شرح یک واقعه در بیمارستان امیراعلم

گروه تعاملی الف،   4000803001 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
شرح یک واقعه در بیمارستان امیراعلم

گروه تعاملی الف - مجید مزجی؛

معلولیت دارم. جسمی حرکتی درجه شدید. خانواده‌ام برای گوش قصد نوبت گرفتن از بیمارستان امیر اعلم داشتند. آخه امیر اعلم در زمینه گوش بیمارستان خاصیه. با وجود اینکه قبلا از مراجعه به بیمارستان دولتی پشیمان شده بودم نمی‌دونم چی شد که گفتم اگر پزشک متخصص درد هم داره برای منم نوبت بگیرید. نوبت اینترنتی بود. بهرحال از حدود یک هفته برای روز پنجشنبه 29 مهرماه ساعت 9 نوبت گرفتن. به سختی جای پارک پیدا کردم. به درمانگاه مراجعه کردم گفتند امروز پنجشنبه است و درمانگاه تعطیله، شما باید کارهای پذیرش رو اینجا انجام بدید و برید ساختمان اونطرفی طبقه دوم اتاق عمل تا دکتر اونجا شما رو ویزیت کنه.

چون امکان پیاده روی برام نبود، سوار ماشینم شدم و دوباره جای پارک و بالاخره خودمو رسوندم درب اتاق عمل. جویایِ "دکتر *** متخصص درد" شدم به راحتی گفتند ایشون مرخصی تشریف دارن. درد داشتم. خیلی هم خسته شده بودم از پیاده روی و بیشتر از همه، از نبودن پزشک اعصابم خراب شده بود، گفتم آخه چرا؟! به من نوبت دادن و من رو پذیرش کردند. وجه رو پرداخت کردم حالا به همین راحتی ایشون مرخصی هستند. گفتند به من چه؟ مرخصی هستند.

خیلی داغون بودم. چون در سیستم دولتی کار می‌کنم و می‌دونم اگه بخواد اعتراضت رو بیان کنی بهترین نفر رئیس اون مجموعه است و از طرفی در بیمارستان هیچکس زورش به پزشکان نمی‌رسه مگر رئیس بیمارستان، از یکی از کادر درمان که رهگذر بود پرسیدم اتاق رئیس بیمارستان کجاست؟ بهم آدرس داد. باز هم پیاده روی. بهرحال رسیدم به اتاق رئیس بیمارستان. منشی ایشون گفتند مشکلت رو به من بگو بهشون می‌گم. گفتم من در حد 5 دقیقه می‌خوام با رئیس صحبت کنم. گفتند در محوطه بیمارستان هستند ممکنه 45 دقیقه طول بکشه بیان. گفتم ایرادی نداره منتظر می‌مونم. گفتند رئیس وقت ندارند هرکی رو ببینند. همینطور که در ذهنم داشتم حرف‌هام با رئیس بیمارستان رو چک می‌کردم: "آقای دکتر شما همتون مطب دارید. اگه در مطب به بیمار وقت بدید و به دلایلی براتون کاری پیش بیاد منشیتون با بیمار تماس می‌گیره و وقت رو کنسل می‌کنه یا جابجا می‌کنه و یا بجای خودتون یک پزشک دیگر رو می‌زارید تا بیماراتونو ببینند. حتی از بیمار عذرخواهی می‌کنید که نکنه بیمار دیگه پیش شما نیاد. غیر از اینه؟ چرا در بیمارستان دولتی اینکارو انجام نمی‌دید؟ این بی‌احترامی به بیمار نیست؟ حالا من از تهرانم شاید یک بنده خدایی از شهرستان می‌امد. آقای دکتر به نظرم این کار خیلی طبیعی نیست. به نظرم می‌رسه عمدی در کار باشه و مردم رو می‌خواید سوق بدید به سمت مطب‌ها یا بیمارستان‌های خصوصی ......" همین‌طور که داشتم به حرفام که قرار بود به رئیس بزنم فکر می‌کردم به منشی گفتم حرف منم در حوزه کاریِ رئیس بیمارستانه و وقت ایشون تلف نمی‌شه.

بهرحال در اتاق منشی نشستم روی صندلی. بعد از چند دقیقه دیدم مدیر بیمارستان اومدن که مشکلت رو به من بگو. گفتم من می‌خوام با رئیس صحبت کنم. چند دقیقه ای طول نکشید معاون رئیس اومد که با من صحبت کن. صحبت نکردم. مدت کوتاهی نگذشت یک نفر انتظاماتی اومد که بیرون اتاق منتظر رئیس بمونید گفتم چشم. بیرون نشسته بودم دیدم مسئول شکایات بیمارستان اومد که مشکلت رو به من بگو. همینطور که می‌گذشت مصمم‌تر می‌شدم که حرفم رو به رئیس بگم. نمی‌دونم چرا اینقدر اصرار داشتند که با رئیس بیمارستان موضوعی مطرح نشه. البته یادآوری کنم که هیچکدوم از اونها نمی‌دونستند که مسئله‌ای که بنده می‌خوام با رئیس مطرح کنم چیه. مدت کوتاهی گذشت دیدم رئیس حراست با یک افسر نیروی انتظامی اومدن و با مزاح و شوخی و خنده خواستن منو راضی کنن که مشکلمو با ایشون مطرح کنم. واقعیت دیگه موضوع اصلیم مشکل خودم نبود. می‌خواستم به رئیس بگم: برام تعجب آوره که چرا مدیران بیمارستان شما، اینقدر شما رو پوشش دادن و نمی‌خوان مطلبی مستقیم به شما برسه؟! شاید مسائل بسیار بزرگ تر و حادتری وجود داره که کارکنان شما می‌خوان اون‌ها رو قبل رسیدن به گوش شما برطرف کنند و با واسطه و مدیریت شده به شما برسونند. می‌خواستم به رئیس بیمارستان بگم: پیشنهاد می‌کنم یک وقت ملاقات عمومی بزارید یا بطور سرزده بین بیماران و مراجعه کنندگان بیمارستانتون برید و حرف مردم رو بدون واسطه بشنوید.

اینجا بود که به سفرهای رئیس جمهور به نقاط مختلف کشور و حضور میدانی شخص اول اجرایی کشور در بین مردم و تاکید مقام معظم رهبری بر این مهم پی بردم. واقعا به یقین رسیدم ارتباط بی واسطه رئیس هر مجموعه با مردم از اصول بسیار مهم مدیریتیه. همینطور داشتم فکر می‌کردم که دیدم افسر نیروی انتظامی اومدن که شما تشریف ببرید پائین در لابی بنشینید یا بیاین در اتاق نیروی انتظامی بشینید. دیگه فهمیدم یا باید بیمارستان رو ترک کنم یا با  قوای قهریه روبرو میشم. این بود که بدون اینکه درد جسمیم درمان بشه و بدون اینکه اجازه داده بشه رئیس بیمارستان رو ببینم و دردی از دردهای سیستم اداری و نظام سلامتمون درمان بشه از بیمارستان امیر اعلم خارج شدم.

دیدگاه کاربران

داور۲۲۵۷۵۴۰۰۶:۱۶:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۳
این همه مسئول اومدن حرفتو نزدی بنده خدا. میخواستی یه دفعه به وزیر بگی از ریشه ماجرا درست بشه
ناشناس۲۲۵۷۵۵۲۰۶:۵۴:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۳
این همه داستان بافتی که آخرش از رییسی تعریف کنی؟؟؟؟
dayani۲۲۵۷۵۶۲۰۷:۱۰:۳۱ ۱۴۰۰/۸/۳
آن پاراگراف آخرت که به سفرهای رئیس جمهور اشاره کرده بودی، هرآنچه راکه قبلا رشته بودی پنیه کرد. مگر اقای رئیسی در هر سفر میتواند با چند نفر از مردم که مشابه شما هستند دیدار کند، تازه اگر هم با چند نفر دیدار کند بازهم آنها را به همین مسئولین رده پائین تر ارجاع می دهد و اینها همان کاری را میکنند که با شما کردند.
ناشناس۲۲۵۷۵۶۹۰۷:۱۶:۵۳ ۱۴۰۰/۸/۳
با اظهار تاسف از مشکلات شما. به نظر نمیرسد حضور و دیدار با مردم هم به تنهایی و بدن اصلاح ساختار چالشهای جامعه را بر طرف کند اگر چه روحیه مقاومت مدنی و اعتراض منطقی میتونه در دراز مدت بخشی از این اشکالات را برطرف کند.
ناشناس۲۲۵۷۶۰۶۰۷:۵۲:۰۶ ۱۴۰۰/۸/۳
می توانستی بروی وزارت بهداشت، آنجا شکایت کنی.
ناشناس۲۲۵۷۶۱۰۰۷:۵۳:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۳
امان از دست بیمارستان های دولتی. انبوهی از تجهیزات و نیروی انسانی وجود دارد ولی توجهی به بیمار نمیشه
ناشناس۲۲۵۷۶۱۹۰۸:۰۱:۱۵ ۱۴۰۰/۸/۳
رسالت رسانه همینه که درد مردم را نقل و واکاوی بکند که اینگونه نیست و اسیر سیاسی بازی ها باز هم جای شکر داره مردم به خصوص مریض ها را دریابید
کریم۲۲۵۷۶۲۳۰۸:۰۲:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۳
خب بنا بر این گزارش الان باید یک سازمان متولی این موضوع، مورد رو پیگیری کنه و سایت الف نتیجه اون پیگیری رو منتشر کنه
ناشناس۲۲۵۷۶۲۶۰۸:۰۳:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۳
تعارض منافع آقا. تعارض منافع. از صدر تا ذیلِ سلامت کشور دست پزشکانه. وزارت بهداشت. نظام پزشکی. کمیسیون بهداشت و درمان مجلس. همه و همه در دستِ پزشکانه. اونوقت بیشترین منفعت پزشکان در بخش خصوصیه. خب معلومه که بیماران به سمت بخش خصوصی هدایت میشن
ناشناس۲۲۵۷۷۲۳۰۹:۱۴:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۳
لطفا با رئیس بیمارستان در این خصوص صحبت کنید و نظرشون رو منعکس کنید.
ناشناس۲۲۵۷۷۲۴۰۹:۱۵:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۳
دردتون در خیلی ها هست و بهت حق میدم ولی از کجا به کجا رسوندی اخرش زدی به صحرای کربلا ...
محسن۲۲۵۷۷۴۹۰۹:۳۰:۳۱ ۱۴۰۰/۸/۳
برای بنده هم یک بار اتفاق افتاد که می خواستم رییس بیمارستان رو ببینم. در همین بیمارستان همین بلا رو سر بنده آوردند و مأمور انتظامی که آنجا بود بسیار آدم بی ادب بود و توهین های به بنده کرد و بنده رو از بیمارستان بیرون انداخت.
بها ر۲۲۵۷۷۹۰۰۹:۴۷:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۳
جالب بود
ناشناس۲۲۵۷۷۹۲۰۹:۵۰:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۳
اگه بیمارستان های دولتی به بیماران احترام بگذارند و سرویس خوب بدهند دیگه کی میره بخش خصوصی؟؟؟
ناشناس۲۲۵۷۸۸۶۱۰:۵۶:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۳
سيستم درماني ايراني و رفتار برخي پزشكان ايراني با بيماران باعث شرمساري تاريخ پزشكي و توهين به همه اصولي است كه به عنوان انسانيت تعريف شده است و همه هم از آن خبر دارند .
ناشناس۲۲۵۷۹۰۷۱۱:۲۱:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۳
ممنون از الف که درد مردم رو منعکس میکنه
ناشناس۲۲۵۷۹۱۱۱۱:۲۱:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۳
فکر می کنید با دیدن رئیس مشکل حل می شد؟ شاید فقط آرام می شدید همین .
ناشناس۲۲۵۷۹۱۷۱۱:۲۴:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۳
پزشک سالاری درد بی درمان سیستم سلامت کشور ما. تا کمترین انتقادی میشه، میگن میریما. با ما کاری نداشته باشید که میریم اونور آب!!
ناشناس۲۲۵۷۹۲۶۱۱:۳۱:۲۰ ۱۴۰۰/۸/۳
خدا پدرِ فضای مجازی رو بیامرزه که دردهارو منتقل میکنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین