ماجرای پناه بردن خانواده‌ ایلامی به پارک جنگلی چغاسبز

گروه اجتماعی الف،   4000725032

چ️ندی پیش به دنبال انتشار خبری مبنی بر پناه بردن خانواده ایلامی به دلیل فقر و محرومیت به پارک جنگلی چغاسبز ایلام، واکنش همگان از جمله دادستانی را در پی داشت و موضوع به سرعت تحت رسیدگی قرار گرفت.

ماجرای پناه بردن خانواده‌ ایلامی به پارک جنگلی چغاسبز

به گزارش فارس ، چندی پیش خبری تلخ در خبرگزاری فارس قرار گرفت و طولی نکشید که در همان ساعات اولیه این خبر، تیتر یک اکثر رسانه‌های استان شد؛ خبری از یک خانواده ایلامی که به خاطر مشکلات متعدد به ناچار به دل جنگل پناه برده و در پارک جنگلی چغاسبز چادرنشینی را در پیش گرفته بودند.

پارک چغاسبز یکی از تفرجگاه‌های شهر ایلام است و شاید روزانه خانواده‌های زیادی در این پارک چادر بزنند اما ماجرای این خانواده فرق می‌کرد چادر آن‌ها برای لذت بردن از طبیعت برپا نشده بود، بلکه آنها برای فرار از مشکلاتشان به آن پناه آورده بودند و جز آن سرپناه دیگری نداشتند.

این خبر همچون پتکی سنگین بر سر مردم استان فرود آمده بود و می‌توانست هر مخاطبی را ساعت‌ها به فکر فرو ببرد؛ تصور مشکلاتی که خانواده‌ای را این چنین از پا درآورده بود بی‌شک دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

اما طولی نکشید که این خبر تلخ در دریای محبت ایلامی‌ها غرق شد و پس از انتشار این خبر که با عنوان «سکونت خانواده‌ای در جنگل‌های اطراف ایلام به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه اجاره» در خبرگزاری فارس قرار گرفته بود، مسوولین استان به یاری این خانواده رفته و گره از مشکل این خانواده گشودند.

 

بازدید دادستان از محل زندگی خانواده ایلامی در چغاسبز

امیری‌مقدم جانشین دادستان مرکز استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بنا به دستور دادستان استان به همراه نمایندگانی از نیروی انتظامی، اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره بهزیستی به بازدید محل زندگی این خانواده رفتیم و مقرر شد که هر کدام از نهادهای ذی‌ربط وظیفه حمایتی خود را در راستای تعیین تکلیف و ساماندهی سریع این خانواده به کار گیرند.

وی افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده با خیرین مقرر شد ظرف دو روز آینده یک منزل مناسب برای این دو نفر اجاره شود.

 

توجه به ادامه تحصیل پسر خانواده 

خرم روابط عمومی اداره بهزیستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: در ساعات اولیه پس از انتشار گزارش چادرنشینی به همراه تیمی از ادارت مختلف شهرستان در محل حاضر شدیم و با بررسی‌های به عمل آمده مقرر شد اقدامات حمایتی لازم در رابطه با اشتغال، تحصیل و سایر مشکلات این خانواده به عمل آید که در همین راستا اداره بهزیستی به سهم خود حمایت‌های لازم را به عمل خواهد آورد.

وی افرود: بنا هست که پسر خانواده از طریق معرفی به بنیاد قلمچی بحث ادامه تحصیل وی مورد توجه قرار گیرد و به پدر خانواده هم که به دلیل بیماری قادر به کار کردن نیست پس از بهبودی وام اشتغال پرداخت شود.

 

پرداخت چند ماهه کرایه منزل توسط کمیته امداد استان 

روابط عمومی اداره کمیته امداد استان ایلام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: در بازدیدی که  توسط همکارانمان به عمل آمد این قول را دادند که اگر مسکنی برای این خانواده تهیه شود یک وام ودیعه مسکن را به این خانواده پرداخت کنیم و نیاز است طی روزهای آینده این خانواده یک ضامن را برای وام به بانک معرفی کنند و همچنین مقرر شد که تا چند ماه اداره کمیته امداد در بحث پرداخت کرایه به این خانواده کمک کند.

وی در پایان تصریح کرد: این خانواده مددجوی کمیته امداد نیست و بر اساس قانون هم رسیدگی به مشکلات این مددجو نیز بر اساس قانون به عهده‌ی کمیته‌ی مشخص شده‌ی مرکب از فرمانداری، بهزیستی، شهرداری و نیروی انتظامی است؛ اداره کمیته امداد مسوولیتی در این رابطه ندارد اما با این وجود مقرر شد این دو اقدام از سوی اداره کمیته امداد برای کمک به این خانواده انجام شود

بی‌تفاوت نبودن و دست دیگران را برای کمک گرفتن، همواره مورد تأکید اهل بیت و گذشتگان ما بوده است؛ در سایه همین نوع‌دوستی و کمک کردن به هم‌نوعان است که می‌توان جامعه‌ای شاد، متحد و به دور از انبوه تنهایی را رقم زد.

آنچه که به‌راستی لازمه این روزهای عصری است که همه به‌دنبال ثروت و قدرت و منزلت یکه‌تازانه هستند؛ اقدام مسوولین استان ایلام هر چند قابل تقدیر است اما لازم است این مشکلات به صورت ریشه‌ای مورد بررسی و اقدام قرار گیرند تا از این پس هیچ یک از ایلامی‌ها جز برای تفریح چادرش را در پارک چغاسبز ایلام برپا نکند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  20. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین