داور بین المللی: ژیمناستیک رنکینگ فدراسیونی ندارد!

گروه ورزشی الف،   4000725031

داور بین المللی و کارشناس سابق خبره فدراسیون ژیمناستیک می گوید که چرا اعضای مجمع سکوت کرده و با وزیر جلسه نمی گذارند و خود را بی تفاوت نشان می دهند؟

داور بین المللی: ژیمناستیک رنکینگ فدراسیونی ندارد!
به گزارش ایسنا، چندی پیش فدراسیون ژیمناستیک در کانال رسمی خود اعلام کرد: "در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی ژیمناستیک، ژیمناستیک ایران برای اولین بار به  رده بیست و چهارم دنیا صعود کرد. این صعود تاریخی در رنکینگ جهانی در شرایطی رخ داد که ژیمناستیک ایران توانسته در مسابقات مختلف بین المللی خودش را به سطح اول این رشته در دنیا نزدیک کند. "

این خبر منتشر شده توسط فدراسیون ژیمناستیک درحالی است که کارشناسان این رشته اعلام کردند که ژیمناستیک رنکینگ فدراسیونی ندارد. 

خبر منتشر شده توسط فدراسیون ژیمناستیک

 

در همین رابطه سیدطاهر علوی مربی و داور بین المللی و کارشناس سابق خبره فدراسیون ژیمناسیک به ایسنا گفت: چه بهتر بود که اگر فدراسیون ژیمناستیک همچون ادعایی دارد سندش را منتشر می کرد تا منی که ۴۲ سال در این رشته حضور دارم و ۲۴ سال داور بین المللی هستم این موضوع را حداقل یاد بگیرم! من چنین چیزی نشنیده ام که برای یک رشته انفرادی جایگاه فدراسیونی اعلام کنند.

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: در ژیمناستیک دنیا چیزی به نام رنکینگ کشورها وجود ندارد! ژیمناستیک در مسابقات قاره ای و المپیک به صورت تیمی و انفرادی ارزیابی می شود. 
فدراسیون جهانی فقط برای کسب سهمیه های ورودی المپیک آن هم در تک وسیله، چند مسابقات جام جهانی تعریف می کند و در آخر رکورد های بالا را برای حضور در المپیک دعوت می کند. من به شخصه چیزی به نام رنکینگ فدراسیونی تاکنون نشنیده ام و در سایت رسمی فدراسیون بین المللی ژیمناستیک و دیگر کشورها ندیده ام. 

علوی اظهار کرد: ۱۵ سال پیش هم زمان آقای محتشمی این موضوع از سوی اطرافیان او مطرح شد. به نظرم برخی ها به دنبال تبلیغات و عوام فریبی هستند. اگر موضوعی در رشته های ورزشی وجود دارد باید حداقل چهار نفر آن را تایید کنند و باید بگویم که اصلا چنین چیزی در ژیمناستیک نداریم. 


داور بین المللی ژیمناستیک ادامه داد: اصلا فرض کنیم رنکینگی وجود دارد. ویترین هر فدراسیونی تیم ملی آن رشته است، اگر رشته ورزشی در رنکینگ جهانی قرار می گیرد باید براساس عملکرد تیم ملی آن رشته در مسابقات رسمی و المپیک باشد. باید بگویم که ایران در دوره ۴ ساله اینچه درگاهی در هیچ رویدادی به شکل تیمی شرکت نکرده است؛ نه در بخش آقایان نه در بخش بانوان! هر مسابقه ای که شرکت کردیم انفرادی بوده و روی دو یا سه ژیمناست در تک وسیله تمرکز کرده بودیم. ضمن اینکه فراموش نکنیم ژیمناستیک چند شاخه مختلف دارد که ما در آن ها در سال های اخیر در میدان های جهانی حرفی برای گفتن نداشتیم. 

علوی با بیان اینکه تیم ملی ژیمناستیک ایران در رقابت های جهانی ژیمناستیک حضور ندارد گفت: قرار است رقابت های جهانی ژیمناستیک در ژاپن از فردا شروع شود اما تیم ملی ژیمناستیک ایران در این مسابقات حضور ندارد. اگر دلیلش را می خواهید من مسئول نیستم که جواب دهم! تاجایی که می دانم به دلیل اینکه این فدراسیون رئیس و حتی سرپرست ندارد باعث شده که ملی پوشان به مسابقات جهانی اعزام نشوند. این فدراسیون سرپرست هم ندارد چرا که اگر کسی مدعی است باید مدرکی از مقام بالادستی منتشر کند. فدراسیون ژیمناستیک از ۱۹ تیر تا کنون بدون رئیس بوده و بلاتکلیفی این فدراسیون به ژیمناستیک ایران صدمه زده است. زمانی که رئیس، سرپرست، هیات رئیسه و ... حضور نداشته باشند وضعیت به این شکل می شود. 

کارشناس سابق خبره فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: دو سال است که اردوهای تیم ملی و مسابقات به صورت مجازی برگزار می شود. برگزاری مجازی اردوها به این صورت است که مربی در خانه نشسته و تست انتخابی تیم ملی می گیرد! چه طور می شود مسابقات جهانی کشتی برگزار می شود و کشتی گیران شاخ به شاخ با یکدیگر به رقابت می پردازند اما نمی شود اردوی تیم ملی و مسابقات ژیمناستیک برگزار شود؟ ژیمناستیک ورزش انفرادی است و چرا باید اردوها و مسابقات این رشته همچنان تعطیل باشد؟ 

علوی در پاسخ به اینکه چرا داوران ایران در المپیک توکیو حضور نداشتند؟ گفت: داورانی می توانند در المپیک حضور پیدا کنند که درجه ۱ و ۲ داوری داشته باشند. در دنیا ۲۵ داور هستند که دارای درجه یک هستند. به قدری سطح داوران نام برده شده بالا است که با اینکه آسیا قطب ژیمناستیک دنیا است داور درجه یک ندارد. ۲۵ داور درجه یک برای المپیک اعزام می شوند و بقیه از داوران درجه دو به المپیک دعوت می شوند. باید گفت که داورانی که در درجه ۳ و یا ۴ هستند اجازه حضور در المپیک را ندارند. در درجه دو داوری، اولویت با افرادی است که ورزشکار و یا تیم کشورش در المپیک حضور دارد. یکی از سوء مدیریت هایی که در فدراسیون اتفاق افتاد این بود که داوران بین المللی اکثرا خانه نشین شده و تمام اعزام ها با محوریت آقای هاشمی اتفاق افتاد!  هاشمی اکثر سفرها را بدون رقیب بوده و خودش را اعزام می کرد. تاجایی که در فضای مجازی شنیدیم هاشمی حدود ۱۵ سفر بین المللی  داشت که سه تای آن مسابقات جهانی بود. در المپیک ۲۰۱۶ و ۲۰۱۲  فدراسیون جهانی ژیمناستیک از من به عنوان داور منتخب مصاحبه کرد تا برای المپیک قضاوت داشته باشم. شرط فدراسیون جهانی برای حضورم در المپیک این بود که در مسابقات جهانی شرکت کنم اما فقط به دلیل اینکه رزومه برای مسابقات جهانی نداشتم و اعزامی صورت نگرفت، به المپیک دعوت نشدم. این سری داور ما سه مسابقه جهانی اعزام شد و نتوانست به عنوان داور المپیک انتخاب شود! این همه هزینه های انجام شده از بین رفت و باید فدراسیون پاسخ دهد که چرا فرصت و شانس به دیگر داوران داده نشد؟ من ۴ سال و نیم است که بایکوت هستم و از ۴ سال پیش تقاضا کردم که به مسابقات بین المللی برای قضاوت اعزام شوم اما با گذشت ۴ سال باز هم می گویند که شما هنوز در صف انتظار هستید و نوبت شما نرسیده است!

او ادامه داد: یکی از مسائل فدراسیون خانم درگاهی این بود که بسیاری از منابع  انسانی متخصص و داوران بین المللی را خانه نشین کرد. متاسفانه حق دیگران ضایع شد و هزینه ها برای یک نفر اختصاص یافت اما باز هم نتوانستیم جایگاه داور المپیکی را به دست آوریم.

او با طرح سوالی گفت: چرا فدراسیون ژیمناستیک فقط روی یک نفر سرمایه گذاری کرد؟ می توان در این موضوع عملکرد فدراسیون را زیر سوال برد. در آخر هم باید بگویم که ژیمناستیک رشته رنکینگی نیست. به شما می گویم که در ۸۰ سال گذشته چه کسی در مورد رنکینگ ژیمناستیک ایران صحبت کرده است؟

علوی در پایان گفت: از ۱۹ تیر فدراسیون ژیمناستیک بلاتکلیف شده و این موضوع سکوت و بی توجهی اعضای مجمع ژیمناستیک را می رساند. اگر آینده ژیمناستیک ایران آسیب ببیند بخشی از آن به دلیل مدیریت و بخشی دیگر به دلیل سکوت اعضای مجمع است چرا که با سکوت، بی توجهی خود را می رسانند.  ملی پوشان دلسرد شده و از وضعیت موجود ناراضی هستند. چرا اعضای مجمع سکوت کرده و با وزیر جلسه نمی گذارند و بی تفاوت هستند؟ این موضوع دینی بر روی گردن اعضای مجمع است که باید به آیندگان پاسخ دهند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین