معاون اول قوه قضاییه: قضات از توهینی که به آنها شده ناراحت هستند

گروه اجتماعی الف،   4000728059 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار و برداشتن معافیت قضات و نمایندگان مجلس از آزمون وکالت دادگستری، گفت: قضات ناراحت هستند که چرا به آن‌ها توهین شده است.

معاون اول قوه قضاییه: قضات از توهینی که به آنها شده ناراحت هستند

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه در مراسم معارفه معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، ضمن تبریک به مناسبت ولادت پیامبر اکرم و حضرت امام جعفر صادق (ع) بیان داشت: یکی از پیام‌های مهم هفته وحدت این است که در جامعه بشری باید تا جای ممکن از اختلافات پرهیز کرد.

وی ادامه داد: تجربه این ٤٠ ساله نشان داده که دشمن از اختلاف برای نفوذ استفاده می‌کند؛ گاهی اختلافات به دلیل غفلت و بی‌توجهی یک جناح و گروهی صورت می‌گیرد و همین باعث می‌شود عداوتی بین دو گروه اتفاق می‌افتد که آثار بدی دارد در صورتی که اگر غفلت نشده بود می‌توانستیم پیشگیری کنیم.

مصدق در ادامه با اشاره به برگزاری این مراسم گفت: درباره ستاد حقوق بشر کارهای زیادی انجام شده، اما درباره نحوه انتقال آن به جامعه بشری خارج از ایران نقشی که باید ایفا کنیم انجام نشده است درحالی که ما به رعایت حقوق بشر اعتقاد داریم و مدعی هستیم حقوق بشری که مکتب اسلام معرفی کرده در هیج یک از مکاتب دنیا وحود ندارد.

وی بیان داشت: در معاونت اجتماعی نیز کارهای بزرگی صورت گرفته است، اما گاهی با تعطیل شدن برخی از کارخانه‌ها و بیکاری کارگران مواجه هستیم که یکی از کارهای مهم آن است که با هماهنگی دادستانی، اقدامات پیشگیرانه‌ای صورت گیرد.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: انتظاراتی که قوه قضاییه از همه معاونت‌ها در این دوره دارد آن است که ما موارد را به صورت کتبی اعلام می‌کنیم و به صورت فصلی نیز گزارش می‌خواهیم و از همین جا اعلام می‌کنم در هر جا اگر مشکلی وجود داشت می‌توانیم با همفکری هم، مشکلات را حل کنیم.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه با اشاره به مصوبه مجلس ناظر بر طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و عنوان اینکه قضات برای اینکه وکیل شوند باید در آزمون شرکت کنند گفت: ما می‌دانیم مجلس سوءنیتی نداشت و نماینده‌ای که این پیشنهاد را برای تصویب مطرح کرد نیز سوءنیتی برای جامعه قضایی نداشت؛ اما از مجلس انقلابی انتظار است مصوباتش پخته و قابل دفاع باشد این درحالی است که خروجی این مصوبه آن است که قضات باید بعد از بازنشستگی و برای کار وکالت بعد از این دوران، آزمون دهند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: موضوع وکالت هم امر قضا است و باید در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بحث شود.

وی ادامه داد: موضوع کسب و کار در کمیسیون جهش تولید مطرح شد و به دنبال آن موضوع وکالت نیز مطرح شد.
وی با اشاره اثرات مصوبه مذکور مجلس ادامه داد: با این مصوبه، قاضی در دیوان عالی کشور بعد از ٤٠ سال خدمت باید آزمون دهد، بعد که اگر در آزمون قبول شود باید دوره‌ای را به عنوان کارآموزی بگذراند، حال آیا این موضوع منطقی است؟!

معاون اول قوه قضاییه در عین حال بر یک نکته مهم تاکید کرد: البته من راجع به اصل موضوع حرف نمی‌زنم اینکه قاضی می‌تواند بعد از کارش وکیل شود یا خیر؟ بحثی جدا است؛ اما از نظر شکلی چه پشتوانه‌ای وجود دارد؟ این مجلس انقلابی است و بدون شک مجلس نیز آن را اصلاح می‌کند، اما انتظار آن است که مجلس مصوبه محکمی داشته باشد تا همه آحاد مردم پشتیبان آن باشند.

 مصدق بیان داشت: قضات ناراحت هستند که چرا به آن‌ها توهین شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۵۰۴۵۶۱۲:۴۲:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
ناراحت نیستن که بهشون توهین شده ناراحتن چون راه رانت و سو استفاده برای بعد از بازنشستگی و کسب درآمدهای آنچنانی شون بسته شده.اره برادر...
ناشناس۲۲۵۰۶۲۶۱۴:۰۸:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اصلان قاضی بعد از بازنشستگی نباید وکیل بشه چون همه رو میشناسه با همه رابطه داره
رضا۲۲۵۰۴۵۸۱۲:۴۴:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
قضات برای وکالت باید آزمون بدهند استثنا ها قایل نشید تبعیض هست همه آزمون وکالت بدهند حتی قضات
ناشناس۲۲۵۰۴۶۳۱۲:۴۷:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بدلیل خون آبی است که در رگها دارند
ناشناس۲۲۵۰۴۶۴۱۲:۴۸:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کار درستی کردند و نباید استثنا قائل شد
ناشناس۲۲۵۰۴۶۸۱۲:۴۹:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
آقا بازنشسته شدی برو خونه ت بشین یه جون بیاد سر کار بتونه زندگی تشکیل بده نفوذ موفوز چیه چرا دلیل بی خود میارید
محمد۲۲۵۰۴۷۳۱۲:۵۱:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کاش گرفتن مجوز بیمه ایران نیز راحت می شد
ناشناس۲۲۵۰۴۸۶۱۲:۵۹:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
چقدر براي خودتون كلاس ميگذاريد
ناشناس۲۲۵۰۴۹۱۱۳:۰۰:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
باید اصلا قانونی تصویب بشه که قاضی بعد از بازنشستگی نتونه وکیل بشه
حمید۲۲۵۰۶۴۵۱۴:۱۹:۴۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
هیچ کارمون به آدمیزاد نمی خوره در تمام دنیا وکلا آرزو دارند بعد از سالها کار و موفقیت و در صورت داشتن شرایط خاص قاضی بشن و این برای جامعه وکالت یک آرزوی دست نیافتنی است در این کشور بلحاظ وضعیت نابسامان قوه قضاییه قاضی بعد از سی سال خدمت دنبال کار وکالت است !!!!!؟
ناشناس۲۲۵۰۴۹۴۱۳:۰۳:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
همه از توهین ناراحت میشن فقط شما ها نیستین.
محسن۲۲۵۰۴۹۷۱۳:۰۵:۳۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سلام بعضی از قضات در آزمون احتمالا نمره منفی میگیرند و این حرف ایشان اصلا درست نیست. من بی سواد یکبار در دادگاه تجدید نظر به یک قاضی که به قول خودش ۲۵ سال سابقه داشت ، کلی تلاش کردم عرصه و اعیان را بفهمانم،آخر نفهمید و گفت همان زمین و خانه بگوئیم.
ناشناس۲۲۵۰۴۹۸۱۳:۰۶:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
قضات براي اينكه ناراحتي شان را ثابت كنند، اين رانت يعني وكالت بدون آزمون را نخواهند.
ناشناس۲۲۵۰۴۹۹۱۳:۰۷:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
مردم از ظلم و خیانت وکیل و قاضی به چه کسی پناه ببرند. چرا باید شخصی که قاضی بوده بتواند وکیل شود. همین تعارض منافع ها باعث فساد و نابودی دین و اخلاق شده است.
ناشناس۲۲۵۰۵۰۱۱۳:۰۸:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
حاج آقا توهین نشده، شما عزیزان و طیف عظیمی از وکلا راه کارو بلدید. طرف 10 سال توی قوه بوده، الان اومده وکالت میکنه و فقط هم پرونده های سفارشی میگیره، با کلی تخلف، مرجع رسیدگی هم رفقای خودش هستند. نمیشه شما با همون شغل شریف بازنشست بشید و بزارید جوانها به فیض برسند. 20 سال با قوه و وکلا کار کردم، اگر 50+1 رو اکثریت حساب کنیم، اکثریت عزیزانی که دیدم اهل تکبر و نخوت هستند. شما کارآموزی رو حذف کنید، ولی برای وکالت باید امتحان بدن، شاید 30 سال جاده خاکی بودند و کسی خبر نداشته.
ناشناس۲۲۵۰۸۲۶۱۵:۵۷:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
جانا سخن از زبان ما می گویی !
ناشناس۲۲۵۰۵۰۷۱۳:۱۰:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اصلا توهین نیس قضات بعد از 40 سال لطف کنند در منزل بنشینند و اجازه بدن جوانترها فعالیت کنند . بعد از 40 سال قاضی بودن وکیل شدن در پرونده یعنی رانت و استفاده از کانال ها و دوستان در دادگاهها کاش مصوب کنند قاضی بعد از بازنشستگی منزل در خدمت خانواده باشد
رضوی۲۲۵۰۵۲۳۱۳:۱۷:۵۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
مگه کسی فحش بهشون داده که ناراحت شدند ازمون دادن چه اشکالی داره
مزدک۲۲۵۰۵۲۵۱۳:۱۸:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خدا کمک کنه عدل وعدالت فراگیر شود
ناشناس۲۲۵۰۵۴۵۱۳:۲۶:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
من این طرح را نخواندم و نمیدونم چیه اما از همه قضات قبل و حین و بعد دوره کار آنها باید تست تقوا، تبری از نفاق و صدور احکام حق بگیرند. باید آزمون اخلاق مداری و شناخت اسلام ک دین بدهند. باید آزمون صداقت و حسن رفتار و صبر بدهند.
شهرام قاسمیان __ بندرانزلی۲۲۵۰۵۵۶۱۳:۳۰:۵۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
منهم از اینکه بعد از 《 دو سال و نیم 》 هنوز برای پرونده شکایتم در ارتباط با جعل منجر به تصاحب مال غیر در مجتمع قضایی بندانزلی ( حتی وقت دادگاه هم تعیین نشده ) بی اندازه ناراحتم اما هیچکس پاسخگو نیست !
ناشناس۲۲۵۰۵۶۸۱۳:۳۷:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اتفاقاً بسیاری از مراجعین به قوه قضاییه هم از عملکردهای ناصواب خیلی از این قضات ( خسارت های جبران ناپذیر دیده اند و بی نهایت ناراحت هستند ) اما اما اما هیچ گوشی نمی خواهد صدایشان را بشنود .
ناشناس۲۲۵۰۵۷۷۱۳:۴۰:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تنها قسمت درست این ماده که تصویب شد برداشتن یک رانت قانونی است سی سال کار می کنند پاداش پایان خدمت می گیرند بعدهم مجوز وکالت علاوه برآن حقوق بازنشستگی و مزایای شغل وکالت قضات ونمایندگان هم باید آزمون دهند
ناشناس۲۲۵۰۵۸۱۱۳:۴۱:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
عزیز دل، همون مقدار که به مردم فیض میتونند برسونند، در قوه برسونند، ما تشکر میکنیم از اینکه قضات دغدغه وکالت مردم رو دارند. ممنون، نیازی نیست. الان سالها در قوه ازشون استفاده کردیم. بس.....
علی کریمی۲۲۵۰۵۸۲۱۳:۴۲:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کسی که عمری در مسند قضاوت کار کرده نباید وارد حوزه وکالت شود.
ناشناس۲۲۵۰۵۸۳۱۳:۴۲:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
آزمونهای کتبی وشفاهی ومصاحبه های علمی برای پذیرش قضات که به مراتب از کانون وکلا سخت تر است
مهران۲۲۵۱۶۲۷۲۳:۲۸:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اون مال زمان استخدام‌ ملاک حال افراد هست که الان چی بارشه
ناشناس۲۲۵۰۶۲۱۱۴:۰۴:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کسی که ۳۰ سال قاضی بوده بعلت آشنایی با عوامل اداری و سایر قضات نباید به هبچ وجه وکیل شود
ناشناس۲۲۵۰۶۲۵۱۴:۰۷:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تو کشور مردم اول طرف وکیل هست بعد میشه قاضی تو کشور ما برعکس هست
ناشناس۲۲۵۰۶۳۷۱۴:۱۶:۱۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
طرف بهد از ۱۰ سال کار اخراج میشه کسی ناراحت نمیشه و اگه اعتراض بکنن همین قاضی مجازات ان چنانی میده اصلا ناراحت هم نمیشه حالا اینها میخوان بعد از بازنشستگی برن وکیل بشن وچون اشناداره سریع موکلشونو به پیروزی برسونن و......
ناشناس۲۲۵۰۶۴۶۱۴:۱۹:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
نه تنها قضات مدیران دفاتر قاضی و سایر کارمندها که بازنشسته شدن دلیلی وجود نداره که بخوان وکیل باشند بزارند این همه تحصیلکرده حقوق بیکار بتونند وارد رشته وکالت بشند
ناشناس۲۲۵۰۶۴۹۱۴:۲۲:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
حالا اونا که استادن ، یه آزمونی ام بدن .. چی میشه / چرا سخت میگیرین ....توهین نیست
حسین۲۲۵۰۶۵۳۱۴:۲۴:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
ب نظر میرسد کسی که بخواهد نماینده مجلس بشود یا وزیر یا استاندار یا هر سمت کشوری بایستی ازمون برگزار بشد بهتر بود تا اینکه حقوقهای نجومی بگیرند و رانت خوار بوجود بیاید این مشود تسهیل اشتغال.
ناشناس۲۲۵۰۸۰۳۱۵:۴۲:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
عالی گفتی ، آفرین مرحبا احسنت .
ناشناس۲۲۵۰۶۶۹۱۴:۳۴:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
همه چیز برعکس شده ،یادمه خیلی سال پیش وکلا بعد از مدتها وکالت ، کسب سابقه نسبتا طولانی واثبات تبحر و شایستگی و خوشنامی به عنوان قاضی انتخاب میشدند نه اینکه بدون سابقه قاضی شوند و اختیار جان و مال مردم را در دست بگیرند و همواره به فکر درآمدهای سرشار بعد از بازنشستگی باشند و تازه صراحتا درخواست استفاده از رانت داشته باشند ... دریغ
ناشناس۲۲۵۰۷۲۲۱۵:۰۲:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
میترسن قبول نشن.
ناشناس۲۲۵۰۷۳۲۱۵:۰۷:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کارمندان اداری دادگستری نام برای خوردن ندارند برای آنها ناراحت نیستید؟
ناشناس۲۲۵۰۷۳۳۱۵:۰۷:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
چرا مملکت ما قاضی سالاری شده؟ عده ای با رفتن به حوزه چه مزایایی میگیرین. از سربازی معاف، حقوق هنگام تحصیل. اخذ پستهای قضایی که همانند اساتید که سالها خون دل خورده اند و از نخبگان علمی دوران خود بوده اند و در طول تحصیل حقوق نگرفته و سربازی هم رفته اند هست.
شهروندقانونمدار۲۲۵۰۷۶۳۱۵:۲۲:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اگرفسادازدستگاه قضائي برودكشورگلستان ميشود؛ قاضي بايدهيچ راهي جزاصلاح نداشته باشد
سینا۲۲۵۰۷۸۵۱۵:۳۴:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خود مردم ناراحتن چون هیچ کس به دادشون نمیرسه همه اشنا بازی بس دیگه
حمید علی بابایی۲۲۵۰۸۲۰۱۵:۵۴:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
قضات ناراحتن ازاینکه چراشغل یکصدم یا یک فلانم ندارند،درحالی که جوان هابیکارهستند.
حسین۲۲۵۰۸۳۰۱۶:۰۱:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سلام.اگه هدف ازطرح تسهیل اشتغال زایی برای جوانان هست لزومی به اعطای پروانه وکالت به بازنشستگان چه قضات وچه غیر قضات وجود نداره . وهمه باید در برابر قانون یکسان باشند و راه رو باز کنن برای اشتغال جوانان چون هدف طرح این هست. ضمن اینکه سن ازمون در طرح مذکور ۴۰ سال هست وعملا بازنشسته نمیتونه شرکت بکنه
مهلا۲۲۵۱۲۲۵۲۰:۰۷:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
قضاوت بعد از وکالت آری اما وکالت بعد از قضاوت خیر
ناشناس۲۲۵۱۲۷۳۲۰:۳۲:۵۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
چه توهینی شده؟
ناشناس۲۲۵۱۴۳۴۲۱:۵۱:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
درود اتفاقا طرح عدالت محوره وقضات بایستی آزمون وکارورزی داشته باشن
ناشناس۲۲۵۱۴۴۸۲۲:۰۱:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بازنشسته ها به جوانان جویای کار فرصت بدهند و خودشان برند استراحت کنند سی سال بس است
ناشناس۲۲۵۱۴۵۵۲۲:۰۶:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
می ترسند علم کم انها در قضاوت عیان گردد
ناشناس۲۲۵۱۴۸۴۲۲:۲۱:۵۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
عدالت صریحترین پیام خداوند ب آدمی ست...
ناشناس۲۲۵۱۵۲۵۲۲:۴۱:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
هرگاه رانت و انحصاری را برداری رانت خوار ناراحت و مردم خوشحال خواهند شد
ناشناس۲۲۵۱۶۹۴۲۳:۵۸:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
عدالت رانتی!
ناشناس۲۲۵۲۳۷۱۱۱:۱۱:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۲۹
نگو توهین. بگو از حذف رانت ناراحتند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین