راهنمای خرید سرور HP از آوافناوری ماندگار

گزارش بازرگانی،   4000804025

 

فرقی نمی‌کند که یک کسب و کار بزرگ را اداره می‌کنید و یا کسب و کارهای کوچک و متوسط؛ برای سرعت بخشیدن به فرایند انجام کارها و حفظ امنیت اطلاعات و منابع، داشتن یک سرور قدرتمند بسیار ضروری است. شاید این طور به نظر برسد که با استفاده از یک لپ‌تاپ هم امکان ایجاد شبکه کوچک برای به اشتراک‌گذاری منابع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود داشته باشد. اما آنچه که اهمیت دارد این است که در صورت استفاده از یک سیستم معمولی مانند لپ‌ تاپ؛ نمی‌توان به طور دقیق از امنیت اطلاعات و سلامت ارتباط آنها مطمئن بود. اینجاست که نقش یک سرور پرقدرت پیش از پیش مشخص می‌شود؛ اما سوالی که مطرح می‌شوید این است که سرور چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

سرور چیست؟

سرور یک برنامه یا به زبان دیگر نوعی نرم‌افزار است. اما معمولا به کامپیوتری که در آن برنامه‌‌های سرور اجرا می‌شوند نیز سرور گفته می‌شود. بنابراین، اغلب دستگاهی که به آن سرور گفته می‌شود نیز به طور همزمان از بسیاری از برنامه‌های سرور مختلف پشتیبانی می‌کنند.

در واقع لازم است این سیستم کامپیوتری قدرت، سرعت و کارایی بالایی برای ارائه خدمات مختلف به سایر کاربران (کلاینت‌ها) داشته باشد. چراکه سرورها هسته اصلی شبکه هستند و حفظ امنیت شبکه و پردازش اطلاعات وظیفه اصلی آنها است.

ویژگی‌های سرور چیست؟

  • عملکرد بالا و سریع
  • قدرت پردازش بسیار بالا
  • قدرت محاسباتی بسیار سریع
  • برقراری و حفظ امنیت داده‌ها
  • فراهم بودن امکان ارتقا سخت‌افزاری سرور
  • برقراری اتصال دائم به اینترنت

کاربرد سرور چیست؟

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای سرور افزایش کارایی و سازماندهی مشاغل است؛ به این معنا که می‌توان از آنها برای ذخیره، میزبانی و به اشتراک‌گذاری داده‌ها استفاده کرد. در برخی از مواقع دسترسی به Server فقط در محدوده یک شبکه امکان‌پذیر است؛ به این ترتیب سرور می‌تواند به سایر کامپیوترهای موجود در این شبکه فرمان داده و نیازهای شبکه را با کمک آنها پوشش دهد.

در کسب و کار خود می‌توانید با استفاده از سرور اطلاعات، اینترنت، سخت‌افزار و تمام منابع را میان تمام کامپیوترهای موجود به اشتراک بگذارید. برای مثال زمانی که نیاز به پرینت دارید سرور به طور همزمان این دستور را میان سیستم‌های موجود در شبکه به اشتراک می‌گذارد.

چرا به سرور نیاز دارید؟

استفاده از سرور برای تمام کسب و کارها چه کوچک و چه بزرگ یک نیاز اساسی است. با این حال می‌توان گفت یکی از عوامل اصلی که نشان می‌دهد کسب و کار شما به سرور نیاز دارد؛ رشد کسب و کار، نیاز به نگهداری و ذخیره داده‌ها و حفظ امنیت آنها است. در ادامه علاوه بر بررسی این مورد به 2 عامل دیگر نیز اشاره می‌شود

رشد کسب و کار و نیاز به برقراری امنیت

منظور از رشد کسب و کار لزوما وجود تعداد بسیار زیادی از کارمندان نیست؛ طبق نظر کارشناسان مشاغلی که بیش از 2 یا 3 کاربر دارند نیز بهتر است خرید سرور را در اولویت خود قرار دهند. چراکه با رشد بیزینس حجم داده‌ها نیز به مراتبط افزایش پیدا کرده و نگهداری و حفظ امنیت آنها به یک چالش اساسی تبدیل می‌شود

با راه‌اندازی سرور می‌توانید امنیت تمام تجهیزات از جمله کامپیوترها، لپ تا‌پ‌ها، تلفن‌ها و تبلت‌ها را برقرار کرده و به راحتی تمام سیستم‌ها را به روز رسانی کرده و تمامی Loginها و رمزهای عبور را کنترل کنید. نکته جالب توجه این است که برای انجام تمام این موارد نیازی به حضور فیزیکی سیستم‌ها در یک مکان خاص نیست

همچنین با تهیه نسخه پشتیبان از طریق سرور می‌توانید با حفظ داده‌های مهم، ریسک از دست رفتن آنها را به صفر رسانده و امنتیت اطلاعات را بالا ببرید

اشتراک گذاری پوشه‌ها و نیاز به دسترسی به داده‌ها

نیاز به کنترل و دسترسی به اطلاعات یکی دیگر از عواملی است که نشان می‌دهد کسب و کار شما به سرور نیاز دارد. در واقع با استفاده از یک سرور کارآمد و با قدرت پردازش بالا می‌توان پوشه‌های مختلف را ذخیره کرده و در هر لحظه به راحتی آنها را بازیابی کنید. با استفاده از سرور کاربران هر بخش از کسب و کار به پوشه‌های مرتبط با همان بخش دسترسی داشته و در صورت لزوم می‌توانند آنها را با کاربران دیگر نیز به اشتراک بگذارند.

نیاز به دسترسی ایمن به ایمیل و محل ذخیره‌سازی

برخی از مشاغل در خصوص چگونگی نگهداری داده‌ها شرایط و قوانین بسیار جدی را اعمال می‌کنند. با استفاده از سرور در این نوع مشاغل امکان نگهداری یکپارچه داده‌ها فراهم می‌شود. همچنین از طریق Microsoft Exchange که یک پلتفرم سرویس ایمیل است؛ به راحتی می‌توانید تعداد حساب‌های ایمیل، ظرفیت ذخیره‌سازی اکانت‌ها و ویژگی‌های مشترک منابع را فعال کرده و آنها را مدیریت کنید. دسترسی کاربران به داده‌ها و منابعشان در سرور حتی در صورت قطعی اینترنت نیز امکان‌پذیر است.

از کجا سرور بخریم؟

برای اینکه بتوانیم مناسب‌ترین سرور را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم ابتدا لازم است دو مورد مهم را در نظر داشته باشید:

  1. مشخص کنید چه برنامه‌هایی را می‌خواهید بر روی سرور اجرا کنید.
  2. در نظر داشته باشید که چند کاربر با هر یک از این برنامه‌ها کار خواهد کرد

پس از مشخص کردن نیازهای خود در قدم بعدی لازم است مشخصات سخت‌افزاری سرور مورد نظر را مشخص کنید. این مشخصات شامل موارد زیر است:

  1. سرور خریداری شده چه برندی باشد
  2. سرور خریداری شده از چه نوعی باشد
  3. سرور خریداری شده چه حافظه‌ای داشته باشد
  4. سرور خریداری شده چه نوع پردازنده با چه قدرتی داشته باشد

در حال حاضر برند hp با تولید سرورهای پرقدرت و کارمند در مقایسه با سایر برندهای موجود در بازار جهانی مانند سرور Dell سهم بسیار زیادی از بازار را در اختیار دارد. و انواع سرورهای تولید شده توسط این برند از پرفروش‌ترین سرورهای موجود در بازار ایران و جهان است. اگر به دنبال خرید سرور با برند hp هستید؛ ما خرید سرور hp از شرکت آوا فناوری ماندگار را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در نهایت پیش از خرید سرور در نظر گرفتن تمام موارد بالا یک امر بسیار ضروری است. چراکه در صورت تهیه سرور نامناسب با ویژگی‌های سخت‌افزاری نامتناسب با نیاز کسب و کار شما، سرمایه بسیار زیادی را هدر خواهید داد. همچنین در صورتی که برای انتخاب و خرید مناسب‌ترین سرور نیاز به مشاوره دارید می‌توانید از مشاوره کارشناسان شرکت آوا فناوری ماندگار به نشانی avafanavari.com استفاده کرده و با جمع‌آوری اطلاعات خریدی مطمئن و درست داشته باشید.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین