چرا باید جلسات کمیسیون «طرح صیانت» در مجلس، علنی باشد

گروه سیاسی الف،   4000721095 ۷۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

حساسیت‌های جامعه نسبت به طرح صیانت از حقوق کاربران بالا گرفته است و علنی بودن جلسات کمیسیون مشترک این طرح کمک می‌کند این طرح در فضایی آرام و توام با اقناع جامعه مورد بحث قرار بگیرد و ایرادات آن برطرف شود.

چرا باید جلسات کمیسیون «طرح صیانت» در مجلس، علنی باشد

به گزارش پایگاه خبری الف، عصر روز دوشنبه (19 مهرماه) رسانه‌های داخلی به نقل از مهرداد ویس کرمی، دبیر کمیسیون مشترک طرح صیانت خبری درباره علنی بودن جلسات این کمیسیون درباره مذاکرات پیرامون طرح «حقوق کاربران در فضای مجازی» منتشر کردند. 

از مضمون خبر فوق این‌طور استنباط می‌شد که برخی از اعضای کمیسیون مایل به علنی بودن مذاکرات درباره طرح صیانت هستند و حتی ایده‌ای درباره پخش زنده آن از طریق درگاه اینترنتی مجلس شورای اسلامی مطرح شده است با این حال یک ایده غالب‌ هم گویا وجود دارد تا مذاکرات به شکل ضبط شده و بعد از ادیت بخش‌هایی از آن در رسانه‌ها منتشر شود. دلیل این پیشنهاد هم خسته‌کننده بودن و حذف حشو و زواید جلسه کمیسیون ذکر شده بود. 

خبر فوق خیلی زود در فضای مجازی دست به دست شد و ایده پخش زنده کم‌رنگ شد و موضوع سانسور جلسات کمیسیون طرح صیانت در ماه‌های آینده برجسته شد. رسانه‌های فارسی زبان خارجی (اپوزیسیون) هم خیلی زود با محوریت پخش سانسور شده این جلسات قضیه را داغ کردند. جلساتی که قرار است  عصرهای دو روز  یک‌شنبه و سه‌شنبه هر هفته در مجلس برگزار شود. 

کمک به جلوگیری از غرض‌ورزی‌ها

از خط خبری رسانه‌های فارسی زبان خارجی چنین بر می‌آید که آنها بدشان نمی‌آید جلسات غیرعلنی باشد، چرا که به این شکل راحت‌تر می‌توانند القا کنند کل این طرح ضد مردمی است. در همین خط خبری اخیرشان هم مشخص است می‌خواهند جنبه‌های عقلانی طرح صیانت از حقوق کاربران را زیر سوال ببرند و بر نکات انتقادی بعضا مغرضانه که خودشان برجسته کردند تاکید کنند.  

بنابراین به نظر می‌آید اولین دلیل برای علنی بودن مذاکرات جلسات کمیسیون طرح مشترک که می‌تواند چند ماه به طول بکشد کمکی است که به جلوگیری از خط خبری مغرضانه رسانه‌های فارسی زبان خارجی و ارتش‌های سایبری اپوزیسیون در فضای مجازی می کند. 

پاسخی به کمپینی با بیش از 1 میلیون امضا

اما برای علنی بودن جلسات فوق می‌توان دلایل دیگری هم پیدا کرد. به عنوان مثال از 15 تیرماه سال جاری از سوی سازمان مردم نهاد «کارزار» که یک مجموعه قانونی برای کنشگری مدنی در داخل ایران است علیه طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی کمپینی به راه افتاد که تا کنون بیش از یک میلیون امضا جمع کرده است. این مجموعه نامه‌ای هم در این خصوص خطاب به محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی منتشر کرد. 

دربخشی از آن نامه محدودیت‌های ترافیکی بین‌المللی علیه اینترنت مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود و با توجه به شرایط تحریمی کشور ابراز نگرانی‌های جدی پیرامون آینده وضعیت اینترنت در ایران با اجرایی شدن قانون صیانت از حقوق کاربران مطرح شده بود. 

احیای گفت‌وگو بین حاکمیت و فعالان مدنی

به نظر می‌رسد علنی شدن مذاکرات جلسات کمیسیون مشترک طرح صیانت گام موثری برای شکل‌گیری گفت‌وگوهای سازنده داخلی بین حاکمیت و فعالان مدنی است و هم‌زمان با برگزاری این جلسات در ماه‌های آینده نظرات بخش‌های مختلف و کنشگران هم شنیده می‌شود که این موضوع بر تصویب این قانون در فضای آرام جامعه کمک می‌کند. 

اهمیت این موضوع با رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی در این روزها بیشتر احساس می‌شود. هنگامی که می‌بینیم هشتگ‌های مرتبط با طرح صیانت از حقوق کاربران در شبکه‌های اجتماعی با چه محتواهایی همراه شده است و نگرانی‌های جامعه نسبت به آینده این طرح تاچه حد با نگرانی‌های حاکمیت در خصوص این موضوع متفاوت است. 

به عبارت بهتر علنی شدن جلسات کمیسیون مشترک طرح صیانت کمک می‌کند اقناع بهتری نسبت به آن صورت بگیرد و جامعه هم احساس می کند موضوع مسئولیت‌پذیری ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و پیام‌رسان‌ها در داخل و خارج چقدر در این طرح موضوعیت دارد. 

و البته اگر دغدغه‌ای از سوی فعالان بخش‌های مختلف مانند صاحبان کسب‌وکارهای مجازی بزرگ و کوچک یا پلتفرم‌های رسانه‌ای داخلی و… وجود دارد و جلسات کمیسیون مذکور به ابهامات جامعه مدنی نتوانست پاسخ دهد پخش زنده این جلسات کمک می‌کند به تدریج این موضوعات مطرح شود و هدایت جلسات در طول زمان بهتر صورت گیرد. 

منتقد می تواند مدافع شود

نباید فراموش کرد اگر همین کنشگران منتقد امروز نسبت به این طرح درست اقناع شوند خودشان مانند رهبران فکری عمل خواهند کرد و اجازه موج‌سواری به رسانه‌های بیگانه و ارتش‌های سایبری اپوزیسیون در رسانه‌های اجتماعی را نمی‌دهند. 

طرح انتقادهایی مانند اینکه در جامعه کسی به درستی از محتوای این طرح با خبر نیست یا طرح صیانت به دنبال فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی نیست و حتی کمک می‌کند بعضی شبکه‌های فیلتر شده هم با قبول یک‌سری قوانین و تعهدات و البته قبول مسئولیت‌های اجتماعی از سوی مالکان‌شان رفع فیلتر شوند که در ماه‌های گذشته مکرر از سوی برخی مسئولان کشور و نمایندگان مجلس مطرح شده در مقایسه با دغدغه‌های متفاوتی که در جامعه نسبت به طرح وجود دارد نشان می‌دهد در این خصوص یک شکاف اطلاعاتی بین حاکمیت و مردم شکل گرفته است و پخش زنده این جلسات می‌تواند گام موثری در رفع این شکاف باشد. 

در مجموع به‌نظر می‌رسد پخش زنده جلسات کمیسیون مشترک طرح صیانت یک فرصت دوباره به نمایندگان مجلس باشد تا آنها اعتماد کم شده مردم نسبت به خودشان را احیا کنند. اعتمادی که می‌توانست در قضیه طرح شفافیت آرای نمایندگان مضاعف شود و برگ برنده بسیاری از منتخبان همین مجلس بود اما با فراز و فرود آن طرح در عمل به شکست منجر شد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۴۲۷۱۷۰۹:۱۲:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۲۴
طرح صیانت از بقای مسئولان
ناشناس۲۲۴۲۸۴۶۱۰:۰۹:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۲۴
بخوانید : طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی :-)
ناشناس۲۲۴۳۰۸۰۱۲:۱۰:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۲۴
چند درص طرح هایی که مجلس به تصویب رسانده، مثمر ثمر بود؟ آیا وضعیت کنونی مملکت ناشی از تصویب این طرح ها و قوانین نیست؟؟؟
امیر جون۲۲۴۵۰۱۳۱۳:۱۳:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۲۵
نه وضعیت کنونی مملکت به خاطر عدم اجرای قانون هست ما قانون خوبی داریم اما اجرا نمیشه
ناشناس۲۲۴۳۰۸۶۱۲:۱۵:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۲۴
به قانون درآمد این طرح برای گروی منفعت اقتصادی دارد. اصل موضوع این است. بازار داغ فیلتر شکن، تجهیزات اینترنت ماهواره ای، .....
ناشناس۲۲۴۴۵۷۳۰۸:۲۵:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۲۵
دوستانی که دیس دادن و اونایی که ریپلای زدن فکر کنم منظورش رو نفهمیدن. می خواسته بگه طرح در اصل صیانت از بقای مسئولانه، اما ما باید بخوانیمش صیانت از حقوق کاربران. از رو اون شکلک تهش میشه فهمید
ناشناس۲۲۴۲۸۵۸۱۰:۱۴:۳۶ ۱۴۰۰/۷/۲۴
دقیقا
ناشناس۲۲۴۲۸۷۶۱۰:۲۴:۰۱ ۱۴۰۰/۷/۲۴
اگر رادیو موج کوتاه، واکمن، ویدئو، ماهواره.... را توانستند کنترل کنند، اینترنت را هم خواهند توانست کنترل کنند.
ناشناس۲۲۴۳۱۰۵۱۲:۲۴:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۲۴
عزیزم کنترل اینترنت راحت تر از این چیزها هست
ناشناس۲۲۴۳۲۴۳۱۳:۴۸:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۲۴
تنها کشور دنیا که روی اینترنت تسلط کامل دارد چین هست که میلیون ها نفر را برای کنترل اینترنت استخدام کرده. قطع یا محدود کردن شدید اینترنت اقتصاد ایران را به کما خواهد برد.
طنز روزگار۲۲۴۲۸۸۳۱۰:۲۷:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۲۴
وقتی خود مسئولان 24 ساعته از توئیتر و اینستاگرام و.... استفاده و برای این و آن پیام می فرستند، با چه استدلالی قصد دارند آن ها را برای مردم محدود کنند؟
ناشناس۲۲۴۳۱۰۹۱۲:۲۷:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۲۴
خخخه حالا کی می خواهد محدود کند؟
ناشناس۲۲۴۲۸۹۱۱۰:۳۳:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۲۴
همه یادشان است که زمانی نیروی انتظامی برای جمع کردن آنتن ماهواره عملیات راپل انجام می داد! نتیجه چه شد؟
ناشناس۲۲۴۳۰۹۲۱۲:۱۶:۵۹ ۱۴۰۰/۷/۲۴
برای چشم زهر گرفتن ماهواره جمع می کردن ولی همه می‌دانند 99درصد خانه ها را کاری نداشتند
بیگی29۲۲۴۲۹۹۴۱۱:۱۹:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۲۴
با اجازه مولانا در وصف برخی مسئولان،..تو برای فصل کردن آمدی..نی برای وصل کردن آمدی
ناشناس۲۲۴۲۷۱۸۰۹:۱۲:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۲۴
چه این طرح علنی تصویب شود و چه مخفی، راه به جایی نخواهد برد. نمایندگان به جای وقت تلف کردن فکر مشکلات اساسی کشور نظیر گرانی، کمبود آب، آلودگی هوا.... باشند.
ناشناس۲۲۴۲۷۹۷۰۹:۴۹:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۲۴
آن وقت چرا راه به جایی نمی برد؟
ناشناس۲۲۴۲۸۹۰۱۰:۳۳:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۲۴
چون به سرنوشت تلگرام و ماهواره و برق و دوش حمام و ویدئو و ... دچار می شه
ناشناس۲۲۴۳۱۰۲۱۲:۲۳:۳۲ ۱۴۰۰/۷/۲۴
برای دولت کاری ندارد تک به تک خانه ها را بگردد و جریمه کند بااین که عکس هوایی همه خانه ها را هم دارد
ناشناس۲۲۴۳۱۵۰۱۲:۵۷:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۲۴
تک تک خانه ها را بگردد و جریمه کند ؟ کار از این مهم تر نیست ؟
ناشناس۲۲۴۳۱۳۳۱۲:۴۷:۲۵ ۱۴۰۰/۷/۲۴
دوش رو خيلي خوب گفتي
ناشناس۲۲۴۳۱۵۶۱۳:۰۳:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۲۴
فیلتر شکن ها را از کار می انداخت دیگر تلگرام در کار نبود
ناشناس۲۲۴۲۸۰۱۰۹:۵۲:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۲۴
درآمد دو طرح مالیات بر املاک خالی و لوکس مجلس، کمتر از یک روز صادرات نفت ایران است!!! هیاهو برای فقط ۱۰۰ میلیون دلار!
ناشناس۲۲۴۲۸۸۹۱۰:۳۱:۳۶ ۱۴۰۰/۷/۲۴
درآمد جان، جهت اطلاع این کارها برای تنظیم گری بازار است نه درآمد زایی
ناشناس۲۲۴۲۷۲۲۰۹:۱۵:۰۱ ۱۴۰۰/۷/۲۴
ما اگه نخواهیم از حقوقمون در فضای مجازی صیانت شه ؛ کیو باید ببینیم ؟! عجب گیری کردیما به زور میخوان از حقوق ما !!!! صیانت کنن در فضای مجازی :)
ناشناس۲۲۴۲۷۹۹۰۹:۵۱:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۴
ساعت خواب همانند فضای واقعی فضای مجازی حق حاکمیت است که اعمال قانون کند و بی قانونی نباشد
ناشناس۲۲۴۲۸۷۴۱۰:۲۳:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۲۴
بی قانونی فقط در فضای مجازی است ؟!!! در قیمت کالاها و اجناس نیست ؟ مثلا بی قانونی در قیمت خودرو و عملکرد مونتاژکاران خودرو نیست ؟
ناشناس۲۲۴۳۱۱۰۱۲:۲۸:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۲۴
جناب روشنفکر! در همه این چیزها قانون هست ولی درست اعمال نمی شود
ناشناس۲۲۴۲۸۸۸۱۰:۳۰:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۲۴
آخه الان همه جای مملکت داره قانون اجرا میشه و فقط مونده فضای مجازی که قانون توش اجرا شه علی برکت الله :-)))))
ناشناس۲۲۴۴۶۹۵۰۹:۵۹:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۲۵
محدود کردن دسترسی افراد به اطلاعات خلاف اصول قانون اساسی است و دولتها حق ندارند دسترسی به اطلاعات را محدود کنند. کمیته فیلترینگ تا الان حتی یک گزارش عمومی نداده که چه سایتهایی را بابت چه جرایمی فیلتر کرده است.
ناشناس۲۲۴۲۸۰۹۰۹:۵۶:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۲۴
پس تعهد بده اگر کلاهبرداری و یا مشکلی در این فضا برای امثال شما ایجاد شد شکایت بی شکایت! اگر منطقی باشی باید از حرف هایی که زدی عقب نشینی کنی
ناشناس۲۲۴۲۸۸۰۱۰:۲۵:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۲۴
الان طرح صیانت میخواد جلوی کلاهبرداری رو بگیره ؟!!؟!!!؟ من به شما و مجلس تعهد میدم که طرح صیانت نمیخوام و اگر از من کلاهبرداری شد ؛ پای خودم
ناشناس۲۲۴۳۲۴۴۱۳:۴۹:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۴
قول بده از کسی هم کلاهبرداری نکنی می تونی؟ ببین چقدر توجیهات مسخره ای دارید
ناشناس۲۲۴۲۸۹۶۱۰:۳۵:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۲۴
از کل دنیا کره شمالی و چین و شما طرح صیانت دارید چرا ؟؟؟
ناشناس۲۲۴۳۰۹۵۱۲:۱۸:۳۰ ۱۴۰۰/۷/۲۴
ساعت خواب در مدینه فاضله زودتر از شما شبیه این طرح صیانت را اجرا کردن
ناشناس۲۲۴۳۱۳۵۱۲:۴۸:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۲۴
اولا همه جای دنیا این کارها می کنند دوم هم کره شمالی اینترنت جهانی برای مردمش ندارد
ناشناس۲۲۴۳۰۶۱۱۱:۵۳:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۲۴
پس کار پلیس فتا تا به حال چی بوده؟؟؟
ناشناس۲۲۴۳۱۰۷۱۲:۲۶:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۲۴
50 میلیون مثلا در اینستاگرامی هستند که قانونی نیست در ایران به نظرات اول کار ایراد ندارد؟ تا به پلیس برسیم؟
ناشناس۲۲۴۲۷۲۷۰۹:۱۶:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۲۴
مجلس جوان انقلابی مقاومتی میدانی جهادی یه ذره هم از حقوق معیشتی مردم در فضای حقیقی صیانت کنه با طرح هاشون در مجلس
ناشناس۲۲۴۲۷۳۰۰۹:۱۸:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۲۴
مجلس طرح صیانت از حقوق مردم در بحث قیمت کالاها را کلید بزند اگر راست میگوید
ناشناس۲۲۴۲۸۲۱۱۰:۰۰:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۲۴
چه ربطی داشت به این موضوع؟در ضمن مگه مسوول اجرایی است که کنترل کند قانون کلی اقتصاد باید باشد که نوشته شده قبلا و دولت ها باید اجرا کنند
ناشناس۲۲۴۲۷۳۶۰۹:۲۰:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۲۴
دریغ از یک طرح و لایحه که مجلس سیزدهم در جهت اقتصاد مقاومتی و جهش تولید ارائه و تصویب کرده باشد.
ناشناس۲۲۴۲۸۰۴۰۹:۵۳:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۲۴
دولت سیزدهم دو ماهه آمده! در ضمن تو نمی خواهی ببینی مجلس چه چیزی هایی در مورد اقتصاد تصویب کرده چون افکارت دست تبلیغات چی ها هست!
ناشناس۲۲۴۲۹۴۷۱۰:۵۵:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۲۴
گفت مجلس نگفت دولت این مجلس دو ساله سر کاره
ناشناس۲۲۴۳۰۷۶۱۲:۰۸:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۲۴
کلا پول میگیرن کامنت بذارن.خیلی متن رو نمیخونن. بهشون گفتن با کله برید تو شکم هر کی از دولت بد گفت
ناشناس۲۲۴۳۱۷۳۱۳:۱۲:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۲۴
درکت به این حد نرسیده که بفهمی دولت سیزدهم با علامت تعجب نوشته شده یعنی چی
ناشناس۲۲۴۲۸۱۱۰۹:۵۸:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۲۴
تو که مخالف اقتصاد مقاومتی بودی خخخخخه عجب سیاست زده هایی هستید
ناشناس۲۲۴۲۸۳۳۱۰:۰۴:۰۰ ۱۴۰۰/۷/۲۴
مجلس ۱۳ هم گرفتار حاشیه ها شده تا این لحظه . طرح صیانت نیز بخشی از این حاشیه هاست
ناشناس۲۲۴۳۰۵۲۱۱:۴۶:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۲۴
هنوز مجلس یازدهم سر کار نیامده بود مغرضان حاشیه ها را درست کردن و حاشیه سازی این طرح هم دنبال رو آن است
ناشناس۲۲۴۲۷۳۹۰۹:۲۱:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۲۴
مردم از مقدار و میزان کنونی صیانت از حقوق خودشون در فضای مجازی کاملا راضی هستند . نیازی به صیانت بیشتر حق و حقوقشان در فضای مجازی نیست ! شما ، از حق مردم در قیمت مرغ و گوشت و تخم مرغ و برنج و لبنیات و میوه جات صیانت کنید
ناشناس۲۲۴۲۷۴۰۰۹:۲۱:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۲۴
عاقبت طرح تصویب و تفحص از صدا و سیما چه شد؟
abbas۲۲۴۲۷۶۳۰۹:۳۷:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۲۴
چیزی به نام شفافیت وجود ندارد و نخواهد داشت
ناشناس۲۲۴۲۷۶۷۰۹:۳۸:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۲۴
به نظرم برای برخی مسئولین اجرای طرح صیانت مهمتر از اعتماده مردمه .. برای همین هم اصرار دارند جلسات غیر علنی باشه.
ناشناس۲۲۴۲۷۸۳۰۹:۴۲:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۲۴
شست و شوشدگان مغزی وقتی افکارشان دست خودشان نباشد و دست رسانه های دروغین داخلی و خارجی بیفتد همین می شود که هر چیزی به خوردشان می‌دهند و باور می کنند
ناشناس۲۲۴۲۸۲۳۱۰:۰۰:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۲۴
به اسم عصمت و عفت، حیا و حجاب با زنان چه کردید در همه این سالها و نتیجه اش را می بینیم. حالا به اسم صیانت و...با همه مردم عادی چه میکنید؟ نتیجه اش را کی می بینیم ؟!
ناشناس۲۲۴۲۸۹۵۱۰:۳۵:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۲۴
در قضیه زنان اصل کار ایراد داشت و آن هم فراری دادن زنان از خانه در جهت کار کردن بود آن هم در محیط مردان نامحرم خوب معلوم است چه اتفاقی می افتد هرچند که برخورد درست و قانونی هم با بی حجابی وجود ندارد و فقط از 100 تا 2 نفر را آن هم برای تبلیغات برخورد می کنند
ناشناس۲۲۴۳۰۹۰۱۲:۱۶:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۲۴
خجالت بکش مرد حسابی این همه زنان نجیب و پاک که در ادارات دارن کار می کنند جزو مردم همین کشور هستند یعنی چه زن و مرد نامحرم در یک جا .... یعنی همه خیانتکار و فاسد هستند یا فکر تو خرابه ؟؟ چشم های خودت را درویش کن و انتظار نداشته باش نیمی از جامعه محدود و سرکوب بشن که تو پاک بمونی اگه امکان گناه کردن بود و پاک موندی معلومه ذاتت پاکه
ناشناس۲۲۴۳۳۳۷۱۴:۲۶:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۲۴
حرف از کشش دوجنس مخالف که چند هزار سال است بر مبنای طبیعت خدا برقرار بود ولی در 100 سال گذشته با دستکاری در آن می شود خیانت نصف زوجین در غرب و در ایران که آمار رسمی وجود ندارد
ناشناس۲۲۴۳۷۱۲۱۷:۳۵:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۲۴
چرا مردان می‌توانند حق حضور در جامعه را داشته باشند؟! مردان هم بنشینند در خانه و فقط در و دیوار و افراد محرم را ببینند!
ناشناس۲۲۴۲۹۸۳۱۱:۱۴:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۲۴
نگران نباش منجی بشریت می آید و بساط بی حیاها را جمع خواهد کرد
علی۲۲۴۲۸۲۹۱۰:۰۳:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۲۴
مجلسی ها اگر خود را نماینده مردم می دانند چرا خلاف نظر مردم مانع تراشی می کنند؟
ناشناس۲۲۴۲۹۷۰۱۱:۰۹:۰۱ ۱۴۰۰/۷/۲۴
اول بگو ببینم در مورد چی هست و چه کار می خواهند بکنند تا به نظر مردم برسیم! شرط می بندم اصلا نمی دانی در مورد چی هست
ناشناس۲۲۴۲۸۴۵۱۰:۰۹:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۲۴
کاسبان فیلترینگ با آدرس غلط و جنجال سازی می‌خواهند جلوی این طرح را بگیرند چون بازارشان کساد می شود و همین طور مغرضان سیاسی که به ایران انگ بزنند که چقدر فیلتر می کنید در حالی که با این طرح خیلی از بسترهای فیلتر شده از فیلتر در می اید
ناشناس۲۲۴۲۸۹۹۱۰:۳۶:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۲۴
مجلس اگه سرعت اینترنت رو ببره بالا از حقوق مردم در فضای مجازی صیانت کرده
ناشناس۲۲۴۲۹۷۶۱۱:۱۲:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۲۴
حقیقت اینه که با این طرح، ما از خیلی از امکاناتی که در بستر اینترنت وجود داره محروم میشیم.خیلی از کسب و کارها به واسطه این طرح چه بخوایم و چه نخوایم نابود خواهند شد. حالا اسمش رو هر چیزی که میخواید بذارید صیانت، حمایت اما ماهیتش کاملا بر ضرر منافع مردمه. مردم هم واقعا اگاه شدن. مثل یک کودک دو ساله نیستن که اونها رو با اسم های قشنگ پوشالی فریب بدین...
ناشناس۲۲۴۳۰۱۷۱۱:۲۷:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۲۴
چرا پلیس فتا با زنهایی که عکس پروفایل آنها بی حجاب و بد حجاب با ارایش غلیظ است برخورد نمی کنه به همه جا هم زنگ می زنند و پیغام می دهند اگر این فحشا نیست پس چیست ؟ چند نفر را زندان کنند و شلاق بزنند دیگر کسی عکس بی حجاب در پروفایل خود نمی گذارد چرا مجلس انقلابی به این موضوع ورود نمی کنه ؟ طرف شوهر داره ولی عکس بی حجاب گذاشته باید شوهر و پدر و برادر این افراد هم مجازات شوند به جرم بی غیرتی چرا در مملکت ما بی غیرتی جرم نیست و مجازات ندارد ؟؟
ناشناس۲۲۴۳۲۰۱۱۳:۲۴:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۲۴
شما اگر صداقت داری خودت وقت بگذار و از دادستان و قوه قضاییه و پلیس پیگیری کن. به آنجاها مراجعه کن و توضیح بخواه. قطعا قوه قضاییه و نیروهای انتظامی قاعدتا باید شکایت شما را در اسرع وقت و با خوشرویی پیگیری کنند.
ناشناس۲۲۴۳۳۰۰۱۴:۰۹:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۲۴
جرم‌های عمومی نیازی به شکایت نیست مسوول خودش باید جلوگیری کند
ناشناس۲۲۴۳۲۸۹۱۴:۰۴:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۲۴
شما اصلا برای چی میری عکس پروفایل خانم هارو چک میکنی اقای غیرتی؟؟؟؟
ناشناس۲۲۴۳۳۰۳۱۴:۱۰:۳۴ ۱۴۰۰/۷/۲۴
مگر نمی دانی در آخر الزمان حلال و حرام عوض می شود؟
ناشناس۲۲۴۳۲۶۹۱۳:۵۷:۴۲ ۱۴۰۰/۷/۲۴
واقعا طرح صیانت از اموال مسئولان .
ناشناس۲۲۴۳۶۳۵۱۶:۴۷:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۲۴
شما اول اموال وابستگان به بیت را شفاف کن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین