رتبه‌بندی معلمان و سرانجام نظام پرداخت ناعادلانه

گروه سیاسی الف،   4000727112 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

اگرچه لایحه رتبه‌بندی معلمان در تلاش است تا عدالت را در نظام پرداخت برای معلمان به ارمغان آورد اما تا زمانی که تصمیم جدی در حوزه حقوق کارکنان دولت اخذ نشود امیدی به رفع تبعیض و نابرابری نباید داشت.

رتبه‌بندی معلمان و سرانجام نظام پرداخت ناعادلانه

به گزارش الف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه، بیست و پنجم مهرماه با 168 رأی موافقت کردند بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در اولویت قرار گیرد. از روز سه‌شنبه بیست و هفتم مهرماه نیز در جریان بررسی لایحه، اصل ماده (1) را با 182 رأی موافق، 24 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 246 نماینده حاضر در جلسه مصوب کردند.

در ماده (1) این لایحه آمده است: در اجرای جزء (2) بند «الف» ماده (63) قانون برنامه پنج‌ساله ششم و به‌منظور کیفیت‌بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها بر اساس تخصص و شایستگی‌ها ... نظام رتبه‌بندی معلمان مطابق مواد این قانون تعیین و اجرا می‌شود.

در ماده (63) برنامه پنج‌ساله ششم بر «تهیه نظام رتبه‌بندی معلمان و استقرار نظام پرداخت‌ها بر اساس تخصص با شایستگی‌ها و عملکرد رقابتی مبتنی بر نظام رتبه‌بندی معلمان و مهندسی نیروی انسانی بر اساس سند تحول و نقشه جامع علمی کشور با تصویب مجلس شورای اسلامی در قالب بودجه سنواتی» تأکید شده است.

مطابق صحبت علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در صورت تصویب نهایی گزارش کمیسیون آموزش در صحن علنی، معلمان 80 درصد هم‌تراز خود در وزارت علوم حقوق دریافت می‌کنند و این رتبه‌بندی‌ها بر اساس شایستگی معلمان خواهد بود.

ابهام اعتباری لایحه رتبه‌بندی معلمان

یکی از مسائل چالشی و مورد تأکید در لایحه رتبه‌بندی معلمان، موضوع تأمین منابع مالی است. در جلسه روز یکشنبه معدود مخالفانی که در مخالفت با در اولویت قرار گرفتن این لایحه ثبت‌نام کردند بر همین موضوع تأکید داشتند.

الیاس نادران، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: «اگر تکلیف بار مالی این لایحه روشن نشود اگر محدوده اعتبارات را مشخص نکنیم وعده‌ای خواهیم داد که اجرایی نخواهد شد. مانند موضوع اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها که گفتند این مشکل با 3000 میلیارد تومان حل می‌شود اما امروز گفته‌اند که کسری 10 هزار میلیارد تومانی وجود دارد».

نادران تأکید کرد: «مجلس و دولت باید محدوده هزینه‌ها را مشخص کند، دولت و مجلس شورای اسلامی باید تصمیم مشترکی اتخاذ کنند و معتقدم دولت فعلاً لایحه را پس بگیرد و مجلس بار مالی آن را مشخص و درباره منابع تصمیم‌گیری کنند. نباید در این حوزه عجله کرد چراکه عجله کردن در این موضوع باعث ایجاد مطالبه و قرار گرفتن چندین میلیون فرهنگی در مقابل نظام می‌شود».

مالک شریعتی، نماینده تهران گفت: «با ‎رتبه‌بندی معلمان مخالف نیستیم، اما معتقدیم نتیجه تصمیمات بدون پیش‌بینی منابع مالی، ‎دومینوی سقوط اقتصادی است».

البته بررسی اظهارنظرها نمایندگانی که درباره منبع مالی لایحه رتبه‌بندی معلمان موضع‌گیری کرده‌اند بیانگر آن است که درباره میزان هزینه آن، اعداد و ارقام بسیار متفاوتی ارائه‌شده است.

حسین امامی راد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه، بیستم هفتم مردادماه با اشاره به تصویب اولویت بررسی رتبه‌بندی معلمان در مجلس اظهار داشت: «لایحه رتبه‌بندی معلمان در اواخر دولت سابق به مجلس آمد و بررسی آن در کمیسیون آموزش صورت گرفت».

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: «آقای نوبخت رئیس سابق سازمان برنامه‌وبودجه در تماس تصویری با رئیس و اعضای کمیسیون آموزش مجلس به‌صراحت از پرداخت و تخصیص بودجه 61 هزار میلیارد تومانی اجرای رتبه‌بندی معلمان خبر داد اما بعد از گذشت حدود 20 روز عکس حرف خود عمل کرد و گفت دولت حسن روحانی برای این کار بودجه‌ای ندارد، این در حالی است که رتبه‌بندی معلمان حدود 10 سال است که در مجلس خاک می‌خورد».

امامی راد افزود: «45 تا 50 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان با توجه به شرایط بودجه سال جاری که 400 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، زیاد است و ممکن است که رقم اجرای این موضوع کمتر شده و یا مدت‌زمان اجرای آن در سال جاری محدودتر شود».

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره نگرانی برخی مخالفان لایحه رتبه‌بندی معلمان مبنی بر بار مالی ناشی از اجرای این لایحه اظهار کرد: «بار مالی گزارشی که کمیسیون به صحن ارائه کرده، حداکثر حدود 30 هزار میلیارد تومان است و ارقام عنوان‌شده از جانب مخالفان تکذیب می‎‌شود».

به دلیل ابهام در میزان منابع لازم برای نظام رتبه‌بندی معلمان بود که حمیدرضا حاجی بابایی (رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی) در نامه مشترکی به مسعود میرکاظمی (رئیس سازمان برنامه‌وبودجه)، مهرداد بذرپاش (رئیس دیوان محاسبات)، بابک نگاهداری (رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس) و علیرضا کاظمی (سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش) خواستار شد که هریک اعتبار موردنیاز رتبه‌بندی معلمان را جداگانه محاسبه کرده و به کمیسیون برنامه‌وبودجه اعلام کنند.

حاجی بابایی تأکید کرد شفاف‌سازی اعتبار موردنیاز برای اجرای لایحه رتبه‌بندی می‌تواند به تسریع در تصویب و اجرای آن کمک کند.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی گفت: آمار و ارقام غیرواقعی و متفاوت برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، حربه‌ای است که برای بایکوت این لایحه و پیشگیری از تصویب و اجرای کامل و دقیق آن بکار می‌رود.

مشکل کجاست؟

بدون شک یکی از مسائل مهم در نظام آموزشی هر کشوری ارتقای انگیزه و توانمندی معلمان برای تربیت سرمایه‌های انسانی است. متأسفانه تا زمانی که عدالت در نظام پرداخت برقرار نشود انتظار تحول اساسی اگر نگوییم غیرممکن اما بسیار سخت است.

بااین‌وجود سیستم تصمیم‌گیری در مجلس و دولت تاکنون ثابت کرده کمتر به فکر ایجاد عدالت در پرداختی به کل کارکنان دولت است. به همین دلیل هر صنف و شغلی در تلاش است تا با فشار، لابی و چانه‌زنی پرداختی حقوق و مزایای خود را افزایش دهد. با توجه به منابع درآمدی دولت، این مسئله در آینده نزدیک می‌تواند دولت را با چالش و مشکلات بسیار بزرگی مواجه سازد.

در بند ششم سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی رهبر انقلاب نیز بر «رعایت عدالت در نظام پرداخت و جبران خدمات با تأکید بر عملکرد، توانمندی، جایگاه و ویژگی‌های شغل و شاغل و تأمین حداقل معیشت با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی» تأکید شده است.

با این توضیحات باید گفت اگر دولت دچار چالش درآمدی است این مسئله می‌باید به یک حد معقولی برای همه کارکنان و کارمندان دولت باشد. وجود پرداخت‌های بالا در وزارتخانه‌هایی مانند بهداشت، علوم، نفت و ... در مقابل پرداخت‌های بسیار ضعیف در آموزش پرورش نیاز به اصلاحات اساسی و جدی دارد. اگر قرار باشد به‌صورت مداوم این فاصله نابرابر در نظام پرداختی افزایش یابد دیگر نباید امیدی به حل مسئله داشت. ازاین‌رو انتظار است مجلس یازدهم تصمیمی جدی و اساسی مبتنی بر عدالت درباره نظام پرداخت تمام کارمندان دولت اتخاذ نماید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۵۰۰۷۳۰۶:۴۴:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کارکنان دولت یا همه باید تابع یه نظام‌ پرداخت شوند و فاصله های طبقاتی جبران شود یا اینکه مجلس و دولت در جهت رفع تبعیض های نظام‌مرداخت خودشان پیش قدم باشند و این با پاک کردن صورت مسئله به بهانه ی چکش کاری و شاید در فرصتی دیگر بسیار متفاوته
ناشناس۲۲۵۰۰۸۷۰۷:۱۹:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
آیا اگر در بخش خصوصی با ادله ثابت کنیم که بودجه ای برای افزایش حقوق پرسنل خود نداریم اداره کار از ما قبول خواهد کرد یا اساساً این حق مختص دولت است. باید پذیرفت که ظلم بالسویه عدل است. چنانچه پول نیست نظامی ایجاد کنید که همه کارکنان دولت به نسبتی درست حقوق بگیرند. با یک نظام رتبه بندی عام.
ناشناس۲۲۵۰۱۰۰۰۷:۳۶:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
یه سوال برام پیش اومده؟ایا به همین میزان هم به دنبال یکسان سازی ساعت کاری، ساعت کاری مفید و... هستین؟من یه کارمند بانک دولتی ام.می تونم فیشمو بفرستم که حقوقم پنج میلیونه.با بیشترین ساعت کاری.حتی پنجشنبه ها سر کارم.اما معلم ها همیشه پنجشنبه ها تعطیلن.یک روز در هفته تعطیلی دارن و اکثرا بر اساس طرح طبقه بندیشون چهار روز در محل کار هستن.اون هم روزانه دو ساعت کمتر از ما.همشون به خاطر تعطیلی های زیاد،با کلاس های خصوصی چندین برابر حقوق درآمد دارن.چرا یک طرفه به مسائل نگاه میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تبریزی۲۲۵۰۲۱۵۰۹:۵۷:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کارمند بانکی جنابعالی که احتملا با پراتی رفتی وارد سیستم شدی کار خودت رو با یه دبیر با سواد بالا که از طریق آزمون استخدام شده وروزانه با 600 دانش اموز که خیلی هاشون ناهنجاری های رفتاری دارن درگیره و مرض اعصاب می گیره یکی می دونی؟ همین که معلم بشینه تو کلاس و هیچ کاری هم نکنه اون همه دانش آموز رو نگگه داره خودش کار مفیده. حالا معلم در کنارش اون همه هم تدریس می کنه و گلوش خشک میشه. تو خونه هم باید دائم تکلیف چک کنه ورقه بنویسه و در هفته صدها ورقه خارج از ساعات کاری اصلاح کنه که بابتش هیچ دستمزدی نمی گیره. واقعا این سطح فکری پایین رو از کچجا آوردید؟ معلم داره همه رو باسواد می کنه. ارزش کار خودت رو با ارزش کار یه معلم یکی می دونی واقعا؟
ناشناس۲۲۵۰۳۰۸۱۱:۰۰:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
پارتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟یه نگاه به دفترچه های استخدام بندازین.می بینید که بانکهای دولتی همه استخدام داشتن.و تووی بانکهای دولتی حداقل با پارتی نمی شه استخدام شد.شما در این حد با قوانین دولت آشنایی ندارین و ادعاتون هم میشه.بله.نمونه بارز کارتون تووی سه سال اخیر مشخص بوده...روزی دو الی سه ساعت کلاس مجازی!!!!!!!اگر هم مدارس باز بشه.چهار روز کاری.حداکثر پنج ساعت در روز!!!!!!!!!
ناشناس۲۲۵۰۳۱۹۱۱:۰۹:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سواد بالا؟شما بیا بانک نگاه کن.نود درصد استخدام های بانک های دولتی در چند سال گذشته.فوق لیسانس و دکترا هستن.از دانشگاههای دولتی....اگه معلم ها با 600 تا دانش اموز یکسان در سال طرفن.ما با 600 تا مشتری متفاوت روزانه طرفیم.از تهمت هاتون مشخصه چقدر فرهیخته هستین...
تبریزی۲۲۵۰۵۴۷۱۳:۲۷:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
شما هم بیا ببین معلم های الان اکثرا فوق لیسانس و دکترا هستن. تازه همون قدیم هم که لیسانس مدرک خیلی بالایی بود خیلی از معلم های قدیمی همون لیسانس رو داشتن.
تبریزی۲۲۵۰۵۵۸۱۳:۳۱:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
راستی یادم رفت بگم. خیلی از معلم ها از دکترا قبول می شن ولی به دلیل تداخل ساعت کاری با کلاس دانشگاهی نمی تونن بخونن. مثل شما بانکی ها نیستن که هر وقت می خواین مرخصی می گیرین می رین سر کلاس!
ناشناس۲۲۵۰۵۹۲۱۳:۴۷:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اصلا کار و تخصص بانکی ها یه تخصص عمومیه که نمیشه با کار معلم مقایسه کرد شما هنوز به این بینش نرسیدی عزیز که توانایی دو ساعت کار کردن با بچه خودت و نداری چه برسه به...
ناشناس۲۲۵۰۲۳۳۱۰:۱۲:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
معلم ها نصف سال های خدمتشون رو تو بالای کوه ها و ته دره ها و مناطق دورافتاده تدریس می کنن. نشستی زیر باد کولر تو یه بانک لوکس فکر کردی داری کار می کنی که برای ما از کار مفید دم می زنی؟
ناشناس۲۲۵۰۲۶۰۱۰:۲۹:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
قضاوت کلی درباره شریف ترین و زحمتکش ترین قشر ...برای کارمند بانک میتوان گفت ساعات زیاد کارش با مرخصی ساعتی(زمان دلخواه)وام های متعدد کلان، اختلاس و... جبران میشود! بجای حسادت و کینه نشان دادن، در مورد لزوم افزایش حقوق خودت حرف بزن
ناشناس۲۲۵۰۳۱۱۱۱:۰۲:۱۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اختلاس!!!!!!واقعا تفکرتون جالبه!!!!!!!شما بیا بانک.ببینم چقدر مرخصی ساعتی می تونی بگیری!!!!!!!!قطعا معلم ها بیشتر مرخصی می گیرن.تازه سه ماه بیکاری رو هم که اصلا حساب نمی کنن
تبریزی۲۲۵۰۵۳۸۱۳:۲۳:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سه ماه بیکاری! 30 ساعت در هفته ورقه اصلاح می کنیم سوای 30 ساعت کار. بقیه به اصطلاح بیکاری رو هم داریم دوره ضمن خدمت می خونیم و به معلوماتمون اضافه می کنیم. بله بانک فاسدترین نهاد مالیه. پول من سپر گزار رو برای خودتون وام می کنید باهاش صاحب خونه می شید ارزش پول و پس انداز ما رو از بین می برید. کا سختتون هم امضا زدنه. در ضمن سواد داریم و حقوق اضافه می خوایم. مثل کارمندان بانک که شاگرد آخر کلاس نبودیم. خیر سرم شاگرد اول همه مدارس و دانشگاه های برتر بودم که الان دبیر شدم.
ناشناس۲۲۵۰۲۶۴۱۰:۳۱:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کارمند بانکی که زیر 15 میلیون حقوق بگیره وجود نداره. بماند که تسهیلات عالی هم شامل شون میشه. شما احتمالا کارمند غیررسمی یک صندوق قرض الحسنه هستی.
ناشناس۲۲۵۰۳۱۳۱۱:۰۳:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
من کارمند رسمی یه بانک دولتی ام. و حاضرم یه پویش انتشار فیش حقوقی راه بندازم.تا دروغ ها و تهمت ها راحت مشخص بشن.
تبریزی۲۲۵۰۶۷۷۱۴:۴۳:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
آره خب پویش فیش حقوقی نه پایش وام های با بهره یک درصد و پاداش های آنچنانی که جایی ثبت نمی شه.
یک معلم۲۲۵۰۶۴۰۱۴:۱۸:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
داماد ما به خاطر جانبازیش با مدرک پنجم ابتدایی در بانک صادرات استخدام شده و سوم راهنمایی و دیپلم کار ودانش را هم به کمک من گرفته . حقوق و درآمدش چند برابر من معلم لیسانسه.انواع وامها که پس از بازنشستگی هم بخشوده می شوند، دریافت کارانه بابت خشاب گذاری خودپراز، و چندین مورد دیگر
ناشناس۲۲۵۰۱۲۸۰۸:۰۴:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اگر رتبه بندی هم اجرا شود توفیر و توفیق زیادی نصیب فرهنگیان در این وادی بی سامان و سایه ای از این سایبان نخواهد شد. با اعلام و اعلان این خبر در صورت رسیدن به مرحله ی اجرا و حضور،شاهد افزایش 3 ملیون برای جمعیت وسیع فرهنگیان و 7 میلیون برای حداقل فرهنگیان خواهیم بود البته به شرط اینکه به سد کمبود بودجه و شورای نگهبان بر نخورد.واین در حالی است که خیلی از فرهنگیان دریافتی زیر 5میلیون دارند.
ناشناس۲۲۵۰۱۳۳۰۸:۱۹:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
وقتي دولت مدارس غير انتفاعي را گسترش داده به اين معني كه پول معلمان را والدين ميدهند افزايش حقوق معلمان افزايش پول از جيب والدين است كه منطقي و عقلاني نيست.
تبریزی۲۲۵۰۲۲۰۱۰:۰۰:۵۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
محض اطلاع به معلمای مدارس غیرانتفاعی حقوق زیادی نمی دن. 90 درصدش میره به جیب صاحب مموسسه. معلم ها همه جا مظلومن. در ضمن در اینجا منظور معلمای رسمی هست که حقوق اونها رو شما نمی دید. برید از خودتون خجالت بکشید که می گید معلمی که به بچه تون رو باسواد می کنه نباید حقوق عادلانه بگیره. با همین سطح فکری پایینه که جامعه رو بدبخت کردید. مثلا جنابعالی چه کاره ای؟ سبزی فروشی که گرون فروشی می کنه؟ یا لوله کشی که بابت 4 ساعت کار اندازه دو هفته یه معلم دستمزد می گیره؟
ناشناس۲۲۵۰۱۴۳۰۸:۳۶:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
حقوق ناچیز کارمندان آموزش عالی و دانشگاه ها در مقابل حقوق بالاتر از 20 میلیونی اعضای هیات علمی؟
ناشناس۲۲۵۰۲۰۲۰۹:۴۴:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
رتبه بندی معلمان، وسیله ای می شود است برای کنترل این قشر زحمتکش جامعه. همان چیزی که در دانشگاهها شاهد هستیم. معلمان خودی خیلی سریع به قله امتیازات دست پیدا می کنند. معلمان غیر خودی هم سالها در پله های پایین درجا می زنند!
تبریزی۲۲۵۰۲۲۷۱۰:۰۸:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
هیچ معلمی خودی نیست. همه معلم ها با آزمون و از طریق شایسته سالاری استخدام می شن. ناشایسته سالاری فقط مال دانشگاه ها و باقی سازمان هاست که حقوق نجومی می گیرن اما این حرفتون کاملا درسته. کاملا معلومه طوری رتبه بندی رو می چینن که برای اکثریت معلم ها یکی دو میلیون اضافه بشه و برای دو سه نفر هم حقوق های بالا تا اینطوری بگن اگه معلم ها حقوقشون پایینه تقصیر خودشونه! معلم ها باید هوشیار باشن و مطالبه شون هماهنگ کردن حقوق متناسب با تورم باشه (الان کف حقوق باید 20 میلوین باشه با قیمت های فعلی) نه اینکه با رتبه بندی کذایی سرگرم بشن.
معلم۲۲۵۰۱۵۸۰۸:۵۹:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
نظام رتبه بندی معلمان را نمیخواد اجرا کنید که برای نظام بار مالی داشته باشه، بیایید حقوق هیأت علمی دانشگاه ها، کارمندان بانک ها و مؤسسات مالی، حقوق کارکنان شرکت نفت، نیرو، کارکنان و قضات دادگستری و نجومی بگیرها را متناسب با حقوق معلم پایین بیاورید اندکی هم حقوق معلمان را افزایش دهید تا نه برابر با آنها بلکه تا حدودی نزدیک به حقوق آنها شود تا عدالت اجرا شود.
ناشناس۲۲۵۰۱۶۵۰۹:۰۵:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
حقوق وزارت بهداشت ، نفت ، علوم سه برابر بقیه کارمندهاست. یه حسابدار زده متوسط وزارت خانه میراث حقوق میگیره 10 تومن ، وزارت نفت میگیره 30 تومن.
ناشناس۲۲۵۰۱۶۸۰۹:۰۸:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
وزارت کار کمترین حقوق را در دولت دارند و وزیران هم کاری نمی کنند.
تبریزی۲۲۵۰۱۷۹۰۹:۲۶:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
چطوریه که برای کارکنان که با پارتی وارد سیستم دولتی شدن و بدون انحجام کوچکترین کاری حقوق های ب20 میلیون به بالا می دید اون وقت برای ما نخبه های دانشگاهی که دبیری خوندیم و شب و روزمون با مطالعه و اصلاح ورقه و ... می گذره پول ندارید؟ . معلم های مملکتتون پول ندارن ازدواج کنن. از خودتون شرم نمی کنید؟ از حقوق های نجومی خودتون بزنید. 3-4 میلیون الان پول به حساب نمیاد و تا همینجا هم از ما بیگاری کشیدید. مطمئن باشید تا وقتی حق معلم ها رو می خورید نه این دنیا دارید و نه اون دنیا. همیشه بدبخت و بیچاره باقی می مونید. همونطور که با انواع بلاها خدا داره نشونتون میده. منتها شعورش رو ندارید که بفهمید. تو این دنیا حقمون رو بخورید. اون دنیا فکر می کنید می تونید از جهنم خلاص بشید؟ هرگز!
ناشناس۲۲۵۰۳۲۱۱۱:۱۰:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
می خواست پارتی داشته باشی توهم عقده این کارمندان دولت شماها را کشت بخل و حسادت هم حدی داره بیشتر بد بختی شماها از حسادته
تبریزی۲۲۵۰۵۲۴۱۳:۱۸:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
فعلا که این عقده ماست که شماها رو کشته. کل سطح منطقت این بود که بگی "می خواستی پارتی داشته باشی"؟
تبریزی۲۲۵۰۵۴۲۱۳:۲۶:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
فعلا که حسادت رو شما می کنید که هر وقت می خوان یه چندرغاز به حقوق ما اضافه کنن می پرین میاین اینجا تو بحثی که به شماها ربطی نداره دخالت می کنید. وقتی حقوق های شما رو بی سر و صدا اضافه می کنن ما حرفی نمی زنیم. کاملا معلومه کی این وسط عقده ای و حسودی. بدبخت هم خودتی. اجر ما پیش خداست. شما فکر کن زندگی همین دو روز زندگی بی ارزشت هست. این هم بگذرد. اون دنیا رو می خوای چی کار کنی ؟
ناشناس۲۲۵۰۵۹۵۱۳:۵۰:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
نخبهههههههههههههههههههههههههههههه؟ این را خوب اومدی !
ناشناس۲۲۵۰۲۰۸۰۹:۵۰:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
طرح رتبه بندی نوعی خالی بندی هست. امسال طرح معلم تمام وقت رو حذف کردند و الان دوباره به نام رتبه بندی می خوان اجراش کنند.این نوعی فریب افکار عمومی است.
ا.س۲۲۵۰۲۱۲۰۹:۵۶:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
به هر معلمی باید عین هیئت علمی حقوق پرداخت شود در صورتیکه سطح سواد آنها با مدرک هایشان منطبق باشد. امروزه طیف زیادی از معلمان و دیگر کارکنان مثل آب خوردن از دانشگاه ها ی گوناگون کشور مدرک کارشناسی ارشد و دکتری دریافت می کنند بدون اینکه ذره ای به معلومات آنها اضافه شود. انوقت توقع دارند که هم تراز یک استاد دانشگاه تهران و شریف حقوق بگیرند
ناشناس۲۲۵۰۵۶۱۱۳:۳۲:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اشتباهي منفي دادم. حق با شماست معلمان چطور خودشون را با استاد دانشگاه مقايسه ميكنند.
ناشناس۲۲۵۰۲۵۹۱۰:۲۹:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
حقوق هیئت علمی ها را بالا در نظر گرفتند چون اکثر وزراء و نمایندگان مجلس و مدیران کل و .... هیئت علمی هم هستند! این یعنی سوءاستفاده و ظلم.
ناشناس۲۲۵۰۳۰۹۱۱:۰۱:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
از سال 72 تا کنون سه بار این لایحه تصویب شده و آخرین بار سال 93 بوده و هرگز اجرا نشده بازهم فکر میکنید عجله داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۲۲۵۰۳۲۴۱۱:۱۳:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
مجموعه های تحت وزارت ارشاد کمترین حقوق را در بین کارمندان دولت دارند و کسی هم توجه نمی کند، این درست نیست بخش فرهنگ حکومت اسلامی کمترین حقوق را داشته باشد، لااقل نظام پرداخت هماهنگ اعمال شود
تبریزی۲۲۵۰۵۶۴۱۳:۳۳:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اسم سرکوب اطلاعات علمی و تحریف اونها و سرکوب فرهنگ اصیل ایرانی رو گذاشتید فرهنگ؟!!!
ناشناس۲۲۵۰۴۰۸۱۲:۰۷:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اضافه شدن احتمالی چندریال به حقوق معلم بی نوا این همه بوق وکرنا نمی خواهدواونم معلوم نیست اصلا اضافه بشه
ناشناس۲۲۵۰۴۲۰۱۲:۱۸:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
دولت ‌و مجلس یکبار برای همیشه مشکل کارکنان و بازنشستگان کل کشور چه خصوصی چه دولتی چه لشکری چه کشوری حل و فصل کنه .اینکه نمیشه هر ماه برای گرفتن حقوق جلو مجلس ،یا برنامه و بودجه یا استانداریها تجمع کنند .
ناشناس۲۲۵۰۴۲۸۱۲:۲۴:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
« تعليم وتعلم عبادت است » ! « شغل معلم ، شغل انبياست » !! رتبه بندي چي برادر ؟ ... بفرما ! اين هم از رتبه بندي معلمان كه سال هاست اين رتبه بندي را انجام داده ايم ، كار معلم عبادت است ر راه او راه انبيا !! پس مسئولين ديگه منتظر چي هستن ! ؟ ... بله ؟!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین