واکاوی راه اندازی شبکه اجتماعی توسط ترامپ؛ ترامپ به دنبال دو قطبی کردن جامعه آمریکا / دونالد ترامپ جایی در انتخابات آینده ایالات متحده ندارد

گروه فناوری الف،   4000803047

به تازگی خبری مبنی بر راه اندازی یک شبکه اجتماعی جدید توسط دونالد ترامپ در رسانه ها منتشر شد که در این گزارش به ابعاد مختلف این موضوع پرداخته شده است.

ترامپ به دنبال دو قطبی کردن جامعه آمریکا / دونالد ترامپ جایی در انتخابات آینده ایالات متحده ندارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شکست دونالد ترامپ از رقیب دیگرش جو بایدن، ترامپ که شکست را نپذیرفته بود اقدامات عجیبی را پیش گرفت. یکی از این اقدامات حمله به کنگره این کشور بود که تبعاتی را نیز در پی داشت.

پس از این اقدام، ترامپ که طرفداران خاص خودش را بین مردم ایالات متحده دارد، در تلاش است تا جامعه این کشور را به یک دو قطبی تبدیل کرده و از این دوقطبی شدن جامعه نیز برای انتخابات آینده آمریکا بهره ببرد. یکی از اقدامات ترامپ برای دو قطبی سازی جامعه آمریکا، استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف برای القای نظر خودش به طرفدارانش بود.

شبکه‌های اجتماعی مختلف هم به دلیل جلوگیری از این موضوع نام ترامپ و هواداران و جریان‌های وابسته به او را از پلتفرم‌های خودشان حذف کردند. پس از حذف نام ترامپ در شبکه‌های اجتماعی مختلف، این سیاستمدار شکست خورده و حامیانش سعی داشتند که دوباره بتوانند در رسانه‌های جمعی و بین کاربران نامی از خودشان را به جا بگذارند و همین شد که دوباره انتشار خبری، ترامپ را به تیتر یک رسانه‌های خبری دنیا تبدیل کرد.

خبر این بود: گروه جدید رسانه و فناوری دونالد ترامپ اعلام کرده بود که شبکه اجتماعی جدیدی را برای رقابت با کنسرسیوم رسانه‌های لیبرال ایجاد می‌کند که با شبکه‌های اجتماعی فعلی که با استفاده از قدرت صدا‌های مخالف آمریکا را خاموش کردند، مقابله خواهد کرد. این گروه نام شبکه اجتماعی جدید را TRUTH Social اعلام کرد.

ترامپ به عنوان رئیس این گروه گفت: "من و تیم رسانه و فناوری خودم شبکه اجتماعی TRUTH Social را برای مقابله با استبداد تکنولوژی‌های بزرگ راه اندازی می‌کنیم. در دنیایی که طالبان حضوری گسترده در رسانه‌های اجتماعی به خصوص توئیتر دارد، رئیس جمهور مورد علاقه مردم آمریکا را حذف کرده اند. من به زودی اولین پیام خودم را در این شبکه اجتماعی منتشر می‌کنم. از من می‌پرسند چرا مقابل فناوری‌های بزرگ نمی‌ایستی؟ جواب من این است که ما به زودی با آن‌ها مقابله می‌کنیم. "

اما خبر عجیب‌تر بعدی این بود که تنها ساعتی پس از آغاز به کار شبکه اجتماعی TRUTH Social، این پلتفرم هک شد. ایندیپندنت با انتشار گزارشی از هک شدن شبکه اجتماعی دونالد ترامپ خبر داد. این سایت خبری اعلام کرد که هکری به منظور تمسخر ترامپ حساب‌هایی کاربری که با نام‌های donaldtrump" "mikepence" "donaldjtrump" ساخته شده بودند را هک کرد.

در همین راستا با حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین الملل به گفتگو نشستیم. هانی زاده درباره شبکه اجتماعی دونالد ترامپ به نام TRUTH Social گفت: "ترامپ پس از شکست مفتضحانه انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا و حمله به کنگره آمریکا تلاش کرد که جامعه واشنگتن را به یک جامعه دو قطبی تبدیل کند و نوعی لشکرکشی در جامعه آمریکا علیه دموکرات‌ها و مخالفان خود ایجاد کند. "

وی در ادامه افزود: "ترامپ طبیعت تند و پرخاشگرانه و فاقد دیدگاه سیاسی معتدلی دارد و تمام تلاشش این است که از رهگذر بسیج طرفداران خود، قدرت را در دست بگیرد. در ایالات متحده کم سابقه بوده است که یک چنین رئیس جمهوری بخواهد طرفداران خود را علیه نهاد‌های سیاسی و تاثیر گذار ایالات متحده بسیج کرده و شرایطی فراهم کند که از طریق شورش‌های خیابانی و کشاندن پای طرفداران خود به خیابان‌ها، قدرت را در اختیار بگیرد. "

کارشناس مسائل بین الملل در ادامه گفت: "دونالد ترامپ یک تاجر سیاسی ورشکسته است که سعی می‌کند بار دیگر منافع خود را به هر شکلی تامین کند و به همین دلیل تمام شبکه‌های اجتماعی در تقابل با وی بسیج شده و صف بندی کردند و بسیاری از این شبکه‌ها نام ترامپ و هواداران و جریان‌های وابسته به او را از فضای مجازی حذف کردند. "

هانی زاده در ادامه گفت: " ترامپ نخواهد توانست که در انتخابات آینده آمریکا نقشی ایفا کند. ترامپ از صحنه سیاسی آمریکا خارج شده است و تلاشی که انجام می‌دهد برای حضور رسانه‌ای در جامعه آمریکا است که به شدت مورد نفرت طیف‌های نخبه به ویژه مسلمانان و سیاهپوستان و رنگین پوستان آمریکا قرار گرفته است. حتی ممکن است در آینده ترامپ در برابر دادگاه فدرال آمریکا حاضر شود و به خاطر جریان سازی‌ها و پمپاژ ادبیات پرخاشگرانه، تهاجمی و نژاد پرستانه در جامعه آمریکا مورد محاکمه قرار بگیرد. "

گفتنی است که ترامپ این شبکه اجتماعی را به منظور مقابله با قدرت‌های فناوری دنیا مانند فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام راه اندازی کرد. او اوایل سال جاری و به دنبال شورش ششم ژانویه و هجوم آمریکایی‌ها به ساختمان کنگره از حضور در این شبکه اجتماعی منع شد. ترامپ ممنوعیت دائمی استفاده از توئیتر را دریافت کرده، اما فیسبوک و اینستاگرام اعلام کردند که حساب‌های او در این دو پلتفرم دوباره در دسترس خودش قرار خواهند گرفت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین