خطر ۱۷میلیون واکسن نزده / قالیباف: مردم را دسته‌بندی نکنیم/ کیهان: نباید برای آغاز مذاکرات وین تعجیل کرد

گروه سیاسی الف،   4000803117 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

خطر ۱۷میلیون واکسن نزده / قالیباف: مردم را دسته‌بندی نکنیم/ کیهان: نباید برای آغاز مذاکرات وین تعجیل کرد

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۳ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۷۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۳۶۰ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۳۶۳ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۵۱ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۸۵۸ نفر دُز اول، ۳۰ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۰۰ نفر دُز دوم و ۶۲ هزار و ۵۱۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۸۱ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۷۷۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، ۹۵۳ هزار و ۹۸۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

خطر 17میلیون واکسن نزده

همشهری نوشت: «دایره واکسیناسیون هنوز کامل نشده است؛ آخرین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد 25درصد جمعیت هدف، یعنی حدود 17میلیون نفر واکسن تزریق نکرده‌اند. این در حالی است که بیش از 7‌ماه از آغاز واکسیناسیون برای جمعیت عمومی کشور می‌گذرد و از شهریورهم با ورود محموله‌های متعدد، واکسن برای پوشش کامل در دسترس است.

براساس اعلام قبلی مسئولان نظام سلامت، جمعیت هدف کشور با درنظر گرفتن افراد بالای 12سال، 67میلیون نفرند، بنابراین با تزریق واکسن به 50میلیون و 843هزار و 578هزارنفر تا ظهر روز گذشته، به‌گفته وزیر بهداشت، 76درصد دوز اول را دریافت کرده‌اند و با تزریق به 29میلیون و 503هزار و 783نفر، واکسیناسیون 40درصد با دوز دوم، کامل شده است. هر چند که اعلام می‌شود برای رسیدن به ایمنی، باید 85درصد جمعیت واکسینه شوند.

مخالفت با تزریق واکسن، انتظار برای ورود واکسن‌های خارجی دیگر، ترس از پیامدهای تزریق، انتشار اخبار نادرست درباره عوارض واکسن‌ها و...، گروهی را خارج از حلقه واکسیناسیون قرار داده است؛ اتفاقی که به‌گفته معاون وزیر بهداشت، در کشورهای دیگر هم رخ داده است.

مقاومت در برابر واکسیناسیون در شرایطی است که مسئولان نظام سلامت خبر از وقوع پیک جدید کرونا در پاییز می‌دهند، آن‌هم در شرایطی که میزان رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک به 40درصد رسیده و تعداد شهرهای قرمز و نارنجی نسبت به هفته گذشته افزایش معناداری نشان می‌دهد. به همه اینها تبلیغات ضدواکسن در برخی استان‌ها را هم باید اضافه کرد که تبدیل به مانع جدی برای مراجعه مردم به مراکز بهداشتی شده است.»

***

کیهان: نباید برای آغاز مذاکرات وین تعجیل کرد

کیهان نوشت: «بنای مذاکرات وین از استحکام چندانی برخوردار نبود؛ چرا که مذاکره برای بازگشت طرفی که از توافق امضا شده‌اش، خارج گردیده است، معنای درستی ندارد. وقتی برای بازگشت طرف خارج‌شده از توافق، مذاکره صورت می‌گیرد، به این معناست که طرفی که در قرارداد باقی ‌مانده آمادگی دارد تا برای جلب نظر طرف مقابل امتیازاتی بدهد و به عبارت دیگر از بخشی از حقوق پذیرفته شده خود که از سوی طرف مقابل امضا شده، عقب بنشیند...

برای جمهوری اسلامی مذاکره موضوعیت خود را دارد؛ چرا که می‌تواند یکی از ابزارهای تأمین منافع ملی ‌باشد. مذاکره در پاره‌ای از مواقع نمی‌تواند سبب بهبود شرایط شود اما می‌تواند از وخامت بیشتر شرایط کم کند و یا مذاکره در پاره‌ای از موارد نه به قصد بهبود شرایط و نه به قصد پیشگیری از وخامت بیشتر وضعیت بلکه برای آنکه حربه تبلیغاتی از دست دشمن گرفته شود، صورت می‌گیرد. این سه نوع مذاکره در همه جا از جمله در جمهوری اسلامی سابقه داشته است....

همان‌طور که می‌دانیم نه شورای امنیت و نه گروه 1+4 یا 1+5، بدون همراه کردن چین و روسیه قادر به تصمیم‌گیری علیه ایران نیستند؛ بنابراین ما در بحث هسته‌ای باید دو سیاست جداگانه تبیینی و تحکیمی را در مواجهه با این دو دسته در پیش بگیریم. ما نباید بگذاریم چین و روسیه در شورای امنیت یا در گروه 1+4 منفعل شده و احیاناً مورد سوءاستفاده گروه غربی قرار گیرند. این موضوع علاوه بر اقدامات دیپلماتیک نیازمند یک سازوکار مستمر اجرایی هم می‌باشد...

ما نباید در مذاکرات پیش رو سیاست تعجیلی را در پیش بگیریم. چرا که تعجیل اولین علامت ما در آمادگی برای دادن امتیازات تازه می‌باشد که با منافع ملی کشور سازگاری ندارد. از سوی دیگر تجربه دولت روحانی ثابت کرد سیاست تعجیلی ایران جواب نمی‌دهد؛ چرا که دلیل توقف در پرونده هسته‌ای، تأخیر ایران نیست؛ بلکه عدم تمایل واقعی طرف‌های دیگر به اجرای تعهدات خود می‌باشد. برجام اگرچه عملاً وجود خارجی ندارد ولی از آنجا که ما هنوز آن را رد نکرده درون برجام تلقی می‌شویم. تعجیل در ورود برای کسی که اصلاً خارج نشده معنای درستی ندارد.»

***

قالیباف: مردم را دسته‌بندی نکنیم

به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در  اجلاسیه اساتید شبکه تربیتی بسیج صالحین با بیان این پرسش که چرا امروز تبیین موضوع اول ماست؟ و تبیین چقدر مهم است؟ گفت: تبیین همان قدر مهم است که مردم مهم هستند، اگر مردم نباشند؛ انقلاب اسلامی کجاست؟ افکار بلند و اندیشه سیاسی امام کجاست؟ وقتی از اول اسلام تا امروز هر جا اسلام آسیب دیده؛ همه مشکلات از این بود که مردم نبودند. نباید مردم را از هم جدا کنیم و وقتی تشکیل حکومت دادیم مردم از هر مذهب، قوم، دین و طایفه‌‌‌ای مهمند، مخصوص وقتی در سایه نظامی مانند نظام جمهوری اسلامی قرار دارد. البته همراه کردن مردم کار سختی است، پس صالحین مهم هستند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در سال 1342 به این نکته ایمان داشتند که سنت‌های الهی پابرجاست و در مقابل ظلم برای تحقق دین ایستاد و باید برای دین خدا هزینه داد، درست در زمانی که دو قطبی مطلق در جبهه غرب و شرق وجود داشت ولی امام با تمام وجود باور داشتند که سنت‌های الهی نه تبدیل می‌شوند و نه تحویل و امام در آن زمان نه به سراغ توده‌ای‌ها و نه نیروهای مسلح رفتند و امام خودش بود و خدای خودش و مردم و همه مردم پای کار آمدند تا در نهایت انقلاب پیروز شد.

قالیباف افزود: قدرت انقلاب در دل 80 میلیون جمعیت است و اگر دل مردم با انقلاب همراه نبود ما دچار مشکل می‌شدیم. ما در اداره  کشور مردم را از عرصه‌های مختلف یا حذف کردیم یا دسته‌بندی و گروه‌بندی کردیم و مشکلاتی که امروز در حوزه اجرایی داریم ناشی از حذف مردم  است.

***

معاون رئیس‌جمهور: رتبه بندی معلمان بار مالی سنگینی ایجاد می کند

به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور صبح امروز در جلسه با معاونان پارلمانی وزارتخانه ها با بیان اینکه معاونان پارلمانی مجمع الجزایر جداگانه نیستند بلکه باید هماهنگ باشند، اظهار کرد: ما باید شناخت خوبی از خواسته ها و روحیات نمایندگان داشته باشیم. الان بحث رتبه بندی معلمان مطرح است. همه معاونان پارلمانی باید فعال شوند و نگویند به ما ربطی ندارد بلکه همه باید کمک کنند؛ زیرا اگر با همین روند در مجلس جلو برود، بار مالی سنگینی خواهد داشت که کسی از پس آن برنمی آید و در ضمن حد یقف هم ندارد. ما به لایحه دولت پایبندیم اما نباید در کمیسیون مسایل جدید به آن اضافه شود.

***

 ارز 4200 فعلا حذف نمی‌شود

پیگیری خبرگزاری تسنیم از دولت نشان می‌دهد، فعلاً موضوع حذف ارز دولتی در دستور کار نیست و به‌طور حتم روند فعلی تخصیص ارز به کالاهای اساسی در آبان‌ماه تغییری نخواهد کرد، به این ترتیب اگر تصمیم نهایی برای حذف ارز ترجیحی اتخاذ شود این موضوع با اعلام قبلی و زمینه‌سازی‌های لازم کارشناسی و رسانه‌ای تصمیم‌گیری و اجرایی خواهد شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره اینکه حامل های انرژی گران نخواهند شد، گفت: افزایش قیمتی درباره نرخ حامل های انرژی صحت ندارد و گرانی در این زمینه عملیاتی نمی شود.

وی همچنین درباره تصمیمات دولت در خصوص ارز ترجیحی نهاده‌های دامی، گفت: در این خصوص صحبت‌هایی شده است و افرادی که دست اندرکار و مصرف کننده این نهاده‌ها هستند اعلام می‌کنند که این ارز به دستشان نمی‌رسد و خواستار این هستند که دولت در این خصوص تصمیم بگیرد.

میرکاظمی تاکید کرد: البته تصمیم گیری در این خصوص برای حذف یارانه نیست بلکه ممکن است تبدیل شود به نحوی که، چون به دست مردم نمی‌رسد در سفره مردم قرار گیرد و شکل آن ممکن است تغییر کند، اما هنوز در دولت برای این موضوع تصمیم جدی گرفته نشده است و در حال مطالعه آن هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: اگر ضوابط لازم در این خصوص مصوب شود تغییر یارانه صورت می‌گیرد یعنی یارانه‌ای که به شکل غیرموثر در جامعه بود و مردم از آن بهره مند نمی‌شدند به سمتی می‌رود که مستقیم از آن بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این تغییرشکل یارانه‌های مربوط به نهاده‌های دامی به بودجه ۱۴۰۱ می‌رسد گفت: امیدواریم بتوانیم آن را به بودجه سال آینده برسانیم تا بالاخره مردم اثرش را ببینند، چون کسانی که مصرف کننده اند رسما اعلام می‌کنند که کمکی به آنان نمی‌کند و بخشی از آن وارد بازار دلالی می‌شود.

***

ادعای همتی درباره استقراض دولت رئیسی از بانک مرکزی

سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در اوایل مهرماه با انتشار توییتی از توقف استقراض دولت از بانک مرکزی خبر داد. خاندوزی نوشت: «در شهریور موفق شدیم برخلاف ۵ماه اول، بدون ۱ریال استقراضِ جدید از بانک مرکزی، حقوق‌ها را (حتی زودتر از موعد) پرداخت کنیم. البته نحوه تامین کسری‌ بودجه در اوایل سال، همچنان تنور تورم را گرم نگه داشته است! طبیعی است آثار مثبت اقدامات امروز، با چندماه تاخیر ظاهر خواهد شد انشاءالله.»

سیدابراهیم رئیسی، رئیس حجمهور نیز در گفتگوی تلویزیونی در اواخر مهرماه با بیان اینکه باید کسری بودجه را جبران کنیم و استقراض از بانک مرکزی تورم‌زاست، خاطر نشان کرد: دولت در شهریورماه شروع شد و در این‌ماه، تلاش شد که بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت‌ها را داشته باشیم و این کار انجام شد و برخی می‌گویند که چطور؟ ولی به لطف خدا صورت گرفت و در مهرماه هم خواهد شد.

اما عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به این سخنان توییتی نوشت: «اعلام شد که از شهريورماه هیچگونه اسقراضی از بانک مرکزی نبوده است. خوب است بدانیم تامین کسری از طریق فشار به بانکها وصندوق های آنها نیز منجر به اضافه برداشت سنگین از بانک مرکزی می شود،که شده است.نتیجه، استقراض غیر مستقیم و بسط پایه پولی است. آمارهای پولی پایان مهرماه مشخص می کند!»

 

از سویی دیگر همشهری در گزارشی نوشت: «مرکز آمار ایران نرخ تورم 12‌ماه منتهی به مهر امسال را 45.4درصد، نرخ تورم نقطه به نقطه را 39.2درصد و نرخ تورم ماهانه را 3.7درصد اعلام کرد. این ارقام نشان می‌دهد که روند افزایشی نرخ تورم 12‌ماهه پس از 13‌ماه تغییر مسیر داده و در یک روند نزولی قرار گرفته است. نرخ تورم نقطه به نقطه هم در مهر امسال نسبت به شهریورماه با 4.5درصد کاهش به زیر 40درصد رسیده است. رشد ماهانه نرخ تورم هم هرچند 2دهم درصد کمتر شده اما همچنان تا زمان رسیدن آن به زیر یک درصد و اطمینان از استمرار روند نزولی نرخ تورم، فاصله زیادی وجود دارد.»

همچنین به گزارش «نود اقتصادی»، دولت رئیسی در دو ماه نخست فعالیت خود، اقدام تورم‌زا و خطرناک دولت روحانی در چاپ پول برای رفع کسری بودجه را متوقف کرده است. بر این اساس متوسط رشد ماهانه پایه پولی در ماه‌های مرداد و شهریور به ۰/۱۵ درصد سقوط کرده که ۱۲ برابر کمتر از متوسط رشد ماهانه پولی پولی در دولت روحانی است.

به نظر می‌رسد زمان و میزان تورم در ماه‌های آتی بهترین داور درباره ادعاهای همتی و دولت رئیسی است. اگر رشد پایه پولی متوقف شد و تورم سیر کاهشی خود را ادامه داد مشخص می‌شود دولت رئیسی در مسیر درستی گام برمی‌دارد. اما اگر پایه پولی رشد کرد و توقف دوباره موج افزایشی پیدا کرد معلوم می‌شود هشدار همتی درست بوده است.


***

مجلس یازدهم بیشتر به لوایح دولت بپردازد تا طرح نمایندگان

ناصر ایمانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره عملکرد مجلس یازدهم به نامه‌نیوز گفت: «از ابتدای کار مجلس این نگرانی وجود داشت که مجلس یازدهم از قدرت کارشناسی لازم برخوردار نباشد و نمایندگان این دوره نتوانند در طرح‌ها و لوایح مهم تأثیرگذار باشند. با گذشت زمان این نگرانی رنگ واقعیت به خود گرفت و به وقوع پیوست و نشان‌ داده شد که بدنه کارشناسی مجلس قدرت کافی را ندارد. از سوی دیگر برخی نمایندگان نیز با شروع دولت سیزدهم از مجلس جدا شدند و در سِمت‌های دیگر مشغول به کار شدند که در این شرایط کار دشوارتر هم شد».

او ادامه داد: «مجلس در چندوقت اخیر طرح‌های پرسروصدایی ارائه کرده که مورد اقناع افکار عمومی واقع نشده اشت و علی‌رغم واکنش منفی جامعه نمایندگان بر موضع خود اصرار می‌کنند و پیش‌بینی هم می‌شود که چنین طرح‌هایی در مقام اجرا هم با مشکل مواجه شوند».

این فعال سیاسی درباره عملکرد مجلس یازدهم در زمان دولت دوازدهم بیان کرد: «مجلس هنگامی که دولت آقای روحانی بر سر کار بود دلیل اطمینانی که به دولت نداشت، از لوایح دولت استقبال نمی‌کرد و سعی مجلس ارائه طرح بود. معمولا هم طرح‌ها به نسبت لوایح ناموفق می‌شوند زیرا طرح را نمایندگان می‌دهند و لوایح از مسیر تیم کارشناسی وسیع دولت به مجلس می‌رسد که در لوایح تمام ابعاد اجرایی موضوع هم لحاظ شده است. به هر حال مجلس یازدهم به دلیل مشکلاتی با دولت قبل داشت به لوایح ترتیب اثر نمی‌داد. از این سو طرح‌ها هم در مرحله اجرا به چالش می‌خوردند».

او همچنین اظهار کرد: «اکنون هم که دولت جدید هنوز به طور کامل مستقر نشده است و وضعیت همچنان مانند سابق است».

ایمانی درباره تحقق یا عدم تحقق شعار بهبود وضعیت اقتصادی مردم که از سوی نمایندگان ابراز می‌شد، تصریح کرد: «هرچه در ذهنم مرور می‌کنم به یاد نمی‌آورم که نمایندگان کنونی اقدام خاصی برای بهبود اوضاع معیشتی کرده باشند؛ هرچند باید در نظر داشته باشیم، بیشتر اقدامات در حوزه معیشتی بار مالی دارد که شورای نگهبان مصوبات اینچنینی را رد می‌کند».

او در پایان درباره آینده مجلس یازدهم گفت: «من به نمایندگان مجلس توصیه می‌کنم در ادامه مسیر سعی کنند بیشتر بر لوایح دولت تمرکز کنند و کمتر طرح بدهند زیرا در آن صورت مسیر دولت مورد اعتماد آقای رئیسی را هم هموار خواهند کرد».

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۵۸۷۵۲۲۰:۴۲:۱۳ ۱۴۰۰/۸/۳
واکسن زده ها نباید اینقدر از واکسن نزده ها بترسند
ناشناس۲۲۵۹۲۱۲۰۹:۰۶:۰۴ ۱۴۰۰/۸/۴
تک نرخی کردن ارز با حذف دلار 4200، تنها یک خواب و خیال است.
ناشناس۲۲۵۹۲۵۴۰۹:۲۷:۳۶ ۱۴۰۰/۸/۴
پراید 500 میلیونی و دلار 50 هزار تومنی ثمره حذف ارز 4200 تومنی!
ناشناس۲۲۵۹۳۱۵۱۰:۰۷:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۴
ارز4200 دیگر وجود ندارد برای کالاها و فقط برای برخی اقلام دارویی و مواد غذایی است که بیشتر آن هم به قیمت آزاد به دست شما می دهند
ناشناس۲۲۵۹۴۰۵۱۱:۱۹:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۴
پراید 155 میلیونی و دلار 32 هزار تومانی ثمره برجام است.
ناشناس۲۲۵۹۲۴۷۰۹:۲۵:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۴
شما هنوز مفهوم‌ ایمنی جمعی رو ‌درک نکردین.بیشتر مطالعه کنید.
ناشناس۲۲۵۹۴۳۸۱۱:۳۸:۳۶ ۱۴۰۰/۸/۴
ایمنی جمعی چرا با واکسن زدن ایجاد نشد در جهان با اینکه 80درصد هم زدن؟ چون کرونا خواهد بود
ناشناس۲۲۵۹۴۶۳۱۱:۴۹:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۴
من بیشتر از همه، از اونایی که هی میگفتن واکسن بخرید اما حالا واکسن نمیزنن میترسم. نه از اینکه کرونا بگیرم، کلا اینجور آدما ترسناکن، هیچی برای از دست دادن ندارن.
ناشناس۲۲۵۸۷۶۵۲۰:۵۷:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۳
دولت روحانی 500 هزار میلیارد تومان پایه پولی(چاپ پول) را افزایش داد علت تورم لجام گسیخته همین چاپ پول بدون پشتوانه است.
ناشناس۲۲۵۹۲۶۸۰۹:۳۶:۵۲ ۱۴۰۰/۸/۴
کاشکی هم به تولید می رفت که تورم ایجاد نمی کرد
ناشناس۲۲۵۸۷۶۸۲۰:۵۸:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۳
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره با دولتهای بدعهد و خبیث دلخوش کنیم.
ناشناس۲۲۵۹۲۶۷۰۹:۳۶:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۴
با هر اسمی که می خواهد باشد هرگونه بتن ریزی خیانت است
ناشناس۲۲۵۸۷۷۱۲۰:۵۹:۴۶ ۱۴۰۰/۸/۳
روحانی عُرضه نداشت واکسن بخرد اما رئیسی هنوز نیامده واکسن خرید.
ناشناس۲۲۵۹۲۳۸۰۹:۲۰:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۴
همه میدونن خرید واکسن وقبول کردن واکسنهای هدیه از کشورهای دیگه سیاسی بازی اقایون بود
ناشناس۲۲۵۹۳۹۳۱۱:۱۴:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۴
دولت روحانی میگفت بدون تصویب FATF نمی توانیم واکسن وارد کنیم !!! بازی سیاسی این بود.
ناشناس۲۲۵۸۷۷۲۲۱:۰۰:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۳
مگر نگفتید هر کس کرونا بگیرد بدن ها ایمن می شود و دفعات بعدی بدن ها ایمن تر هستند‌؟ پس بگذارید مردم آرامش داشته باشند و اینقدر برای ما از واکسن نگویید
ناشناس۲۲۵۸۷۷۴۲۱:۰۲:۱۳ ۱۴۰۰/۸/۳
ارز 4200 تومانی به جیب دلالان رفت و هیچ سودی برای مردم نداشت این پول ها باید در قالب یارانه به مردم پرداخت شود.
ناشناس۲۲۵۸۷۷۸۲۱:۰۴:۲۹ ۱۴۰۰/۸/۳
مذاکرات شما همگی آن از باج دادن هست می خواهید مذاکره کنید در همان آژانس جاسوسخانه! مذاکره کنید آن هم طبق قانون خود اژانس و نه بیشتر و اگر باز بهانه های متعدد بی خود گرفتند خارج شوید از این آژانسی که هم جاسوس می فرستد و هم اطلاعات افراد و مکان های ما را برای خرابکاران می دهد
ناشناس۲۲۵۸۷۷۹۲۱:۰۴:۳۷ ۱۴۰۰/۸/۳
روحانی و همتی باید در مورد خالی کردن جیب مردم در بورس پاسخگو باشند و فرافکنی نکنند.
ناشناس۲۲۵۸۷۸۹۲۱:۱۰:۲۹ ۱۴۰۰/۸/۳
همتی اگر بلد بود چرا به روحانی نگفت قیمت مرغ را چطور کنترل کند ؟!
حقگو۲۲۵۸۷۹۸۲۱:۱۵:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۳
هرچند مقداری تعلل در بازگشت به مذاکرات نیاز بود اما آش در حال شور شدن است طوریکه کم کم صدای دوستان ایران را هم دراورده.بله این دولت امریکا بود ک برجام راترک کرد و اروپا بود ک به وعده عمل نکرد.ایران مظلوم بود اما تعلل بیش از اندازه در کنار اعلام مواضع مبهم و بعضا متناقض ما و در مقابل اصرار غرب برای مذاکره کم کم در افکار جهانیان دارند جای شاکی و خوانده را عوض میکنند.
ناشناس۲۲۵۹۵۱۸۱۲:۲۷:۱۵ ۱۴۰۰/۸/۴
امریکا و اروپا باید حُسن نیت نشان بدهند و دارایی های بلوکه شده ایران را ازاد بکنند بی مایه فتیر است.
آقازاده ای دیگر۲۲۵۸۹۴۳۲۳:۰۵:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۳
زاکانی دامادش، حسین حیدری را به عنوان مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری منصوب کرد!!!!!
ناشناس۲۲۵۹۴۰۳۱۱:۱۸:۲۹ ۱۴۰۰/۸/۴
اصلاح طلبان شهرداری تهران را با 66 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل دادند و اداره شهرداری با اینهمه بدهی بسیار مشکل است.
فامیل بازی۲۲۵۸۹۵۴۲۳:۱۴:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۳
یک موقعی احمدی نژاد دامادش را رییس استاندارد کرد. زمانی دیگر روحانی دامادش را....... حالا هم زاکانی دامادش را مشاور و دستیار خودش کرد!
ناشناس۲۲۵۹۴۰۰۱۱:۱۷:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۴
بیژن زنگنه چرا 60 نفر از نمایندگان مجالس قبل را در وزارت نفت استخدام کرد ؟!
ناشناس۲۲۵۹۵۷۲۱۳:۰۰:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۴
پاسخ زاکانی: مهندس حیدری هیچ رابطه استخدامی با شهرداری و دریافتی از ان نخواهد داشت و صرفا"از تجربه و دانش علمی ایشان در حوزه هوشمند سازی تهران استفاده خواهم کرد.
ناشناس۲۲۵۸۹۵۹۲۳:۱۸:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۳
پوشک بچه گرانتر شد! قیمت یک بسته ٢۰ عددی پوشک سایز ۴ کودک ۵٣۰ هزار تومن است. یعنی قیمت هر عدد پوشک 26،500 تومن!!!!!
ناشناس۲۲۵۹۲۷۰۰۹:۳۹:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۴
پوشک کردن با پول با صرفه تر است!
ناشناس۲۲۵۹۱۸۶۰۸:۳۵:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۴
واکسن باید اجباری شود و افرادی که واکسن نمی زنند از تمامی حقوق شهروندی محروم شوند
ناشناس۲۲۵۹۲۶۵۰۹:۳۴:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۴
شما اول کارایی واکسن را ثابت کنید بعد بیایید از چیزهای دیگر حرف بزنید
رضا۲۲۵۹۳۵۸۱۰:۳۳:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۴
کمترین کارایی واکسنها؟ اکثر واکسن زدها مبتلا به کوید دچار بیماری خفیف میشن تنگی نفس نمی گیرن به بستری و ارژانس نیازی ندارن برعکس نزده ها فهم این ساده است
ناشناس۲۲۵۹۳۶۸۱۰:۴۶:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۴
همتی بس کن دیگه!! تو اگر طبیب بودی ......!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین