رئیس جمهور: سامان‌دهی پروژه‌های نیمه تمام جزو اولویت‌های اصلی دولت است

گروه سیاسی الف،   4000801004

رئیس جمهور گفت: سامان‌دهی طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام استان اردبیل جزو اولویت‌های اصلی ما قرار دارد.

رئیس جمهور: سامان‌دهی پروژه‌های نیمه تمام جزو اولویت‌های اصلی دولت است

به گزارش فارس ، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل از ظرفیت‌های بسیار زیاد خدادادی بهره‌مند است و با توجه به این پتانسیل‌ها در این استان نباید میزان بیکاری به این اندازه باشد. پیش از سفر تمامی مسائل استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفت و طی برگزاری جلساتی طرح‌های مورد تاکید استان و اعتبارات لازم برای بهره‌برداری از آنها برآورد شد.

وی افزود: با توجه به حجم پروژه‌های نیمه‌تمام موجود در استان اردبیل، پروژه یا طرح جدیدی برای این استان در نظر گرفته نشده و اولویت اصلی ما در استان اردبیل تکمیل طرح‌های نیمه تمام بوده که سبب توسعه و پیشرفت استان اردبیل خواهد شد.

رئیس جمهور بیان کرد: وجود طرح‌های نیمه‌تمام که بعضا سالیان سال است که تکمیل نشده سبب رنجش خاطر و ناراحتی مردم شده و از این‌رو تکمیل چنین طرح‌های نیمه تمام یکی از ضروریات برای توسعه استان اردبیل است که جزو برنامه‌های اصلی ما قرار دارد.

نقش بسیار مهم کشت و صنعت مغان در امنیت غذایی کشور

آیت‌الله رئیسی با اشاره به ظرفیت بالای کشت و صنعت مغان عنوان کرد: دشت مغان و کشت و صنعت و دامپروری مغان در تامین امنیت غذایی کشور نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و در حال حاضر که این شرکت در اختیار دولت قرار دارد مردم انتظار ایجاد اشتغال و توسعه آنرا از دولت دارند و به همین دلیل باید تمام تلاش خود را در راستای توسعه و آبادانی این مجموعه عظیم به کار بندیم.

وی تشریح کرد: هم‌اکنون ۲ هزار نفر در این مجموعه بزرگ مشغول به کار هستند درحالی‌که توان و ظرفیت اشتغال این شرکت تا ۱۰ هزار نفر نیز می‌رسد و به همین دلیل باید برنامه‌های لازم هم‌چون ایجاد صنایع‌تبدیلی در این مجموعه برای افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده تولیدات در این شرکت و در جهت افزایش میزان اشتغال در این مجموعه را داشته باشیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: مساله رسیدگی به خواسته‌های عشایر استان اردبیل در خصوص مالکیت اراضی نیز موضوع دیگری بوده که باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا حقی از کسی ضایع نشود و در کنار آن بحث خشکسالی و بحران آب در این منطقه نیز راهکارهای خود را دارد که در این خصوص نیز تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌شود.

توسعه راه‌های مواصلاتی استان اردبیل جزو برنامه‌های اصلی است

آیت‌الله رئیسی با اشاره به لزوم توجه حوزه گردشگری استان اردبیل ادامه داد: گردشگری یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم استان اردبیل بوده و در این خصوص نیز اهمیت توسعه راه‌های مواصلاتی به عنوان یکی از اصل‌ترین زیرساخت‌ها بسیار مورد توجه است چرا که بهره‌مندی از جاده‌های ایمن سبب تسهیل در امر گردشگری و ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد استان خواهد شد.

وی تصریح کرد: گزارشاتی نیز در خصوص حجم تلفات جاده‌ای در استان اردبیل داشته‌ایم که حتی یک نفر از این تلفات نیز مورد قبول نیست چرا که حفظ امنیت و جان و سلامت مردم بسیار مورد اهمیت است و در این خصوص نیز قرار بر این شد تا طرح‌های جاده‌ای استان به صورت فاز بندی و اولویت بندی بر طبق نقاط خطرخیز تکمیل شود.

تکمیل راه‌آهن اردبیل ـ میانه نیازمند یک اقدام جهادی است

رئیس جمهور عنوان کرد: راه‌آهن اردبیل میانه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان اردبیل بوده که ۱۵ سال از زمان شروع اجرای این طرح می‌گذرد و به همین‌ دلیل تکمیل آن به یک آرزو برای مردم این استان تبدیل شده و لذا بهره‌برداری از این طرح در استان اردبیل نیازمند یک اقدام جهادی است.

رئیسی بیان کرد: منابع و اعتبارات مورد نیاز برای طرح‌های موجود از دو طریق تامین خواهد شد؛ یکی از طرق بودجه سال ۱۴۰۱ که اعتباراتی را در این بودجه در نظر خواهیم گرفت و اما در کنار آن مقداری از منابع مالی نیز از طریق فروش مازاد دارایی‌های دولت تامین خواهد شد و دولت دارایی‌های مازادی دارد که با فروش این دارایی‌ها می‌تواند منابع و درآمد حاصل از آن را صرف تکمیل پروژه‌ها و احداث طرح‌های جدید بکند.

وی تشریح کرد: اما اقتصاد استان اردبیل وابسته به کشاورزی بوده و این بخش از اصلی‌ترین حوزه‌های اقتصادی استان است و برای توسعه این بخش در استان اردبیل باید گام‌های اساسی و ضروری برداشته شود و ایجاد صنایع تبدیلی جهت ایجاد بازار فروش مناسب محصولات تولیدی در این استات و تضمین خرید محصولات کشاورزی راهکاری مناسب برای توسعه این بخش در استان اردبیل است.

مناطق آزاد تجاری باید به مرکزی برای تولید و صادرات تبدیل شوند

رئیس جمهور عنوان کرد: منطقه آزاد تجاری استان اردبیل یکی دیگر از موضوعات مهم در استان اردبیل بوده که طرح ایجاد این منطقه توسط دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده و فقط باید وارد فاز اجرایی شود و در این راستا نیز وزیر اقتصاد در جریان این سفر بازدیدی از منطقه آزاد تجاری استان اردبیل داشت.

وی ادامه داد: در خصوص مناطق آزاد تجاری باید به این نکته توجه شود که این مناطق به هیچ عنوان نباید مرکزی برای واردات کالا شود بلکه باید این مناطق به یک مرکز عظیم تولید و صادرات محصولات داخلی تبدیل شود که در این صورت شاهد افزایش میزان اشتغال و رونق تولید و اقتصاد در منطقه و کشور خواهیم بود.

آیت‌الله رئیسی تشریح کرد: اجرای عدالت نیز یکی از اصلی‌ترین موضوعات بوده و در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز این موضوع مورد تاکید ما قرار دارد و تلاش خواهیم کرد تا در تقسیم منابع کشور در بین استان‌ها بر اساس آمایش سرزمینی و ظرفیت هر منطقه‌ای استفاده کرد تا به یک توزیع متوازن در امر توزیع منابع کشور برسیم.

وی گفت: در حال حاضر ۳۰ الی ۴۰ درصد ظرفیت صنعتی استان اردبیل معطل بوده و شروع مجدد کارخانه‌های نیمه تعطیل و راکد جزو برنامه‌های اصلی ما قرار دارد و ایجاد اشتغال برای جوانان به خصوص افراد تحصیلکرده در برنامه‌های اصلی ما قرار دارد و قدم‌های بسیار مثبتی در این راستا برداشته و انشاالله شاهد یک وضعیت مطلوب در استان اردبیل خواهیم بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین