ضرغامی در آیین افتتاح موزه خودروهای تاریخی ایران: موزه خودرو مورد استقبال گردشگران خارجی قرار می‌گیرد

گروه فرهنگی الف،   4000801063

وزیر میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی گفت: موزه خودروهای تاریخی مورد استقبال گردشگران خارجی قرار می‌گیرد.

موزه خودرو مورد استقبال گردشگران خارجی قرار می‌گیرد

به‌گزارش گروه ایرنا، سید عزت‌الله ضرغامی در آیین افتتاح موزه خودروهای تاریخی ایران که به همت بنیاد مستضعفان در جاده مخصوص تهران - کرج راه‌اندازی شده است، با اشاره به اینکه برگزاری موزه خودروهای تاریخی اقدامی جالب، عالمانه و هنرمندانه است، اضافه کرد: در کنار تمام اقدامات خوبی که بنیاد انجام داده، برگزاری این نمایشگاه هم کار بسیار خوب و فرهنگی است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به خودروهای دارای پلاک تاریخی گفت: برای خودروهای مردم که متقاضی دریافت پلاک تاریخی هستند سازوکاری تعریف می‌کنیم که درخواست‌شان اجابت شود.

او ادامه داد: من تاسف می‌خورم که وقتی می‌خواهیم به حل مشکلات مردم فکر کنیم، در کنار حفظ همه ارزش‌ها، میراث‌فرهنگی، تقویت و صیانت از آن‌ها عده‌ای به دوقطبی‌سازی عادت کرده‌اند و فکر می‌کنند منافع مردم در تعارض با میراث‌فرهنگی است. ان‌شاء‌الله من این موضوع را حل خواهم کرد. یکی از جاهایی که باید زیر میز زد و یک سری از تفکرات را عوض کرد و با تمام قوت میراث‌فرهنگی را حفظ کرد و در عین حال مردم هم جایگاه‌شان حفظ شود همینجاست. برخی‌ها که دایه دلسوزتر از مادر هستند ممکن است جیغ بنفش بکشند اما مهم نیست. مهم این است که ببینیم این کارها چقدر به نفع مردم است.

ضرغامی تصریح کرد: وقتی ما کاخ شاهان را نشان می‌دهیم، بخشی از این آثار، معماری ایرانیان است و نشان دهنده تمدن ما است و باید به خوبی نشان داده شود. اما در عین حال این را می‌توان همزمان زندگی غیر مردمی شاهان را با صراحت نقد کرد. امروز جنگ روایت‌هاست.

 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در همین موزه خودروهای تاریخی، این خودروها متعلق به مردم در آن دوران نبود، بلکه در اختیار خاندان سلطنت بود. از پول ملت خریداری می‌شد و امتیازهای بزرگی از ایران در ازای این خودروها گرفته می‌شد.

 ضرغامی ادامه داد: امروز بنیاد مستضعفان موزه‌ای را راه‌اندازی کرده است که ارزشمند است. این خودروها به لحاظ تاریخ صنعت اهمیت دارد. طراحی سالن و موزه نیز بسیار خوب انجام شده و ورودی خوبی نیز دارد، بی‌تردید با توجه به اقدامات خوبی که در این نمایشگاه انجام شده است، این موزه مورد توجه گردشگران خارجی که به تهران سفر خواهند کرد قرار می‌گیرد.

او در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: «من از آقای فتاح درخواست دارم که این گونه کارها ادامه داشته باشد. راهبرد وزارت میراث‌فرهنگی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، دولتی و عمومی برای حفظ، مرمت و حتی مدیریت موزه‌ها و ابنیه تاریخی است.

به گزارش ایرنا، این موزه که با هزینه ای معادل ۱۲۰ میلیارد تومان توسط موسسه موزه های بنیاد مستضعفان احداث شده، در فضایی به وسعت ۱۱ هزار متر مربع، خودروهای تاریخی را در چهار سالن به نمایش عمومی می گذارد.
 
از مهمترین خودروهای به نمایش درآمده در این موزه ارزشمند، نمایش تنها خودروی مرسدس بنز k۵۰۰ با اتوبان کوریر در جهان است که در کنار نمایش اولین مدل خودروی تولیدی کارخانه رولزرویس تحت عنوان «سیلور گوست» متعلق به احمد شاه قاجار در معرض دید عموم قرار گرفته است.
 
همچنین بزرگترین گنجینه رولزرویس دنیا با ۲۱ دستگاه خودرو از مدل های سیلورگوست، فانتوم های ۳، ۴، و ۵، سیلوکلاود، سیلور رایت، سیلور شادو و کورنیش و همچنین بزرگترین گنجینه مرسدس بنز ۶۰۰ در دنیا در کنار تنها نمونه خودروی تولید شده در جهان با همکاری شرکت های بنز، پورشه و فولکس واگن در این موزه به نمایش درآمده است.
 
نمایش کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار نیز از دیگر ویژگی های این مجموعه بی‌نظیر است.

موزه خودروهای تاریخی ایران از سال ۱۳۸۲ با نمایش مجموعه‌ای غنی از خودروهای تاریخی که تا پیش از سال ۱۳۵۷ وارد ایران شده است، راه‌اندازی شده بود، اما ساختمان آن در سال ۹۹ بازسازی و مدرن‌سازی شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین