کمک ۶.۳ میلیون دلاری ژاپن به ایران برای تقویت توان مبارزه با کرونا

گروه اجتماعی الف،   4000804056 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

دولت ژاپن به منظور نشان دادن ادامه همبستگی خود با ملت ایران در مواجهه با فوریت کووید۱۹، تفاهمنامه کمک مالی به ارزش ۶.۳ میلیون دلاری را برای انجام پروژه‌ای مشترک با نمایندگی سازمان جهانی بهداشت به ایران امضا کرد.

کمک ۶.۳ میلیون دلاری ژاپن به ایران برای تقویت توان مبارزه با کرونا

به گزارش ایرنا، سند اعطای این کمک مالی امروز (سه شنبه) توسط دکتر سید جعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، هیروتاکا ماتسئو کاردار سفارت ژاپن در ایران و با حضور دکتر جلال نائلی معاون اداره روابط بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شد. 

در قالب این پروژه ۶.۳ میلیون دلاری، ۶ دستگاه ام ار آی به منظور گسترش ظرفیت مقابله کشور با کووید۱۹ خریداری خواهد شد.

این دستگاه ها در بیمارستان های دولتی در پنج استان تهران(۲ دستگاه)، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری نصب و راه اندازی خواهند شد که نمایندگی سازمان جهانی بهداشت مسوولیت همه مراحل تهیه و تحویل و آموزش آنها را بر عهده خواهد داشت.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران در این مراسم ضمن قدردانی از دولت و سفارت ژاپن به خاطر این کمک مالی که باعث ارتقای توان نظام سلامت کشور در مقابله با کووید۱۹ خواهد شد، اظهار داشت: این کمک ۶.۳ میلیون دلاری به پاسخ موثر دولت جمهوری اسلامی ایران به همه گیری کووید۱۹ بخصوص در حوزه تشخیص و درمان کمک شایانی خواهد کرد. 

دکتر سید جعفر حسین افزود: دستگاه ام آر ای که سازمان جهانی بهداشت با استفاده از این کمک مالی خریداری خواهد کرد نه تنها در خدمت پاسخ به کووید۱۹ خواهد بود بلکه در بلندمدت برای بیماری های دیگر نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ماتسئو کاردار سفارت ژاپن در ایران نیز در بخشی دیگر از این مراسم تاکید کرد: عفونت ویروس کرونا به سرعت در سراسر جهان منتشر شد و نه تنها جان انسان ها بلکه اقتصاد جهانی را به مخاطره انداخت.

وی ادامه داد: از همان ابتدای طغیان بیماری، دولت ژاپن پاسخ فوری به منظور حفظ جان انسان ها و به حداقل رساندن آثار اجتماعی و اقتصادی این بیماری را ضروری قلمداد می کرد.

کاردار سفارت ژاپن در ایران افزود: باور دارم که این ۶ دستگاه «ام آر آی» به جلوگیری از گسترش بیشتر عفونت ویروس کرونا از طریق تشخیص و درمان آن در مناطق مختلف کشور کمک خواهد کرد. 

هیروتاکا ماتسئو تاکید کرد: تقویت بخش سلامت یکی از اولویت های کلیدی سفارت ژاپن است و دانش و فناوری ژاپن در این بخش می تواند نقشی کلیدی در تقویت روابط میان ایران و ژاپن ایفا کند.

در ادامه این مراسم، دکتر جلال نائلی معاون اداره روابط بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از دولت ژاپن به دلیل این کمک مالی و همچنین پشتیبانی های پیشین این کشور از وزارت بهداشت ایران، ابراز امیدواری کرد که همکاری های کنونی و آتی به افرادی که بیشترین نیاز را به این کمک ها دارند یاری رساند.

از زمان پیدایش کووید۱۹، دولت ژاپن به منظور پشتیبانی از ایران در مبارزه با این همه گیری حدود ۳۴ میلیون دلار از طریق دستگاه های مختلف سازمان ملل از جمله سازمان جهانی بهداشت، برنامه توسعه سازمان ملل، سازمان بین المللی مهاجرت، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، برنامه جهانی غذا و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ کمک کرده است. 

کمک های اعطایی ژاپن تا به امروز شامل تعداد قابل توجهی دستگاه سی تی اسکن، سونوگرافی، آنالیز گازهای خون شریانی، ونتیلاتورهای ثابت و قابل حمل و همچنین تامین بخشی از هزینه خرید یک دستگاه آنژیوگرافی بایپلین و یک سیستم رادیوگرافی دیجیتال قابل حمل می شود.

دولت ژاپن همچنین با اهدای سریع حدود سه میلیون دز واکسن استرازنکا ژاپنی از طریق ماکانیزم کوواکس در جولای ۲۰۲۱ در شرایطی که کشور با موج پنجم مهیب همه گیری درگیر بود از مردم ایران حمایت کرد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۵۹۵۹۵۱۳:۱۲:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۴
میلیارها دلار پول ایران در ژاپن بلوکه است! آنها را آزاد کنند، کمک پیشکش
ناشناس۲۲۵۹۶۱۴۱۳:۲۶:۱۱ ۱۴۰۰/۸/۴
خجالت بکشید آقایان ایران نیازی به این مسخره بازی ها ندارد بلکه به تجارت عادی با ایران بپردازند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین