تمیز کردن لکه سس تند از فرش (۲ روش آسان)

گزارش بازرگانی،   4000726029

 

آیا طرفدار انواع سس تند برای غذاها هستید؟ یا با کسی زندگی می کنید که به سس تند علاقمند است؟ پس مطمئناً دانستن نحوه پاک کردن لکه سس تند از فرش برای شما مفید است.

پاک کردن لکه سس قرمز تند از روی فرش واقعا دشوار است و نمی توانید به راحتی آن را با دست تمیز کنید. تنها یک راه برای مقابله با رنگ قرمز روشن سس تند بر روی فرش وجود دارد که اقدام سریع است.

با راهنمای گام به گام ما در این مقاله، یاد می گیرید که چگونه با استفاده از راه حل هایی آسان در منزل، لکه سس تند را به راحتی از فرش خود پاک کنید. دقت کنید که هرچه سریع تر عمل کنید، شانس بیشتری برای از بین بردن لکه خواهید داشت.

روش شماره 1: سرکه

پس از آنکه متوجه شدید یک یا چند قطره لکه سس کچاپ بر روی فرش شما ریخته، مهم است که سریع عمل کنید تا از نفوذ آن به درون الیاف فرش جلوگیری کنید. برای این منظور، مراحل زیر را دنبال کنید یا به سرعت با قالیشویی شهرک آزادی تماس بگیرید.

  1. در قدم اول، با استفاده از یک دستمال یا حوله سفید و تمیز، تا حد ممکن مقدار اضافی سس باقی مانده بر روی فرش را پاک کنید. دستمال را محکم بر روی لکه فشار دهید تا سس را به خود جذب کند. لکه را مالش ندهید و دقت کنید که باعث گستردگی لکه بر روی فرش نشوید.
  2. در یک بطری اسپری دار، به مقدار 50 درصد آب و 50 درصد سرکه بریزید و ترکیب را خوب مخلوط کنید. سپس محلول را بر روی فرش اسپری کرده و به کمک یک حوله یا دستمال تمیز، محل لکه را تمیز کنید. (اگر بطری اسپری ندارید می توانید محلول را در یک ظرف بزرگ تهیه کنید و به کمک دستمال آن را بر روی محل لک شده استفاده کنید)
  3. مرحله دوم را تا جایی تکرار کنید که لکه سس تند کم کم روشن شده و کاملا از بین برود. دقت کنید که پس از هر بار تمیز کردن لکه، از قسمت های تمیز حوله استفاده کنید تا از پخش شدن لکه جلوگیری شود و لکه نیز کاملا پاک شود.
  4. پس از اینکه لکه به طور کامل از بین رفت، یک ظرف را از آب سرد پر کنید. یک دستمال تمیز و سفید بردارید و با آغشته کردن آن به آب سرد، سعی کنید سرکه را از فرش خارج کنید.
  5. در نهایت به کمک یک حوله تمیز، محل لکه تمیز شده را کاملا خشک کنید. خیس و مرطوب ماندن فرش، احتمال کپک زدن آن را افزایش می دهد. همچنین به یاد داشته باشید که تا خشک شدن کامل فرش، از راه رفتن بر روی آن خودداری کنید.

روش شماره 2: مایع ظرفشویی

در روش دیگر، شما می توانید به کمک مایع ظرفشویی، لکه سس تند را از فرش پاک کنید. مایع ظرفشویی می تواند سس را در خود حل کرده و به تمیز کردن آن کمک کند. همچنین در صورتی که از جنس الیاف فرش خود آگاهی ندارید، می توانید از خدمات قالیشویی توحید استفاده کنید.

  1. در قدم اول در اسرع وقت تلاش کنید تا به کمک یک قاشق یا یک دستمال پارچه ای تمیز، اضافات سس کچاپ ریخته شده روی فرش را پاک کنید. این کار باعث می شود تا از نفوذ بیشتر سس به داخل الیاف فرش جلوگیری شود.
  2. در مرحله بعدی 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با 2 فنجان آب گرم در یک ظرف بزرگ مخلوط کنید.
  3. یک پارچه سفید و تمیز بردارید و درون محلول تهیه شده خیس کنید. پارچه را به آرامی بر روی لکه قرار داده و با فشارهای مداوم و ملایم، تلاش کنید تا لکه را برطرف نمایید. دقت کنید که هرگز فرش را مالش ندهید. مالش دادن لکه باعث نفوذ سس به اعماق فرش و همچنین گسترش لکه از اطراف خواهد شد.
  4. مراحل 2 و 3 را آنقدر تکرار کنید تا لکه سس تند به تدریج کمرنگ شده و در نهایت از بین برود.
  5. پس از آنکه لکه کاملا از بین رفت، به کمک یک دستمال آغشته به آب سرد، تلاش کنید تا مایع ظرفشویی را کاملا از فرش خارج کنید. شستشوی فرش با آب تمیز و سرد، باعث خروج کامل مایع ظرفشویی از الیاف می شود. این مرحله را نیز مداوما تکرار کنید تا مایع به طور کامل خارج شود.
  6. در مرحله آخر به کمک یک حوله یا دستمال تمیز، محل تمیز شده را خشک کنید. می توانید از فن یا پنکه نیز استفاده کنید تا روند خشک شدن الیاف هر چه سریع تر انجام شود.

پاک کردن لکه سس تند از فرش با قالیشویی

اگر با وجود انجام دادن مراحل پاک کردن لکه سس تند از فرش خود، لکه همچنان بر روی فرش دیده می شود، نگران نباشید. قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی محدوده شهرک آزادی می توانند خدمات شستشوی فرش و موکت شما را به کمک تکنسین های حرفه ای انجام دهند. استفاده از تکنسین های مجرب و آموزش دیده در قالیشویی های مجاز و معتبر، به شما امکان می دهد تا بدون نگرانی، فرش خود را برای شستشوی عمیق به قالیشویی بسپارید.

همچنین، از آن جایی که فرآیند شستشوی فرش در قالیشویی ها به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود، پاک کردن انواع لکه ها نیز بسیار آسان و سریع انجام می گیرد. شما می توانید بدون نگرانی از آسیب در فرش، به راحتی فرش خود را به قالیشویی های معتبر بسپارید. فرش های شما پس از برون سپاری به یک قالیشویی خوب در شهرک آزادی همچون روز اول خواهند درخشید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید ضمن دارا بودن شعب مختلف در سراسر تهران بزرگ، تلاش می کند تا خدمات مکانیزه مختلفی اعم از موکت شویی و مبل شویی در محل را نیز ارائه نماید. قالیشویی مکانیزه توحید به عنوان عضو رسمی اتحادیه، تمامی خدمات خود را ضمانت می کند. همچنین پرداخت قیمت شستشوی فرش در قالیشویی ما، براساس تعرفه اعلام شده از سوی اتحادیه بوده و بنابراین می توانید بابت هزینه ها آسوده خاطر باشید.همچنین می توانید از طریق لینک زیر از شعبه جدید قالیشویی توحید در سعادت آباد استفاده نمایید.

https://tohidcarpet.com/saadat-abad-carpet-washing

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین