وزیر بهداشت در وبینار سواد رسانه ای و اطلاعات: آگاهی دادن به مردم یکی از اهداف مهم وزارت بهداشت است

گروه اجتماعی الف،   4000803111

وزیر بهداشت گفت: توصیه ما این است که به صحبت های دانشمندان و اندیشمندانی که دلسوز جامعه هستند، دقت کنید. وزارت بهداشت مسئول سلامت مردم است، همانطور که دانشمندان در مورد تمام بیماری ها نظریه ارائه می دهند و راه درمانی پیدا می کنند و بسیاری از بیماران نیز با استفاده از روش های مختلف درمانی، بهبود پیدا می کنند در مورد کرونا نیز همینطور است.

آگاهی دادن به مردم یکی از اهداف مهم وزارت بهداشت است

به گزارش الف به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی، در وبیناری که به مناسبت هفته جهانی سواد رسانه ای و اطلاعات، با همت دانشگاه علوم پزشکی تهران و با حضور مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد، ضمن تبریک این مناسبت به تلاشگران عرصه روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه ها، گفت: امروزه بیش از گذشته کارکرد و ماهیت روابط عمومی ها نمود پیدا کرده و مشخص شده که روابط عمومی و رسانه چگونه می تواند یک جریان را پیگیری کرده و بهترین عملکرد را داشته باشد.
 
وی افزود: امروز در دنیا با پدیده و بحران کووید 19 مواجهیم و مساله روز دنیا پرداختن به اخبار و اطلاعاتی در مورد کروناست، همه نگاه ها به سمت رسانه و اخبار است و همه به دنبال جدیدترین مطالب در مورد کرونا هستند، در این میان، اهمیت رسانه بیش از پیش نمایان می شود، اینکه چگونه می تواند اطلاعات درست را به مردم انتقال داده و مردم را به سمت و سوی صحیح هدایت کند. 
 
دکتر عین اللهی ادامه داد: مبحث سلامت از مهمترین موضوعاتی است که ذهن همه را در تمام ادوار به خود مشغول کرده است، به خصوص در مواقع بروز بحران هایی از جمله اپیدمی کووید 19 در جهان. 
 
وی در ادامه عنوان کرد: در ایپدمی کووید 19 همه به دنبال یافتن راه حل برای سالم ماندن و پاسخگویی به پرسش هایی در مورد این بیماری هستند تا سلامت خود و خانواده شان را تامین کنند.
 
آگاهی دادن به مردم یکی از اهداف مهم وزارت بهداشت است
 
دکتر عین اللهی خاطرنشان کرد: پاندمی کووید 19 تاکنون فجایع انسانی هولناکی را در جهان برجای گذاشته، در کشور خودمان نیز تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان درگیر بیماری و مرگ و میر ناشی از آن شدند، تاکنون 124 هزار عزیز را در اثر کرونا از دست داده ایم و به دنبال آن، 124 هزار خانواده داغدار شده اند و از طرفی، این مصیبت باعث بیکاری، رکود اقتصادی وخانه نشینی مردم در تمام دنیا شده است. لذا، اینکه ما در این زمان چگونه عملکردی داشته باشیم، بسیار اهمیت دارد. در حال حاضر تمام دنیا بسیج شده اند که بیماری کرونا را درمان کنند و برای آن راه حلی پیدا کنند، انتقال اینگونه اطلاعات و اخبار برای مردم دلگرم کننده است. اطلاعات و منابعی که روزانه به مردم می دهیم، بسیار ارزشمند است، ما در کشورمان به این مساله توجه کردیم و در این راستا، بسیج همگانی در رسانه را ایجاد کردیم و بسیاری از مدیران ما درگیر این موضوع هستند، چنانچه سیمای کشور را مشاهده کنید، روزی نیست که یک یا دو مسئول در مورد کووید 19 صحبت نکنند. آگاهی دادن به مردم یکی از اهداف مهم وزارت بهداشت است. اطلاعاتی که در مورد کووید 19 به مردم انتقال پیدا می کند، جنبه های مختلفی دارد، از جمله نحوه شناسایی زودرس بیماران، جداسازی بیماران، پیشگیری از بیمار شدن و نحوه انتقال بیماری و از همه مهم تر واکسیناسیون.
 
وی اظهار کرد: واکسیناسیون، یکی از راههای بسیار موثر و مفید در پیشگیری از ابتلا به کرونا است و وزارت بهداشت بر آن تاکید ویژه دارد، واحد روابط عمومی وزارت بهداشت نیز در این زمینه بسیار کار کرده است.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه تعداد بسیار قلیلی هم هستند که با دادن اطلاعات غلط به مردم در فضای مجازی، منجر می شوند که تعدادی اندکی از مردم واکسن نزنند و سلامت همه جامعه به خطر بیفتد. توصیه ما این است که به صحبت های دانشمندان و اندیشمندانی که دلسوز جامعه هستند، دقت کنید. وزارت بهداشت مسئول سلامت مردم است، همانطور که دانشمندان در مورد تمام بیماری ها نظریه ارائه می دهند و راه درمانی پیدا می کنند و بسیاری از بیماران نیز با استفاده از روش های مختلف درمانی، بهبود پیدا می کنند در مورد کرونا نیز همینطور است. 
 
وزیر بهداشت عنوان کرد: یکی از نکاتی که همواره بر آن تاکید داشته ام، این است که مسئولین حوزه سلامت هر مطلبی که منتشر می شود در مورد آن صحبت کنند، چراکه اگر به آن شایعات پاسخ داده نشود، ممکن است به حقیقت کاذب تبدیل شود. بنابراین لازم است که سریعا شفاف سازی برای مردم صورت گیرد. 
 
دکتر عین اللهی یادآور شد: در امر واکسیناسیون دیدیم که اگر مردم به صحنه بیایند می توانند بسیار کمک کننده باشند، حضور مردم باعث شد کاری را که در عرض یک سال می توانستیم انجام دهیم، دو ماهه به انجام برسانیم. بنابراین در مورد آگاهی بخشی نیز مردم باید کمکمان کنند و به صحنه بیایند و اطلاعات درست و مورد تایید را به همه منتقل کنند. امیدواریم کشورمان به سمتی پیش رود که سواد، سنجش و ارزیابی رسانه در تمام مردم ایجاد شود و بتوانند اخبار درست را از نادرست تشخیص دهند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین