مخبر جایگزین لاریجانی در پیگیری توافق با چین شد؟/ مجلس به پایان انحصار وکالت و سردفتری رای داد/ روایت محمد قوچانی از نقش جدید روحانی در نظام

گروه سیاسی الف،   4000721111 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

مخبر جایگزین لاریجانی در پیگیری توافق با چین شد؟/ مجلس به پایان انحصار وکالت و سردفتری رای داد/ روایت محمد قوچانی از نقش جدید روحانی در نظام

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت،  از دیروز تا امروز ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۲۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۹۹ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۸۳ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۳ هزار و ۲۷۵ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

 بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۴۶ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۱۰۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۱ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۲۰۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند.

بر این اساس مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶۸ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۳۰۷ دُز رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۹۲۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

***

مخبر جایگزین لاریجانی در پیگیری توافق با چین شد؟

فرهیختگان نوشت: «علی لاریجانی رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی و مجری توافقنامه 25 ساله ایران و چین طبق شنیده‌ها با روی کارآمدن دولت سیزدهم از سمت خود در راهبری این توافقنامه استعفا داده تا پیگیری فرآیندهای مربوط به این سند راهبردی 25 ساله به دست تیم دولت و معاون اول رئیس‌جمهور سپرده شود.

سنگ بنای قرارداد راهبردی 25 ساله ایران و چین به سفر سال 94 شی جینگ پی به ایران بازمی‌گردد. دراین سفر ضمن انعقاد 17 سند همکاری میان دو کشور مقرر شد طرفین پیگیر انعقاد قراردادی استراتژیک و طولانی‌مدت باشند اما در فضای پس از برجام نگاه غرب‌گرایانه دولت روحانی باعث کاهش روابط میان ایران و چین و تاخیر 5 ساله پیگیری توافقنامه 25 ساله میان این دو کشور شد.

سردی روابط میان دولت روحانی و چین به قدری زیاد بود که سال 97 پس از آنکه آمریکا از برجام خارج شد چین حاضر به همکاری با دولت روحانی نشد. سال 97 در دوران خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، ایران بار دیگر خواهان گسترش روابط با بلوک شرق شد اما چینی‌ها که رفتار سرد دولت روحانی با این کشور را در سالیان گذشته تجربه کرده بودند حاضر به همکاری با دولت وی نشدند.

چینی‌ها در این دوران جدید حاضر به تعامل با نظام جمهوری اسلامی ایران بودند اما با دولت روحانی نه! نگاه غرب‌گرایانه دولت روحانی در سیاست خارجه و همچنین بی‌تمایلی چینی‌ها مبنی‌بر تداوم همکاری با دولت روحانی باعث شد بعد از چند سال معطل ماندن سند راهبردی 25 ساله ایران و چین از سوی رهبر انقلاب، علی لاریجانی به‌عنوان مجری این توافقنامه از سمت ایران انتخاب شود.

آغاز فصل جدیدی اجرایی شدن قرارداد میان ایران و چین به اسفند 97 و سفر ظریف و لاریجانی به پکن بازمی‌گردد. در واکنش به این سفر ظریف در توئیتی تلویحا به نقش لاریجانی در پیگیری قرارداد ایران و چین اشاره کرد.»

منصور حقیقت‌پور، نماینده مجلس نهم و مشاور علی لاریجانی درباره این موضوع به مدارا گفت: «آقای لاریجانی به نوعی از سمتش استعفا نکرده‌است. آقای لاریجانی خواسته تا دست دولت را باز بگذارد. او خواسته تا هر کس با رییس‌جمهوری نزدیک‌تر و هماهنگ‌تر است این کار را ادامه بدهد. در حال حاضر هم باید آقای رییسی تصمیم بگیرد که چه کسی جایگزین شود. در واقع لاریجانی دست رییسی را باز گذاشته‌است.»

این چهره نزدیک به لاریجانی در پاسخ به سوالی در مورد اختلافات میان لاریجانی با روحانی و ظریف بر سر این قرارداد نیز توضیح داد: «در دولت آقای روحانی و بعد از امضای برجام، گرایش دولت به سمت کار با غرب بود. دوستان قدیمی همچون چین که در دوران تحریم به ما کمک کرده‌بودند، مورد نظر دولت برای ادامه همکاری نبودند. لذا سرخورده شدند. به همین دلیل چینی‌ها پیشنهاد داده‌بودند تا با کسی یا نهادی کار کنند که بیشتر به حاکمیت نزدیک باشد تا حاکمیت بتواند این رابطه را مدیریت کند. پس از آن هم با توجه به ویژگی‌های حکومت در جمهوری اسلامی رهبری تدبیر کردند تا آقای لاریجانی این مسوولیت را برعهده بگیرد.»

حقیقت‌پور در پایان گفت: «من جزییات پذیرش این استعفا را ندارم اما حتما رضایت مقامات دفتر رهبری فراهم شده‌است. اما دولت پیش از این اعتراضی به حضور لاریجانی در این سمت نکرده ‌بود. دولت که دو سه ماه است روی کار آمده و هنوز ۳۰ تا ۴۰ درصد از مدیرانش مستقر نشده‌اند برای چه اعتراض کند؟ لاریجانی مگر جز خدمت کار دیگری هم می‌کرده‌است؟ فکر می‌کنم این مسوولیت در نهایت برعهده آقای مخبر گذاشته شود تا بخش اقتصادی وزارتخارجه، وزارت اقتصاد وهمه دستگاه‌ها پای کار بیایند تا این پروژه انجام شود.»

***

مجلس به پایان انحصار وکالت و سردفتری رای داد

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سرانجام با رأی مثبت خود به مواد ۴، ۵ و ۶ و تبصره‌های آنها از طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار، حذف انحصار از سه کسب‌وکار وکالت، سردفتری و کارشناس رسمی دادگستری را کلید زدند.

کسب‌وکارهای وکالت و سردفتری و کارشناس رسمی، از مهم‌ترین مشاغل حرفه‌ای کشور هستند. علت اهمیت این مشاغل در حساس بودن مسائلی است که به آن ورود می‌کنند. از همین رو کیفیت خدمات آن‌ها و امکان دسترسی عموم مردم به آن‌ها، از اهمّ امور سیاستگذاری است.

متأسفانه برخی از ذی‌نفعان این مشاغل با جلوگیری از ورود متخصصین جدید به این حرفه‌ها، یک حاشیه امن برای خود ایجاد کرده بودند که باعث می‌شد مردم از دریافت خدمات با کیفیت محروم شوند. زیرا مردم مجبور بودند تنها به همین افراد موجود مراجعه کنند. این اتفاق علاوه بر سلب انگیزه از وکلا و دیگر مشاغل مشابه برای ارائه خدمات با کیفیت و جذب مشتری بیشتر، باعث می‌شد که هزینه دریافت این خدمات نیز به‌شدت افزایش یافته و تنها مردم پولدار بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند

اما خوشبختانه امروز نمایندگان مجلس با رأی مثبت خود به مواد ۵ و ۶ و تبصره‌های آنها کلید حذف انحصار در این بازار را زدند.

طبق این بند، انحصار ۷۰ ساله کانون وکلا در محدود کردن تعداد وکیل برداشته شده و یک سازوکار علمی، جایگزین صلاحدید افرادی می‌شود که قطعاً تعارض منافع داشته و کمبود وکیل را موجب رونق بازار خود می‌دیدند.

همچنین مشابه متن فوق در مواد ۴ و ۵ به ترتیب برای کسب‌وکارهای سردفتری و کارشناس رسمی دادگستری نیز تصویب شد.

در حوزه کسب‌وکار سردفتری بیش از ده سال است که هیچ آزمونی برگزار نگردیده و کانون سردفتران اجازه ورود هیچ فعال جدیدی را به این حوزه نداده است. این امر علاوه بر جلوگیری از پویایی در این حرفه، مانع از اشتغال متخصصین حقوق در این کسب‌وکار شده است.

پایان رانت نمایندگان مجلس و قضات بازنشسته برای وکالت

به گزارش فارس نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح ضد انحصار تسهیل صدور مجوز برخی از کسب و کارها مصوب کردند که سابقه قضاوت یا نمایندگی مجلس جایگزین آزمون وکالت نخواهد شد.️

این مصوبه به این صورت است که نمایندگان و قضات اگر میخواهند در حوزه وکالت مشغول به فعالیت شوند، باید در آزمون وکالت شرکت کنند و دیگر سابقه نمایندگی و قضاوت جایگزین آزمون وکالت نیست.

***

آخرین وضعیت پرونده آذری‌جهرمی در قوه قضائیه

به گزارش مهر، ذبیح الله خدائیان سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت پرونده شکایت ۲ هزار اهوازی و مدعی العموم از محمدجواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات اظهار کرد: در خصوص این فرد، با شکایت جمعی از مردم و چند دستگاه اجرایی به اتهام نشر اکاذیب با قصد تشویش اذهان عمومی، استنکاف از دستور قضائی و استنکاف از اجرای اوامر حکومتی مقامات قانونی، پرونده‌ای در دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شده است.

سخنگوی قوه قضائیه عنوان کرد: این فرد احضار و تفهیم اتهام شده و  قرار تأمین کیفری صادر است. در آن مرحله، آخرین دفاع از این فرد اخذ نشده بود. بعد از آن، مجدداً شکایت دیگری به دادسرا واصل شد و پرونده در جریان رسیدگی است.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی قوه قضاییه: «شاهین ناصری» مسموم شد/ در پرونده بورس متهمی احضار نشده است/ "منافقین" محکوم شدند

***

روایت محمد قوچانی از نقش جدید روحانی در نظام

محمد قوچانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و سردبیر سازندگی در این روزنامه نوشت: «روحانی پس از ۸ سال «شیخ‌الرئیس» بودن به نقش تاریخی خود یعنی «شیخ دیپلمات» بازگشته است. اولین توئیت او علیه طالبان و جنایت داعش خراسان علیه شیعیان قندوز بود و توئیت جدید او یادآوری نقش شورای عالی امنیت ملی.

بدین ترتیب برخلاف نظر افرادی مانند حسن رحیم‌پورازغدی که گفته بود همه روسای سابق جمهوری به اپوزیسیون بدل شده‌اند حسن روحانی نه مانند ابوالحسن بنی‌صدر اپوزیسیون شده است، نه مانند سیدمحمد خاتمی رهبری جناح منتقد؛ اصلاح‌طلبان را بر عهده گرفته است، نه مانند محمود احمدی‌نژاد به سوی در خروجی نظام جمهوری اسلامی می‌رود و گرچه مانند هاشمی‌رفسنجانی هم مسئولیتی حاکمیتی برعهده‌اش نگذاشته‌اند اما در موقعیتی مشابه «بیرون از حاکمیت در درون نظام» جمهوری اسلامی مانده است؛ روحانی از موضع ملی مدافع امنیت ملی ایران است؛ و می‌خواهد یادآوری کند که فقط با اجماع نظام است که می‌توان از صلح پاسداری کرد.

بدین معنا روحانی نه‌ تنها از تداوم توافق هسته‌ای در دولت سیدابراهیم رئیسی خوشحال است بلکه می‌خواهد این پیام را بدهد که برای تداوم صلح راهی جز وحدت ملی وجود ندارد. عرصه سیاست خارجی جای نزاع نیست؛ عرصه‌ی همدلی است. به همین علت سکوت روحانی در دو ماه گذشته هوشمندانه بوده است تا مانع دوقطبی تازه ای در سیاست خارجی کشور شود؛ تقسیم‌بندی جناح‌ها به «با برجام» و «بر برجام»؛ جناح‌بندی‌ها مهم نیست، مهم امنیت ملی ایران است.»

***

دولت رئیسی در سخن گفتن با افکار عمومی ضعیف عمل کرده است

مهر نوشت: هفتاد روز از آغاز به کار رسمی دولت سیزدهم با ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی می‌گذرد و اکثر قریب به اتفاق کرسی‌های هیئت دولت تعیین تکلیف شده‌اند و در این میان هنوز خبری از انتصاب سخنگوی دولت نیست؛ عدم انتصابی که روند عملکردی اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم را دشوار کرده است.

دو جایگاه سخنگویی دولت و ریاست شورای اطلاع‌رسانی دولت با وجود گذشت بیش از ۲ ماه از عمر استقرار دولت سیزدهم هنوز تعیین تکلیف نشدند و در کنار آن اطلاع‌رسانی در خصوص آخرین اخبار و تحولات مربوط به دولت از سوی دولت جدید به خوبی صورت نمی‌گیرد. در دیگر سو، برنامه‌ریزی هم برای حضور خبرنگاران در حاشیه جلسات هیئت دولت، که طبق روال روزهای چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود، صورت نگرفته و این امر نیز تا این لحظه به حالت تعطیل در آمده است.

ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با ضرورت انتصاب هرچه سریع‌تر سخنگوی دولت به مهر گفت: «فکر می‌کنم دولت سیزدهم هنوز در زمینه سیستم اطلاع‌رسانی خود دچار ضعف‌های جدی است یعنی نه سخنگو و نه به تبع آن شورای اطلاع رسانی دولت را تعیین کرده است»

ایمانی به ضعف دولت رئیسی در ارتباط با رسانه‌ها اشاره می‌کند و معتقد است: «دولت خود را کمتر نیازمند به این انتصابات می‌داند در حالیکه در این شرایط خاص کشور دولت باید مستمرا با مردم سخن بگوید و شرایط کشور را برای مردم ترسیم کند تا تصمیم گیری‌هایش با اطلاع مردم و اقناع افکار عمومی صورت گرفته باشد.»

به اعتقاد او «دولت در قسمت سخن گفتن با افکار عمومی ضعیف عمل کرده است.»

***

اختلاف بر سر دبیرکلی کرباسچی در حزب کارگزاران

محمود علیزاده طباطبایی عضو حزب کارگزاران، در گفت‌وگو با برنا در توضیح مشکلات اخیر در حزب کارگزاران افزود: در بحث تغییر دبیرکل، جوانان حزب اصرار دارند دبیرکل آقای کرباسچی بماند و بیشتر قدیمی‌ها هستند که می‌گویند درست نیست. ما اصلاح‌طلبان به مقامات مادام‌العمر اعتراض داریم و می‌گوئیم باید چرخش قدرت باشد ولی چون متکی به آرا کنگره است نمی‌توان کاری کرد و اختلاف نظر از این جهت در داخل حزب وجود دارد‌. آقایان و خانم‌هایی که کناره‌گیری کردند بیشتر دیدگاه‌هایی به انتخابات داشتند ولی دیدگاه دبیرکل و کمیته سیاسی همین بود که ما باید معتدل رفتار کنیم تا بمانیم و اگر کمی تندروی، داشته باشیم منحل‌مان می‌کنند.

علیزاده طباطبایی در مورد استعفای اعضای حزب گفت: استعفاها هنوز در شورای مرکزی مطرح نشده و منتظر هستیم شورای مرکزی تشکیل و موضوع آنجا مطرح شود.

طباطبایی در پایان گفت: اعتقاد من این است که کار اساسی انجام و کادرهای حزب باید عوض شود و حزب باید حزب سیاسی شده و بعد تغییرات اعمال شود. اگر امروز حزب را از دست قدیمی‌ها بگیریم و به دست جوان‌ها بدهیم نمی‌تواند یک سال دوام بیاورد. جوان‌ها شناخت دقیقی از نظام تصمیم‌گیری ندارند و فقط حرف‌هایی و شعارهایی از مردم سالاری دینی و دموکراسی شنیده‌اند. جوانان نمی‌دانند و می‌آیند و یک کاری می‌کنند و کل حزب جمع می‌شود. ما قدیمی‌ها می‌دانیم. 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۳۹۸۶۰۲۲:۰۱:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۲۱
بیسکویت ساقه طلایی، 7500 تومن شد!
ناشناس۲۲۳۹۸۸۵۲۲:۲۱:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۲۱
جدای مسائل سیاسی دست مجلس درد نکنه که انحصار رو شکست
ناشناس۲۲۳۹۹۳۵۲۳:۱۴:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۲۱
لاریجانی یکی از متهمان فاجعه بنزینی است که خسارات جبران ناپذیری چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ جانی و چه از لحاظ روحی روانی به ملت به اتفاق روحانی و عوامل دولتش به مردم وارد کردند که باید محاکمه شوند
ا.ر۲۲۳۹۹۷۹۰۰:۱۲:۰۴ ۱۴۰۰/۷/۲۲
کانون سردفتران و دفتریاران از جمله صنوفی هستند که صندوق بازنشستگی و بیمه دارند که با افزوده شدن تعداد دفاتر، قطعا صندوق دچار ورشکستگی خواهد شد. و با این اوضاع رکود اقتصادی کارمندان بسیاری هم به جمع بیکاران خواهند پیوست.
ناشناس۲۲۴۰۰۰۴۰۰:۵۴:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۲۲
هنوز نقش منصور حقیقت پور در فاجعه‌ی ۲۰ دقیقه‌ای برجام را بیاد داریم
ناشناس۲۲۴۰۱۱۲۰۷:۳۲:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۲۲
عصر خزان لاریجانی ها
ناشناس۲۲۴۰۱۵۵۰۸:۲۸:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۲۲
مخبر چرا کلا صحبت نمیکنه ؟!
ناشناس۲۲۴۰۱۵۷۰۸:۲۹:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۲۲
نیاز به معاون اول قویتری بود
ناشناس۲۲۴۰۱۵۸۰۸:۳۰:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۲۲
مخبر اقتصاد را سامان دهد امور توافق با چین پیشکش
ناشناس۲۲۴۰۱۶۴۰۸:۳۴:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۲۲
اخوان لاریجانی نیاز به استراحت مطلق در منزل دارند . خیلی خدمت کردن به کشور تا حالا !
ناشناس۲۲۴۰۵۷۵۱۴:۴۳:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۲۲
این برادرها فاجعه ساختن به همراه برادران فریدون
ناشناس۲۲۴۰۱۸۲۰۸:۵۰:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۲۲
لاریجانی مسئول پیگیری توافق با ونزوئلا و کره شمالی شود
ناشناس۲۲۴۰۱۸۳۰۸:۵۳:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۲۲
دولت میدانی مقاومتی جهادی در جهت کاهش تورم و جلوگیری از افزایش مجدد قیمت ها اقدامی کند
ناشناس۲۲۴۰۱۹۳۰۹:۰۰:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۲۲
روحانی تو مبارزات انتخاباتی سال ۹۶ هرچه دروغ و تهمت بلد بود درباره رئیسی گفت، حالا دم از وحدت میزند؟ گربه شد عابد و مسلمانا؟! روحانی بزرگترین ضربه ها را به منافع ملی زده و باید ازین بابت محاکمه شود.
ناشناس۲۲۴۰۵۳۳۱۴:۲۰:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۲۲
پس بگو چرا چین به روحانی واکسن نمی داد !!! باج می خواسته !!
مشقلام۲۲۴۰۵۳۴۱۴:۲۰:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۲۲
آخه این تو هشت سال چه گندی بوده که نزده که تو بیچاره از اون دفاع میکنی..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

  24. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  25. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

آخرین عناوین