و نشاط سینما و جامعه تدارک ببینیم.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به سرلوحه قراردادن محورهایی چون «خانواده، اخلاق، امید» در دوره جدید سینما  اظهار امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم در مسیر اعتلای سینمای ملی، «گفتگوهای میان فرهنگی»، ایجاد پتانسیل های بالقوه برای تبدیل شدن به ویترین سینمای خاورمیانه، پویایی اقتصاد سینما، روزآمدسازی و ارتقای سطح دانش و بینش سینماگران ایرانی از طریق تبادل تجربه با سینماگران خارجی، تقویت حضور در بازارهای منطقه ای و جهانی و .... با ترسیم سیاست‌های کلیدی و راهبردی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب گام برداریم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین