وزیر صنعت: سهمیه‌بندی تامین مواد اولیه صنایع پتروشیمی و فولاد حذف می‌شود

گروه اقتصادی الف،   4000722126

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سهمیه‌بندی اختصاص یافته جهت تامین مواد اولیه صنایع پتروشیمی و فولاد حذف خواهد شد.

به گزارش تسنیم، رضا فاطمی امین در ادامه بازدید از واحد‌های صنعتی استان که به همراه رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان فارس صورت گرفت در جلسه شورای اداری شهرستان سروستان حضور یافت.

وزیر صنعت معدن و تجارت در ابتدا با اشاره به اینکه جهت تامین مواد اولیه پتروشیمی و فولاد در چند ماه آینده دیگر شاهد سهمیه بندی نخواهیم بود افزود: سازو کارهای لازم جهت این امر در دست بررسی است.

وزیر صمت با بیان اینکه با مشکلات تولیدکنندگان و فعالان بخش صنعت و تجارت آشنایی کافی دارد و آگاهی دارد که تورم کالاهای صنعتی باعث مشکل در تامین منابع مالی می‌شود، تصریح کرد: در همین راستا و جهت  تامین منابع مالی و جلوگیری از انحراف و اتلاف منابع  برنامه‌هایی در دستور کار خواهیم داشت که احتمالا از سال آینده عملیاتی می‌شود.

وی در پاسخ به گلایه فعالان بخش صنعتی از نبود ساز و کاری برای ایجاد ارزش افزوده در صنایع نیز گفت:  معافیتی که بر مالیات صادرکنندگان وضع شده در کنار مزایایی که دارد شرایطی را فراهم کرده که صادرکننده به خام‌فروشی تشویق می‌شود  و این امر اشتباه است و باید این فرایند در عین حمایت از صادرکنندگان اصلاح شود.

وزیر صمت در مورد مشکلات شهرک صنعتی سروستان نیز گفت: مسایل تولیدکنندگان مسائل ما است و نمایندگان ما در استان تلاش می کنند که پاسخگوی مشکلات تولیدکنندگان و صنایع این شهرستان باشند.

پورزارعی فرماندار سروستان نیز با اشاره به اینکه سروستان شهرستانی شهید پرور با تعداد زیادی از عشایر و در واقع قطب کشاورزی و دامداری استان است افزود: مردم سروستان شایسته خدمات بیشتری هستند.

مشکلات شهرک صنعتی شماره 1 سروستان، مانع تراشی بانک‌ها برای تولیدکنندگان، اشتغال جوانان، وضعیت بد شهرک صنعتی شماره 1، سرنوشت بد کارخانه موتورسواری شهرستان سروستان، رقابت بانک‌ها با بخش تولید و تملک بسیاری از صنایع توسط بانک‌ها به دلیل بدهی و بهره بسیار سنگین بانکی و مساله انتقال پساب شیراز به سروستان از جمله مسائلی بود که مدیران و مسوولان شهرستان سروستان و رئیس شهرک صنعتی شماره 1 سروستان در دیدار با وزیر به آن اشاره کردند.

نیاز به حمایت از صنایع تبدیلی سروستان، تهیه آب شرب پایدار به ویژه با خشک شدن چاه‌ها و نیاز به حمایت از صنایع پایین دستی و مرتبط با نفت و بنزین، توجه به ظرفیتهای گردشگری سروستان از جمله مجموعه جهانی کاخ ساسان و مهارلو، جذب اعتبارات جهت تکمیل راه آهن شیراز به گل گهر، توجه به شهرکهای صنعتی 1 و 2 سروستان، پیگیری اعطای حق آلایندگی صنایع نفت و گاز سروستان و اصلاح قوانین به نفع تولیدکنندگان و فعالان صنعتی از دیگر خواسته‌های مدیران سروستان بود.

همچنین رحیمی نماینده مردم سروستان خرامه کوار در مجلس نیز خطاب به  وزیر صمت گفت: خواسته اصلی ما از رئیس جمهور این است که به جای نفتی که از زیر زمین ما استخراج می‌شود به ما آب بدهید.

نیاز به همت ملی جهت تکمیل فاز سه و چهار راه آهن سروستان به گل گهر که محور معدنی است از دیگر خواسته‌های نماینده مردم سروستان بود.

 اعضای هیئت دولت در هفتمین سفر استانی رئیس جمهور از دیروز در استان فارس حضور یافتند تا ضمن بازدید از پروژه های گوناگون به بررسی مشکلات شهرستانهای مختلف استان در جلسات شورای اداری هر شهرستان بپردازند.   

بر این اساس  وزیر صنعت معدن و تجارت طبق برنامه بازدید از واحد‌های صنعتی استان از امروز صبح به همراه حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان فارس در شهرستانهای کوار، سروستان، فشا و خرامه حضور دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین