علم‌الهدی: بی‌تفاوتی دولت طالبان نسبت به حادثه قندوز از نظر ما محکوم است

گروه سیاسی الف،   4000723057 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

خراسان رضوی امام جمعه مشهد گفت: متاسفانه تا امروز دولت افغانستان نسبت به حادثه قندوز عکس‌العل رسمی از خود نشان نداده است؛ یعنی ژستی که این دولت در مقابل این فاجعه گرفته و نسبت به این ناامنی و کشتار بی‌تفاوت است، غیر قابل انتظار و از نظر ما محکوم است.

علم‌الهدی: بی‌تفاوتی دولت طالبان نسبت به حادثه قندوز از نظر ما محکوم است

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با اشاره به حادثه اخیر انفجار قندوز در افغانستان اظهار کرد: این حادثه توسط یک تروریست چینی که به داعش پیوسته بود، انجام شد. داعش مزدور جنگ‌های نیابتی آمریکاست. آمریکا پس از ۲۰ سال با ذلت از افغانستان خارج شد. کارنامه آمریکا در این ۲۰ سال ضعیف‌کشی و مظلوم‌کشی بود اما در عین حال برای اینکه جنایت‌های خود در افغانستان را ادامه دهد، داعش را به جا گذاشت.

وی بیان کرد: آمریکا می‌خواهد به وسیله حوادثی مانند حادثه قندوز از طرفی افغانستان را ناامن و از طرف دیگر این کشور را درگیر جنگ داخلی کند؛ همان جنگ قومی میان هزاره و پشتون و جنگ مذهبی بین شیعه و سنتی؛ لذا آمریکاست که به وسیله داعش این جنایت را در افغانستان انجام داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در تمام جنایاتی که امریکا در هر کشوری انجام می‌دهد، شیعیان قربانیان اول هستند، ادامه داد: علت این است که زمینه فکری شیعه، استکبارستیزی را به یدک می‌کشد و بزرگترین جبهه استکبارستیزی در دنیا هم به وسیله انقلاب اسلامی به عنوان نماینده تفکر شیعه در جهان راه‌اندازی شده است. شیعه مظلومیتش را از اهل بیت پیامبر(ص) به ارث برده است. امروز آن‌هایی که شیعه را به خاک و خون می‌کشند، همان یزید، شمر و عمر سعد آن زمان هستند که به شکل امروزی درآمده‌اند.

علم‌الهدی عنوان کرد: مساله داعش مساله سنی نیست. آمریکا اینجا را اشتباه کرد. با انجام چنین جنایاتی جنگ بین سنی و شیعه به وجود نمی‌آید. همه دنیا می‌دانند که داعش وهابی است و وهابی‌ها سنی نیستند. در عراق و سوریه نیز عده‌ای از سنی‌ها به دست همین داعش کشته شدند. سنی و شیعه ۲ برادرند که در جریان استکبارستیزی دست به دست هم می‌دهند و با وحدت، ریشه استکبار را از بین می‌برند. این جنایات منجر به ایجاد جنگ بین پشتون و هزاره هم نمی‌شود زیرا آنان نیز خون، رگ و زندگی‌شان در یک جامعه با هم آمیخته شده است. آنان هم به جنگ با هم دست نمی‌زنند.

وی بیان کرد: البته دولت افغانستان هم باید بداند این حرکت‌هایی که داعش انجام می‌دهد، یک امتحان مدیریتی برای دولت افغانستان است. مردم افغانستان در حال آزمایش دولت طالبان هستند. مساله اول در کشورداری ایجاد امنیت است. این دولت باید تکلیف خود را با این فجایع مشخص کند. مساله شیعه‌کشی موضوعی است که ما هم نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم و مقام معظم رهبری هم فرمودند دولت افغانستان مسئول ایجاد امنیت در این کشور است. رئیس جمهور ایران هم گفت ما حاضریم به افغانستان برای انتقام از داعش کمک کنیم و قرار شده که زخمی‌های حادثه قندوز را به ایران منتقل کنند و در مراکز درمانی ما با مهربانی درمان شوند. ما نمی‌توانیم در کنار افغانستان زندگی کنیم و نسبت به مردم آن بی‌تفاوت باشیم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مساله امنیت در هر کشور و مدیریتی حرف اول را می‌زند، اضافه کرد: عمده امتیاز کشور ما در تمام دولت‌های پس از انقلاب این است که همواره امنیت در کشور ما برقرار بوده است. در دوران دفاع مقدس روزنامه‌های آمریکایی نوشتند شب‌های تاریک تهران از روزهای روشن نیویورک امنیت بیشتری دارد. ما آن امنیت را مرهون خدمات ژاندارمری و کمیته‌های انقلاب اسلامی بودیم. امروز نیز این مجموعه‌های امنیت‌ساز در نیروی انتظامی قهرمان ما متبلور شده است. ۴۲ سال به واسطه فداکاری‌های نیروی انتظامی، بسیج و سایر نیروهای دلاور ما در هر شرایطی در کشور امنیت داشتیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۴۱۸۳۷۱۵:۴۳:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۲۳
مگر افغانستان دولت هم دارد ؟
ناشناس۲۲۴۱۸۶۱۱۵:۵۷:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۲۳
حاجی مسجد قندهار را هم اضافه کن.
ناشناس۲۲۴۱۹۰۰۱۶:۴۰:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۲۳
طالبان و داعش دقیقا دنبال همین هستند چون عمله آمریکا هستند
ناشناس۲۲۴۲۱۵۳۲۰:۱۶:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۲۳
تا دیروز که جنبش اصیل منطقه بود.
ناشناس۲۲۴۲۵۳۷۰۶:۳۵:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۲۴
حاج آقا شیعه کشی مرام ایناست. دیر موضوع رو میگیرید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین