برای جذابیت طراحی محیط کار حتما به این ۶ نکته توجه داشته باشید!

گزارش بازرگانی،   4000729066

عموم افراد تایم های متنوع ای از شبانه روز را در محیط کار خود سپری می کنند، از آن جا که اکثر زمان این دسته از افراد در محیط کاری سپری می شود لذا توجه به مسائل مادی و فیزیکی محیط کار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی راندمان و بازدهی کار شما داشته باشد.

با این حال نکاتی وجود دارد که با توجه به آن ها شما می توانید محیط کار بسیار مناسب و ایده آلی را برای خود طراحی کنید. اگر شما نیز به دنبال این نکات هستید در این بخش با ما همراه باشید.

نور طبیعی در محیط کار

شروع کار طراحی محیط کار به چه صورت است؟

اگر به دنبال تغییر حرفه ای محیط کار خود هستید، بدون شک دغدغه های زیادی ذهن شما را به خود مشغول ساخته است. با این حال ممکن است نمونه های متنوع ای از طراحی محیط کار را از اینترنت و... مشاهده کنید یا با مجری هایی که توانایی اجرای این پروژه را دارند، در این خصوص صحبت کنید.

اما باید بدانید که برای طراحی یک محیط کار، توجه به جزئیات بسیار بسیار مهم است. امروزه طرح های متنوع ای برای طراحی محیط کار وجود دارد که هرکدام از آن ها مزایای منحصر به فرد خود را به دنبال دارند. به عنوان مثال ایجاد فضای پارتیشن‌ بندی احساس آزادی عمل و تعامل را در میان کارکنان به شدت افزایش می دهد.

به دنبال جذابیت محیط کار خود هستید؟

نکات بسیار زیادی وجود دارد که می توان آن ها را بر حسب اولویت به دسته بندی های متنوع ای تقسیم نمود. با این حال موارد زیر، از مهم ترین مواردی هستند که با بهره گیری از آن ها می توانید یک محیط جذاب و بسیار مناسب داشته باشید:

  1. استفاده از نور طبیعی
  2. استفاده از رنگ متناسب با محیط
  3. تعیین محدوده دمایی محیط کار
  4. مبلمان اداری مناسب و کاربردی
  5. استفاده از پرچم های اداری
  6. استفاده از گیاه در محیط کار

قفسه شخصی در محیط کار

استفاده از نور طبیعی در محیط کار

نور طبیعی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که طبق بررسی های صورت گرفته و آزمایشاتی که انجام شده است، روان شناسان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که در محیط های پر نور و آن هم با نور طبیعی فعالیت می کنند دارای روحیه بهتری نسبت به افرادی هستند که در محیط هایی با نور مصنوعی در حال کار کردن می باشند.

همین نکته در نهایت مشخص می کند که تاثیر نور طبیعی بر محیط و همچنین روحیه کارکنان تا به چه میزان می تواند تاثیر گذار باشد.

استفاده از رنگ متناسب با محیط

دنیای رنگ ها، دنیای عجیب و پیچیده ای است. هر رنگ دارای حس و حال و مفهوم خاص خود است که در صورت استفاده از آن می توان شاهد تغییر در خلق و خوی کارکنان و افراد آن محیط بود. از این رو بهتر است از رنگ های شاد و پرانرژی استفاده کنید تا محیط کاری مناسب و ایده آلی را داشته باشید.

تعیین محدوده دمایی محیط کار

پس از رنگ، تعیین محدوده دمایی از دیگر موارد بسیار مهم و ضروری در محیط کار به شمار می رود که به صورت مستقیم بر سلامت افراد آن محیط تاثیرگذار خواهد بود. البته این موضوع امروزه دغدغه اصلی کارکنان یک محیط اداری نیست چراکه با استفاده از سیستم های پیشرفته و دستگاه های بروز، این مشکل حل شده است و می توان شاهد محدوده دمایی مناسبی در محیط های کار بود.

استفاده از مبلمان اداری مناسب

استفاده از صندلی و مبلمان در محیط کار یک نوع ضرورت برای تمامی کسب و کار ها است. از این رو به دلیل آن که استفاده زیادی از این محصولات می شود، باید در هنگام سفارش و یا خرید آن ها به آرگومینک بودن آن ها توجه داشته باشید چراکه کارکنان و ارباب رجوع ها ممکن است ساعت ها از صندلی و مبلمان موجود در محیط کار شما استفاده کنند.

صندلی اداری مناسب

صندلی اداری دارای تنوع بسیاری است که می توان به سایز ، ابعاد ، رنگ و نوع آنها اشاره کرد. عمده ترین صندلی های اداری طراحی و تولید شده از جنس پلاستیک و فلز می باشد که بسته به مدل و همچنین متریال دارای تنوع بسیاری هستند. اصولان صندلی های اداری یا office chair در دو نوع معمولی و چرخدار تولید می شوند. البته نا گفته نماند که صندلی های اداری معمولی و بدون چرخ هنوز مرسوم بوده و بیشتر برای افرادی مانند ارباب رجوع استفاده می گردد. اما نمونه های چرخدار از ظاهری زیبا تر و متریال بهتری در تولید آنها استفاده شده است. صندلی هایی که قابل حرکت باشند را صندلی های اداری چرخدار می نامند. برخی از صندلی های اداری دارای اهرم تنظیم پشتی کمر را دارند و بعضی از آنها دارای قابلیت تنظیم ارتفاع را نیز دارند و بسته به قد فرد استفاده کننده می تواند تغییر کند. بهترین متریال استفاده شده در صندلی های اداری چرخ دار و ثابت در قسمت پشتی و نشیمن از جنس پارچه یا چرم می باشد و قابلیت این را دارد تا هر رنگی بسته به سلیقه و نوع دکوراسیون اداری از آنها انتخاب شود.

فضای کار خصوصی در محیط کار

استفاده از پرچم های اداری

امروزه اکثر شرکت های ایرانی و خارجی برای ایجاد فضای رسمی و نمایش قدرت خود از پرچم های اداری در ابعاد مختلف استفاده می کنند. توجه به این نکته ریشه در ایجاد فضای رسمی و نمایش قدرت است و کارکنان درک بهتری از محیطی دارند که در حال حاضر در آن مشغول به کار هستند.

بدون شک استفاده از پرچم های اداری همچون تشریفات و رومیزی در تعداد مختلف می تواند جذابیت بسیار خیره کننده ای را به محیط کاری شما هدیه دهد.

استفاده از گیاه در محیط کار

استفاده از گیاه یک تکنیک بسیار مناسب برای جذاب سازی محیط کار است. این که شما از چه گیاهی استفاده می کنید به صورت مستقیم بستگی به سلیقه و حس و حال شما خواهد داشت اما این نکته را بدانید که استفاده از گیاهان در محیط کار می تواند باعث ایجاد حس آرامش، دوستی و صمیمیت میان شما و کارمندانتان باشد.

انواع صندلی اداری و میز کارمندی و کارشناسی در مدل های مختلف که در بازار موجود می باشد. برای انتخاب می توانید به سایت https://chidemanbartar.com/ مراجعه کنید تا بهنترین انتخاب را داشته باشید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین